Osaako 1,3v

kummitätykkä

Kummipoikani asuu ulkomailla ja olen menossa häntä pian tapaamaan. Haluaisin viedä tuliaiseksi jotain suomalaista, kenties jonkun puulelun. Tuli mieleen Jukka-palikkalaatikko, jossa on ne erimuotoiset kolot palikoille. Osaako vuoden ja kolmen kuukauden ikäinen vielä tehdä sillä mitään? Itsellä ei ole lapsia, joten en tiedä yhtään! :)

4

675

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vie vain

ne palikat tuliaisina. Lapsi ei välttämättä vielä aivan osaa, mutta varmasti jo kiinnostaa kovasti ja vain yrittämällä oppii. :)

• ..mielestäni

Meillä (1 v 5 kk) tuo palikkajuttu menee jo ihan heittämällä läpi.
      Osta mielummin jotain 2 v. tai 3 v. ylöspäin tarkoitettua,
      ettei mene heti liian vauvojen leluksi.

• mamimamimami

Minusta tuo palikkalaatikko (on muuten nimeltään Jukka Askare) on hyvä idea. Jos lapsi ei vielä osaa sillä leikkiä, niin kyllä hän sitten oppii. Katsoin juuri netistä yhden leluliikkeen sivulta, että Jukka Askareen käyttöiäksi oli merkitty 1-3 vuotialle.

Meillä hieman alle 2-v osaa laittaa melkein kaikki palikat oikeista koloista oikein päin, joten riippuu paljon lapsesta miten nuorena oppii moisella leikkimään. Itse pidin ko. palikkalaatikkoa erittäin hyvänä ostoksena, kun sen saimme, mutta tyttö ei (ainakaan vielä) ole kauhean innostunut ollut. Silloin tällöin laatikon tyhjentää ja pariin kertaan koittaa palikat sijoittaa. Sen jälkeen kääntää laatikon ympäri ja rakentaa laatikon päälle torneja palikoista.

• Asteri

mutta eivät jaksa siitä kauaa innostua. Päiväkodissa pienten osastolla on vastaavia, ei ne tenavat niistä välitä. Enemmän tykkää laittaa palikoita päällekkäin niin paljon kuin saavat pysymään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2572
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe