Olen tässä miettinyt, että miksi ihmeessä kukaan viitsii uskoa niin naurettavaan ideaan kuin Jumala. Raamattua (olen myös lukenut apocryfisia ja gnostilaisia kirjoituksia) lukemalla saa jokseenkin selvän käsityksen kyseisen hemmon mielenterveys ongelmista. Tähän kun lisätään se, että koko sekopäätä ei ole edes olemassa, herää kysymys että mikä uskiksia vaivaa.
Mutta sehän ei Pentti Perususkovaista haittaa. Ei, hän lukee innolla raamattua, ja hän ahmii kyseisen opuksen sairaan sisällön lainkaan kyseenalaistamatta todeksi väitettyjä satuja, joita mokoma kirja pitää sisällään, lainkaan kiinnittämättä huomiota tieteen todeksi näytetyille faktoille.
Olen sitä mieltä, että raamattu pitäisi kieltää lailla ja uskikset laittaa mielisairaalaan, jonka jälkeen heidät voisi passittaa tiedekursseille oppimaan ihan todellisiakin asioita.
Tietysti tämä on vain minun mielipiteeni, mutta en vain voi käsittää miksi alunperin selväjärkiset ihmiset heittävän terveenjärjen ja logiikan roskapönttöön ja alkavat uskomaan satuihin.
Mitä usko on?
6
171
Vastaukset
- tohtoreita ja maistereita
sitä oikein ollaan? Kiinnostaisi vilpittömästi,
että minkänimisestä opinahjosta laisiasi valmistuu ja mikä sinne pyrkivällä on peruskoulutus.
Meinaan,kun tuo kirjoituksesi ihan loistaa suurta jumalaista viisautta. Jospa oisit vaikuttanut jo 2000 v. sitten, niin ei olisi koko uskon ongelmaa.
Jatka vain valitsemallasi tiellä. Sinusta tulee vielä jotain suurta.- tohtoreita ja maistereita
Uskovaisista ei tule ikinä jotain suurta.
(Jos ylimielisyyttä ei lasketa)
Raamattu kieltää opinnot.. - jeesusteleva kiihkohihhuli ...
tohtoreita ja maistereita kirjoitti:
Uskovaisista ei tule ikinä jotain suurta.
(Jos ylimielisyyttä ei lasketa)
Raamattu kieltää opinnot.."Raamattu kieltää opinnot.."
Missä kohtaa?
"Uskovaisista ei tule ikinä jotain suurta."
Toisaalta, sse mitä ateisti pitää suurena, on oikeasti pientä ja päinvastoin.
- peruskoulu,
kaiken pahan alku ja juuri.
http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/siv/home.nsf/pages/A194B108F45595F7C2256DBE0025195D?opendocument - tiedon vastakohta
Usko on sokeaa taikauskoista luuloa asioihin, joista ei ole pienintäkään todisteen murusta.
Irakin Kerbalassa 2,5 miljoonaa harrasta uskovaista osallistui juuri pyhiinvaellukseen. Koska 2,5 miljoonaa ihmistä ei mitenkään voi täysin sokeasti uskoa aivan väärään asiaan, niin Allah on siis Jumala ja koraani totta, eikö vain?
Vai olisiko sittenkin mahdollista, että miljoonat ihmiset voivat ihan sokeasti uskoa täysin väärään asiaan, hmmm.... Moikka!
Usko on sitä että uskoo Jeesuksen kuolleen meidän ihmisetn takia ristillä ja nousseen kuolleista kolmantena päivänä..Aamen!
En oikein jaksa uskoa että olisit raamattua kamalasti lukenut..tai ainakaan siihen mitenkään perehtynyt..ehkä olt jollain vapaa-ajattelijoitten raamattukrittiikki sivuilla käynyt ja lukeneet heidän paska kirjoituksiaan joilla ei ole mitään merkitystä koska nämä ihmiset eivät raamattua tunne.
Kerroppa minulle miten pystyt todistamaan Jumalan olemattomaksi?? Se että vakuuttelet itsellesi ettei Jumalaa ole olemassakaan niin se ei silti hyödytä sinua mitenkään, koska sinä et sitä yksinkertaisesti voi päättää. itsellesi voit valehdella mutta se ei vaikuta Jumalan olemassa oloon mitenkään?
Millä perusteella sanot Raamatun olevan satukirja?
Oletko muuten miettinyt että Raamatun sana on pysynyt muuttumattomana ja totena jo monta tuhatta vuotta mutta tiede muuttaa jatkuvasti mielipiteitään?
Minä ainakin kyseenalaistasin tämän..
Miksi Raamattu pitäisi kieltää lailla ja miksi minut ja monet muut ihmiset pitäisi laittaa mielisairaalaan?
Jos et vastaa näihin kysymyksiin niin toivon ettet kirjoittelisi tänne enää joltain muulta kuultuja mielipiteitäsi..Ala ajattelemaan omilla aivoillasi..ei muuta tällä kertaa.:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047