Historiaa

Jarkko

11

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskimpa nämä mopo bojut,,, jotka tänne tänä päivänä kirjoittelevat,,,tietävät edes,,,kuka oli Paroni saarinen..
      No on joukossa muutama motoristikin,,, jollekka saarinen on tuttu.
      Kuitenkin hän oli yksi mp -kuski parhaimmasta päästä.

Vuosi -73 vaan koitui Saarisen kohtaloksi.
      Törmäys Montsan radalla Pasolinin kanssa.
      Kuitenkin me vanhemmat minä ja minua vielä vanhemmat tulemme aina muistamaan Saarisen yhtenä legendana jo hänen eläessään.
      No onhan suomessa muitakin todella hyviä mp kuskeja mm Tepi länsivuori,,, ym,,, ym,,,

Kallio näistä nykypäivän motoristeista mainitakseni:)

• Road Racer

Olin ikävä kyllä vielä liian pieni kun katselin mummon kellarissa Paronin pokaaleja, liian pieni tietääkseni kuka paroni on. Kun ikää tuli ja vielä mopoikä niin tunsin ylpeyttä...sukulaisesta.

Terveisiä vaan Turkuun jos joku tunnistaa.

Ps. ei tarvii vittuilla tähän viestiin

• Niinpä niin,fiksu kaveri kertakaikkiaan.
        Ompa ollut kunnia jutella paronin kanssa kun hän tuolloin kävi Artukaisten radalla Tepin kanssa virittelemässä pyöriään.Vetipä neulansilmässä komiat lipatkin muttei se paljoa haitannut menoa.

• LångvikinMotörhed
        Road Racer kirjoitti:

Olin ikävä kyllä vielä liian pieni kun katselin mummon kellarissa Paronin pokaaleja, liian pieni tietääkseni kuka paroni on. Kun ikää tuli ja vielä mopoikä niin tunsin ylpeyttä...sukulaisesta.

veljen kanssa 1973 kuin olis sukulaiskundi menehtynyt vaikkei sukua ollakaan...
        jonkinlaista sielunveljeyttä kenties...

• Road Racer kirjoitti:

Mulla taas serkkupoika raahasi kirjaimellisesti minut katsomaan noita erilaisia mp- kisoja.
        Ei minullakaan ollut ajokorttia vielä vuonna -73.

Kuitenkin,,,jos on yhtään kiinnostunut vanhoista mp asioista,,,haluaa ottaa omalta oasaltaan niistä selvää.

Sama koskee noita nk vanhoja moottoripyöriä,niissä on sitä jotain:)

• Hokasu

Hänhän ajamisen lisäksi hoiteli vielä mekaanikon hommelit. Puhui kuulemma 6 kieltä aika sujuvasti.
      Agostiinilla alkoi Jarnon kanssa hiki tulemaan otsalle, kun alkoi jäämään hopealle.

• LångvikinMotörhed

isolla kirjaimilla, älykäs, kaunis, hyväkäytöksinen, monipuolinen ja hmmm paras...

• Saarinen oli

hyvä ja kuinka hyväksi olisikaan kehittynyt mutta tapahtunutta on turha jossitella. Sikäli hyvät eväät että tajusi tekniikan päälle vähän syvällisemmin kuin moni kilpakumppaninsa. Kielitaidosta en sano mitään mutta nuoren insinöörimiehen kielitaito on vähän niin ja näin. Tasoja kun on niin monenlaisia ja kieltä taitamattomasta usein tuntuu että joku toinen osaa puhua sujuvasti vaikka miten monia kieliä. Samalla lailla naurattaa kun 18-vuotiaat missikokelaat väittävät kirkkain silmin puhuvansa useita kieliä.
        Olisipas ollut mielenkiintoista nähdä, mihin J.S. olisi paremmalla tuurilla pystynyt. Ihan Kingiä hänestä ei ehtinyt kuitenkaan tulla kuin ehkä Suomessa. Korkealle arvostettu kuski kuitenkin.

• LångvikinMotörhed
        Saarinen oli kirjoitti:

hyvä ja kuinka hyväksi olisikaan kehittynyt mutta tapahtunutta on turha jossitella. Sikäli hyvät eväät että tajusi tekniikan päälle vähän syvällisemmin kuin moni kilpakumppaninsa. Kielitaidosta en sano mitään mutta nuoren insinöörimiehen kielitaito on vähän niin ja näin. Tasoja kun on niin monenlaisia ja kieltä taitamattomasta usein tuntuu että joku toinen osaa puhua sujuvasti vaikka miten monia kieliä. Samalla lailla naurattaa kun 18-vuotiaat missikokelaat väittävät kirkkain silmin puhuvansa useita kieliä.
        Olisipas ollut mielenkiintoista nähdä, mihin J.S. olisi paremmalla tuurilla pystynyt. Ihan Kingiä hänestä ei ehtinyt kuitenkaan tulla kuin ehkä Suomessa. Korkealle arvostettu kuski kuitenkin.

kingillä just tarkoitin,
        että "kissaparoni" oli niitä nuoruuden ajan idoleita meille täällä Suomessa

• turkulaine vaa

Jarnohan asui Turussa Kaskenkatu 14:ssa. Jarnon huoneen on äiti säilönyt siihen kuntoon, kun se Jarnon lähtiessä Monzaan jäi.

Kerrostalon vanhat mammat kertovat vieläkin, miten Jarno aina ystävällisesti tervehti heitä vielä maailmamestarinakin --- ilman hitustakaan menestyksen menemistä päähän.

Jarno oli nuoruudessaan kesätöissä Ruotsissa ja sen peruina hän puhui hyvin ruotsia. Kaveerasihan hän lisäksi kilpailumatkoillaan erityisesti Börje Janssonin ja Kent Anderssonin kanssa.

Matkailuakin Jarno kerkesi Puchillaan harrastamaan: kävipä kerran sillä Kööpenhaminassa asti ja Lapissakin.

Lapsuusajan kaverit Kerttulinmäeltä kertovat, että Jarno ajeli paljon polkupyörällään, pallopeleihin häntä ei oikein mukaan saanut.

• vähäisyys

kertoo etteivät palstan pikkupellet tiedä mitään Jarno Saarisesta. No onhan se meille 50-luvun lapsille vähän eri asia ja tosi kova juttu. Mutta ette te lapset näköjään ymmärrä koko juttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe