Tupakkaveroa lisää

Peruspalveluministeri on oikealla asialla kaavaillessaan tupakkaveroa lisättäväksi. Kyseessähän on yksi turhimpia haitakkeita alkoholin lisäksi joiden takia yhteiskunta maksaa suuria summia erilaisina terveydenhoitokuluina.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801177110640_uu.shtml

Tupakka ja alkoholiveroa siis voi lisätä reilusti ja polttoaineveroa alennettava.

269

21845

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheuttavat

vaarallisia pienhiukkasia,joita joudumme väkisin hengittämään.Röökinsavua emme.

• tavalla

joudut hengittämään röökinsavua kuin pakokaasuja.

• haussa?
        tavalla kirjoitti:

joudut hengittämään röökinsavua kuin pakokaasuja.

Käärin itse sätkäni. Ei tule kalliiksi. 25 €/kk.n. 12 savuketta /pv. Saa nousta aika paljon ennen kuin vaikuttaa polttamiseni määrään.

Ei nykyään kenenkään tarvitse kärsiä tupakansavusta - on lait sen verran tarkkoja julkisilla paikoilla esim. ravin toloissa ja sisätiloissa käryttämiseen.

Polttoaineen katku pahempaa.

• myös itse
        haussa? kirjoitti:

Käärin itse sätkäni. Ei tule kalliiksi. 25 €/kk.n. 12 savuketta /pv. Saa nousta aika paljon ennen kuin vaikuttaa polttamiseni määrään.

Ei nykyään kenenkään tarvitse kärsiä tupakansavusta - on lait sen verran tarkkoja julkisilla paikoilla esim. ravin toloissa ja sisätiloissa käryttämiseen.

valita asuinpaikkasi. Muuta maalle niin ei ole pakokaasuja.

• Tupakkaa ja alkoholia ei kukaan tarvitse. Polttoaine on elintärkeä. Puhtaamman ilman puolesta kuitenkin täytyisi biopolttoaineiden kehitystä tukea eikä lisäverottaa kuten tällä hetkellä on.

Itse käärittyihin sätkiin muuten voisi lisätä vielä ekstraveroa tavallisen tupkkaverokorotuksen lisäksi.

• obb
        SagittariusM-61 kirjoitti:

Tupakkaa ja alkoholia ei kukaan tarvitse. Polttoaine on elintärkeä. Puhtaamman ilman puolesta kuitenkin täytyisi biopolttoaineiden kehitystä tukea eikä lisäverottaa kuten tällä hetkellä on.

Itse käärittyihin sätkiin muuten voisi lisätä vielä ekstraveroa tavallisen tupkkaverokorotuksen lisäksi.

Mitä ihmiset tarvitsevat.
        Oletko nyt ottanut itsellesi liian ison roolin.
        Ei se, että olet tämän palstan sheriffi tarkoita sitä ,että olisit myös jumala.

• kasvattamiini

Tupakkaa ja alkoholia ei kukaan tarvitse. Polttoaine on elintärkeä. Puhtaamman ilman puolesta kuitenkin täytyisi biopolttoaineiden kehitystä tukea eikä lisäverottaa kuten tällä hetkellä on.

tupakanlehtiin ? Vai joko poliisi tulee nekin niittämään ? Rupeaa tuntumaan siltä, että kohta pitää totutella kasvattamaan hassista, jos saisi sen avulla hippasen eroa teihin terveysterroristeihin.

• välttämättä

tai ollenkaan sinua, eikä montaa muutakaan autoilijaa. Missä mielessä olet korvaamaton? Olet pelkkä ilmansaastuttaja ja sananvapauden rajoittaja. Yksityisautoilu tulisi kieltää kokonaan. Satoja kuolee ja vammautuu vuosittain. Auto on suurin ilmansaastuttaja.

• olla vaikka
        kasvattamiini kirjoitti:

tupakanlehtiin ? Vai joko poliisi tulee nekin niittämään ? Rupeaa tuntumaan siltä, että kohta pitää totutella kasvattamaan hassista, jos saisi sen avulla hippasen eroa teihin terveysterroristeihin.

ilmaista nin pitkään kunhan tupakoitsijat eivät altistuta muita ja maksaisiva itse hoitokulunsa.

• Autoilu tuhlaa
        välttämättä kirjoitti:

tai ollenkaan sinua, eikä montaa muutakaan autoilijaa. Missä mielessä olet korvaamaton? Olet pelkkä ilmansaastuttaja ja sananvapauden rajoittaja. Yksityisautoilu tulisi kieltää kokonaan. Satoja kuolee ja vammautuu vuosittain. Auto on suurin ilmansaastuttaja.

uusiutumattomia luonnovaroja, jota tupakoitsijat eivät tee.

• Mikä on

tarpeellista? MuovipussiT? Tiskikoneet? Kännykät? Tietokoneet? Joulukuusenkoristeet? JNE......
        Tuskin vain?

• hieman ottaa
        Autoilu tuhlaa kirjoitti:

selvää mitä luonnonvaroja tupakoiti ottaa, mielestäni tupakoiti on jokaisen oma asia niin pitkään kun sillä ei altista muita.

• ehkäpä siinä

että;alkoholille ja tupakalle on vaikea keksiä mitään hyödyllistä tai järkevää käyttöä,ehkäpä
        joku marginaalinen lääketieteellinen hyötykäyttö ?

Ei sillä,tupakan orjana sitä on itsekin.

Polltoaineetkin ovat vaarallisia mutta ilman polttoaineita saattaisi kiivaimmankin lunnonsuojelijan hermo mennä huonoon kuntoon leivän ym.varsin tarpeellisen loppuessa kaupasta.

Nyt kun pientilat ym.lähituotanto on ajettu viisaasti alas,pitää kaikki tavara tuoda autoilla kauppaan,valitettavasti.

Samoin ulkoa tuotavat tavarat,nykyään jo pitkälti elintarvikkeetkin,tulevat perille mukavammin kun laivan tankeissa on saastuttavaa
        polttoöljyä !

Kuinkahan muuten tulevaisuudessa kun polttoaineet
        kallistuvat,jopa loppuvat ja tuotanto on ajettu alas näiltä seuduilta ?

Ehkäpä maanviljely tulee takaisin ja tuotanto täällä on taas kannattavaa.

• LM sininen
        olla vaikka kirjoitti:

ilmaista nin pitkään kunhan tupakoitsijat eivät altistuta muita ja maksaisiva itse hoitokulunsa.

tupakoija maksaa terveydenhoitokulunsa tupakan verossa

• Turisti3
        Autoilu tuhlaa kirjoitti:

Polttoaineita niin jää amerikkalaisille enemmän mitä mitä kuluttaa ja halvempaan hintaan vielä.

• autoja
        myös itse kirjoitti:

valita asuinpaikkasi. Muuta maalle niin ei ole pakokaasuja.

pakokaasuineen on kaikkialla..

• -Diibadaaba-
        välttämättä kirjoitti:

Auto EI OLE suurin saastuttaja. Muistathan myös tehtaat. Junakin saastuttaa enemmän kuin autoilu, vaikkei sitä heti uskoisi. Believe it, or not. Varautukaamme tulevaan lamaan!

• toptykkänään
        -Diibadaaba- kirjoitti:

Auto EI OLE suurin saastuttaja. Muistathan myös tehtaat. Junakin saastuttaa enemmän kuin autoilu, vaikkei sitä heti uskoisi. Believe it, or not. Varautukaamme tulevaan lamaan!

On se nykyään sitten kummaa...ruoka hinnat nousee yms...kuiteski on asia niin että se joka polttaa polttaa myös sillo ku sen tupakan hinnat nousee pilviin..ja jos ne suomessa nousee niin virossahan on iha sikahalvat röökit jote sinne matka ei kestä kauaa eikä ole kallista...14e/per henkilö on viroon ja sielt takas sama...ottaa kaveriporukan mukaan ja saa kartsoja vaikka millä mitalla...ei se auta että hintoja nostetaan ja laitetaan turhia kylttejä..se joka polttaa polttaa varmaan tästä eteenpäinkin,se on nykymaailma..autokaasut on ne haitallisimmat ,kysymys kuuluu että miksi ilmasto lämpenee?ai tupakan takia vai???tupakka on ollut olemassa tosi kauan ja jo ennen autoja vedettiin röökiä..jote ihmeellistä on se että tupakat nousee pilviin ja bensa sit laskee..okei se on kyllä tarpeellinen mutta se saastuttaa ihan pirusti,haistat joka pv bensaa...no joo ...jatkakaa samaan malliin,niin suomesta sitten häviää talvi kokonaan!

• yks vaan

Ilman alkoholia ja tupakkaa maailma pyörii ilmankin, mutta ei ilman polttoainetta. Tosiasia on myös se, että polttoaineen kulutusta tulisi vähentää, mutta kuinka paljon todellisuudessa ihmiset ajelevat sen enempää kuin on pakko.

• Tupruttelemisiin

Onpa sulla sadistinen ajatus maailma, joo bio polttoaineita vaan missäs sit ruokaa tuotetaan, ei ole niin mustavalkosta tuo polttoaine homma.
        Oletko kenties juuri tupakanpolton lopettanu, vai mistä sadistisuus pursuaa?

• juo sinä polttoainetta

Olut toimii moitteettomasti polttoaineena n.viikon,sit pitää vähän syödäkin ;)
        Mieluummin otan erämaahan 100 l alkomahollia ,kuin 100 l "kiisseliä".

• Nicotinell!.
        obb kirjoitti:

Mitä ihmiset tarvitsevat.
        Oletko nyt ottanut itsellesi liian ison roolin.
        Ei se, että olet tämän palstan sheriffi tarkoita sitä ,että olisit myös jumala.

tupakointi "vanhentaa" ihoa -eli tupakoitsija alkaa pikku hiljaa näyttämään vanhemmalta,mitä todellisuudessa on ("rypyt")!!.

• ehdottomasti
        välttämättä kirjoitti:

Joo. Autoilu toki voidaan kieltää kokonaan mutta mitenkäs on ihmisten laita vähän muuallakin kuin pk-seudulla missä ei ihan joka puolen tunnin välein eikä hyvin monen muunkaan tunnin välein busseja kulje? Kaikkien työaika ei välttämättä sijoitu siihen 8-16 välille joten töissä on jollain käytävä että saadaan niitä ***** verorahoja sitten vähän teille jotka ei työnteosta tiedä mitään. Entäs tuonti/vienti? Vai ruvetaanko uudelleen omavaraistalouteen ja ajetaan aasilla venäjälle pumpulia viemään? Kyllä syö miestä tämmönen pilkun viilaminen.

• Tupruttelemisiin kirjoitti:

Onpa sulla sadistinen ajatus maailma, joo bio polttoaineita vaan missäs sit ruokaa tuotetaan, ei ole niin mustavalkosta tuo polttoaine homma.
        Oletko kenties juuri tupakanpolton lopettanu, vai mistä sadistisuus pursuaa?

Polttamisen aloitin kouluiässä (poskareita) ja sitä kesti muutama viikko ja sitten riitti. Huomasin heti että tuotahan tehdään siksi kun muutkin tekee ja näytellään kovista. Sama on vaatemuodinkin kanssa eli jos et ole samankaltainen niin joudut syrjityksi.

70-luvulla oli korkokengät ja leveät lahkeet muodissa mutta minä olin erilainen eli omanlainen. Tuota omanlaisuutta olen noudattanut koko ikäni ja hyvin on pärjänny.

• Bad one

Polttamisen aloitin kouluiässä (poskareita) ja sitä kesti muutama viikko ja sitten riitti. Huomasin heti että tuotahan tehdään siksi kun muutkin tekee ja näytellään kovista. Sama on vaatemuodinkin kanssa eli jos et ole samankaltainen niin joudut syrjityksi.

70-luvulla oli korkokengät ja leveät lahkeet muodissa mutta minä olin erilainen eli omanlainen. Tuota omanlaisuutta olen noudattanut koko ikäni ja hyvin on pärjänny.

kenties parempi ja persoonallinen ?
        Mun mielestä vaikutat peräkamarin pojalta ,joka ei ole kokenut oikeaa elämää livenä ,vaan omissa mielikuvissaan .
        Meitä on moneksi ja jos tulet maailmaan sieltä kopperostasi, niin takaan ,että hämmästyt kuinka paljon löytyy hauskoja ,ihania ,huumorintajuisia jne ihmisiä kaikkinen paheineen ja hyveineen :)

• Bad one kirjoitti:

kenties parempi ja persoonallinen ?
        Mun mielestä vaikutat peräkamarin pojalta ,joka ei ole kokenut oikeaa elämää livenä ,vaan omissa mielikuvissaan .
        Meitä on moneksi ja jos tulet maailmaan sieltä kopperostasi, niin takaan ,että hämmästyt kuinka paljon löytyy hauskoja ,ihania ,huumorintajuisia jne ihmisiä kaikkinen paheineen ja hyveineen :)

En tunne olevani parempi. Onko tupakointi tai juopottelu paremman ihmisen merkki.

Ravintoloita tuli koluttua yli 10 vuotta ja tupakansavua keuhkoihin siinä ohessa vaikka itse en polta. Paremminkin tuon ajan olisi voinut kuluttaa. Mutta paremi myöhään kuin ei ollenkaan.

• vetelen

En tunne olevani parempi. Onko tupakointi tai juopottelu paremman ihmisen merkki.

Ravintoloita tuli koluttua yli 10 vuotta ja tupakansavua keuhkoihin siinä ohessa vaikka itse en polta. Paremminkin tuon ajan olisi voinut kuluttaa. Mutta paremi myöhään kuin ei ollenkaan.

näitä sinun (elintärkeitä) pakokaasujasi keuhkoihini joka päivä ajaessani saastuttamattomalla polkupyörälläni ja kävellessäni kaupungilla. ei varmaankaan terveysriski?

• päässytkin koluamaan

noita baareja...

• Veronsa maksanut

Kuule,
        otappa selvää, miten iso osa tupakan hinnasta ja viinan hinnasta on veroa!
        Ala sitten lässyttämään *sensuroitu* miten meistä, jotka olemme aikoinaan olleet hölmöjä ja aloittaneet tupakanpolton ja jääneet riippuvaisiksi!!!!!!!!! on kuluja yhteiskunnalle!-
        Me ollaan kuule verot maksettu ja omat tulevat hoitokulut tupakka ja viina veroina!
        Viel iso osa sinunki hoitokuluista!
        Kukaan muu tääl suomes ei nii paljo veroja maksa, kuin pienipalkkainen, tupakoiva ihminen, joka silloin tällöin viel alkossa piipahtaa!
        Laske huvikses, selvitä faktat, ennenko alat lässyttämään!
        (niin vielä jos tämä pienipalkkainen tupakoitsija sattuisi asumaan helsingin ulkopuolella, jossa bussit ei TODELLAKAAN kulje kymmenen minuutin välein, kuten täällä- ja kävisi töissä) Kuka täällä oikeesti veroja maksaa!?? Syrjäseutujen asukkaat, joille auto on PAKOLLINEN!

(tämäkin viesti pyyhitään varmasti heti pois, koska tämä on eriävä mielipide, kuin sefulla!!!)

• nortotti pökö
        haussa? kirjoitti:

täytyis niille jotka polttaa tulo vero/saastevero 80% tuloista niin loppuis pössyttely ja poru

• ylikorostunut

Polttoaine on haitallisin. Bensan pitäisi olla vähintään 10 e/l. Suomessa ei kenenkään pitäisi asua maalla, vaan asutuksen pitäisi keskittyä max. 5 kaupunkiin. Muutamia tuhansia maalaisia pitäisi jättää viljelemään muille elintarvikkeita.

• KTN
        Nicotinell!. kirjoitti:

tupakointi "vanhentaa" ihoa -eli tupakoitsija alkaa pikku hiljaa näyttämään vanhemmalta,mitä todellisuudessa on ("rypyt")!!.

Mistä sä keksit noita juttuja?

• Mies-66_

Reilu korotus tupakan hintoihin,2-3 euroa lisää/
        aski

• teemunideapaja
        autoja kirjoitti:

pakokaasuineen on kaikkialla..

Sitten kun tupakoitsijat on ajettu ravintoloista ja parvekkeilta kadulle, heidän tupakointinsa tehdään hinnoittelulla hankalaksi. Tupakanpoltto on haitallinen statuksenkohotusharrastus.

• Ei kai sentään
        -Diibadaaba- kirjoitti:

Entäs sähköjuna.Saastuttaako sekin?

• Elintärkeää

Kannattaa miettiä mitä suustaan päästelee. Tupakka ja alkoholi on ne mitkä pitävät ihmiset vielä täällä aisoissa ja niihin ei kannataisi paljon puuttua , Toinen juttu on tuo autoilu ja sen tukeminen tai haittaaminen . Biopolttoaineet eivät ole sen haitattomampi kuin tavallisestkaan . Kyllä niistäkin pienhiukkasia leviää.
        Keskustassa ei tarvitse autoa vaan voi pyöräillä tai kulkea julkisilla . Ihmiset ovat vain tottuneent kaikkeen helppouteen liian helpolla ja mukavuudenhalu tuntuu olevan se tärkein juttu.
        Ymmärrän että jos itse esimerkiksi asut jossain kaupungin uklopuolella missä liikenneyhteydet on jätetty yksityisautoilun varaan nii silloin sitä autoa tarvitsee mutta nyt onkin kyse taas eri asioista.
        Toimi sheriffinä vaan ihan rauhassa mutta älä ota kantaa liian kärkkäästi vai pyritkö provoamalla lisäämään posteja .... TOOOSI OVELAAA ;D

• ajattelija 2

Siis myrkkyä niin paljon tupakkiin, että jo askillinen tappaa ja tästä sitten asiallinen varoitus tupakkiaskin kylkeen, kuten nykyäänkin varoitetaan tupakoinnin vaaroista, niin haitat loppuvat!!! Lape!

• siitä kärsivä
        haussa? kirjoitti:

asun kerrostalossa joissa on tosi kivat lasitetut parvekkeet.mutta esim kesäisin ne on "käyttökiellossa",koska niin sivuilla kun alapuolellani asuu himo tupakoitsioita.esim alakerran asukas käy tunnin aikana parhaimmillaan 3 kertaa.ja tää on sillon, ku se ei ota muijansa kanssa olutta,meinaan sillon niillä palaa kokoajan.olen aina inhonnut tupakan savua.silmäni vuotavat kokoajan jos vaikka pikaisesti juon aamukahvin parvekkeellani. olen keskustellu asiasta heidän kanssaan mutta,turhaan koitan rengille puhua joka on niin johtajansa pauloissa(nikotiini).heissä ei vaan ole miestä\naista muuttamaan tapojansa. itse en pidä mistään verojen kiristämisistä, mutta mielummin tupakkan verotus pilviin ja polttoaineen verotus pienemmäksi.siitä hyötyisi lapsiperheet,työmatkalaiset yms.

• ei tupakkaa kiitos
        siitä kärsivä kirjoitti:

asun kerrostalossa joissa on tosi kivat lasitetut parvekkeet.mutta esim kesäisin ne on "käyttökiellossa",koska niin sivuilla kun alapuolellani asuu himo tupakoitsioita.esim alakerran asukas käy tunnin aikana parhaimmillaan 3 kertaa.ja tää on sillon, ku se ei ota muijansa kanssa olutta,meinaan sillon niillä palaa kokoajan.olen aina inhonnut tupakan savua.silmäni vuotavat kokoajan jos vaikka pikaisesti juon aamukahvin parvekkeellani. olen keskustellu asiasta heidän kanssaan mutta,turhaan koitan rengille puhua joka on niin johtajansa pauloissa(nikotiini).heissä ei vaan ole miestä\naista muuttamaan tapojansa. itse en pidä mistään verojen kiristämisistä, mutta mielummin tupakkan verotus pilviin ja polttoaineen verotus pienemmäksi.siitä hyötyisi lapsiperheet,työmatkalaiset yms.

tupakka aski kymmeneen euroon ainakin tai maksaa savuttelijat lääkäri kulunsa ja hoidot!

• Jaa.
        haussa? kirjoitti:

Todella vaikea oli kyllä hengittää junassa, kun joku oli juuri tullut kunnon sauhuilta, ja eteeni istumaan. Rupesi moni siinä lähellä köhimään minä mukaan lukien.
        Ei kovin mukavaa ole semmoinen toimmoisissa julkisissa välineissä.

• ...
        teemunideapaja kirjoitti:

Sitten kun tupakoitsijat on ajettu ravintoloista ja parvekkeilta kadulle, heidän tupakointinsa tehdään hinnoittelulla hankalaksi. Tupakanpoltto on haitallinen statuksenkohotusharrastus.

Totta. En näe tupakan poltossa yhtään mitään puolustamisen arvoista.

• omana tietonaan

Mikä jeesustelija sä luulet olevas. En polta, mut autot vois kieltää lailla paitsi ne jotka ammatikseen sitä käyttää esim tavarankuljetuksiin. Muualla pääsee pirssillä ja pyörällä ja tietty julkisilla. Käytä säkin jeesustelija yleisiä/pyörää/jalkaisin niin ei tarvii tuulettaa polttoaineen verotuksne kevennyksestä. Älä käytä lainkaan niin säästyy sekin. Tupakoitsijoista päässyt jo hyvin eroon, ei saa polttaa enää työpaikoilla/ravintoloissa/baareissa/junissa/busseissa/lentokoneissa/julkisissa tiloissa kuten ennen vanhaa sai. Turha siitä enää valittaa.

• entin sauhuttelija
        KTN kirjoitti:

Mistä sä keksit noita juttuja?

kuulla totuus? Näin on että tupakointi vanhentaa ihoa, ihon väri on harmaa tupakoivilla. Ei tupakoitsijoilla iho on terveen värinen.
        Tupakoitsijan henki haisee ihan tuhkakupille, sormet on kynsiä myöten keltaiset, eniten niillä jotka vetää sätkíä.

Olen kaupassa töissä ja minua oksettaa ihan kun jotku vetää pihalla tupakan sitten tulevat kauppaan haisemaan. Vaatteet, hiukset ja koko ihminen haisee niin pahalle että pitää nenää nyrpistää. Olen itse polttanut 20vuotta ja viimein tulin järkiini vajaa vuosi sitten ja lopetin. Hyi helvetti en ikikuuna päivänä enää tupakkaa sytytä!!

• veronmaksaja minäki
        vetelen kirjoitti:

näitä sinun (elintärkeitä) pakokaasujasi keuhkoihini joka päivä ajaessani saastuttamattomalla polkupyörälläni ja kävellessäni kaupungilla. ei varmaankaan terveysriski?

sinä pieniaivoinen paviaani.
        Kuvitteletko että kaikilla on niin lyhyt työmatka että voi polkupyörällä kulkea? Miten olisi tuollanen 64km työmatka? Meno pelkästään ja takasinki pitää päästä. Ei kulje juna, ei linja-auto. En polta tupakkaa enkä aio polttaakaan. Ajattele järjellä ennekuin kirjoitat!! Tuomosia kusihousuja nämä palstat on pullollaan. Ei osata ajatella kuin omaa itteä että mitä minä teen, se on ainoa ja oikea tapa.

Tuomoset tyhjän kitisijät eivät varmasti edes töihin lähtisi jos pitäisi ajaa joka ikinen aamu 5pv/viikossa töihin 128km meno paluu. Dieselin hinta vaan nousee mutta palkat ei nouset eikä verotkaan tosiaan ole laskeneet. Töihin silti joka aamu ajelen.

• veronmaksaja taas
        omana tietonaan kirjoitti:

Mikä jeesustelija sä luulet olevas. En polta, mut autot vois kieltää lailla paitsi ne jotka ammatikseen sitä käyttää esim tavarankuljetuksiin. Muualla pääsee pirssillä ja pyörällä ja tietty julkisilla. Käytä säkin jeesustelija yleisiä/pyörää/jalkaisin niin ei tarvii tuulettaa polttoaineen verotuksne kevennyksestä. Älä käytä lainkaan niin säästyy sekin. Tupakoitsijoista päässyt jo hyvin eroon, ei saa polttaa enää työpaikoilla/ravintoloissa/baareissa/junissa/busseissa/lentokoneissa/julkisissa tiloissa kuten ennen vanhaa sai. Turha siitä enää valittaa.

Toinen aivoton apina täällä jo. Kuvitteletko että kaikki veronmaksajat asuvat taajamissa? KUljetko itse taksilla työmatkat? Missäs olet töissä? Kulkisitko työmatkat taksilla jos sinun työmatka on menopaluu 128km?
        Pidä sinä vaan suus kiinni kun olet noin putkiaivo ettet käsitä että tässä maassa on muitakin kuin kaupunkeja!!

• muuhun
        LM sininen kirjoitti:

kuin hautauskuluihin.

• juupa_juu_nääs
        ei tupakkaa kiitos kirjoitti:

tupakka aski kymmeneen euroon ainakin tai maksaa savuttelijat lääkäri kulunsa ja hoidot!

Niin ja sitten seuraavaksi maksaa juopot omat lääkäriukulunsa, sitten lihavat ja sitten urheiluaharrastavat ja sitte ja sitten ja sitten...

Itse en polta enkä juo, mutta alkaa meneen tää suomen valtion touhu pikkasen liian pitkälle kun mitään ei kohta saa tehdä... kaikesta pitää maksaa...

• kkkkkkk
        juupa_juu_nääs kirjoitti:

Niin ja sitten seuraavaksi maksaa juopot omat lääkäriukulunsa, sitten lihavat ja sitten urheiluaharrastavat ja sitte ja sitten ja sitten...

Itse en polta enkä juo, mutta alkaa meneen tää suomen valtion touhu pikkasen liian pitkälle kun mitään ei kohta saa tehdä... kaikesta pitää maksaa...

Totta asiat suomessa menee jo niin metsään ettei pahemmin voi olla bensa tullaan arviolta nostsamaan 2€ litra tänä vuonna ja tupakkien hintoja nostetaan siksi että halutaan röökist eroon!? tuo tupakan hinta kasvu on vain pahasta nyt menee sitten kahta kauheammin tupakkaan rahaa eikä se todellakaan vähennä tupakan polttoani vaikka haluisinki irti siitä.! älytöntä touhua eikö kaikki ole jo tarpeeksi kallista!

• jou-nääs
        teemunideapaja kirjoitti:

Statusta voi korottaa hienosti tupakoimalla - ja vieläpä sisätiloissa!

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/10360-hollantilaiset-imevat-supertupakkaa

• tarpeellisuudesta

Miten biopolttoaineiden kehitystä lisäverotetaan? En ole tuollaisesta verosta kuullut. Autoilla tapetaan vuosittain kymmeniä ihmisiä. Olisi paljon parempi jättää autolla ajaminen ammattilaisille. _kukaan_ ei tarvitse omaa autoa. Jos muuta väität, niin valehtelet. Aina voidaan järjestää julkista liikennettä ja lisätä takseja. Fillarillakin on ollut oikein hyvä ajella tänätalvena, ei ole liiat lumet haitanneet.

• tarpeellisuudesta kirjoitti:

Miten biopolttoaineiden kehitystä lisäverotetaan? En ole tuollaisesta verosta kuullut. Autoilla tapetaan vuosittain kymmeniä ihmisiä. Olisi paljon parempi jättää autolla ajaminen ammattilaisille. _kukaan_ ei tarvitse omaa autoa. Jos muuta väität, niin valehtelet. Aina voidaan järjestää julkista liikennettä ja lisätä takseja. Fillarillakin on ollut oikein hyvä ajella tänätalvena, ei ole liiat lumet haitanneet.

Tässä lyhyt lainaus

"Energiaverodirektiiviin sisältyvän korvaavuusperiaatteen mukaan valmisteveroa on kannettava myös bioperäisistä polttoaineista, joita käytetään moottori- tai lämmityspolttoaineena. Veroa on tällöin kannettava korvaavasta tuotteesta samalla tavalla kuin sellaisesta energiatuotteesta, jolle on säädetty direktiivissä vähimmäisverotaso. Siten esimerkiksi moottoribensiiniin lisättävästä alkoholista on suoritettava bensiinin valmistevero ja dieselöljyyn lisättävästä kasviöljystä dieselöljyn valmistevero. Alkoholin tai kasviöljyn osuudesta ei myöskään voi kantaa bensiiniä tai dieselöljyä alempaa veroa esimerkiksi sillä perusteella, että niiden energiasisältö on mineraaliperäistä öljytuotetta alempi."

Autoilla ei siis saa ajaa puhtaammin ja halvemmalla.

Oman auton tarve kaupungissa asuville ei ole kovin suuri ellei sitten ole huonot yhteydet työpaikalle. Maaseudulla oma auto on välttämätön.

• höpö höpö
        tarpeellisuudesta kirjoitti:

JOS HAISTAISIT PITKÄN VITUN. On se helppoa sanoa, ettei kukaan tarvitse omaa autoa, jos työmatka on 500 metriä, entäs, jos se onkin 26km, kuten minulla, ja vielä yhteen suuntaan. Polje vittu keskenäs fillarilla, tai maksa taksisi. Oletko huomioinut sitäkään, että jollain voi olla muitakin menoja töiden jälkeen, vai tuleeko kimppakyytiläiset mukana, kun kerran samassa taksissa ajellaan? HALOO?????

• hohhoijakkaa
        veronmaksaja taas kirjoitti:

Toinen aivoton apina täällä jo. Kuvitteletko että kaikki veronmaksajat asuvat taajamissa? KUljetko itse taksilla työmatkat? Missäs olet töissä? Kulkisitko työmatkat taksilla jos sinun työmatka on menopaluu 128km?
        Pidä sinä vaan suus kiinni kun olet noin putkiaivo ettet käsitä että tässä maassa on muitakin kuin kaupunkeja!!

Ihan yhtä aivoton sinä olet, ja puhut itsestäsi. ;D Se on oma valintasi missä käyt töissä, vaihda työpaikkaa, tai muuta nykyistä lähemmäksi, niin ei tarvitse kitistä. Ihan yhtä lailla pitäisi olla jokaisen oma päätös polttaako vai ei, eikä valtion tarvitse holhota ihmisiä joka taholta. Vähemmän se tupakka ympäristöä haittaa kuin bensa. Tupakasta ei tule kuin hajuhaittoja, ellei ihmiset nyt ihan sunläheisyydessä polta. Itsekään en polta, mutta vanhempani polttivat kotona sisällä, joten tupakansavua on koko elämä tullut hengiteltyä, enkä yhtään ole katkera. Ihan terve olen silti. Ja itse asun "maalla", pieni alle 10000 asukkaan kaupunki mutta kyllä täälläkin pääsee jotenkuten töihin kulkemaan, kimppakyydit, bussit ja pyörät on tosiaan keksitty. Mutta, Kyllä se on sillä tavalla on että muutto suomesta tulee jossain vaiheessa jos hommat jatkuu tällaisina. kohta ollaan hirveä holhous-poliisivaltio, niin että oikein hävettää.

• Stormheart
        ei tupakkaa kiitos kirjoitti:

saatanan nuija.. Olet varmaankin pakolainen,svedu tai muuten vaan vajaa.

• Anonyymi
        LM sininen kirjoitti:

Työssäkäyvät tupakoitsian maksavat palkasta veroa terveyskeskukset pideyään verovaroin yllä.

• niihin jotka

kuvittelevat ongelmien poistuvan, hintoja nostamalla ? Terveyden hoito paranee, kunhan hintoja korotetaan, rikollisuus vähenee tuomioita korottamalla, lihavuus poistuu veroja korottamalla, asunnottomuus poistuu vuoksia korottamaalla, työttömyys poistuu työvoimaa lisäämällä ? Miksi meillä on ongelmia, voisiko joku perehtyä näihin syihin, eikä yritä niitä korjata kuin poppamies afrikasta. Miksi suomen myydyin lääke on psykoosi lääke, eikä asperin ?

• savukkeita.

Aski on lähes 2€ halvempi kuin kaupassa. Mikäli hintaero kasvaa lisää, savukkeista tulee tuottava kohde ansaita elantonsa.

• Nimetön

Haen itäisestä naapurista tupakat hinta 14 €/kartonki.Nostakoon Risikko tupakan hintaa vaikka 10 €/aski,mitä sitten,ei tunnu missään.

• saantuntemaan
        Nimetön kirjoitti:

Haen itäisestä naapurista tupakat hinta 14 €/kartonki.Nostakoon Risikko tupakan hintaa vaikka 10 €/aski,mitä sitten,ei tunnu missään.

Aina vaan lisääntyy itätupakan tuonti ja tupakan verot valuu Venäjälle.Mut eihän nää viherpipertäjät mitään tajua.Joo,eipä ole ruskitupakoille näköpiirissä hinnankorotuksia.Tietty siinä tuetaan järjestäytynyttä rikollisuutta mutta samapa tuo.Nykyinen hallitushan harjoittaa laillistettua rosvousta eli sama mitä rosvoa tukee....

• miettikää
        saantuntemaan kirjoitti:

Aina vaan lisääntyy itätupakan tuonti ja tupakan verot valuu Venäjälle.Mut eihän nää viherpipertäjät mitään tajua.Joo,eipä ole ruskitupakoille näköpiirissä hinnankorotuksia.Tietty siinä tuetaan järjestäytynyttä rikollisuutta mutta samapa tuo.Nykyinen hallitushan harjoittaa laillistettua rosvousta eli sama mitä rosvoa tukee....

Juuri näin. Valtio ei estä minua tupakoimasta. Kyllä ne kessut tulee sitten muualta haettua. Poltan jos poltan ja lopetan kun lopetan. Hallitus täynnä idiootteja, niinkuin täälläkin suurinosa, kun autoista kitisevät! Keskittyisivät hallituksessa estämään ilmastonmuutosta ja keksimään ratkaisuja työmatkoihin ja yksityisautoilun vähentämiseen, ennenkuin ihmisten OMIIN VALINTOIHIN!!

• 100ekua

Tupakoitsioista tapporaha:henki pois ja korvat nimismiehelle=100ekua

• Kaikkivaltias

harhaanjohdettu kuten useimmat. Todellisuus on kuitenkin se että tupakoitsijat kuluttavat yhteiskunnan varoja kaikkein vähiten ja maksavat eniten! Tupaikoitsijan sairaudet ilmenevät yleensä vasta eläkeiän kynnyksellä ja ovat tappavia. Kalliiksi tulevat yhteiskunnalle pitkään elävät ihmiset. Tiedätkö että joku "terve" mummo saattaa olla 20 vuotta vanhainkodissa ja sairaaloissa pyöriteltävänä ja se vasta kalliiksi tuleekin!!!!
      Tupakoitsija lisäksi maksaa elämänsä aikana nykyrahassa mitattuna helpostikin 30 tuhatta euroa tupakkaveroa, kyllä se riittää keuhkosyövän toteamiseen ja kuolemantuomion julistamiseen!

• LISÄÄ PALKKAA

ja me köyhät joudumme maksumiehiksi!
      Saatana sanon minä!!!!!!!!!!!

• edistää

matkailua Viroon ja Venäjälle, hän tukee viina ja tupakka trokareiden toimia ehdotuksellaan.

• juoksuplikka

On se niin väärin kun "pultsarit" ja "köyhät" juovat konjakkia sekä polttavat sikaareja.

Hyvin koulutettujen ja hyväosaisten on saatava nauttia näistä hyveistä yksinoikeudella.

Röökit ja viinakset jonka yritysjohtaja voi vapaasti vähentää verotuksessaan on oikea malli hyvinvointi Suomessa.

"Risikko perustelee päätöstä sillä, että tutkimusten mukaan tupakkatuotteiden hintojen korottaminen on tehokkain tapa vähentää erityisesti nuorten ja vähiten koulutettujen tupakointia."

• Phoenix79
        juoksuplikka kirjoitti:

On se niin väärin kun "pultsarit" ja "köyhät" juovat konjakkia sekä polttavat sikaareja.

Hyvin koulutettujen ja hyväosaisten on saatava nauttia näistä hyveistä yksinoikeudella.

Röökit ja viinakset jonka yritysjohtaja voi vapaasti vähentää verotuksessaan on oikea malli hyvinvointi Suomessa.

"Risikko perustelee päätöstä sillä, että tutkimusten mukaan tupakkatuotteiden hintojen korottaminen on tehokkain tapa vähentää erityisesti nuorten ja vähiten koulutettujen tupakointia."

Samanlainen höpöhöpö ministeri tämäkin kuin joku Hyssälä...

Ei suomalainen koskaan lopeta tupakanpolttoa/ alkkomahoolin juontia, sehän on nyt aika selvää. Nostetaan veroja. No sit tuodaan muualta, poltetaan itse taikka trokataan, sehän on suomalaista kansanperinnettä. Todellisuudentaju näillä päättävillä ihmisillä kadonnut aivan kokonaan.

Kallistahan se on, poltan itse. En marise kallistaa hinnasta, itse olen aloittanut ja itse lopetan kuhan siihen kykenen(vielä ei ole onnistunut) ja vaikka vero nousisi niin tuskin se olis syy lopettamiseen. Onhan se nytkin noussut kokoajan "salakavalasti", mutta eipä sitä ole ihmetelty muualla kuin siellä kaupan tiskillä että: "taasko se on noussut" .....

ei helvetti sanon mie!

• Skarate-Skid

Ymmärsit kupletin juonen: Lisää liksaa! Huutaa hän. Kyllä se kelpaisi sinulle ja minullekin, kelpaa se hällekin ja siihen hää pyrkii.

• Alkoholista oikein käytettynä ei ole mitään haittaa, pikemminkin hyötyä. On todettu tietääkseni ihan tutkimuksin. Liikakäyttö ei tietenkään ole hyväksi.

Otahan tuo huomioon alkoholin vastaisissa kirjoituksissasi.

• piipulle.

Saggella on sota kiihkeimmillään, Risikon kanssa menossa tupakoijia vastaan ! Sagge juo nyt wiskyä ja tutkii sotakarttoja sikari suupielessään.

• Myönnän että alkoholi oikein otettuna on haitaton mutta aika monella se menee överiksi sen mitä muistan itse niiltä ajoilta kun tuli itsekin maisteltua.

Ruuan kanssa viiniä sopivasti annosteltuna ok. Itse pysyn kuitenkin nollalinjalla. Mielenkiinto vain yksinkertaisesti katosi alkoholin suhteen ja olen siitä tyytyväinen.

• SagittariusM-61 kirjoitti:

Myönnän että alkoholi oikein otettuna on haitaton mutta aika monella se menee överiksi sen mitä muistan itse niiltä ajoilta kun tuli itsekin maisteltua.

Ruuan kanssa viiniä sopivasti annosteltuna ok. Itse pysyn kuitenkin nollalinjalla. Mielenkiinto vain yksinkertaisesti katosi alkoholin suhteen ja olen siitä tyytyväinen.

Siitä on jopa hyötyä. Tässä linkki aiheeseen: http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1998/8_1998/kohtuullinen_alkoholin_kaytto_edistaa_terveytta/

Minä puolestani jätin tupakan jo kauan sitten, mutta hyvä sikari menee joskus. Puolentoista vuoden aikana niitä on mennyt kaksi.

• hyötyä,

• 9234234

Myönnän että alkoholi oikein otettuna on haitaton mutta aika monella se menee överiksi sen mitä muistan itse niiltä ajoilta kun tuli itsekin maisteltua.

>se menee överiksi sen mitä muistan itse niiltä ajoilta kun tuli itsekin maisteltua.

No sekö oli sitten joku UUTINEN vai? :)

• sehän oli
        9234234 kirjoitti:

>se menee överiksi sen mitä muistan itse niiltä ajoilta kun tuli itsekin maisteltua.

vastaus Kairaketulle. Oletpa sinä hölmö.

• sehän oli
        9234234 kirjoitti:

• sieltä...
        sehän oli kirjoitti:

H***** näet.

• juomisen

lopetettuaankin edelleen ja lopunikäänsä holisti. Eikä holisti siedä sitä että joku toinen saattaa ottaa joskus parikin päivää viinaa,eikä silti juo omaisuuksia, kovin ovat kiihkeitä alkoholinkäytön vastustajia nämä henkilöt.

• myrkkyä
        juomisen kirjoitti:

lopetettuaankin edelleen ja lopunikäänsä holisti. Eikä holisti siedä sitä että joku toinen saattaa ottaa joskus parikin päivää viinaa,eikä silti juo omaisuuksia, kovin ovat kiihkeitä alkoholinkäytön vastustajia nämä henkilöt.

siinä asiassa olen seriffin kanssa samaa mieltä, tupakista on vaikea päästä eroon jos on vuosikymmeniä sitä tuprutellut kuten olen itse tehnyt, mutta siitä olen varma että lopetan sen tupruttelun ihan väkisinkin, mutta en väkisin jonkun muun tahdosta, vaan luonto hoitaa asian tavallaan.

• sirulilli
        myrkkyä kirjoitti:

siinä asiassa olen seriffin kanssa samaa mieltä, tupakista on vaikea päästä eroon jos on vuosikymmeniä sitä tuprutellut kuten olen itse tehnyt, mutta siitä olen varma että lopetan sen tupruttelun ihan väkisinkin, mutta en väkisin jonkun muun tahdosta, vaan luonto hoitaa asian tavallaan.

no ei se tupakanpoltto siit paljo vähene vaiks nostais hintoi,ei tätä kukaa huvi vuoks vedä,must se o kyl nii vääri et hintoi nostetaa jatkuvasti,itte just siirryi valmiista tupakasta sätkiin ku tulee halvemmaks niit vetää ku maksaa joka päivä 3.30€ et saa tupakkii ja sätkii menee about 5-6€.

• jos haluat..

Että alkoholisti? Absolutisti? Ja nyt sitä tekopyhänä kitistään täällä vai? Tuommosia ne kaikki on. Jos ei itte harrasta nautintoaineita, niin ei sitten sallita muillekaan. Näinpä näin. Samanlainen oikeus on vähävaraisilla polttaa ja juoda kuin rikkaillakin. Risikko menköön itteensä!

• .A.

>Tupakka ja alkoholiveroa siis voi lisätä reilusti ja polttoaineveroa alennettava.

Kun sä Nörtti-Sagi niin sanot vai?
      Naputa sä vaan tiatokoneita jookos. :D

• hassu

Mikä vitutus muita kohtaan, ihmisiä vaivaa, sillä tarpeettomat verot ja etenkin niiden toivominen muille on ja kuulostaa kostolta jostakin, mitä kostajat eivät itsekään tajua.
      Halutaan veroja muille jotka tekevät muuta, mitä omissa haluissa ja visioissa on.
      Juuri tällä tavalla mitättömät ministerinalkiot perustelevat aloitteitaan.
      Oikea valtiomies tai kansalainen ei puutu toisten tekemisiin, sillä se ei ole häneltä itseltään pois millään tavoin.
      Alatko sinäkin Sagge hyysäriksi?

• poistettava

tuet mallasohralta ja alkoholin valmistukseen käytettävältä viljalta ja perunalta.

• Tummelia, tummelia

Kuten olet varmaan itsekkin huomannut poistaessasi asiallisiakin viestejä joiden sanoma ei ole miellyttänyt "persu"-luonnettasi. Valta turmelee. Kaikkihan me muistamme armeija-ajoiltamme ne innokkaat alikessut joille oli valta päähän noussut. Täällä on havaittavissa sama ilmiö.

Jos verrataan globaalisti niin tupakansavulla ei ole merkitystä ilmansaastumisen eli meidän kaikkien hyvinvoinnin kannalta.

Liikenne, niin autolla kuin lentokoneilla on eräs raskaimmin ilmaa saastuttava toiminta.

Turhimpia haitakkeita maaseudun "pillurallin" lisäksi myös asunnon lämmittäminen puulla, lasten hakeminen takseilla kouluun periferioissa ja ihmisten lennättäminen 8000km päähän rantalomalle viikoksi tai pariksi.

Tupakka ja alkoholi häiritsee ihmisiä mutta häirinnän kokeminen on useimmiten subjektiivista mutu-ajattelua.

• Sotanörtti

kohtalo; EU:ssa sitä ei saa myydä eikä käyttää, Suomeen sitä tuodaan Ruotsista ja sitä saa helposti ostettua täältä. Savukkeet taas käryävät ja palavassa paperissa on runsaasti erilaisia myrkytyksiä aiheuttavia aineita mutta sitä saa kuitenkin polttaa. Nuuskalöntti tökkäistään jonnekin ikenen ja posken väliin, ei aiheuta haittaa ympäristölle ja terveyshaitatkin ovat pienemmät.

Tunnustan polttelevani pikkusikareita mutta koetan aiheuttaa mahdollisimman vähän haittaa ja tuhoa ympäristölleni. Silti tuohon nuuskan kohtaloon löytyy varmaankin joku elämää suurempi selitys. En tiedä onko se raha eli hyvää lypsävää ei saa kuitenkaan tappaa (palava tupakka), vai onko joku muu syy mitä en keksi? Nuuskasta ei varmaan tienaa paljoakaan joten se "sai mennä."
      Joka tapauksessa nauran joka päivä tälle vertahyytävälle naurettavuudelle kaikessa tragikoomisuudessaan.

Kieltolaki on siis voimissaan ja poliisit tekevät kaikkensa nuuskan suurrikollisten kiinnisaamiseksi. Nuuskanmyyjiä ajetaan takaa samoin kun käyttäjiä käräytetään vaikka suussa ei edes pala. Kohta varmaan annetaan vihjerahaa nuuskoittelijoiden käräyttämiseksi.

• Ettan vuodesta 1986

Nuuskan tuonti ja käyttö ei ole laitonta. Nuuskan ollessa sallittu myyntiartikkeli Suomessa, sai sitä tuoda maahan 250g, eli saman verran kuin piipputupakkaa.

Nyt, EU:n muutettua nuuskan myyntiä, saa nuuskaa tuoda 160prk, eli 8kg. Nuuska luokitellaan elintarvikkeeksi.

EU:n kanta nuuskaan johtuu pitkälle siitä, että Keski-Euroopassa aiemmin myydyt nuuskat sisälsivät nikotiinia niin suuria määriä, että se luokiteltiin erittäin vaaralliseksi. Ruotsissa ja muissa pohjoismaissa myyty nuuska sisältää alle puolet samasta nikotiinimäärästä. Ruotsalaiset olisivat kuolleet sukupuuttoon jo aikoja sitten, mikäli tämä nuuskatyyppi erityisen vaaralliseksi todettaisiin.

Toinen nuuskatyyppi, joka on aiheuttanut syöpäkuolemia Keski-Euroopassa on jauhemainen nenänuuska. Tämän vaikutukset ovat olleet erittäin haitallisia. Pohjoismaissa ei tätä nuuskatyyppiä käytetä.

Ylireagointia EU:n virkailijoilta, sanon minä.

Nuuskaa voi onneksi siis tuoda omaan käyttöön, eikä sen valmistaminen itse ole kovin monimutkaista. Nuuska.org sivustolta voi löytyä lisätietoa.

Moni luulee edelleen, että nuuskaan lisätään lasinpaloja ym. uskomuksia, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.

Itse 22v. päivittäin purkillisen nuuskanneena omistan terveet ikenet ja valkoiset hampaat.

• ja joopa joo
        Ettan vuodesta 1986 kirjoitti:

Nuuskan tuonti ja käyttö ei ole laitonta. Nuuskan ollessa sallittu myyntiartikkeli Suomessa, sai sitä tuoda maahan 250g, eli saman verran kuin piipputupakkaa.

Nyt, EU:n muutettua nuuskan myyntiä, saa nuuskaa tuoda 160prk, eli 8kg. Nuuska luokitellaan elintarvikkeeksi.

EU:n kanta nuuskaan johtuu pitkälle siitä, että Keski-Euroopassa aiemmin myydyt nuuskat sisälsivät nikotiinia niin suuria määriä, että se luokiteltiin erittäin vaaralliseksi. Ruotsissa ja muissa pohjoismaissa myyty nuuska sisältää alle puolet samasta nikotiinimäärästä. Ruotsalaiset olisivat kuolleet sukupuuttoon jo aikoja sitten, mikäli tämä nuuskatyyppi erityisen vaaralliseksi todettaisiin.

Toinen nuuskatyyppi, joka on aiheuttanut syöpäkuolemia Keski-Euroopassa on jauhemainen nenänuuska. Tämän vaikutukset ovat olleet erittäin haitallisia. Pohjoismaissa ei tätä nuuskatyyppiä käytetä.

Nuuskaa voi onneksi siis tuoda omaan käyttöön, eikä sen valmistaminen itse ole kovin monimutkaista. Nuuska.org sivustolta voi löytyä lisätietoa.

Moni luulee edelleen, että nuuskaan lisätään lasinpaloja ym. uskomuksia, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa.

Itse 22v. päivittäin purkillisen nuuskanneena omistan terveet ikenet ja valkoiset hampaat.

ei muuta ku suomeen uus kielto laki ja pirtu alkaa taas virtaan ni siinä ne verot sit hupenee ku virkavalta on sit niitten rokareitten peräs ja tupakointi kielto voimaan koko maahan sakon uhalla ni sit olis varmaan kaikki tyytyväisiä ku vankilat ois täynnä sakkovankeja ja taas verot nousis! ja ilmaston muutos ni mitä siitä se muuttuu joka tapauksessa eikä sitä pari tupakoijaa ja ajelijaa pysty muuttaan vaikka kuinka haluais

• Sotanörtti
        Ettan vuodesta 1986 kirjoitti:

perustuvat enemmän essonbaarin juttuihin koska en käytä nuuskaa ja joku tuttu kertomani varmalla äänellä kertoi. Toisaalta, joitain kioskinpitäjiä vastaan on nostettu syyte nuuskan myymisestä ja aika hauskaksi juttu menee jos sitä kuitenkin saa tuoda ulkomailta mukanaan. Itse en ymmärrä yhtään hyvää syytä miksi nuuska pitäisi kieltää missään muodossa kun käryävälle tupakallekaan ei ole rajoituksia.

Tietosi olivat mielenkiintoisia. Olen varma että nuuskan salamyyjistä tehdään vielä monta huippujännittävää elokuvaa samaan tapaan kun viinakieltolain ajoistakin.

• Turisti3
        Sotanörtti kirjoitti:

perustuvat enemmän essonbaarin juttuihin koska en käytä nuuskaa ja joku tuttu kertomani varmalla äänellä kertoi. Toisaalta, joitain kioskinpitäjiä vastaan on nostettu syyte nuuskan myymisestä ja aika hauskaksi juttu menee jos sitä kuitenkin saa tuoda ulkomailta mukanaan. Itse en ymmärrä yhtään hyvää syytä miksi nuuska pitäisi kieltää missään muodossa kun käryävälle tupakallekaan ei ole rajoituksia.

Tietosi olivat mielenkiintoisia. Olen varma että nuuskan salamyyjistä tehdään vielä monta huippujännittävää elokuvaa samaan tapaan kun viinakieltolain ajoistakin.

Että kun tupakki kallistuu tähtitieteillisiin lukuihin niin suuri osa sirtyisi nuuskaan (Ainakin köyhimmät)näin ollen valtio häviäisi verotuloja valtavasti ja tekisi työttömyttä ku kansa olisi liian tervettä. Eihän siihen mitään muita syitä voi olla.Sen takia se kiellettiin vaikka ei ole läheskään niin vaarallista kuin tupakka

• jari yli40v.

tupakanpolton. terveysterrorismin syy.

• ..........
    • vähentää

se tulee kieltää! Pois kaupoista ja samaan kohteluun kuin muut huumeet. Vähenisi oikeasti tupakointi. Harva lähtee lakia rikkomaan ja pimeiltä markkinoilta huumeensa hakemaan.
      Risikko ei ilmeisesti itse polta, kun ei tiedä ettei hinta vaikuta ostopäätökseen. Tietty jos hinta olisi vaikka kymmenkertainen, se vähentäisi polttamista, mutta euron kahden korotukset ei vielä sitä vähennä. Toki polttajilla on silloin vähemmän rahaa esim terveellisen ruoan ostamiseen tai harrastuksiin.. sekö sitten kansaa parantaa?

Miksi valtio saa myydä huumetta narkomaaneille ja nostaa hintaa vähitellen niinkuin kunnon huumediilerit ikään?

• tupakit pois

Mutta sitä ei kannata toteuttaa yhtäkkiä. Ensin vaan tupakan hinta mahdollisimman korkeaksi että moni lopettaisi, ja sen jälkeen kiellettäis kokonaan. Koska jos se kiellettäis yhtäkkiä, niin kuka sitä kerkiää valvoa. Ei kukaan. Mutta kun tupakoitsijoita olisi ennestään vähemmän olisi se halpompi valvoa.

Tupakointi on ihan täysin HOMOJEN HOMMAA! Vain säälittävät harrastavat sitä.

• duuniii
        tupakit pois kirjoitti:

Mutta sitä ei kannata toteuttaa yhtäkkiä. Ensin vaan tupakan hinta mahdollisimman korkeaksi että moni lopettaisi, ja sen jälkeen kiellettäis kokonaan. Koska jos se kiellettäis yhtäkkiä, niin kuka sitä kerkiää valvoa. Ei kukaan. Mutta kun tupakoitsijoita olisi ennestään vähemmän olisi se halpompi valvoa.

Alan entistä enempi tekemään bisnestä tuontijuttujen kanssa.Menee neki äyrit veroista,mitä tähän asti saaneet.

• ...
        tupakit pois kirjoitti:

Asiallisia viestejä poistetaan ja tällaiset syrjimisviestit hyväksytään? "homojen hommaa"?! tommi pistää parastaan! xD

• NIIN SITÄ PITTÄÄ

TUPAKKA-ASKIN HINTA 20€ JA ALKOHOLIN HINNAT REIPPAASTI YLÖS.EI TARVITSE KATTELLA NOITA TENUKEPPEJÄ PIHASSA SAVUTTAMASSA.

• 987

Ihan sama mitä se maksaa.Vaikka olis 20€ aski,niin sitä ostaa ne jotka tarvii.Ei sillä lopeteta suomessa asioita,että nostetaan kaikkien hintoja.Kyllä sen päättää ihminen itse polttaako se vai ei,eikä sen hinta.Koittakaapa ajatella,että euro muuttuisikin takaisin markaksi ja hinnat pysyisivät samana kaikissa asioissa.Mä sanon,et suomi pysähtyis sen jälkeen ja äkkiä.Esim käyt kavilla jossain.kahvista pyydetään 2,50€ kuppi,omalta osalta olisi jäänyt juomatta markka aikaan,jos olis sanottu,et 15 markkaa,KIITOS.Sama pätee kaikkiin hintoihin,miettikää sitä.

• yleensä

onkin, joka vetää viinaa ku sieni vetää myös sätkää posket lommollaan...molempien hinta vaan pilviin, niin vähenisi nuo hemmetin juopotkin vähä...paitsi eihän sitä viinan hintaa lasketa kuluihin, mut jossakin muussa pihistetään, esim. jos lapselle pitäisi jotain laittaa!!

• polttamiseen
        987 kirjoitti:

Ihan sama mitä se maksaa.Vaikka olis 20€ aski,niin sitä ostaa ne jotka tarvii.Ei sillä lopeteta suomessa asioita,että nostetaan kaikkien hintoja.Kyllä sen päättää ihminen itse polttaako se vai ei,eikä sen hinta.Koittakaapa ajatella,että euro muuttuisikin takaisin markaksi ja hinnat pysyisivät samana kaikissa asioissa.Mä sanon,et suomi pysähtyis sen jälkeen ja äkkiä.Esim käyt kavilla jossain.kahvista pyydetään 2,50€ kuppi,omalta osalta olisi jäänyt juomatta markka aikaan,jos olis sanottu,et 15 markkaa,KIITOS.Sama pätee kaikkiin hintoihin,miettikää sitä.

Minä oon sitä mieltä, että kyllä se voi vaikuttaa ainakin useiden hieman vähävaraisempien ihmisten elämään jos tupakan hintaa nostettaisiin aika paljon.

Tietysti rikkailla on vara ostaa, mutta esimerkiksi opiskelijoilla, jotka kittuuttavat pienellä tuella, ei ois varaa ostaa ainakaan niin useasti tupakkaa kuin mitä tällä hetkellä.

Ei se tupakanpoltto välttämättä kokonaan loppuisi, mutta saattaisi silti vähentää ihmisten tupakilla käyntejä.

• Hammer

Suomessa alkaa tosiaa mennä nää asiat ihan perseelleen. Eihän tuossa oo nyt mitään järkeä. Eka nous bensan hinta sitte yritettiin nostaa bissen hintaa ja kohta rööki :D jos tää tähän menee ni mä muutan ruottiin ja rupeen homoksi!

• vi""ttaa

Tuo on totta, autoilevat tupakoitsijat maksaa kaiken, vielä kun jonkun saunakaljan juopi. Voishan nuo päättäjät aloittaa jo pikkuhiljaa ajattelemaan asioita tai alkaa väki tosiaan muuttaa länsinaapuriin. Töihin en pääse kuin autolla ja tupakkaa on pakko polttaa kun v""ttaa nuo auton menot ja siihen vielä lisätään sähkön/vuokrien/ruoan hintojen korotukset, niin alkaa tuntuun että jään soskun elätiksi minäkin.

• MALLUA HAKEEN

Tämä tietää sitä että suomesta ei kannata ostaa viinaa ei tupakkaa,ei kenkiä,yms ,kun virosta saa
        monta kertaa halvemmalla.Viedään eurot sitten ulkomaille,niin ei tule valtiolle liikaa euroja.
        Kyllä valtion pitää saada,mutta ei se kyllä anna mitään,eilen huomattiin sekin puoli,
        JOKELAN TURMASSA KUOLLEEN LAPSEN VANHEMMILLE:
        ei valtio korvannut edes kilometri korvauksia:niissäkin 150e "omavastuu"ja se että
        autoa ajoi toinen henkilö:kun (omainen)ei ollut ajo kuntoinen;niin kuskin osalta evättiin 2senttiä km korvausta.VALTIO KORVAA""kerrottiin:kun JOKELANKIN TAPAUS TAPAHTUI:Herrojen P.....meni nekin rahat mitä oli siihenkin tapaukseen varattu.
        JOTEN VALTIO OJENTAA:mutta kun sieltä pitäis saada
        :pistää se käden taskuun.

• Piilotoiveet

Nythän kannattaa piilevät toiveet sitten toteuttaa tämän korotuksen myötä pikkuverukkeella..hih!

• krisu66

toivottavasti nostaavat reilusti..ihan tyhmää tuo röökin vetäminen, vaikka itekin joskus bailatessa vetäsen muutaman tupakin..

• nimittäin

Tupakoinnin saaminen loppumaan on yhteiskunnan etujen vastaista. Ihmiset elävät pitempään ja eläkkeellähän he silloin ovat, eläkekustannukset nousevat ja jostakin nekin rahat on revittävä! Ei tässä nyt ole Risikolla muuta takana, kuin valtion verotulojen nosto. Nyt kun tupakointi on vähentynyt ja verotulot siltä osin laskeneet, täytyy verokertymää nostaa. Näin se on poijaat!

• Turisti3

Ei valio ole niin tyhmä että nostaa kerralla veroja niin paljon että kansalla ei ole varaa poltella kun silloin jää verotulot saamatta.Sama koskee kaikia muitakin tuotteita.Valtio tutkii aina tarkoin että veron nosto lisää valtion tuloja vaikka tupakointi tai polttoaineiden kulutus laskisikin...Tekosyitä kyllä löytyy nostojen motiiviksi esim Dollari on noussut,,öljyn mailmanmarkkina hinta on noussut,jos molemmat laskee niin nostetaan ympäristöveroja...Sama koskee tupakkia,,syitä on esim sairaalakulut nousseet,,vaikka ne on jo tupakkiveroilla kustannettu)

• juoppoartisti

Miksei valtio samantien laita kansalaisten koteja kamera valvonnan alle ja ala jakamaan viikkorahaa kilteille "lapsille". Samalla voitaisiin rajoittaa ulkonaliikkumista ja paskalla käymistä kun molemmat toimenpiteet ovat kuitenkin jollain tasolla yhteiskunnalle haitallisia.

Alkaa jo pikkuisen enemmän kuin hieman vituttamaan tämä holhous.

Ja kyllä, poltan itse mutta olen sitä mieltä että itse aiheutetut lääkärinkulut yms. tulisi jokaisen kansalaisen kustantaa itse. Miksei tätä vaihtoehtoa mietitä sen sijaan että aletaan rajoittamaan yksittäisten kansalaisten vapautta holhoamalla?

• PietiPekka

Murrr.... Aina vaan lisää veroja. Hinta ei vähennä tupakointia. Näin se vaan on. Vastustan muutenkin näitä ainaisia veron korotuksia. Niillä kerätään vaan varoja valtion pohjattomaan kassaan tekopyhillä keinoilla.
      Alkoholi ja Bensa verotusta saisi jopa laskea. Toi tupakkavero ei niin kosketa mua, mutta ymmärrän hyvin tupakoitsijoiden ärtymystä. Jospa se Lipposen lupaama täyskielto tulisi sitten 2040.

http://uutisblogi.blogit.kauppalehti.fi/2006/12/13/tupakka-lainsuojattomaksi/

• Jebaz

Verokannan supistuessa löytyy aina "moraalisesti perusteltuja" syitä löytää lisää verotettavia kohteita tai lisätä veron osuutta jo verotettuihin kohteisiin.

Terveydenhoitokuluihin sun muihin jeesusteluihin ei ole järkevää edes kommentoida, rahasta tässä on kysymys. Kaksinaismoraali ja tekopyhyys estää kertomasta todellista syytä, pölhölässä (U.S.A) tätä samaa tekniikkaa käytetään runsain mitoin ja läpi menee kuin kuuma veitsi voihin.
      Valitettavasti Suomi on euroopan amerikkalaistunein maa, ollen suuri häpeä kansakunnalle, ja tännekkin ovat toimintatavat rantautuneet.

Mikäli nyt joku polttaa haluaa, eiköhän se rangaistus rahassa mitattuna ole jo nyt mallia riittävä, veroja siinä on leijonanosa.
      Eiköhän olisi aika keskittyä olennaiseen ja lopettaa lässytys.
      Julkishallinnon koko suhteutettuna kansakunnan kokoon on laskennallisesti pahasti poskellaan, on laskettu että julkishallinnossa työskentelevä määrä henkilökuntaa on kykynevä hoitamaan 50 000 000;n ihmisen valtiota.
      Olisiko aika karsia näitä "vapaalipulla" matkustavia rasittamasta yksittäisen veronmaksajan taakkaa ?

• AJATUkS

Askin hintaan vaan 3 egee terveysveroa ja rahat suoraan lyhentämättömänä keuhkotautien hoitoon ja syöpätutkimukseen.

• tietoooko

ei askia saa enää 3 eurolla,
        5 euroa alkaa olla jo mallukin..
        ota selvää hinnoista..

• Jos
        tietoooko kirjoitti:

ei askia saa enää 3 eurolla,
        5 euroa alkaa olla jo mallukin..
        ota selvää hinnoista..

tarkotit vastaukses tolle edelliselle 3 euroo terveysveroa vaativalle, niin luepas sen kirjotus tarkkaan. Sehän vaatii 3 euroo lisää entisen hinnan päälle, eikä suinkaan kuvittele, että aski maksais 3 euroo. Se on ottanu jo selvää hinnoista!

• Skarate-Skid

lopettamishaluisten koukussa olevien vieroitushoitoon ( jolla näytettäisiin että meistä ihan oikeasti välitetään ), tai sitten vaan ministerin taskuun, mitäpä se muuta haluaa kuin lisää liksaa ja äänestäjiä...

• 335339

Tuo tupakin hinta muualla EU:ssa, puhumattakaan koko maailman mittakaavassa vaihtelee aika paljon, mutta tuskin siellä missä se on kalliimpaa tupakointi olisi mitenkään merkittävästi vähäisempää kuin suomessa ja siellä missä se on huomattavasti halvempaa, tuskin sitä tupakkia poltetaan merkittävästi enemmän kuin suomessa.

Jos oikeasti haluttaisiin vähentää tupakan aiheuttamia kustannuksia yhteiskunnalle, niin varmasti paras vaihtoehto olisi kieltää se kokonaan. Toisaaltaan valtion kassaan kilahtaa aikamoinen summa tupakasta kerättävillä veroilla, jotka tietysti voisi korvamerkitä ja ohjata ne verokertymät tupakin aiheuttamien sairauksien hoitoon.

• Kokeilkaa Nicotinellia!.

on PALJON terveellisempää,kuin tupakointi ja jos tupakointi muka lieventää stressiä niin ...ei ole ainut keino tupakoida!.
        Nicotinell!. ;)

• P-Karjalasta

Ainaskin täällä itä-suomessa tulee polteltua yleensä tuota venäjän tuonti tuspakkia, joten eipä tuo korotus niin hirmusesti haittaa. Sen verran harvoin sitä "kaupan" verollista tupakkia tulee ostettua. Venäjän tuonti muuttuu ainakin täälläpäin vaan kannattavammaksi, kun hintaero kasvaa.Lue: tuonti = salakuljetus
      hehheheheheh... Ostakaa vaan sitä kaupan kallista tupakkia jos kerta haluatte... hahahaha..

• pyydän

Saisitko yllytetyksi sitä verkkoa ylettymään myös tänne länsisuomeen? Sama verkko voisi järjestää myös puhdasta vodkaa!

• spadduu

voisin myös siirtyä "tuonti" tupakin käyttäjäksi. Laittakaa myymäläauto reitille tänne keski-suomeen päin. alkaa niin v...taa nää veroälyttömyydet.

• vois maksaa

100 euroo aski,kannatettava ajatus sinällään tupakkaveron nosto

• Nimetön

maksaisi noin paljon niin minäkin alkaisin ulkomailta salakuljettamaan suomeen, täällä sisi hyvän hinnan.

• Mimmu
        Nimetön kirjoitti:

maksaisi noin paljon niin minäkin alkaisin ulkomailta salakuljettamaan suomeen, täällä sisi hyvän hinnan.

Valtio menettää PALJON ,jos kaikki lopettaisivat tupakoinnin. Maksaisi ruoka TAAS vähän enemmän.Onko joku lopettanut tupakpoinnin hinnan takia?

• Pröh!
        Mimmu kirjoitti:

Valtio menettää PALJON ,jos kaikki lopettaisivat tupakoinnin. Maksaisi ruoka TAAS vähän enemmän.Onko joku lopettanut tupakpoinnin hinnan takia?

Mie en ainaskaa oo sen röökin hinnan takia vähentänä käyttöö, vua emp mie mikkää korsteeni ookkaa, että jatkuvasti pitäs se kessu huulessa olla

• *miksi*

tupakkaa yhä valmistetaan ja myydään
      ja myös alkoholia
      näiden aineiden valmistus jos vihdoinkin lopetettaisiin olisi maailmassa kaikki niin hyvin

• sen haitat alkutuotannossa

Eipä ole kukaan huomannut, että ei sitä tupakkaa tuoreena polteta. Tupakkakasvin kuivaamissa poltetaan suuret määrät sademetsää. Lisäksi tupakkakasviin joudutaan ruiskuttamaan kasvinsuojelumyrkkyjä ja homeenestoaineita. Tupakan kasvattaminen vie maata muulta viljelyltä.

• Sammoo Mielt.

JIPPIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HYVÄ PAULA RISIKKO! PANKAA SÄTKÄ, KALJA JA VIINA KIELLETYLLE LISTOILLE, KUTEN HUUMEET. OLISI KERRANKIN KIVA JOS JOSKUS SAISI KÄVELLÄ OMIEN LAPSIEN KANSSA SAVUTTOMASSA JA RAITTIISSA YMPÄRISTÖSSÄ JA SAMOIN KAIKKI MUUT HAITALLISET PÄÄSTÖT JA AINEET. KUNNON RAPSU NIIN KYLLÄ SITÄ OPPII LAKIA RIKKOVA. PITÄISIKÖHÄN KUTSUA NE TALEBANIT TÄNNE MOUKAROIMAAN SÄTKÄ JA VIINA TEHTAAT ALAS.

• Ja nostetaan

Tyypillistä politiikka meidän poliitikoille,nostetaan hintaa niin tupakointi vähenee, varmasti.Nostetaan vuokria,asuminen vähenee, varmasti.Nostetaan viinanhintaa juominen vähenee,varmasti. Nostetaan ruuan hintaa,syöminen vähenee,varmasti.Nostetaan bensan hintaa,ajaminen vähenee,varmasti.Nostetaan ja nostetaan,olisi kiva ajatus jos joskus ajattelisivat mitenkä oman maan kansalaiset pääsisivät joka asiaan edullisesti käsiksi. Aina kun luen,kieltoja,estoja,tulleja,korotuksia,palkan alennuksia,pätkätöitä,millekään he ei voi mitään mutta annas kun mamma nostaa,tuntevat hallituksen vihat.Omilla palkoilla kyllä voidaan nostella mitenkä se heihin vaikuttaa,yhteiskunta maksaa. Puhelimen,ilmaiset matkat,lentoliput,heitä syötetään ja juotetaan,(vert perseen nuoleminen) valtion viinat,jne loputtomasti etuja mitä normaalikansalaisilla ei ole. Siinä on kiva nostella,tupakointi,juominen,bensa, mitä valtio tekee jos verotulot näistä loppuu,laskee omia etuisuuksia säälistä omia kansalaisia kohtaan.

• On sopiva hinta

Tupakan hintaan reilu korotus. 20e aski/ toppa, rizla 10e/pkt. on sopiva hillitsijä.

Loppuu parveketupruttelu ja stumppikasat parvekkeiden sekä bussipysäkkien ympäristöstä.

Kitisevät selkärangattomat tästä tietysti vetää herneet nenuun.
      Ostakaa mekko, neidit!

• Nimimerkki jota muilla ei ole

Kyllä! 20€ aski! Ja bensaan/dieseliin kunnon asennekorotus ja molempien hinta kerralla johonkin neljään euroon!

Sitten kun kukaan ei enää polta, aja autoa tai pysty käymään kaupassa hintojen takia, on sunkin hyvä ihmetellä sitä omassa kerrostalokämpässä.

Muuten, sun verot nouse kohtuu perkeleesti kun kukaan ei enää "vapaaehtoisesti" avusta valtiota tupakka-,bensa-, tai viinaverojen muodossa....

Mun logiikan mukaan olet mulle kiitoksen velkaa kun poltan, juon ja käytän omaa autoa/moottoripyörää ihan vapaaehtoisesti. Taidan maksaa suhteessa huomattavasti enemmän kuin sinä valtion yhteiseen kassaan, josta myös sun sairaalakäynnit maksetaan...

revi siitä ;)

• Sotkijat

Kyllä tosiaan ällöttää, miksi suurin osa tupakoitsijoista heittää tuon loppupaskan suustaan ihan mihin vaan. Se voi olla toisen henkilön kodin ovi! Se voi olla pihamaa! Se voi olla myös suoraan autosta palavana heitetty. Sairaaltahan tuo tupakoimattomasta näyttää! Kesäaikaan on vielä metsäpalon vaara! Minä olen joskus soittanut torvea ja vilkuttanut autoni valoja kun natsa on lentänyt oman autoni konepellin yli. JÄRKEÄ - JÄRKEÄ !

• jotain mitä muilla ei ole n...
        Sotkijat kirjoitti:

Kyllä tosiaan ällöttää, miksi suurin osa tupakoitsijoista heittää tuon loppupaskan suustaan ihan mihin vaan. Se voi olla toisen henkilön kodin ovi! Se voi olla pihamaa! Se voi olla myös suoraan autosta palavana heitetty. Sairaaltahan tuo tupakoimattomasta näyttää! Kesäaikaan on vielä metsäpalon vaara! Minä olen joskus soittanut torvea ja vilkuttanut autoni valoja kun natsa on lentänyt oman autoni konepellin yli. JÄRKEÄ - JÄRKEÄ !

Mitä jos et ajaisi niin lähellä edellämenijää?

Seuraavan kerran kun mulle valoja vilkuttelet, voit valmistua hätäjarrutukseen :)

(Olet tainnut perässäni joskus ajaakin...)

revi siitä ;)

• Edellinen
        Sotkijat kirjoitti:

juttu on täyttä asiaa. Vähänks inhottaa noi natsakerrostumat milloin minkäkin tupakkapaikan eessä ja muutenkin niitä on joka paikassa, menitpä minne tahansa. Sitte toinen juttu, joka jollain tavalla liittyy tähän tupakkakeskusteluun on ne karseet räkäklontit, joilla ne tupakoitsijat kuorruttaa bussipysäkkien edustat ja jalkakäytävät ja etenkin nuorison kokoilupaikat.

• Tupakan hinnan kipuraja menee mulla 25e/aski....siihen asti poltan niinkuin ennenkin,sit ku menee yli nii puolitan "annoksen"=D

• Rahaa on...
        Nimimerkki jota muilla ei ole kirjoitti:

Kyllä! 20€ aski! Ja bensaan/dieseliin kunnon asennekorotus ja molempien hinta kerralla johonkin neljään euroon!

Sitten kun kukaan ei enää polta, aja autoa tai pysty käymään kaupassa hintojen takia, on sunkin hyvä ihmetellä sitä omassa kerrostalokämpässä.

Muuten, sun verot nouse kohtuu perkeleesti kun kukaan ei enää "vapaaehtoisesti" avusta valtiota tupakka-,bensa-, tai viinaverojen muodossa....

Mun logiikan mukaan olet mulle kiitoksen velkaa kun poltan, juon ja käytän omaa autoa/moottoripyörää ihan vapaaehtoisesti. Taidan maksaa suhteessa huomattavasti enemmän kuin sinä valtion yhteiseen kassaan, josta myös sun sairaalakäynnit maksetaan...

revi siitä ;)

Mukavampi poltella 20e/aski, te persaukiset kaivelette nenujanne ja kärkytte jaloissa stumppeja. Lekurissa, jossa en ole käynyt vuosiin, maksan yksityiselle mielelläni. Kerrostalossa? Vaikka Helsingissä asunkin, en muuttaisi kerros- tai rivitaloon mistään hinnasta.

Liksa ja verot? Yrittäjänä tienaan riittävästi ajaakseni Hummerilla, prätkällä ja veneellä, joka syö bensaa helvetin paljon.

Liksaa tienaan riittävästi maksaakseni bensasta vaikka 10e/l. Eipä vastaan ajelisi kuin frendejä. Ruuhka loistaisi poissaolollaan!

Te persaukiset hipsisitte kehyskuntiin, mm.Keravalle tuulipuvut kahisten seiniä potkimaan paikallisten kollien kanssa ;D

Bisnes on se, joka kannattaa!

• neiti olet

jos muutamasta tumpista säikyt. Onko tuolla jumaliste mitään väliä jos joku polttaa?

Tietenkin ihmisten jotka eivät itse polta niin pitää asiasta vikistä.. antaa toisten polttaa ja piste, ei se jumaliste teidän ongelma ole.

• Sammoo Mielt.
        Sotkijat kirjoitti:

OIKEESSA OOT. OLI TILANNE PARI VUOTTA SITTEN JOKA OLI VIEDÄ KOLMANNEN SERKKUNI JA VIELÄPÄ 6-VUOTIAAN HENGEN. ONNEKSI SAIN REKKARIN YLÖS JA SE SAIRAS KORSTEENI, NIKOTIININ N***** SAI SIITÄ KUNNON HUOMAUTUKSEN. NYKYÄÄN SERKKUNI EI USKALLA ENÄÄ OIKEIN LIIKKUA ULKONA ILMAN TOISTA. SERKKUNI KYSYY MIKSI MINUT YRITETTIIN PELOTELLA, EN OLE KIUSANNUT KETÄÄN IKINÄ. JOKA PÄIVÄ SAMA KYSYMYS JA PAHAT ARVET NAAMASSA JA KEHOSSA KERTOVAT AINA SEN PÄIVÄN TAPAHTUMAT. ON MINULLA ITSELLÄKIN, JOS EN OLISI OLLUT SILOIN PAIKALLA, SERKKUNI EI VARMAAN OLISI TÄSSÄ JA OLEN IKI ONNELLINEN SIITÄ, ETTÄ SATUIN PAIKALLA OLEMAAN SINÄ PÄIVÄNÄ. ONNEKSI OLI MYÖS SILMINNÄKIJÖITÄ, IKUINEN KIITOS HEILLE.

• veroja ylös

Lisäksi suomesta puuttuu läskivero. Hinta voisi olla esim. 200€ per liikakilo/vuosi.
      Keskustelupalstoilla jumalan leikkimisestä voisi myös jonkun nipotusveron määrätä.
      Onhan niitä verotuskohteita vaikka mitä.

• läskiveroa vaan maksamaan

Hyvä huomionarvoinen asia!!! Toivottavasti Risikko ottaa myös tämän asian käsittelyynsä. Joutavathan kaikki ylipainoisetkin maksamaan jotain ylimääräistä "veroa" siitä, että käyttävät verovaroja sairauksiensa hoitoon, joita ylipaino aiheuttaa...

• LÄSKEILLE
        läskiveroa vaan maksamaan kirjoitti:

Hyvä huomionarvoinen asia!!! Toivottavasti Risikko ottaa myös tämän asian käsittelyynsä. Joutavathan kaikki ylipainoisetkin maksamaan jotain ylimääräistä "veroa" siitä, että käyttävät verovaroja sairauksiensa hoitoon, joita ylipaino aiheuttaa...

TUPAKOITSIJOILLE TUPLA VERO!

• myös huomioon
        läskiveroa vaan maksamaan kirjoitti:

kuinka suuri osa "läskeistä" on saatu lääkkeiden,
        kortisonin ansiosta esimerkiksi.

• vähene

minnekkään vaikka kuinka nousisi.

• McTöötti

vittu mitä paskaa... kaikki noi apinat kieltää... lisää kieltoja niin saadaan rikollisuus nousuun!!!!

• Wendy

Oletko ajatellut jo kohderyhmänkin valmiiksi, että vain rikkaat voivat polttaa?? Oikein, mutta tupakka-ja alkoholi verot pitäisi kymmenkertaistaa jotta niillä olisi tehoa. Nyt varmaankin ajattelit valtion kassaa ensimmäiseksi. Poltan itsekin, vaikka olen johtavassa asemassa, tosin poltan vain kaksi sikaria päivässä. Kaikkia veroja pitäisi päin vastoin laskea joka vuosi.

• Ilon amme

Lisää veroa.

Vaginavero lisäys on hyvä kohde...

Nythän sinne uppoaa kivitalot ja laivat.

Mahtuuhan sinne vielä yksi takapajulakin.

• saa haistaa...

märän vitun -__-

• Turisti3

Koko suomen kansa olisi kuuliainen ja lopettaisi kokonaan tupakoinnin ja viinanjuonnin,,(Hurraa)
      Niin mitä veroja melestänne pitäisi nostaa jotta valtion kassa pysyisi samana ja saataisiin maksettua niistä koituva kymmenien tuhansien ihmisten työttömyys?

• osannee

antaa vastauksen tuohon kysymykseen.

• niin..

samahan se, mitä se siellä lätisee vaikuttaakseen pätevältä yleisön silmissä. Tuolla ei ole mitään tekemistä todellisten veropäätösten ym. kanssa.

Itse henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että alkoholin ja tupakan hinnat pilviin. Samalla tulisi järjestää yksityis- ja ammattiautoilijoille erillinen polttoaineen hinnoittelu. Ammattiautoilijat, kuljetusyritykset ym. tankkaavat halvemmalla, yksityisautoilijoille voisi polttoaineen hinnan tuplata. Säästäisi luontoa ja ilmastoa sekä nostaisi kansalaisten kuntoa, kun kävely ja pyöräily pakostakin lisääntyisi.

P.S. Tupakoin itse, mutta en autoile.

• Sammoo mielt.

Te jäätte muka koukkuun, jotka rupeaa vetämään sätkää ka viinaa. Ihminen itse kuvittelee, että jää muka koukkuun. Saisipa ruveta hävittämään teitä sairaita täältä Maan päältä. Ootte yhteiskunnan sairas valopilkku. Huumeiden n********. suoraan sanottuna. Tehdään lapsia, jotta saadaan kulutettua heidän kaikki rahansa sätkään ja viinaan. Näin taataan huumeiden saatavuus. Ei ihme jos lapset ovat nykyään masentuneita vanhempiensa sätkän ja viinan käytöstä, sitten käy, että lapsi sulkeutuu ns. "kuoreensa", jota hankala saada "auki". Itse olen "pelastanut" monta onneksi, työni puolesta. He kaikki haluaisivat olla lapsiani. Painukaa p******** vetämään.

• Jurrikka
        Sammoo mielt. kirjoitti:

Te jäätte muka koukkuun, jotka rupeaa vetämään sätkää ka viinaa. Ihminen itse kuvittelee, että jää muka koukkuun. Saisipa ruveta hävittämään teitä sairaita täältä Maan päältä. Ootte yhteiskunnan sairas valopilkku. Huumeiden n********. suoraan sanottuna. Tehdään lapsia, jotta saadaan kulutettua heidän kaikki rahansa sätkään ja viinaan. Näin taataan huumeiden saatavuus. Ei ihme jos lapset ovat nykyään masentuneita vanhempiensa sätkän ja viinan käytöstä, sitten käy, että lapsi sulkeutuu ns. "kuoreensa", jota hankala saada "auki". Itse olen "pelastanut" monta onneksi, työni puolesta. He kaikki haluaisivat olla lapsiani. Painukaa p******** vetämään.

Sinä sitten osaat avautua.

Hoitaisit ensin itsesi.

• Sammoo Mielt.
        Jurrikka kirjoitti:

Sinä sitten osaat avautua.

Hoitaisit ensin itsesi.

HOIDA ITE ITTES "OLIO"! JA AJOISSA KIITOS.

• Enpääsemillääeroo
        Sammoo mielt. kirjoitti:

Mä olen köyhä työtön. Joten miten nyt tupakkaa saan kun en pääse eroonkaan. Tulee hirveät vieroitusoireet. Mä en ainakaan pääse. Ja oli kyl erehdys edes aloittaakkaan, Nikotiinipurkan jauhamisen jälkeen heti tekeekin mieli tupakkaa, eli ei sekään auta yhtään kyl. Ja jos kallistuu ni millä saan enäää tupakkaa.

• ASDAD

Mitäköhän Virosta ostettavaa vois vielä keksiä, nyt kun alkoholi, tupakka ja bensat jo sieltä kannattaa hakea...

• Kaikki kaupan

Pilu 50..

• Hah hah

Kohta käärii salakuljettajat hyvät massit taskuihinsa..valtio menettää senkin rahan. Haloo herätkää pahvit. Onhan noi uutiset kertoneet kuinka paljon tulli millonkin on löytänyt viinaa tai tupakkaa salakuljetettuna. Valtio oikein kannustaa salakuljettajia

• Peada

juu menee niihin varmaan valtiolta rahaa hoitokuluihin... mutta tiesitkö, että Diabetes yksin aiheuttaa yhteiskunnalle jo suuremmat kustannukset kuin tupakka ja alkoholi yhteensä. Voishan ihmiset tietty ittestä pitää huolta säännöllisel liikunnal ja oikeel ravinnol, niin vois hiukan ehkäistä diabetesta niinku myös osteoporoosia, korkeeta verenpainetta ja korkeita kolesteroli arvoja.
      " Jokin pitkäaikaissairaus on yli puolella 30 vuotta täyttäneessä väestössä." näin kirjoittaa kansanterveyslaitos... 10 vuotta sitten toi sama teksti oli muuten sama, mutta 30 vuoden sijaan siinä oli 40 vuotta. aika huonoon suuntaan mennään. Ihmiset jotka sairastaa jotain yllämainituista sairauksista niin puolet ei edes tiedä vielä sitä. Nykyään vastasyntyneille lapsille jo ennustetaan, että mitä sairautta saattaa alkaa esiintymään. Vaikka eletäänkin nykyään yhä vanhemmiksi, on meidän terveytemme laatu jatkuvasti heikentynyt. Jokasen pitäis iästä riippumatta huolehtii ravinnostaan ja liikunnasta.

• jonkinlainen ruokakortti

kehiin rajoittamaan makeisten, sipsien ynnä muun mässäilyä. Tupakointi pienempi pahe kuin sairaalloinen ylipaino.

• vaalivuosi,

koska tää Risikko on puuttumassa vähän kaikkeen?

Hätä on nyt kädessä vai housuissa?

• sitten ostan

tupakkani ulkomailta tai muutan sinne, hei hei kaikelle holhoukselle. Rahastusta taas...

• poistuminen

Mitenkähän lie käy kun viron ja suomen väliltä poistuu tuontirajoitukset muutaman vuoden sisällä. Hinta ero viroon kasvaa ja viinan sijaan suomeen aletaan kantamaan tupakkaa "omaan käyttöön" 40 kertonkia.

Hienoa kun suomi liittyi EU:hun niin eipähän nämä kukkahattutädit pääse kovin juhlimaan.

• dsd .tyttönen. dsd

"aina on varaa juoda tai polttaa" :(
      tingitään sitten vaikka vähän esim vaatteista, wc paperista ym. ja jos ei muuten niin aina voi rötöstellä jne.

Ihmisiä ajautuu köyhyyteen XD
      ja sitten rötöstely lisääntyy.

• smoker

tossa on? hinnan nostolla tulee vähemmän verotuloja, eikä tupakointi vähene, päinvastoin.
      Ostetaan vaan virosta ja venäjältä tuotua tupakkaa,tai haetaan itse,kyllä näitä venäläisiä suomessa riittää joiden kautta saa tupakat ja viinatkin erittäin halvalla...

• puug

Venäjä tai Viro, halvat vierailukohteet tuovat kuitenkin ratkaisun sille, joka sitä röökiä tahtoo.

Ja vaikka Virossa hinnat nousisi - saa Venäjältä sitä röökiä rahdattua kartsakaupalla Suomeen, moni tupakoitsija ostaa mielummin kympillä kartsan venäläistä röökiä kuin kahta isoa askia suomalaista.

Jos tupakan hinta nousee todella kovaksi täytyy myös suomen päättäjien olla valmiita ratkaisemaan tupakan laiton maahantuonti (mm. rekkakuskit tuovat älyttömiä määriä röökiä venäjältä suomeen jo nyt).

Ei yhteiskunta sitä tupakoitsijan terveydenhoitokuluja maksa - sen tekee tupakoitsija itse ostamalla suomesta tupakkaa (verot yli puolet askin oikeasta hinnasta).

Polttoainevero sitä vastoin korkeammaksi, Helsinki autottomaksi. Enemmän ne autot saastuttavat luontoa ja pilaavat rakkaan maamme kuin tupakoitsijat.

Otetaanko ensin faktat haltuun ennen kuin mitään sanotaan?

• Tahänkö on tultu

Ihmettelen todella eikö meidän POLITIKOILLA/MINISTEREILLÄ ole mitään muuta tekemistä kuin vuoroviikoin miettiä mitä hintaa taas nostetaan. Kannattaisiko keskittyä välillä todellisiin ongelmiin vanhuksien,-lastenhoidosta, lisääntyvästä työttömyydestä, luonnosta... aiheita miljoonia parempia kuin se että kuka polttaa ja kuka juo.

• tuo touhu on

näyttää siltä että heitä ei voisi vähempää kiinnostaa
        vanhustenhoito lastenhoito työttömät ihmisraukat.

• Jööger

nostakaa vaan kessuveroa,mutta älkää missään tapauksessa päästäkö Risikon Rouvaa päättämään Ruokaveroista.

• Kontulan Dena

hinta nousee tupakka askilla johinkin 20€
      ja kossu 25€ taivaassa mutta olemme maanpäällä
      täällä hinnat on laskussa se on ihan sama maksaako
      tupakka 2€-50€uroo sossu maksaa se kyllä varmasti
      niin on ennenkin maksanut juojat ei lopu koskaan se on varma jos joku varma,,,

• kirjasto-gona

On harhaan johtavaa koplata polttoaineveroja ja tupakan, sekä alkoholin haittaveroja.
      Polttoaineita pitää myös verottaa niin kuin nyt tehdään.
      Mutta minä olen sitä mieltä että, pitää kehittää testi joka paljastaa tupakanpolton.
      Kun tiedetään ketkä polttaa niin sitten voidaan tehdä terveydenhoitoon maksuluokka niille jotka tupakoi. Olen aivan varma että lääketiede voi kehitää testin joka paljastaa tupakoinnin vaikka kolmelta viimeiseltä kuulta.
      Se olisi reilu systeemi, kuka poltaa maksaa hoidostaan enemmän.

• Nicotinell!.

Suomen suurin "kansan tauti" on tupakointi ja sen kautta keuhkosairaudet,syöpäsairaudet!!.
      Se on TYHMÄÄ hankkia tahallaan keuhkoahtaumaa ja tupakka-yskää!! syöpäsairauksia!!.

• höh

puuttua toisten tekemiin valintoihin. Itse päätät miten SINÄ elät, ei muut.

• maximm

Mitä viddua se kelleen kuuluu mitä kukakin itselleen hankkii?? Mielestäni ei ole minkään ministerin tehtävä miettiä puolestani mitä juon tai poltan. Ja alkoholi ja tupakka on suomessa laillista. Suomi perkele!!!

• weskuu

Ja tekisivät huumeitten ehkäisemiseks edes osan tosta yrityksestä.Vituttaa toi eestaas sahaaminen.Poistasivat kaikki kaupoista ja alkoista,ni vittu ei tartte mokomaan asiaan tuhrata kalliita työtunteja.Saa sitä sitten laittomasti tarpeeseen jos haluaa ja se ei ole ollenkaan hyvä.

• butthole surfer

Esim. partakoneen terä.

• dlhkgaodgodlgh

röökinpoltto ja polttajat on hyvä symtipukki kaikkien tarpeeseen.Niiden piikkiin voi laittaa melkein kaikki sairaudet ja puhua itseaiheutetuista sairauksista joita ei yhteyskunnan varoilla pitäisi hoitaa.Sama homma on ylipainoisten suhteen itseaiheutettua kaikki tyynni.Lääkkeeksi kovat verot röökille,ruualle ja viinalle.
      Perimmäinen kyse lienee julkisen sairaanhoidon rahan puutteesta joka pistää päättäjät keksimään kaiken maailman teorioita syyllisistä ja syistä ilman loppuun asti ajattelua.
      Ei tarvitse kovinkaan nero olla kun huomaa miten onnettomia nämä "itseaiheutettu"teoriat ovat.
      esim:
      -pistät auton käyntiin ja alat saastuttaa omaa ja muiden hengitysilmaa ja itseaiheutat hengitysteiden tulehduksen=ei hoideta ei korvata.
      -itseaiheutat aivoverisuonesi painamalla liikaa ylitöitä=ei hoideta, ei korvata
      -itseaiheutat suuta soittamalla snakarijonossa nyrkin naamaasi =ei kovata eikä hoideta.
      -menet räntäsateella ulos ja itseaiheutat kunnon influenssan=ei korvata,ei hoideta
      jne
      Mutta mikäs siinä nostetaan veroja ja sen lisäksi otetaan käyttöön vapaaehtoinen eutanasia kaikille niin säästyy ainakin eläkerahat ja pitkä sentti sairaanhoitokuluja.
      terveisin Hidolf Atler

• Sieg vaan

Juuri näin se menee. Kokoomuslaisten mopo on karannut, ja kauas. Holhousta siitä ja tästä, itse elän elämäni, kuten olen sen päättäny elää, jos poltan, niin vittu sitten minä poltan, jos juon viinaa, niin sitten minä juon viinaa, eikä siihen ole todellakaan kenelläkään mitään sanomista.

Hölkkää, niin kuolet terveempänä. Tuomio tulee, teet sitten mitä tahansa, se on varma! Mitä sitä odottelemaan vuotta tai kahta pidempään.

• peukut pystyyn vaan

:) Mitä pikimiten täytäntöön.

• tutki enne ku puhut

Oletko tietoinen kuinka paljon rahaa menee tupakoitsijoiden hoidossa ja oletko tietoinen paljon menee rahaa päästömaksuihin EU:ssa, jos kerran haluat polttoaineveroa alennettavan?

• muistaa myös

omat tapansa,eli juoda juhlissa vain pommakkia,shampanjan asemesta ja syödä juhlissa vai kesviksia illallisella ja käydä pikkulenkillä savukkeiden puolesta,sekä matkoihin käyttää vai polkupyörää.
      Kuljettaja eduskunnasta voi polkea...;)
      Eikö jee Paula Risikko? *

• hinta nousuun

jos näin kävisi, se olisi mainiota.
      toisaalta, ehkä tupakoivat ihmiset hankkisivat uudet rahansa ryöstämällä tai pahoinpitelemällä, joten.. en tiedä onko se sitten niin hyvä vaihtoehto.

• XXXXXXXXXXXX

maapallo tuhoutuu ihmisen vaikutuksesta 10vuoden sisällä, ilmastonmuutos kiihtyy jatkuvasti moninkertaistuen vuosi vuodelta,ei se nouse tasaisesti niin kuin professorit ja muut luulee,jokainen katastrofi aiheuttaa 2-4katastrofia lisää....

• Kaksipiippuista

Tulisi ottaa huomioon myös tupakoinnin vähenemisen haittapuolet taloudellisesti. Tupakoivat ihmiset ovat yhteiskunnalle hyödyllisiä mm. siinä, että kuollessaan nuorempina eivät tule eläketaakaksi vanhennuttuaan. Terveydenhuoltokulut ovat pieniä verrattuna tupakkaveron ja eläkesäästöjen tuomaan säästöön. Karua, mutta totta.

• Ainoa keino

Pois kaupoista ym. paikoista ja kielletyksi tupakan myynti.

• hehje

ex-röökaajaana tiedän mitä paskaa keuhkot oli täynnä.
      askin hintaa vosi nostaa parilla eurolla jolloin tyhmät röökinpolttajat edelleen polttaisivat mutta valtio saisi lisää verotuloja.
      röökinpolttajat ovat kuitenkin suurimmaksi osaksi köyhiä paskanpuhujia, yhteiskuntamme alinta paskakastia, kontulassa/myllypurossa/kalliossa asuvia 4.polven stadialaisia köyhälistönarkkaripaskoja, mutta on hyvä jos tuovat edes jotain tuloa valtion kirstuun.

• Paeda

Kyl täytyy sanoa, että voi sitten ihminen olla tyhmä.. ei tarvitse yleistää tuollaista asiaakaan. Kaikki röökaajat muka narkkareita ym. paskaa.. voi huoh, MISTÄ näitä idiootteja tulee!?

• Paeda
        Paeda kirjoitti:

Kyl täytyy sanoa, että voi sitten ihminen olla tyhmä.. ei tarvitse yleistää tuollaista asiaakaan. Kaikki röökaajat muka narkkareita ym. paskaa.. voi huoh, MISTÄ näitä idiootteja tulee!?

Joo ja anteeksi, sanoit että suurimmaksi osaksi, mutta ei sekään oikeen paikkaa pidä. Sä taisit olla yksi niistä narkkareista ja tyhjätaskuista jne mitä sanoitkaan tupakoitsijoista, kun kerran ex-polttaja olet. Kokemuksen ääni puhuu, ilmeisesti.

• Tupukkilootan hinnaksi 10 erkkeriä ja kosanderille hintaa vähintään 100 eeroa per litra.

Lopetan kummankin käytön heti, kun valtio lupaa samontein reserviläisille 50% tuen kalustohankintoihin ja ilmaiset A-tarvikkeet.

Kysymys kuuluu; mitä tehdään sitten pimeiden markkinoiden kanssa kun poliisivoimat ovat jo nyt voimattomat?

• Terveyden puolesta

Eiköhän 10,- / aski ole sopiva katsoen haittoja, joita muut maksavat ja ovat maksaneet tupakanpolttajien vuoksi.

• ............

Tupakoitsijat ovat rumia ja haisevat pahalle. Usein he eivät ole edes kovin älykkäitä. Kukaan älykäs ihminen ei myrkytä kehoaan tupakalla, joka sisältää mm. syanidia, arsenikkia ja ddt:tä. Tupakka haisee todella pahalle tupakoimattomista, tupakoivillahan ei edes hajuaisti toimi. Tupakoivilla on lisäksi usein impotenssiakin. Onneksi ystäviini ei kuulu ketään tupakoivaa ihmistä, enkä todennäköisesti haluaisi edes tutustuakaan tupakoiviin ihmisiin.

• Hajustin
        ............ kirjoitti:

Tupakoitsijat ovat rumia ja haisevat pahalle. Usein he eivät ole edes kovin älykkäitä. Kukaan älykäs ihminen ei myrkytä kehoaan tupakalla, joka sisältää mm. syanidia, arsenikkia ja ddt:tä. Tupakka haisee todella pahalle tupakoimattomista, tupakoivillahan ei edes hajuaisti toimi. Tupakoivilla on lisäksi usein impotenssiakin. Onneksi ystäviini ei kuulu ketään tupakoivaa ihmistä, enkä todennäköisesti haluaisi edes tutustuakaan tupakoiviin ihmisiin.

Tupakoitsijan hengitys haisee useimmiten todella kuvottavalle. Tupakoitsijan hajuaisti on toisenlainen, olen huomannut, jos on jäljellä vielä.
        Rumuus tulee iän myötä, huomaat sen ihosta ja varsinkin suun ympärille tulevista hassuista, rumista rypyistä. Olisi syytä nuorten naisten huomioida ajoissa, ettei tule vanhana huvittavan näköiseksi, varsinkin kun liikuttaa suuta!!
        Rahat menee - menee terveyskin, ei auta kuntolenkit. Iho kärsii, mutta myös keuhkot ja muu elimistö, esim. suu ensisijaisesti. Mitä tästä opimme?

• Typerää

Mitä säkin maksat kysyn vaan..............? Eiköhän se oo jokaisen ihan oma valinta polttaako vai ei? Miten sä huomaat kukkaron sisällön hupenevan meidän polttajien takia, kysynpä vaan????

• polttoaineveroa

olisi laskettava? siksikö että SINÄ saisit ajella ja saastuttaa sillä helvetin prutkullasi? päin vastoin: liikenne on yksi suurimpia saastuttajia, siksi meidän tulisikin korottaa polttoaineveroa, jotta ihmiset siirtyisivät julkisten kulkuvälineiden pariin ja alettaisiin tosissaan kehittämään suomen oloihinkin päteviä vaihtoehtoisia, saastuttamattomia autoja ja että ihmiset myös ostaisivat niitä!

• mieltä,

vaikka sika-oikeassahan se on; maksakoon ne, jotka sairastuu ja käyttää parantuakseen yhteiskunnan varat, joille olisi paljon parempaakin käyttöä, kuten ei-itsehankitut sairaudet

• KORKEAKSI VERO

Tupakkaveron nosto on ihan oikein, riittävän korkeaksi. Nikoriippuvaiset saa maksaa kyllä. Työpaikalla tupakkitauolla olevat tekevät huomattavasti vähemmän sitä tuottavaa työtä kuin me EI TUPAKOIVAT TYÖNTEKIJÄT!!
      Tupakkatauko on muka ollut se taukoihin kuuluva oikeus, jolloin ne tupakoimattomattomat painavat töitä. TUPAKOIVILTA VOISI VÄHENTÄÄ PALKASTA 5 PROSSAA SIIHEN KULUTETUSTA AJASTA. Ja onhan tukoivien terveyskin yleensä huonompi, kuin tupakoimatomien

• weskuu

Tupakoitsijat on ronskimpia luonteeltaan jo alunperin ja tupakoitsijat hissukoita.Tavoissa ja henkilöissä on samoja eroja.Sun työpanokses tuskin edistää minkään firman hyvinvointia ja erotu edukses.Tollane anaalipaavali herää sitten vasta ,kun pääsee nuolemaan jonkun asian plussapuolelta.

• vaan sitä

tupakan hintaa. Tuskin se niin kamalasti tulee nousemaan, etteikö siihen varaa olisi.

samoin nousi bensan hinta aikoinaan, ja yhtälailla tankkailin kun ennenkin. Sama se tupakan kaa. Ihan turhaa touhua koko hinnan nousu.

• tollolle

ja pensa ei ole kuluja aiheuttava tuote,hei haloo,

• sataan euroon aski

• teollisuus menee ohi

olin 24vuotta polttamatta.kyllä teollisuus piipuista nousee paksu öty ja hius deodarantit yms.paljon pahempia dies naffalla käyvät autot näitä on paljon mitä ihminen keksii se itse hukkuu omaan loskaan.isäkin 97v,on polttanu.laskekaa tupakan hintaa nostakaa viina.ettei tuu halpaa rajan takaa.

• on niin

että vaikka tupakan hinta nousisi ni ei paljon haittaa! Poltan itsekin ja tiedän ettei asia minua paljon kiinnosta, koska ostan aina askin vaikka se maksaisi 10e. Ostetaanhan sitä bensaakin, vaikka sen hinta on noussut jo rajusti. Alkoholin kans sama juttu, nostakoot hintoja. Ei kiinnosta. Persaukiset voivat olla polttamatta ja juomatta jos ei ole siihen varaa. Mihinkä tää maailma on menossa...?

• kansanryhmään

kohdistuva vero.-"Tutkimusten mukaan tupakkatuotteiden hintojen korottaminen on tehokkain tapa vähentää väestön, erityisesti nuorten ja vähän koulutettujen tupakointia, Risikko sanoo"

• ujhv

Perskanisterin normilätinää, leuat loksuu työn puolesta.
      Suomeen pitäis laittaa vitutusvero, kansakunnan kassa turpois yli äyräiden. Kaikkiahan tässä maassa vituttaa ja raskaasti, vastaantulijoiden naamareistahan sen näkee.

• Jätkähai

älä puhu paskaa...valtio saa myös verotuloina järjettömät summat röökistä&viinasta.
      nostamalla hintoja kynnys hakea nautintoaineet virosta&ryssistä alenee,valtiolle silti tulee haitat maksettavaksi murra ei verotuloja.
      Polttoaine voisi maksaa vaikka tuplasti enemmän.

• punaanen mallu

Tupakka-askin hinta kun nousee kerralla 10 Euroon, saattais sillä olla todellisia vaikutuksia tupakoitsijoiden määrään, ainakin seuraavaan tupokierrokseen asti. Ja tämä sefun "haitake" sitäpaitsi on niitä ainoita terveysvaara/valtion menot- asioita, joka on valtiolle edullinen, koska tupakoitsijat eivät rasita edes eläkekassoja montaa vuotta ja maksavat harrastuksestaan veroja n. 75%.
      Urheilijat tulevat valtiolle paljon kalliimmaksi rakennettujen jää- ym. hallien, revähdysten, luunmurtumien ym. muodossa. Ja jos sattuu ettei urheilijan suusta löydy salakuljetettua tupakkamälliä, saattaa hän elää pitkään rasittaen näin yhteiskuntaa suuremmalla rahasummalla, minkä hän on työaikanaan tienannut. Tupakoitsija vetää savuja 50 vuotta, makaa keuhkokuumeessa, vettä keuhkoissa, tai keuhkosyövän kourissa pari kuukautta sairaalassa, jonka jälkeen asia saa luonnollisen lopun ja tämä tapahtuu kahden-kolmen eläkevuoden jälkeen.
      Taas käydään niin, että hinta noussee 8-10%, aiheuttaen kolmen päivän närän tupakkatiskillä, jonka jälkeen asiasta ei kehtaa enää mussuttaa. Toki jokainen tupakka-aski tuo sitten verotuloja lisää valtion kassaan n. 30 centiivoa/aski, eli...parisataa kiloEuroa joka päivä LISÄÄÄ...lisäää..lisää
      Mitäs se Paavo L. aikoinaan laukoikaan Esko Aholle
      "jeesustelusta"..,urheilumies kun oli, on tullut isänmaalle tosi kalliiksi.. toki aivan eri asioiden tiimoilta, no, kuitenkin tämä tulee jälleen kerran olemaan juuri sitä..
      "NAHKURIN ORSILLA TAVATAAN"... kele

• Skarate-Skid

Ihan totta, urheilu se vasta kalliiksi käykin kansantaloudelle, se pitäisi kieltää lailla.

Samalla kun kiellettäisiin tupakointi ja urheilu ja television katselu, jokainen innolla ehtisi enemmän tekemään työtä kun vapaa-aikaa ei enää olisi. Oikeastaan vapaa-ajankin kieltäminen lisäisi tuottavuutta, mihinkäs ihminen tarvitsee vapaata!

Vieläköhän Jörn Donner polttaa? Olen polttanut kolmisenkymmentä vuotta, jos ehdoin polttaa 50vuotta, olen melkoinen tekijä, vaikka ei tuolla voi kehuskella, keuhkoahtauma hoitaa homman enkä ehdi eläkkeelle. Se kyllä säästää valtionrahoja, varsinkin heidän jotka eläkkeelläkään ollessaan eivät ole vielä hatsiakaan imaissut.

Oikeastaanhan tässä vain tekee itsemurhaa kuin kamikaze -lentäjä, mutta kukapa meistä ikuisesti eläisikään. ( sääs nähdä, löytääkö uskikset tämän.. ne osaa kuitata joka paikkaan jeesuksen olevan tie, totuus ja elämä... mutta eipä hänkään ikuisesti elänyt ).

• Skarate-Skid

eihän se ainakaan laske!

Nouseekohan myös ns. " tupakkapurukumien " hinta, mitä nikorettejä ja muita niitä sitten onkaan. Hyvää bisnestä kaikki, tupakkateollisuus ja myös tupakoinnin lopettamiseen tarkoitettujen jippojen tuottaminen. Onkohan kukaan ihan oikeasti päässyt tupakasta irti vieroitushoidolla?

Omaa tahtoa tuo lopettaminen vaatii, tai tahdottomuutta ; )

Minä lopetin jo silloin kun mallu askin hinta nousi kymppiin ( markkoja ), ja yhä vain tupruttelen, ajattelematta oikeastaan edes: Miksi?

On totta, että tupakka on pahimpia myrkkyjä, ja että valtiomme on itse sen käyttöä suosinut ( ei kai, toivottavasti ei kuitenkaan ) ja sallinut sen myynnin ja valmistamisen ja käytön. Ajat ovat muuttuneet ja muuttuvat koko ajan. Koskaan aiemmin ihan vieraat pikku mukulat eivät ole kuittailleet kadulla: " Tupakka haisee pahalle " ( Kuten kävi Mellunmäessä 2007 ) tai " Onks hyvää? ", " Tupakka on myrkkyä! " yms. kuten tänä talvena Kulomäessä, Tikkurilassa ja stadissakin on taukotupakkia polttelevalle kuskille ohi kulkeneet tenavat kuittailleet. Kyllä se pysäyttää ajattelemaan!

Tupakoivat vain joutuivat vainon kohteeksi aivan varoittamatta, minä ainakin, ja moni muukin. Vaistomainen reaktio on: Minun polttamiseen ei puututa, se on mun asia ja olen jo polttanut niin kauan, ettei tupakoimaton voi edes tietää mistä puhuu, kun alkaa puhumaan itsekyydestä, pahasta tavasta, vaaroista ja milloin mistäkin.

Niin, pitkämielisyyttä tarvitaan, siten ainakin jotkut polttajat saadaan haluamaan lopettamaan polttaminen, pakolla ei saada kuin pahaa aikaan.

Loppujen lopuksi, he jotka ovat jo vuosikymmenet polttaneet, voiko heille/meille mitään? Moni meistä ei itsekään voi asialle mitään, joten antaisivat vanhojen tervakeuhkojen olla rauhassa. Merkittävää on, ettei enää uusia tupakoivia tulisi, ettei uudet ihmiset enää alkaisi tähän ei yhtään " fiksuun " tapaan, niin tupakointi vähenee kyllä, sitä mukaa kun me vanhat kuolemme.

Tätä kirjoittaessani olen polttanut kaksi röökiä... eikä kukaan ihmettele että jalkojani palelee tai sormiani särkee, maxi aski päivässä ja ellei paha tapa, tupakka tappaa.

En enää taida pystyä lopettamaan kuin haaveissani, mutta olisi se parempi jos en olisi koskaan aloittanutkaan, sen myönnän. Toisaalta, olisinko kuitenkaan ollut yhtään onnellisempi, jos en olisi koskaan polttanut? Taas tein itseni autuaaksi, ja oikeutin tapani, menemään parvekkeelle, tupakalle.

15 vuotta sitten juteltiin sen aikaisen seurustelukaverin kanssa tupakkalakosta. Hän oli sitä mieltä, että mitäs sitä itseään kiusaamaan alkaa, polttaa jos tekee mieli ja sillä hyvä.

Olen taipunut samaan todellisuuteen, jokaisesta ei tule alkoholistia, jokainen ei käytä huumeita, jokainen ei ala polttamaan, jokainen urheilija ei käytä dopingia, jokainen ei tykkää suklaasta, mutta nalkkinsa on jokaisella, vaikka sitä ei tunnustaisi, kaikki me silti olemme ihmisiä.

• En onneksi polta

Just joo ja ihan kuin se nyt hirveesti estäis ihmisiä polttamasta, toki saattaa olla sellaisia jotka lopettaa polttamisen, mutta tupakoitsijoita ei varmaan estä ostamasta tupakkaa, hintojen nouseminen.

• Skarate-Skid

Jos tupakasta haluttaisiin oikeasti eroon, se tulisi asettaa lailla kielletyksi, kuten muut huumeet. pelkkä hinnannosto tekee saman kuin hinnannosto bensan kanssa, ihmiset ajavat kuitenkin, myös ns p*llurallia ja muita turhia ajoja, eikä maailma pelastukaan. Tyhjäkäynti on normaali ilmiö talvisin, kukaan ei valvo oikeasti.

Tupakan kieltäminen lainvoimalla aiheuttaisi saman kuin muiden huumeiden kanssa, avoimesti ei ehkä jokainen polttaisi kaduilla, mutta kun alku hämmingin jälkeen huomattaisiin, kukaan ei valvo, eikä rangaistuksia tule, kävisi samoin kuin kännykänkäytön kanssa ajettaessa.

Poliisivaltiota ei kukaan halua, eikä sellaista pystyisi tekemäänkään, maa olisi kuin DDR, mutta se ei tupakointia estäisi. Polttelijat kasvattaisivat itse tupakkansa ( tupakka on kasvi ) ja tarvittaessa polttaisivat salaa. Julkipolttelua kyllä voisi rajoittaa ja ehkäistä, sitä kautta vähentää polttamista, mutta kävisi vain kuten muiden huumeiden ja pillereiden kanssa. Entinen Neuvostoliitto putsasi juopot ja mielisairaat kaduilta, mutta ei asian kieltäminen, salaaminen tai laittomaksi tekeminen asiaa miksikään muuta eikä korjaa. Joskus oli vankiloissa tupakoiminen kielletty, taisi olla 70-lukua, mutta ei siltikään tupakointia pystynyt estämään, edes niin suljetussa laitoksessa, korvikkeita löytyy aina.

Vaaleja varten voi kalastaa ääniä, ja lähinnä sellaisena temppuna pidänkin tupakan hinnan korotus vaatimuksia. Se ei silti tee tupakasta vaaratonta ainetta.

Jos taas ruoan hintaa tai asumisen, lasketaan reilusti, ei se hyödytä jos tupakan ja alkoholin hintoja nostetaan, koska juovat ja polttavat saavat elämänsä halvemmalla kustannettua, jää enemmän rahaa tupakkaan ja alkoholiin. Tulisi nostaa polttavien ja juovien veroja tai asuinkustannuksia, kun taas raittiit ja polttamattomat saisivat veroalennuksia. Tuollainen vain ei enää ole demokratiaa... vaikka haittaverot tulisi kohdistaa haitan tekijöihin, bonuksia tulisi maksaa niille jotka eivät haittaa tee, mutta onko sekään demokratiaa?

Moni polttaa koska on niille tavoille oppinut tai antanut itsensä oppia, ja jäänyt koukkuun, kuten holisti jää omaansa... Onhan se tupakka sentään parempi seuralainen ihmiselle, jolla ei ole muutakaan seuraa, yksinäisyys on paha kaveri.

Tulisi mieluummin selvittää miksi joku juo tai polttaa ja pyrkiä poistamaan se syy, silloin helpommin katkaistaan siivet ns. huonoilta tavoilta. Länsimaissa vain on normaalia laittaa haavaan laastari, mutta ei poistaa haavan aiheuttajaa. Sama toistuu tuossa veroasiassa, rangaistaan sitä joka tekee, välittämättä miksi tekee. Bensiinissä se näkyy, jotkut ovat oman auton varassa, ja saavat siitä palkinnoksi lisää veroja polttoaineen ostamisen tai autonkäytön vuoksi... koukkuun jäänyt ihminen saa lisää veroja maksettavakseen, ilman että ketään edes kiinnostaa kysyä, miksi juot/poltat... Mikä meistä kukaan on toistaan tuomitsemaan, mutta sellaista tapahtuu, se on normaalia.

• eka-

Ja muka joutuu valtio maksaa suuria summia ku parannellaa tupakasta tulleita sairauksia.. eiköhän jokainen tupakanpolttaja oo maksanu muutamaa kertaa hoidot niillä veroilla mitä nyt jo saadaan yhestä askista. ei ne sairaudet muutamassa vuodessa tuu

• itärajan takaa

sehä kannataa...kuinka paljon sen jälkeen salakuljetukset lisääntyvät itärajan takaa???ajateltu loppuun asiat..?!

• Skarate-Skid

kuten muutkin huumeet, huorat, ja milloin mitäkin, ongelmat eivät synny itsestään, silti niitä luodaan taitamattomuudella lisää.

Kieltolakikaan ei auta, ei auttanut ennenkään. Vilpitön halu tulee löytyä ihmisestä itsestään, vasta sitten alkaa tapahtumaan.

Olet oikeassa.

• trvassa

ehtotan että polokupyörräilijöille turvavyöt että kaatuessaan pyssyyvätten samassa läjässä koko homma jottei sivulliset loukkaannu.mutta tupakkiin 70% lisää veroa.

• Skarate-Skid

Joka kaatuu, on syntinen ja sitä tulee raipaniskuilla muistaa, mieluiten julkisesti: Lehtiin lööppi, nyt tuo kaatui, ja ei siinä kaikki, tuhat etroa sakkoa sen päälle ja kuva lehteen kuinka sitä sitten kiltisti maksetaan ( eihän kukaan usko jollei näe, edes kuvasta ).

Samalla voi kyllä polkupyöriin määrätä pakolliseksi katsastuksen ja ajoluvan hankinta ei saa olla ilmainen, eihän kukaan ole syntynyt polkupyörän tankoon, joten jos ajat, maksat, jos et aja, maksat vähän vähemmin, mutta maksat kuitenkin ja valtion kassa voi hyvin ja paksusti.

Miten kukaan ministeri ei olekaan vielä keksinyt, kaikki polkupyörät on verolle pantava! ... ja polkijat kanssa! Huutaa eräs rouva takarivistä, joka itse on liian lihava polkupyörän satulaan, kateus on voimavaramme...

Ilman muuta polkupyöriin on saatava turvavyö, ja kännykkäpakko, eikä ajaessa saa juoda, ja rekisterissä on oltava, katsastus suoritettu ja ajokortitta ajosta lävähtää sakkoa. Myöskään polkuupyörää ei saa tuunata, ei edes maahantuojan eikä valmistajan luvalla, elämmehän suomessa, kaiken on oltava tip-top ja siitä on maksettava, veroa.

• öwxmwmwmlmxmqw-mlq
        Skarate-Skid kirjoitti:

Joka kaatuu, on syntinen ja sitä tulee raipaniskuilla muistaa, mieluiten julkisesti: Lehtiin lööppi, nyt tuo kaatui, ja ei siinä kaikki, tuhat etroa sakkoa sen päälle ja kuva lehteen kuinka sitä sitten kiltisti maksetaan ( eihän kukaan usko jollei näe, edes kuvasta ).

Samalla voi kyllä polkupyöriin määrätä pakolliseksi katsastuksen ja ajoluvan hankinta ei saa olla ilmainen, eihän kukaan ole syntynyt polkupyörän tankoon, joten jos ajat, maksat, jos et aja, maksat vähän vähemmin, mutta maksat kuitenkin ja valtion kassa voi hyvin ja paksusti.

Miten kukaan ministeri ei olekaan vielä keksinyt, kaikki polkupyörät on verolle pantava! ... ja polkijat kanssa! Huutaa eräs rouva takarivistä, joka itse on liian lihava polkupyörän satulaan, kateus on voimavaramme...

Ilman muuta polkupyöriin on saatava turvavyö, ja kännykkäpakko, eikä ajaessa saa juoda, ja rekisterissä on oltava, katsastus suoritettu ja ajokortitta ajosta lävähtää sakkoa. Myöskään polkuupyörää ei saa tuunata, ei edes maahantuojan eikä valmistajan luvalla, elämmehän suomessa, kaiken on oltava tip-top ja siitä on maksettava, veroa.

Kerrankin melkein oikealla palstalla, mutta ei ole huuhaa palsta!

• EI saa juoda?
        Skarate-Skid kirjoitti:

Mutta kai sentään TURVAjuomaa saa juoda, tai edes VEROLLEpantu juomaa, jos sponsorisopimus on voimassa! Muut juomat on kielletty.

• Kiiruna_.

Törkeää holhoamista tämä nykyajan meininki.

Siinähän se taas nähdään kun nykyään suurin osa ministereistä on muijia. Naisilla kun on luonnollinen holhoamis- ja suojeluvietti lapsiaan ja tässä tapauksessa koko kansaa ja yhteiskuntaa kohtaan :( ikävää! Isoveli valvoo, kenen vika?

• MVB

"Kyseessähän on yksi turhimpia haitakkeita alkoholin lisäksi joiden takia yhteiskunta maksaa suuria summia erilaisina terveydenhoitokuluina."

Mikä mahtaa olla viimeisin totuus? Aikaisemmin laskettiin, että tupakoiva/alkoholisti tulee pitkässä juoksussa yhteiskunnalle halvemmaksi, koska kuolee ajoissa, eikä jää rahastamaan eläkkeitä tai lojumaan vanhainkodeissa...

Voipi olla, että terveesti elävän ja vähemmän terveesti elävän kustannukset yhteiskunnalle ovat kutakuinkin samat?

Polttoaineveroa voi toki alentaa, mutta onko sillä myönteistä merkitystä esim. aikuistyypin diabetekseen tai sydän- ja verisuonitauteihin...?

Kyllähän me tavallisen terve kansa saataisiin, jos
      kiellettäisiin tupakka ja alkoholi, yksityisautoilu taajamissa, rasvaiset lihat, kerma, voi, auringonotto, avioton seksi, väkivaltaelokuvat, kotieläimet, pölypunkit ja
      maahanmuutto...???

Monilta moralisteilta näyttää unohtuneen, että tappavin sairaus, ainakin toistaiseksi(?), on elämä. Kuolleisuus täydet 100%

• Skarate-Skid

Elämä se on joka tappaa, ei ne viihdykkeet.

Yhteiskunta toimii täten: Jokainen maksaa oman olemassaolonsa, maksua kutsutaan veroksi. Jos elät, maksat, jos et elä, maksat kumminkin, edes kuoleminen ei ole ilmaista huvia, hautapaikkakin maksaa, AINA joku maksaa.

Jos asut vuokralla, maksat siitä että saat olla ( asua siinä mitä kodiksi kutsut ), jos hankit oman asunnon... maksat ensin ansioistasi veroa, sitten kiinteistöstäsi veroa, ja jo s omistat liikaa, maksat omaisuudestasikin veroa. Teit mitä vaan, aina maksat veroa, tai jos teet mitä vaan ja jäät kiinni, maksat sakkoa ( veroa ), korvauksia ( veroa ), eli ns. mustapörssi kannattaa vain jos ei jää kiinni. Kauppatavaran tulee olla hyvää, että kannattaa ottaa riski... tupakka ei ole hyvä kauppatavara, mutta on yksi muiden joukossa.

Ministerienkin olisi hyvä olla perillä siitä, kuinka valtio toimii, ennen kuin menee aukaisemaan suunsa. Kyllä kansa tietää: Kiellä meiltä seksi, tupakka, viina ja anna lisää veroa, emme me äänestä sinua.

• Nimetön

Alkaa pikkuhiljaa vituttaa mokoma perkeleen holhoomine, mikä saatanan oikeus yhdel muijal on alkaa säätämä, mite meikäläiste pitäis elellä, parempi varmaa siirtyy takasin kivikaudelle, jolloin oikeesta ainoa savu ja käry pukkas jostai nuotiosta, ja viinasta ei tietookaa, tai sopii nostaa sit kaikkie meininkie veroja, kaik ne on haitallisia jotaki kautta ennemmi tai myöhemmi, ja kuka perkeleen terveysintoilija tänne on jääny eleleen pitempää ku ketää käryttelijä tai ryypiskelijä, kaikki meit monttu vartoo jossain kohtaa, tehtii sitte mitä vaa ja miten vaa, se on jämpti nii! Ite ainaki jatkan juur samaan tahtii ku tähänki asti, eli viinaa kaljaa tupakkaa ja raakaa työntekoa siinä välissä, muuta ei tarvita!

• Milli-magia75

korottaa ja huikeesti.. tupakka ällöttävää ja muutenkin turha keksintö :(

• Skarate-Skid

Tupakka tuotiin aikanaan Eurooppaan lääkkeenä, lääkeaineena. Niin fiksu on valkoinen-mies, ja nainen.

No, tietämys kasvaa, vaan mitäpä se koukussa olevaa lohduttaa. Totta kyllä, haisee pahalle, eikä ole yhtään terveellinen liiaksi käytettynä, vaan mikäpä olisi?

• ????????

Poltto-aineveroa lisää 30%

• HaukiNaama

Voi vitun pellet vitut se mihkää vähene, rikollisuus kasvaa
      ja jos haluaa polttaa kyllä sitä jostain hankitaan -.-

• Jusu

Tupakan ja viinan hinta voi nousta vaikka pilviin sillä joka sitä tarttee niin maksaa kyllä varmaan niitä saadakseen.Ei tupakointia ja alkoholin käyttöä voi kuriin saada hintoja nostamalla,turhaa vouhotusta.Ministerit kuitenkin saa niitä verovapaina,kannattaa miettiä..

• asentaja22

vaikka röökin hinta ja viinan hinta kaksinkertaistus niin mitä sit ei kallista viel ois, mä ainakin pystyn ostamaan :)

• haha

Että kulutetaan sitten luontoa, kun bensavero laskee? Naurettavaa. Kakarat pääsee rullaan pillurallia ympäri pikkupitäjiä. Ihmisiä holhotaan liikaa. Ei auta mitään noiden verojen nostaminen. Yhtälailla ihmiset juo, hakevat sitä muualta tai tekevät itse. Tupakatkin saa haettua halvemmalla sitten muualta, joten miten tuokin ratkaisu auttaisi mihinkään?

• hintoja

nostamalla, kyl juttu on niin. Noi korotukset ovat vaan ihmisiä ärsyttäviä.

• polttaja vain

hän joka polttaa,,, varmasti maksoipa sit mitä tahansa se raha on sit muualta pois,,ei tätä ongelma raha ratkaise,,joku muu keino pittä olla,,,

• hihhuli

Ja ampua ne sais kaikki naisministerit, kun ei niistä polosista ole kuin kiusaan ihmisii!

• rusakko luulee tupakoinnin vähenevän pienellä hinnankorotulsella.

• ole...

koskaan kuullut tyhmempää väitettä,että yhteiskunta maksaa tupakasta ja alkoholista aiheutuvat kustannukset.Mietipä paljonko tupakoitsijat ja viinaa juovat maksaa veroa tuotteistaan .Pitää miettiä mitä kirjoittaa,ettei tee itsestään typerää.

• Jumalako

Yhdyn sinuun, liikaa täällä maksetaan joka helvetin päivä sitä veroa. Ihan helvetin naurettavaa sinänsä että ihmiseltä yritetään leikata kaikki jutut jotka voi joillekkin kuulua vain vapaa-aikaan. Toisekseen, te apinat jotka kannatatte tuota paskaa; on ne tupakoijatkin ihmisiä ja esim. minä otan hyvinkin huomioon muut kysymällä aina että missä voisin polttaa jne (baarista menen ulos tupakoimaan mielelläni). Mutta ilmeisesti joidenkin mielestä kaikkien tulisi olla sitä saatanan sauvakävelykansaa joka vaan reippailee typerän näköisissä vetimissä. :D Syökäähän kakkaa. Minä ainakin kauhulla katson tuota tupakin hinnan nousua ja en voi missään määrin hyväksyä tupakin syrjimistä (eli ihmisryhmän). On se outoa kun pitää puskea tuollaiset ihmiset päättämään jotka ei IKINÄ ole polttaneet. Minusta helpoin tapa olisi halventaa tupakin hintaa niin lapsetkaan ei polttaisi sitä niin usein, koska se ei olisi niin iso tabu.

• minä12345678

Makeisiin ja muihin epäterveellisiin ruokiin pitäisi saada kunnon veronkorotus ! Ylipainoisia on nykyään jo niin paljon ja se on todellinen terveysriski niin ihmisille kuin valtion kassalla !

• Jumalako

Jep, mieluummin makeisiin veroa kuin esimerkiksi tupakkiin. TUPAKKI ON IHAN VITUN KALLISTA JO NYT SUOMESSA, APINAT! ;P

- > tupakille

• lissutheone
        Jumalako kirjoitti:

Jep, mieluummin makeisiin veroa kuin esimerkiksi tupakkiin. TUPAKKI ON IHAN VITUN KALLISTA JO NYT SUOMESSA, APINAT! ;P

- > tupakille

makeisiin veroa lisää siinäkin on terveydelle haitallista on kun ihmiset lihoo ja siitkin aiheuttuuu ylipaino on yhteiskunnallinen ongekma

• TAIVAISIIN

Bensan ja muiden polttoaineiden hinta on saatava vähintään 5€ litralta koko maailmassa. Tällä tavalla huomattavasti tupakointia ja alkoholia vaarallisemmasta uhasta, eli ilmastonmuutoksesta päästää edes vähän niskanpäälle.

Kun bensan hinta nousee 5€ samalla toki päästään eroon myös tupakasta ja suurimmasta osasta tuontialkoholia. Koska bensan kallis hinta nostaa kuljetukset kohtuuttoman korkea hintaisiksi, päästään eroon kaikista etelestä tulevista humputuksista mukaan lukien konjakit, sikarit tupakat.

• pienenpieni sininen lintuinen

kun bensan hinta nousee nousee kaikki siis ihan kaikki... Ruoka, vesi, sähkö, asuminen, lehdet, mutta palkatpa ei nousekkaaan,,, eli siin vaiheessa ollaan tilanteessa jossa köyhät eli työväki kansa on köyhiä ja rikkaat on rikkaita... kaikki menee kahtia.... tuskin sinäkään haluat olla seurakunnan leipä jonossa odottamassa leipääsi jota tuskin saat... eli ku mietit bensan hinnan nostoa mieti mitä se tarkoittaa oikeasti ja missä sen vaikutus näkyy ensimmäisenä... Maalla !!! siellä ei sit muuten julkinen kulkeminen onnistukkaan niinku kaupungissa jos kerran päivässä pääsee kaupunkiin eli aamulla 6 ja takas kuuden aikaan illalla ei se ole oikein... tuskin kukaan haluaa olla kaupungissa niin montaa tuntia ku on ne koti työtkin ja lapset

• joku kaupunkilais mummeli

ei tajua, että muuallakin on elämää kun alepan kahvitarjouksia hakemassa... no mun puolesta junaliput, bussiliput, yms muut turhat asiat 100 euroon kerta...

• joo milloin

suomalaiset kyllästyvät?näihin tyhjäntoimittajiin eli nämä arkadianmäen idiootteihin?yksikin ehdottaa taas polttoaineveron korotusta maksaa jo nyt ihan törkeästi...nämä ei tajua mistään mitään että miten asiat ovat kehä3 yläpuolella

• nyt jo

vittuun. kyllä on suomella suuret huolet kun pitää jo valvoa mitä ihmiset haluavat keuhkoihinsa vetää,onse kumma että muut tärkeät asiat kusee samaan aikaan kun tällästä paskanjauhamista jauhamalla jauhetaan. tästä on tulossa kieltojen luvattu maa,mutta kyllähän sen jo arvaakin,risikko on seinäjoelta..sieltähän ne saatanan palikat syntyykin.

• tupakoivat valittaa......

että ruoka on kallista mitä sitten tupakka maksaa
      joka tunti röökille nikotiini tankkaukselle!

• kyllästynyt....

Saisi tupakka maksaa vaikka 10€ aski. Tupakka on kyllä niin turha keksintö kun vaan olla vai. Ai että olen nauttinut käydä nykyään baareissa, kun aamulla ei vaatteet haise röökille.
      Ei sillä, ei siinä alkoholin käytössäkään mitään järkeä ole, mutta ei ainakaan suoraan aiheudu haittaa muille vrt. tupakan savu. Ja se tupakoitsijoiden ainainen vinkuminen siitä, että on niin vaikeeta lopettaa.
      Itse vietän tipatonta tammikuuta, eikä tee yhtään tiukkaa vaikka käytän alkoholia reippaanlaisesti välillä. Miten se tupakka eroaa siitä.

Ja ne ainaiset tupakkatauot. Oletteko miettineet tupakoitsijat, että paljonko tehokasta työaikaa menee niiden taukojen takia hukkaan joka vuosi?

• ajatellu

..kuinka paljon vähemmän tupakoivat ovat sairaslomalla kuin tupakoimattomat?? Ja kuinka paljon tehokkaammin työskentelevät?! Minä olen työmailla huomannut aivan saletisti sen, että tupakoivien työ on tosi paljon hedelmällisempää. Tupakoimattomat saattavat kyllä viettää aikaa työmaalla, mutta työn hedelmät ovat tupakoivilla aivan eri tasolla.. Monet ongelmat ratkeavat tupakkatauolla jne

• päivän nauruista!
        ajatellu kirjoitti:

..kuinka paljon vähemmän tupakoivat ovat sairaslomalla kuin tupakoimattomat?? Ja kuinka paljon tehokkaammin työskentelevät?! Minä olen työmailla huomannut aivan saletisti sen, että tupakoivien työ on tosi paljon hedelmällisempää. Tupakoimattomat saattavat kyllä viettää aikaa työmaalla, mutta työn hedelmät ovat tupakoivilla aivan eri tasolla.. Monet ongelmat ratkeavat tupakkatauolla jne

"..kuinka paljon vähemmän tupakoivat ovat sairaslomalla kuin tupakoimattomat??"

"Minä olen työmailla huomannut aivan saletisti sen, että tupakoivien työ on tosi paljon hedelmällisempää."

"Tupakoimattomat saattavat kyllä viettää aikaa työmaalla, mutta työn hedelmät ovat tupakoivilla aivan eri tasolla."

yrität olla hauska?, kieltämättä onnistuit aika hyvin

• vitsi
        päivän nauruista! kirjoitti:

"..kuinka paljon vähemmän tupakoivat ovat sairaslomalla kuin tupakoimattomat??"

"Minä olen työmailla huomannut aivan saletisti sen, että tupakoivien työ on tosi paljon hedelmällisempää."

"Tupakoimattomat saattavat kyllä viettää aikaa työmaalla, mutta työn hedelmät ovat tupakoivilla aivan eri tasolla."

yrität olla hauska?, kieltämättä onnistuit aika hyvin

vaan aivan tosiasia! Lisäksi tupakoivat ovat yleensä paljon luovempia ja innovatiivisempita työssään. Stressilomat on harvinaisuuksia tupakoivilla. Esimerkiksi minun työmaallani yksikään tupakoiva ei ole ollut stressilomalla. Henkilöstöstä kuitenkin n. puolet ovat olleet.. Että se siitä tuottavasta työajasta!

• noniiiin

Täähän on ihan sama kun se, että polttoaineveroa nostetaan. Ihmisillä on aina rahaa bensaan ja samoin tupakoivilla on aina rahaa tupakkaan. Alkoholistit löytävät aina jostain hilunsa alkoholiin, maksoi mitä maksoi. Mun mielestä toi logiikka että "nostetaan hintoja ette menekki vähenisi" on ihan järjetöntä ittensä kusettamista!
      Ruokien hinnat nousi kaupoissa, kuitenkin ihmiset ostavat täysin samoja makaroonipusseja ja kalapuikkopaketteja, maksoi ne sitten euron tai peräti kaksi enemmän.

• PalkAt...

...JA ETUUDET ALAS.NÄIN SAATAISIIN TURHIA MINISTEREITÄ KARSITTUA.PAIKALLE JÄISIVÄT NE TYYPIT JOTKA TODELLA PAISKII TÖITÄ KANSAN HYVÄKSI.POLTTOAINEVEROA LISÄÄ JA NÄIN SAATAISIIN LOPPUMAAN JONNINJOUTAVA "PILLURALLI" TAAJAMISSA.

• huonosti koulutettu

Milläs sit ne vero eurot korvattais jos kaikki *huonosti koulutetut ei sais polttaa*
      Ollaan niin huolissaan ihmisten terveydestä ku toisella kädellä revitään tukkuttain rahaa verojen muodossa tupakasta.
      Milläs ne *puuttuvat vero eurot sit korvataa lisätään huonosti koulutettujen verotusta vai????

• tupakaton

vain tyhmät tupakoivat:
      provosoivaako? voi olla,mutta muuhun tulokseen on vaikea tulla.
      jokainen joka osaa lukea tai edes kuunnella on tietoinen tupakan haitoista,on keuhkosyöpäriski,kehkoahtaumataudin riski,astma riski, seksin alueella olevat haitat,vaikka miten paljon tietoa tupakan haitoista.
      koska siis yleinen tieto ei mene perille lienee syytä haettava älykkyys osamäärästä,näin ollen lienee todella järkevää jonkun muun huolehtia heidän hyvinvoinnistaan
      siihen nähden on hyvinkin perusteltua nostaa tupakkavero sille tasolle ettei sitä kertakaikkiaan ole enää vara ostaa.

• jeespoksis

yhdyn edelliseen

• No smoking!!!

Kerrankin ollaan kaavailemassa jotain järkevää.
      Mielestäni noiden savutikkujen hintaa saa nostaa roimasti. Ja alaikäisten tupakoinnin valvontaa lisättävä kouluissa.
      Opettajille on annettava valtuudet ottaa tupakoivat yläasteelaiset kiinni ja laittaa ne talteen odottamaan virkavallan tuloa. Ja näille alaikäisille tupakoitsijoille ankarat rapsut.

Kaikki tietävät, että yläasteikäiset hakeutuvat aina jonnekin polttelemaan tupakkia. Tällä hetkellä opettajat ovat voineet korkeintaan takavarikoida tupakkavehkeet, mutta niitä ku saa aina kaupasta uusia tilalle. Ja yläasteelaiset tajuavat sen, että pitää loput sätkävehkeistä piilossa repussa, joten takavarikoitavaksi jää korkeintaan se tupakki, jota tuprutellaan parastaikaa.

Kun tupakkaveroa korotetaan roimasti, tupakin poltto välttämättäkin vähenee. Tupakki on yksi maailman turhmmista turhakkeista, ja haitakkeista. Mihin ihminen tarvii saasteita? Miksi maksaa siitä, että saa saastuttaa omia keuhkojaan?

Alkovero on nykyisellään ihan hyvä, joten sitä ei tarvi korottaa lisää. Oikein käytettynä alkoholista on sentään jotain iloa, mutta tupakista ei koskaan!

• seuraavassa

vaiheessa on Risikko kaavaillut härkävunulla ajattaa tupakoitsijat. Siellä on kaiketi entisöity kaasukammiot käyttökuntoon..? Minä varaan yläpetipaikan siitä vaunusta!

• Nimetön

Tupakointi vähenee; kuolleisuus vähenee; kansalaisten määrä kasvaa; työttömien määrä kasvaa; verot nousee, kun jostakinhan niitten työttömienkin on elettävä vai pistetäänkö ne vaan suoraan kadulle kerjäämään ja ryöstelemään?

Uskon että halvemmaksi tulee tupakoivien hoitaminen kuin työttömien hyysääminen. Maahanmuuttajissa ja etnisissä vähemmistöissä jo tarpeeksi hyysämistä.

• Joonas- 67

Kannatan reilua korotusta tupakanhintaan esim.3 euroa/aski ,viinaan n.15-20 prosenttia lisää.
      Alennetaan polttoaineveroa.Tämä kuulostaa
      jopa kannatettavana asiana!

• tupakoimaton,

keruu talkoot on nyt valtiolla viina,tupakka,polttoaine sapuskan jne...loputon olisi lista ja syyhän tähän on jokaalan palkkojen korotus joten kaikki on - nolla ei tapahtunut mitään muuta kuin palkat hivenen nousi ja elämisen hinta tuli paljon kalliimmaksi.

• kalle

tupakka aski 20 e niin eikö vähenisi, olis aivan oikein niille jos tahtoo saastutaa itsensä.

• taijatytteli

ministerien palkat samalle tasolle kuin normi työläisen, eli 1000-1500 kk käteen ni eipä varmasti tee enää mieli nostella veroja! Mutta tasan ei mee onnen lahjat ja kohta ei köyhällä ole varaa ostaa mitään ja rikkaat senkun rellestää. Ja mihin se taas johtaa... Mut toi nyt vähän poikkes aiheesta, varsinkaan kun en etes polta. mutta on se naurettavaa kun suomessa saat maksaa joka asiasta tuplaten esim. autoverot, polttoaineverot, tv-maksu jne jne.. Kyllä se niin pitäs mennä että kun kerran maksat verot niin se ois sit siinä, esim. autoveronkohdalla, koska jo ostettaessahan maksetaan kerran se vero... on tää niin perseestä!

• smogge

Kantisi kai laskee sitten nikotiinikorvaustuotteiden hintaa,jos kerran oikeesti puhutaan haluamisesta.Viinaa ja tupakkaa tulee vastaisuudessa enempi rajan yli,.,,,,,hienoa.

• tehä kohta näin

ku venäjän rajan lähellä asun, et vuokraa venäjältä kämpän, ja kun oon työtön niin asun siellä viikot ja viikonlopuksi suomeen ja myydä tuliaiset ja bensat, ja ei kun posti suomesta mukaan ja elintarvikkeet, ni johan on edullista.
        eipä paljo tupakit ja vinetot maksa....

• Jörrii11
        tehä kohta näin kirjoitti:

ku venäjän rajan lähellä asun, et vuokraa venäjältä kämpän, ja kun oon työtön niin asun siellä viikot ja viikonlopuksi suomeen ja myydä tuliaiset ja bensat, ja ei kun posti suomesta mukaan ja elintarvikkeet, ni johan on edullista.
        eipä paljo tupakit ja vinetot maksa....

Hintoja nostettava?? Säälittävää. Tässä hinnastoa:
        Suomi/Viro
        Rizzla paketti: 1,30€/0,15€
        Tupakki aski: 4,00€/alle 2€

Jos hintoja nostetaan tiedättekö paljonko Valtio tekisi tappiota ihmiset lähtevät Viroon ja Venäjälle.

PS. Tupakoija maksaa kyllä hoitokulunsa verorahoina, ja ylikin!

• nahoisaan

ne jotka tahelteen tuhoaa terveytensä

• saa.....

tupakkakartongin alle 5:llä eurolla...Täällä aski jo saman verran melkein, ja bensa 60 senttiä litra,litra votkaa 5euroa jne...

• viisumi venäjälle
        saa..... kirjoitti:

tupakkakartongin alle 5:llä eurolla...Täällä aski jo saman verran melkein, ja bensa 60 senttiä litra,litra votkaa 5euroa jne...

ja toimeentulo on taattu, vielä mahollisemman isotankkinen auto alle ja eiku rajalle,bensan ja tupakin myyntivoitoilla/päivä tienaa jo vähintään 1500e/kk verotonta tuloa, vähän lisätuloa kelan päivärahaan, jo alkaa elämä maistua....

• murry

just joo samalla vetääkää kaikki pilleritkin pois markkinoilta.sekä paljon muuta.typerempiä ehdotuksia lisää.

• taas lakkoa yritellään

kyllä tuo tupakka jo nyt on siinä hinnassa, ettei oo varaa polttaa. aattelin, ettei oo kanttia valittaa rahapulaa, jos on varaa polttaa...

telkkarissa pyöri se mainos jossa tyttö puhuu iskälle, joka on hengitys koneessa. sekin asia laittoi miettimään.

no nyt noillakin säästyneillä rahoilla lyhennän asuntolainaa.

tupakanpoltto on kyllä yksi suurimmista typeryyksistä, mitä ihminen voi tehdä

• Huomaavainen tupakoija

Tupakan hintaa pitäisi alentaa. Hinta on nykyisellään liian korkea.

• Tupakasta eroon päässyt

Minä olen samaa mieltä että tupakan hintaan veroa reilusti lisää ja äkkiä. Vois vaikka alkuun nostaa tuon tupakkaaskin hinnan veroineen vaikka tuonne 20 euroon ja muutaman vuoden päästä vaikka 50 euroon.

Alkaisi miettimään kahteen kertaan alkaako polttamaan. Itse olen ollut niin HELVETIN TYHMÄ ihminen että aloitin polttamaan tuossa armeija ikäisenä ja poltin kokolailla aktiivisesti kesään 2007 asti jolloin päätin että nyt se loppuu oman terveyden tuhoaminen. Tällä hetkellä ikää 25 vuotta. Sen jälkeen alkoi "taistelu" niksoja vastaan purukumeilla ja laastareilla. Alussa oli todella tuskaa kun ei ollut tuota röökiä sormissa. Sisukkuudella ollaan selvitty ja savun savua ei ole kesäkuun 2007 jälkeen vedetty.

Nyt alkaa jo helpottamaan kun on pikkuhiljaa unohtunut tuo turha tapa. Vieläkin on varmuuden vuoksi nicorette purukumiliuska mukana. Sen myönnän edelleen että röökin savu ulkoilmassa tuoksuu todella hyvälle ja joskus kahvihetken/ruokailun jälkeen edelleen tulee tunne että vois röökin vetästä mutta onneksi olen pysyny erossa. Tahdonvoimaa se kyllä vaatii.

Myös tuo baareissa savuttelu kielto on todella hyvä asia varsinkin sellaiselle joka tosissaan pyrkii tupakasta eroon.

Nyt onneksi keuhkoni saavat nauttia puhtaasta ilmasta kun ei tuota savunpaskaa sisään enää hengitä.

Tupakointi on todella IDIOOTTIEN PUUHAA. Myönnän avoimesti että ei sitä järjenjättiläinen itsekkään ollut kun piti sauhutella.

• tks

Aivan samoin vois ajatella pullukka-veroa ylipainoisille. Se on yhtä lailla terveyshaitta yhteiskunnalle kun tupakointi. Sellasta askin hintaa ei tule, että tupakoitsija lopettaisi tupakoinnin hinnan vuoksi. Sellasta viinan hintaa ei tule, että alkoholisti ei viinaa ostaisi. Epäilen myös että sellasta ruoka-veroa pullukoille ei tulis, että ne alkais syödä vähemmän. Kyllä nää asiat on itsesta ja päästä kiinni, ei veroista. Pitää muistaa että tupakka on nautintoaine samoin kun viina. Joku tarvitsee sitä ja joku ei. Kukaan ei mutise jos jollekkin on nautinto syödä itset turvoksiin? Jollekkkin nautinto voi olla urheilu, jollekkin ei. Näistä asioista on niiiiiin turha edes puhua. Typerää moinen jaottelu. Joten jos tupakoitsijoita syrjitään, pitää syrjiä myös ylipainoisia... :)

• "EI" Sammoo Mielt.

IME OMAA P******* DORKA!

• Anonyymi

Tupakoitsijat käyvät yhteiskunnalle edulliseksi. Maksavat kovaa veroa ja terveydenhuollossa, työterveydenhuollossa eivät hoida jos tupakoi.

• Anonyymi

Kannabista saa liman veroa:))

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7340
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3604
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      372
      1988
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1479
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe