Hankimme cornish rex-pennun vähän aikaa sitten. Poikaystäväni kävi allergiatesteissä, jotka väittivät hänen olevan vahvasti allerginen kissoille. Hänelle ei ole tämän runsaan viikon aikana tullut mitään oireita vaikka leikkii kissan kanssa ja nukumme kaikki jopa samassa sängyssä. Joten voiko hänelle iskeä allergiaoireet vasta myöhemmin?
Allergia
2
211
Vastaukset
Joskus olen kuullut väitettävän, että rex-kissat sopivat allergisille, mutta takuuseen siitä ei voi mennä. Se kuitenkin tiedetään, että allergia voi olla niin sanotusti valikoiva allergeeneissään, eli aiheuttajissaan. Tästä seuraa, että toiset allergikot sietävät rex-kissat ja toiset eivät siedä niitä senkään vertaa kuin muita rotuja... Syytä tähän on miltei mahdotonta arvailla. Sen selvittämiseksi tarvittaisiin tarkkaa tutkimustietoa ja seurantatutkimuksia, jota en tiedä tästä aiheesta koskaan tehdyn.
Koska kissa-allergia on laaja käsite, johon mahtuu monenlaisia sairaustiloja, nopeasti ja hitaasti kehittyviä allergisia reaktioita, ei myöskään myöhemmin ilmenevistä oireista voi antaa mitään takuuvarmaa ennustetta. Hitaasti kehittyvän allergian puhkeamiseen kun voi kulua useita vuosia, eikä sairaustila myöskään aina etene suoraviivaisesti.- voi....
.. tulla periaatteessa milloin vain, kun aiheuttajalle herkistyy pitkään.
Eräs ystäväni on allerginen kissoille ja astmaatikko. Hänellä on itsellään kaksi kissaa, joista hän ei saa mitään oireita (lääkityskin tietenkin vaikuttaa siihen, ettei oireita tule). Mutta hassua on se, että kun hän tulee käymään meillä, niin silmät alkavat kutista ja nenä vuotamaan meidän kissan takia. Ollaan mietitty, että hän on tainnut saada niin hyvän siedätyshoidon, ettei omat kissat enää aiheuta oireita.
Allergiat ovat muutenkin hyvin yksilöllisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018033- 1075647
- 2794993
- 494933
- 763707
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222498Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292432- 422358