Sain salaatinlehtiallergian vuosia sitten, ensin se oli kosketusallergiana (sormet halkeilivat, kun pesi salaattia). Nyt suukin halkeilee, rakkoja nielussa asti jne.
Onko kellään muulla kokemuksia? Oletteko kokeilleet jotakin salaattityyppiä, jota siedätte? Siedättekö kiinankaalia ja kurkkua (minä siedän)?
Minulla on nuoresta asti ollut useita ruoka-aineja siitepölyallergioita, on ollut atooppista ihottumaa ja tietysti sain laktoosi-intoleranssinkin, ettei vaan olisi helppoa tehdä ruokalistaa.
Onko muita salaatinlehtiallergikkoja?
2
4662
Vastaukset
- Ristiallergikko-76
mutta jos puhutaan vähän samantapaisista ruoka-aineista: mulla on vastikään ilmennyt kurkkuallergia.
Eikä tosiaan mitään pientä kosketusallergiaa vaan nielu turpoaa välittömästi jo yhdestä pienestä viipaleesta.
Jos mulle olisi viikko sitten joku kertonut olevansa salaatti- tai kurkkuallerginen, olisin ihmetellen sanonut että voiko niillekin olla allerginen :-) Mutta näköjään kaikelle voi...
Itse ainakin toistaiseksi siedän salaatteja, mutta taidan hieman varoen niitä kokeilla vastedes.
Ja en minäkään pääse pelkillä ristiallergioilla eli hedelmä-juures-mauste vaan nyt on vehnä-ruis-ohra myös vahvan epäilyn alla (lääkärille menossa ensi viikolla, en uskalla kokeilla enää...)- hannahelena
Hei ja kiitos viestistäsi. Minulla ei kurkku siis tee mitään, mutta muistelen lääkärini kertoneen, että joillakin on lehtivihreän yliherkkyys ja silloin ei mikään vihreä sovi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101380- 751146
- 1151109
- 661068
- 75971
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33813