mä uskon, tai itse mä tiedän, mutta täällä on parempi puhua uskosta, että kuoleman jälkeen me sirrytään henkimaailmaan, sítä millanen se on, en tiedä, mutta uskon, että saman tapainen kuin tämäkin maailma, ikäänkuin päällekkäin tämän maailman kanssa,
en osaa selittää tarkemmin.
Mutta sen tiedän varmasti, että siellä on rauhallista, siellä me kohdataan kaikki pois menneet. Henget ovat sanoneet minulle, että siellä maailmassa on rauha. Joten olisin typerä jos en uskoisi, ellei se ole pahan ansa...tuskin..
kuoleman jälkeen...
21
921
Vastaukset
- benedi
kun jättävät toisen tietämättömyyden varjoon!
Tässä maailmassa ei ole rauhaa. sen jokainen tietää, jos ei tiedä kysyköön Bushilta- valkoisesta talosta.
Mitähän valtakuntaa he mahtoivat tarkoittaa? Osoitteen
unohtivat antaa!!
" Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta...ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin" 1 tess. 4:16
Jos ylös noustaan, niin eivätköhän kaikki ole olleet silloin makuulla, haudoissaan!!
" Kun Kristus, meidän elämämme ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa" Ko 3: 4
Ennen sitä kukaan kuollut ei ilmesty mihinkään!
" Sillä elävät tietävät että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään...saar. 9: 5
" Ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa, eikä viisautta tuonelassa jonne olet menevä" (jae 10)
Tuonelassa on rauhallista, se on totta! Mutta et sinä siellä ketään kohtaa, sillä se vaatisi tietoa, ajatusta, ja viisauttakin, ja muistia...eli aivotoiminnan pitäisi olla käynnissä...ja kuitenkaan sinä et siellä; " tiedä mitään"
Johtopäätös: Henget valehtelivat sinulle, mutta Jumalan sana on totuus!! Älä eksy!!- where i go
kyllä voi saada yhteyden kuka tahansa, joka uskoo, henkien on helpompi lähestyä ihmistä, jotka tietävät sen olevan mahdollista, jotka uskovat heihin.
Ja samaa mieltä siitä, että tässä maailmassa ei ole rauhaa, mutta henkien maailmassa on.
Mun täytyy sanoa, että en kiellä Jumalan olemassa oloa, eli siis uskon myös Jumalaan, mutta en ihan perinteisellä kristinuskon tavalla.
Nimittäin taivas ja helvetti, niitä en usko olevan, uskon, että kuoleman jälkeen ei ole pahaa, koska meissä ihmisissä on paha, ei meidän sielussa.
Ja ramattu antaa hyviä ohjeita tähän elämään, mutta se tosiaan on ihmisten kirjoittama kirja ja tuntuu oudolta, että siihen niin paljon uskotaan... - benedi
where i go kirjoitti:
kyllä voi saada yhteyden kuka tahansa, joka uskoo, henkien on helpompi lähestyä ihmistä, jotka tietävät sen olevan mahdollista, jotka uskovat heihin.
Ja samaa mieltä siitä, että tässä maailmassa ei ole rauhaa, mutta henkien maailmassa on.
Mun täytyy sanoa, että en kiellä Jumalan olemassa oloa, eli siis uskon myös Jumalaan, mutta en ihan perinteisellä kristinuskon tavalla.
Nimittäin taivas ja helvetti, niitä en usko olevan, uskon, että kuoleman jälkeen ei ole pahaa, koska meissä ihmisissä on paha, ei meidän sielussa.
Ja ramattu antaa hyviä ohjeita tähän elämään, mutta se tosiaan on ihmisten kirjoittama kirja ja tuntuu oudolta, että siihen niin paljon uskotaan...Jeesuksen Isä sanoi, kun Jeesus nousi kasteelta:" Tämä on minun rakas Poikanio, johon minä olen mielistynyt " KUULKAA HÄNTÄ"
Kuuel häntä, eli Jeesusta. äläkä riivaajain henkiä...et voi palvella Jumalaa ja saatanaa.
Ei ole viisasta ontua kahdella tiellä, Jos Herra on Jumala palvele Häntä, Jos henget ovat jumalia palvele heitä, mutta tee valintasi tännän!
Kuka on se mies, joka panee omaisuutensa pantiksi että nouset aamulla vuoteeltasi ?
" Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus"
Jeesus todisti: JOs tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt"
Älä pidä muita jumalia minun rinnallani!
" Ja minä näinlohikäärmeensuusta...lähtevän kolme saastaista henkeä.. sillä ne ovat riivajain henkiä..nämä henket kokoavat sinua sotaan Jumalan suurena päivänä Ilm. 16: 13, 14
Älä sodi Jumalaa vastaan riivaajain henket eivät tätä sotaa voita, vaan me voitamme Jumalan Karitsa on Hän joka on voittanut kuoleman ja polkenut rikki käärmeen pään...ja pian käärme poltetaan hänen henkiensä(enkeliensä) kanssa ja jumalattomien kanssa!
Älä ole niiden joukossa! - where i go
benedi kirjoitti:
Jeesuksen Isä sanoi, kun Jeesus nousi kasteelta:" Tämä on minun rakas Poikanio, johon minä olen mielistynyt " KUULKAA HÄNTÄ"
Kuuel häntä, eli Jeesusta. äläkä riivaajain henkiä...et voi palvella Jumalaa ja saatanaa.
Ei ole viisasta ontua kahdella tiellä, Jos Herra on Jumala palvele Häntä, Jos henget ovat jumalia palvele heitä, mutta tee valintasi tännän!
Kuka on se mies, joka panee omaisuutensa pantiksi että nouset aamulla vuoteeltasi ?
" Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus"
Jeesus todisti: JOs tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt"
Älä pidä muita jumalia minun rinnallani!
" Ja minä näinlohikäärmeensuusta...lähtevän kolme saastaista henkeä.. sillä ne ovat riivajain henkiä..nämä henket kokoavat sinua sotaan Jumalan suurena päivänä Ilm. 16: 13, 14
Älä sodi Jumalaa vastaan riivaajain henket eivät tätä sotaa voita, vaan me voitamme Jumalan Karitsa on Hän joka on voittanut kuoleman ja polkenut rikki käärmeen pään...ja pian käärme poltetaan hänen henkiensä(enkeliensä) kanssa ja jumalattomien kanssa!
Älä ole niiden joukossa!niin raamatussa sanotaan...mutta kuka tietää mikä niistäkin jutuista on totta..se on uskon asia, minä en usko raamatun juttuihin, minulla on omat näkemykset tästä asiasta.
Mutta hyväksyn ja ymmärrän kantasi tähän asiaan.. - benedi
where i go kirjoitti:
niin raamatussa sanotaan...mutta kuka tietää mikä niistäkin jutuista on totta..se on uskon asia, minä en usko raamatun juttuihin, minulla on omat näkemykset tästä asiasta.
Mutta hyväksyn ja ymmärrän kantasi tähän asiaan.....älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" 1 Joh. 4:1
" Pysykää laissa ja todistuksessa"! "Elleivät he näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole" Jes. 8:20
Jumala ei ole koskaan antanut Pyhää Henkeä--eikä sitä koskaan voida antakaan--syrjäyttämään Raamattu, Jumalan sanaa.
Päinvastoin,Vapahtajamme lähetti Hengen juri siksi, että se valaisisi, opettaisi, varottaisi, nuhtelisi, rukoilisi ja ohjaisi meidät koko totuuteen!
Pyhän Hengen työ on Jumalan seurakunnalle elintärkeä, sillä ilman sen ohjausta ja johdatusta,
ihmisen mieli ja ymmärrys pimenee, ja hän ryhtyy seuraamaan taruja ja mieleenjuolahduksiaan, ja kirjoitusten hylkäämisen jälkeen johtaa itsensä sekavuutee, eksytykseen ja turmioon!
Meillähän on koko ajan taistelu meneillään: " Ei verta eikä lihaa vastaan , vaan hallituksia vastaan, vatoja vastaan,, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa" Ef 6: 12
Sinulla , eikä kenelläkään ole omia näkemyksiä tässä maailmassa, jostakin hengestä ja lähteestä näkemyksemme ovat aina peräisin.
Silloin kun puhut ja kirjoitat sielunsisäisistä asioista ja henkimaailmoista..sinut eksytetään varmast, sillä Lusifer oli jo taivaassa kuuluisa älykkyydestään ja viisaudestaan, hänen kykynsä pettää on käsittämättömän suuri, jos sielu ei turvaudu Ramatun sanaa, Pyhään Hengeen, ja Hänen kauttaan Kristukseen!
" OLkaa raittiit, valvokaa, teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenet hän saisi niellä" 1 Piet. 5:8
" Pukekaa yllenne koko Jumalan sota asu voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet" Ef 6:11
Tämä herra on pettänyt aina Aadamista lähtien, ja vuosituhansien aikana jona hän on ihmisten mieltä ja sydämen aivoituksia oppinut tuntemaan...hän on tänään vaarallisempi kuin Aadamin aikoihin.
Saatana yritti tappaa ja pettää Kristuksenkin monia kertoja, mutta aina hänet torjuttiin: " Mene pois saatana"!
Jeesus sanoi : " Minun sanani on kokonansa totuus"
Jos pelkäät että Moose, Samuel, Jesaja, Jeremia , Hesekiel, Daniel, ...Matteus, Markus jne, johtavat sinua harhaan, niin tukeudu vain Jeesuksen sanoihin!!
Kyllä kait Hän on enemmän totuus, kuin sinä itse, vai mitä arvelet?
Onko sinulla sitten juttuja, mitä minä, ja koko maailma voitaisiin turvallisesti seurata, totuutena? Onko? Jos on, kerro!
Jos sinulla on totuus, ja toivon perusta, niin ole valmis vastaamaan ja kertomaan meille muillekin, sillä paljon on niitä, jotka haluavat saada levon ja rauhan sieluilleen ja päästä synneistään eroon!
Onko sinulla antaa meille "syötävää"?
Jumalan Henki tietää ovatko Raamatun jutut pelastuksesta totta!
Ketkään eivät ole suuremmassa vaarassa pahojen henkien vaikutuksen alaisiksi, kuin ne jotka vastoin useita, ja selviä Raamatun todistuksia kieltävät prkeleen ja hänen enkeliensä olemassaolon ja toiminnan.
Niin kauan kuin olemme tietämättömiä, hänen toiminnastaan ja juonistaan, heillä on siitä verraton etu; monet noudattavat juuri heidän herättämiään mielijohteita. samalla kun luulevat seuraavansa oman viisautensa antamia ohjeita.
Jos joku oppiikin tuntemaan hänen juonensa, niin hän siirtyy kristittyjen pariin ja seuraan...kertoo tuntevansa Kristuksen ja kunnioittavansa häntäkin suurena opettajana,.
Hän myös suorittaa ihmeitä Jeesuksen nimessä, kaataa ihmisiä, ja saa heidät käyttäytymään kuin riivaajien vallassa olevat, tuoden samalla esiin, että kuinka puhä henki nyt toimii täällä, ja parantaa jeesuksen nimessä.
Uskovat eivät voi käsittää kuinka saatanan suusta pääsee jeesus nimi, ja vielä uskovien kokoontuessa yhteen.
" Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukkossansa" Job 1: 6
Saatna on aina siellä , missä pelastusta Jeesuksen nimessä julistetaan.
Seuraahan Jeesuksen keskusteluja saatanan kanssa, niin voit huomata, että Jeesus piti häntä järjellisenä olentona.
Jesuus käski häntä, ja kielsi häntä, aivan kuin Isä lastaan..." Mitä tämä puhe on, sillä hän käskee vallalla ja voimalla saastaisia henkiä, ja ne lähtevät ulos" Luuk 4: 36
Riivaajien vallassa olevat esitetään yleensä kärsivinä, mutta näin ei kaikkien kohdalla ole,
Jotkut asettuvat vapaaehtoisesti saatanallisten vaikutusten alaisiksi saadakseen yliluonnollisen voiman.
Näillä ei luonnollisesti ole mitään taistelua pahojenhenkien kanssa, sillä ei saatana riitele omiensa kanssa.
Tähän luokkaan Raamatussa kuuluivat ne, joilla oli vallassaan tietäjä-ja vainajahenki-noidat Simon ja Elymas sekä se palvelustyttö, joka Filippissä seurasi Paavalia ja Silasta.
mm. kuningas Saul, ..kun Jumala ei enää hänelle vastannut, ..turvautui tietäjä-ja vainajahenhkeen kysyäkseen neuvoa , jo kuolleelta Jumalan profeetta Samuelilta.
Tällä tavalla ..ne sielut petetään, jotka eivät turvaa Jumalaan ja hänen sanaansa, tai eivät ole kuuliaiset Jumalan käskyille!!
Eksyminen on 100% varmaa, niin totta kuin Herra elää, joka on antanut Henkensä suojelemaan saatanan juonilta ja eksytyksiltä!!
Joko uskot Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan, joka on niin maailmaa rakstanut, että antoi henkensä puolestasi, ..tai sitten ..Jumala lähettää sinulle eksytyksen, niin että uskot valheen!
Kuka on valhe? " Saatana on ollut murhaaja ja valehtelija alusta asti" ( Jeesus)
Omalla viisaudellasi et iankaikkista elämää rakenna etkä voi omistaa.
Uskon herättää Pyhä Henki, joka ei usko, mutta haluaisi uskoa...anokonn sitä Jumalalta, joka antaa sitä soimaamatta.
Valitkaa tänä päivänä ketä tahdotte palvella ja kehen uskotte.
Minä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan Poikaan, joka on tullut syntisiä pelastamaan , joista minä olen toiseksi suurin.
Paavalihan väitti olevansa syntisistä suurin, niin en minä halua muuttaa sitä mikä on hänen huuliltaan lähtenyt!! - zigi
where i go kirjoitti:
Ja ramattu antaa hyviä ohjeita tähän elämään, mutta se tosiaan on ihmisten kirjoittama kirja ja tuntuu oudolta, että siihen niin paljon uskotaan...Jos ihmisessä on paha mutta ei sielussa,niin missä se sitten on?
Raamattu on kokonaan Jumalan inspiroima kirja. Sen ovat ihmiset kirjoittaneet, mutta Jumala on inspiroinut sen.
Se ei ole mikään ihmisten kirja jota toiset sokeasti noudattaa.
Se on Pyhän Jumalan sana jota meidän tulis halukkaasti syödä, jotta eläisimme.
Sillä sana sanoo: Ei ihminen elä pelkästään leivästä vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.
Jokainen sana muuttuu elämäksi kun syöt eli luet sitä "päivin ja öin".
Se alkaa muuttaa sinua Kristuksen kaltaiseksi.
- on hyvä elää..
..sanoi raatokärpäsen toukka, sillä uskonto oli suunnattoman lihava ja läpeensä mätä paskiainen.
-Joka sikisi pyhästä luulosta,syntyi kusetuksesta,kärsi kritiikistä, kuoli ja kuopattiin luonnottomana.
Luonto määrää kierron ,ei luulo.
"en minä teille rauhaa vaan eripuraisuutta....jne" sanoi jeesus ....tarkista jos tarvii - Ola.
muuta kuin että aika oikeassa varmaankin olet.
Jos haluat saada jotain viitteitä mimmoista on henkimaailassa niin asiaa käsitteleviä kirjoja on paljon. Muutama niistä on mainittu alla olevassa linkissä. Lisää löytyy varmaankin googlaamalla.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000057&posting=22000000031958457- benedi
, joten aika väärässäpä olet katso vaikka.Kuolema on unta: Joh 11:11 " Lasarus nukkuu...
Apost 7:60 " he fell asleep" Stefanus.
Job 14: 12-14 " ei ihminen heräjä kuolemassa...
Kaikki lepäävät haudoissaan, sekä hyvät että pahat
Joh, 5:28 " Älkää ihmetelkä tätä...
Daavidkin makaa haudassa Apost, 2: 29, 34
Ja Ilm. 29: 6 1. ylösnousemus haudasta!!
Jumalattomat nousevat vasta tuhat vuotta myöhemmin ylös!! Joh. 5: 29; ja Apost 24: 15, ja Ilm. 20:4, 5
Älä nojaudu omaan äläkä toisten ymmärrykseen Jumala ei salli itseään pilkata... - Ola.
benedi kirjoitti:
, joten aika väärässäpä olet katso vaikka.Kuolema on unta: Joh 11:11 " Lasarus nukkuu...
Jumalattomat nousevat vasta tuhat vuotta myöhemmin ylös!! Joh. 5: 29; ja Apost 24: 15, ja Ilm. 20:4, 5
Älä nojaudu omaan äläkä toisten ymmärrykseen Jumala ei salli itseään pilkata...nojaudunkin Jumalan luomaan maailmaan ja sen ilmentämisen ymmärtämiseen omien kokemustan kautta.
- Ola.
Ola. kirjoitti:
nojaudunkin Jumalan luomaan maailmaan ja sen ilmentämisen ymmärtämiseen omien kokemustan kautta.
...omien kokemusten ja myös toistenkin kokemusten kautta samalla pyhää henkeä kuunnellen erotellen aidon kokemuksen väärästä.
- Enk-el
benedi kirjoitti:
Älä nojaudu omaan äläkä toisten ymmärrykseen Jumala ei salli itseään pilkata...>>Älä nojaudu omaan äläkä toisten ymmärrykseen
...tuota noin...kenenkähän ymmärryksellä pitäisi ymmärtää, ellei omalla? Pitääkö sokeasti uskoa jonkun määrätyn kirjan lauseheittojen olevan ehdoton totuus? Vai pitäisikö kokonaan jättää aivot narikkaan?
Jumala ei salli itseään pilkata...
Sallii se! Ei Häneen meidän pilkkamme vaikuta; korkeintaan itse "tuomitsemme" itseämme tehdessämme tiliä elämämme saldosta sitten kuoleman rajan toisella puolella.
Muuten benedi, ethän vain ole ylentänyt itseäsi Jumalan asianajajaksi? Arvostan tuntemustasi raamatusta, mutta en anna ollenkaan laillasi arvoa kaikelle, mitä siellä on kirjoitettu (silti väheksymättä sitä mitenkään). Raamattu on vain yksi kirja monien muiden uskontoja ja uskomuksia käsittelevien kirjojeni joukossa.
Lisäys: Olen samaa mieltä, että Jumalan "sana" on totuus, mutta se ainoa ja yksi Totuus, jonka vain Jumala, "ISÄ" tietää (ei edes Jeesus) ei ole kirjoitettua tai muuten aisteillamme havaittavaa tietoa, kaikki muu on joskus hyvinkin vajavaista osatotuutta. Kuitenkin - meillä jokaisella on oma "siivumme" siitä. Ja sitä mukaa kun avaudumme Jeesuksen opettamalle Rakkaudelle ja toimimme sen mukaisesti, myös meidän yhteytemme tuohon jumalalliseen Totuuteen avautuu; alamme saamaan suoraa tietoa ja viisautta tuosta Kosmisen Viisauden lähteestä. Tieto on silloin totuutta; ei kirjojen eikä toisten ihmisten selityksiä! Kaikki se tieto, mitä tarvitaan tulee silloin suorasta yhteydestä omaan sisimpään!
Jokaiselle on annettu "omatunto" ja erottelukyky! Ja kun uskaltaa kuunnella itseään/sydäntään (Itse = sielu Henki) ei voi erehtyä; on löytynyt TIE eli toisin sanoen MINÄ OLEN... - benedi
Enk-el kirjoitti:
>>Älä nojaudu omaan äläkä toisten ymmärrykseen
...tuota noin...kenenkähän ymmärryksellä pitäisi ymmärtää, ellei omalla? Pitääkö sokeasti uskoa jonkun määrätyn kirjan lauseheittojen olevan ehdoton totuus? Vai pitäisikö kokonaan jättää aivot narikkaan?
Jumala ei salli itseään pilkata...
Sallii se! Ei Häneen meidän pilkkamme vaikuta; korkeintaan itse "tuomitsemme" itseämme tehdessämme tiliä elämämme saldosta sitten kuoleman rajan toisella puolella.
Muuten benedi, ethän vain ole ylentänyt itseäsi Jumalan asianajajaksi? Arvostan tuntemustasi raamatusta, mutta en anna ollenkaan laillasi arvoa kaikelle, mitä siellä on kirjoitettu (silti väheksymättä sitä mitenkään). Raamattu on vain yksi kirja monien muiden uskontoja ja uskomuksia käsittelevien kirjojeni joukossa.
Lisäys: Olen samaa mieltä, että Jumalan "sana" on totuus, mutta se ainoa ja yksi Totuus, jonka vain Jumala, "ISÄ" tietää (ei edes Jeesus) ei ole kirjoitettua tai muuten aisteillamme havaittavaa tietoa, kaikki muu on joskus hyvinkin vajavaista osatotuutta. Kuitenkin - meillä jokaisella on oma "siivumme" siitä. Ja sitä mukaa kun avaudumme Jeesuksen opettamalle Rakkaudelle ja toimimme sen mukaisesti, myös meidän yhteytemme tuohon jumalalliseen Totuuteen avautuu; alamme saamaan suoraa tietoa ja viisautta tuosta Kosmisen Viisauden lähteestä. Tieto on silloin totuutta; ei kirjojen eikä toisten ihmisten selityksiä! Kaikki se tieto, mitä tarvitaan tulee silloin suorasta yhteydestä omaan sisimpään!
Jokaiselle on annettu "omatunto" ja erottelukyky! Ja kun uskaltaa kuunnella itseään/sydäntään (Itse = sielu Henki) ei voi erehtyä; on löytynyt TIE eli toisin sanoen MINÄ OLEN...Jumala on armollisesti nähnyt hyväksi ilmaista maailmalle totuutensa inhimillisten, eli elävien sielujen/ ihmisten kautta, ja hän itse, Pyhän Henkensä kautta, teki heidät kykeneviksi tähän työhön.
Hän johti heidän mieltäänvalitsemaan, mitä oli puhuttava ja kirjoitettava.
" Tämä aarre uskottiin saviastioille", mutta siitä huolimatta Jumalan sana, raamattu on taivaasta peräisin.
Todistus, vaikka se on usein esitetty ihmiskielen epätäydellisin ilmaisukeinoin, on se siitä huolimatta "Jumalan todistus", ja kuuliainen , uskova Jumalan ihminen/lapsi näkee siinä jumalallisen voiman ja kirkkauden, " joka on täynnä armoa ja totuutta"
Vain ne ovat turvassa saatanan juonilta jotka "
" pitävät Jumalna käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus"
" Jeesuksen todistus on profetian henki" Ilm. 19: 10
Jumala on antanut sanansa jaettavaksi maailmalle mm. profeettain kautta.
Emmauksen tie: " Oi te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet" Luuk 24:25
" Ja Hän alko Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu" Luuk.24:27
" Jokainen kirjoitus joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut" 2 Piet. 3: 16, 17
Katsos, jos me ottaisimme opetukset, jostain kosmisilta opettajilta, niin miten voit olla vakuuttunut että edes pieni osa siitä tiedosta olisi Jumalalta, sillä täällähän käydään sotaa Jumalan ja saatanan ja hänen enkeleittensä välillä.
Sataana pyrkii "eksyttämään , jos mahdollista, valitutkin"!!
Jumala on jo antanut riittävän määrän tietoa ja valoa sanassaan meille jaettavaksi, jos me emme ota vastaan sitä ilmoitusta, ei Pyhä Henki suostu kirkastamaan laajempia ja syvempiäkään Jumalan sanan totuuksia.
Tämän lisäksi, että Jumala on ilmoittanut tahtonsa ihmisille palvelijoidensa ja profeettojensa kautta, hän on lähettänyt meille Pyhän Hengen, jonka jatkuva läsnäolo ja ohjaus, avaa ja selittää Jumalan sanan vaikeatkin kohdat.
Katsos!! Henkeä ei ole- eikä koskaan voidakaan antaa--syrjäyttämään Raamattua, sillä kirjoitukset sanovat selvästi, että Jumalan sana on se mitta, jolla kaikki muut opetukset (henkien viestit) ja niiden antamat kokemukset on mitattava!!!
Sanoohan apostoli Johannes: " Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" 1 Joh. 4:1
Ja Jesaja tähän liittyen selittää: " Pysykää laissa ja todistuksessa! Elleivät he (henget) näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole" Jes. 8:20
Itse= sielu henki kerroit.
On totta, että koska ihmisessä on eläväksi tekevä henki, niin hän itse on elävä sielu..niinpä sinä voit puhua ja kirjoittaa, ja kaikki toisetkin voivat tehdä sitä samaa.
Mutta sen tiedon jonka te kirjoitatte, minä siivilöin sen kautta: " Pysyttekö Jumalan laissa"
Jumalan henki, kun ottaa "Jeesuksen omasta ja antaa meille", ja Jeesus itse kirjoitti omalla sormellaan
Jumalan lain, vieläpä sanamuotokin on tarkkaan Jeesukselta peräisin.
Siksi se onkin Jumalan laki, koska se on Jumalan omaa, hänen hallitusvaltansa perustus!
Kaikilla valtakunnilla on lakinsa, ja tästä ei ole suinkaan poikkeus Jumalan Valtakunta!!
Pyhän Hengen työ voidaan kuitenkin häväistä, sillä muutamat eivät katso tarvitsevansa Jumalan sanan opetusta, vaan he ilmoittavat saavansa tietonsa hengiltä suoraan omalle sielulleen!
Heitä ohjaavat tunne vaikutelmat, joita he pitävät Jumalan äänenä sielussaan.
Tällainen omien mieleenjuolahdusten seuraaminen ja kirjoitusten sekä Jumalan lain hylkääminen, johtaa vain selavuuteen, eksytykseen ja turmioon.!
Tämä tällainen palvelee vain paholaisen tarkoitusperiä, jonka juoniin kuuluu fanaatikkojen
ja äärimmäisyysainesten, erehdysten kautta herättää halveksuntaa Hengen työtä kohtaan ja saada Jumalan kansa laiminlyömään tämän voimanlähteen, jonka Herramme on itse sille varannut!!
Raamattu itse opettaa ja osoittaa että, ihmiset Pyhän Hengen välityksellä saivat varoituksia, nuhteita, neuvoja ja opetuksia, mitkä eivät millään tavoin liittyneet Raamatun kirjoitusten antamiseen.
Se mainitsee että eri aikakautena on elänyt paljon profeettoja, joiden sanomista ei ole merkitty muistiin...samoin vain murto osa Jeesuksen teoista, kun hän täällä eli , on kirjoitettu muistiin.
Jos ne kaikki kohta kohdaltansa kirjoitettaisiin, niin kirjastot olisivat täynnänsä, kertomuksia Jeesuksen teoista!!
" Tuskin koko maailmaan mahtuisivat ne kirjat jotka kirjoittaa pitäisi, siitä mitä Jeesus teki( Raamattu)
Pötyä, sinä sanot! Mutta käytäpä aivojasi, jos Jeesus on Luoja, ja jokaisesta, niistä miljardeista eläimistä, ihmisitä ja maailmankaikkeuden planeetoista, ja asioista joista emme vielä tiedä mitään, ..niin eihän tälle planeetalle mahtuisi ne kirjat mitenkään, jotka kirjoittaa tulisi!
" Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät koko totuuteen,...ja tulevaiset hän teille julistaa" Joh 14: 26, 16:13
Raamattu opettaa selvästi,nämä lupaukset eivät koske ainoastaan apostolien aikaa, vaan kuuluvat Kristuksen seurakunnalle kaikkina aikakausina.
Jos on totuuden Henki, on myös niitä henkiä, jotka johdattavat ihmiset turvaamaan valheeseen,. Niitä karta!!! - Enk-el
benedi kirjoitti:
Jumala on armollisesti nähnyt hyväksi ilmaista maailmalle totuutensa inhimillisten, eli elävien sielujen/ ihmisten kautta, ja hän itse, Pyhän Henkensä kautta, teki heidät kykeneviksi tähän työhön.
Hän johti heidän mieltäänvalitsemaan, mitä oli puhuttava ja kirjoitettava.
" Tämä aarre uskottiin saviastioille", mutta siitä huolimatta Jumalan sana, raamattu on taivaasta peräisin.
Todistus, vaikka se on usein esitetty ihmiskielen epätäydellisin ilmaisukeinoin, on se siitä huolimatta "Jumalan todistus", ja kuuliainen , uskova Jumalan ihminen/lapsi näkee siinä jumalallisen voiman ja kirkkauden, " joka on täynnä armoa ja totuutta"
Vain ne ovat turvassa saatanan juonilta jotka "
" pitävät Jumalna käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus"
" Jeesuksen todistus on profetian henki" Ilm. 19: 10
Jumala on antanut sanansa jaettavaksi maailmalle mm. profeettain kautta.
Emmauksen tie: " Oi te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet" Luuk 24:25
" Ja Hän alko Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu" Luuk.24:27
" Jokainen kirjoitus joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut" 2 Piet. 3: 16, 17
Katsos, jos me ottaisimme opetukset, jostain kosmisilta opettajilta, niin miten voit olla vakuuttunut että edes pieni osa siitä tiedosta olisi Jumalalta, sillä täällähän käydään sotaa Jumalan ja saatanan ja hänen enkeleittensä välillä.
Sataana pyrkii "eksyttämään , jos mahdollista, valitutkin"!!
Jumala on jo antanut riittävän määrän tietoa ja valoa sanassaan meille jaettavaksi, jos me emme ota vastaan sitä ilmoitusta, ei Pyhä Henki suostu kirkastamaan laajempia ja syvempiäkään Jumalan sanan totuuksia.
Tämän lisäksi, että Jumala on ilmoittanut tahtonsa ihmisille palvelijoidensa ja profeettojensa kautta, hän on lähettänyt meille Pyhän Hengen, jonka jatkuva läsnäolo ja ohjaus, avaa ja selittää Jumalan sanan vaikeatkin kohdat.
Katsos!! Henkeä ei ole- eikä koskaan voidakaan antaa--syrjäyttämään Raamattua, sillä kirjoitukset sanovat selvästi, että Jumalan sana on se mitta, jolla kaikki muut opetukset (henkien viestit) ja niiden antamat kokemukset on mitattava!!!
Sanoohan apostoli Johannes: " Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan" 1 Joh. 4:1
Ja Jesaja tähän liittyen selittää: " Pysykää laissa ja todistuksessa! Elleivät he (henget) näin sano, ei heillä aamunkoittoa ole" Jes. 8:20
Itse= sielu henki kerroit.
On totta, että koska ihmisessä on eläväksi tekevä henki, niin hän itse on elävä sielu..niinpä sinä voit puhua ja kirjoittaa, ja kaikki toisetkin voivat tehdä sitä samaa.
Mutta sen tiedon jonka te kirjoitatte, minä siivilöin sen kautta: " Pysyttekö Jumalan laissa"
Jumalan henki, kun ottaa "Jeesuksen omasta ja antaa meille", ja Jeesus itse kirjoitti omalla sormellaan
Jumalan lain, vieläpä sanamuotokin on tarkkaan Jeesukselta peräisin.
Siksi se onkin Jumalan laki, koska se on Jumalan omaa, hänen hallitusvaltansa perustus!
Kaikilla valtakunnilla on lakinsa, ja tästä ei ole suinkaan poikkeus Jumalan Valtakunta!!
Pyhän Hengen työ voidaan kuitenkin häväistä, sillä muutamat eivät katso tarvitsevansa Jumalan sanan opetusta, vaan he ilmoittavat saavansa tietonsa hengiltä suoraan omalle sielulleen!
Heitä ohjaavat tunne vaikutelmat, joita he pitävät Jumalan äänenä sielussaan.
Tällainen omien mieleenjuolahdusten seuraaminen ja kirjoitusten sekä Jumalan lain hylkääminen, johtaa vain selavuuteen, eksytykseen ja turmioon.!
Tämä tällainen palvelee vain paholaisen tarkoitusperiä, jonka juoniin kuuluu fanaatikkojen
ja äärimmäisyysainesten, erehdysten kautta herättää halveksuntaa Hengen työtä kohtaan ja saada Jumalan kansa laiminlyömään tämän voimanlähteen, jonka Herramme on itse sille varannut!!
Raamattu itse opettaa ja osoittaa että, ihmiset Pyhän Hengen välityksellä saivat varoituksia, nuhteita, neuvoja ja opetuksia, mitkä eivät millään tavoin liittyneet Raamatun kirjoitusten antamiseen.
Se mainitsee että eri aikakautena on elänyt paljon profeettoja, joiden sanomista ei ole merkitty muistiin...samoin vain murto osa Jeesuksen teoista, kun hän täällä eli , on kirjoitettu muistiin.
Jos ne kaikki kohta kohdaltansa kirjoitettaisiin, niin kirjastot olisivat täynnänsä, kertomuksia Jeesuksen teoista!!
" Tuskin koko maailmaan mahtuisivat ne kirjat jotka kirjoittaa pitäisi, siitä mitä Jeesus teki( Raamattu)
Pötyä, sinä sanot! Mutta käytäpä aivojasi, jos Jeesus on Luoja, ja jokaisesta, niistä miljardeista eläimistä, ihmisitä ja maailmankaikkeuden planeetoista, ja asioista joista emme vielä tiedä mitään, ..niin eihän tälle planeetalle mahtuisi ne kirjat mitenkään, jotka kirjoittaa tulisi!
" Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät koko totuuteen,...ja tulevaiset hän teille julistaa" Joh 14: 26, 16:13
Raamattu opettaa selvästi,nämä lupaukset eivät koske ainoastaan apostolien aikaa, vaan kuuluvat Kristuksen seurakunnalle kaikkina aikakausina.
Jos on totuuden Henki, on myös niitä henkiä, jotka johdattavat ihmiset turvaamaan valheeseen,. Niitä karta!!!Ero näkemyksissämme on, hyvä ystäväni, että minä uskon yhteyden Jumalaan olevan mahdollista jopa tänä päivänä niin, että saamme Häneltä suoraan juuri sen tasoista opetusta kuin olemme valmiita vastaanottamaan. Että on ihmisiä nytkin, jotka vastaanottavat ja välittävät Tietoa. Se mistä tämä Tieto tulee, käytetäänpä siitä nimitystä Jeesus, henkiopas, enkeli, manitu tai mikä tahansa, on aina sama ja yksi Jumala. Henki on aina YKSI (ja kaikki mitä on, on ainoastaan SITÄ, sen ilmentymää). Silti jokaisen on itse valittava (mieli toimii "palomuurina"), mikä tieto on sopivaa omaan *totuuteen*.
Jokaisella ihmisella on oma totuutensa; mikään ei ole enemmän väärää tai oikeaa, sillä kaikki ovat vain osatotuuksia Yhdestä Totuudesta, jonka vain Isä tietää (kuten mainitsin edellisessä vastauksessakin.
Tiedon määrälle ei tule koskaan rajaa kaikkiallisen, Äärettömän ja Iankaikkisen Jumalan maailmankaikkeuksissa (kosmos, eri dimensiot); on vain raja siinä, kuinka paljon kukin pystyy ymmärtämään oikein ja käyttämään saamaan tietoa.
Sielu tekee ihmisestä elävän. Se prosessi kun sielu poistuu kehosta lopullisesti, sanotaan kuolemaksi. Sielu on myös "muistipankki" johon jokainen on koonnut kaiken kokemansa kaikissa elämistään ja johon on koodattuna myös "tulevan pelin ohjelma". Sielu on ikuisen Hengen "instrumentti".
Niin, nämä ovat minun ajatuksiani. Niihin saat tietenkin argumentoida, jos haluat, mutta ei ne noista kirjoittamistasi vanhoista raamatunlauseista muuksi muutu.
"Kun on maistanut jumalten viiniä, niin etikkavesi ei enää kelpaa." - benedi
Enk-el kirjoitti:
Ero näkemyksissämme on, hyvä ystäväni, että minä uskon yhteyden Jumalaan olevan mahdollista jopa tänä päivänä niin, että saamme Häneltä suoraan juuri sen tasoista opetusta kuin olemme valmiita vastaanottamaan. Että on ihmisiä nytkin, jotka vastaanottavat ja välittävät Tietoa. Se mistä tämä Tieto tulee, käytetäänpä siitä nimitystä Jeesus, henkiopas, enkeli, manitu tai mikä tahansa, on aina sama ja yksi Jumala. Henki on aina YKSI (ja kaikki mitä on, on ainoastaan SITÄ, sen ilmentymää). Silti jokaisen on itse valittava (mieli toimii "palomuurina"), mikä tieto on sopivaa omaan *totuuteen*.
Jokaisella ihmisella on oma totuutensa; mikään ei ole enemmän väärää tai oikeaa, sillä kaikki ovat vain osatotuuksia Yhdestä Totuudesta, jonka vain Isä tietää (kuten mainitsin edellisessä vastauksessakin.
Tiedon määrälle ei tule koskaan rajaa kaikkiallisen, Äärettömän ja Iankaikkisen Jumalan maailmankaikkeuksissa (kosmos, eri dimensiot); on vain raja siinä, kuinka paljon kukin pystyy ymmärtämään oikein ja käyttämään saamaan tietoa.
Sielu tekee ihmisestä elävän. Se prosessi kun sielu poistuu kehosta lopullisesti, sanotaan kuolemaksi. Sielu on myös "muistipankki" johon jokainen on koonnut kaiken kokemansa kaikissa elämistään ja johon on koodattuna myös "tulevan pelin ohjelma". Sielu on ikuisen Hengen "instrumentti".
Niin, nämä ovat minun ajatuksiani. Niihin saat tietenkin argumentoida, jos haluat, mutta ei ne noista kirjoittamistasi vanhoista raamatunlauseista muuksi muutu.
"Kun on maistanut jumalten viiniä, niin etikkavesi ei enää kelpaa."...on hyvä että kerroit, että " nämä ovat sinun ajatuksia", joten tavallaan varoiti meitä muita: " Älkää eksykö, Jumala ei salli itseään pilkata"
" Ja hän (jeesus) alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu" Luuk 24: 27
Kävisikö tuon rasoinen opetus, mitä Jeesus piti arvokkaana, että esitteli sitä opetuslapsillekin?
Emmauksen tiellä kulkijain silmät kun olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä" (Jeesiusta) Luuk. 24:16
Mitä se hyödyttää , jos, jokaisella ihmisellä on omatotuutensa, koska Taivaassa ja maanpäällä on yksimielisyys Jumalan lasten keskuudessa, että:
" Minä olen tie totuus ja elämä"
ja " Kukaan ei tule Isän tykö, muutoin kuin minun kauttani" ( Jeesus)
Ihminen ei pelastu,oman totuutensa kautta, vaan: " Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette ITSENNE kautta--se on Jumalan lahja" Ef 2: 9
Tästä voitte huomata, kuinka ovelasti saatana yrittää teidät eksyttää, se kyllä tunnustaa jeesuksen mutta pitää häntä vain yhtenä " tiedon jakajista, joita on monia"
" Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille" Tiit. 2:11
Jumala kirkkautensa armon kautta, on valmistanut ihmisille pelastuksen meille, Hänen Pojassaan"
Ef 1: 6 , 7 Sen armonsa kirkkauden kiitokseksi minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, (7) , " jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan"
Sattanalle, ja hänen enkeleilleen , noille pimeän tiedon jakajille, " lunastus, Jeesuksen veressä"
merkitsi sitä, että hänet on jo tuomittu, pää on jo murskattu 1 Moos 3:15, mutta tuomiota ei ole vielä pantu täytäntöön!
" Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: `Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"! Matt 25: 41
" Että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta" Room 5: 21
Saamme omistaa siunauksen Jumalan armosta , uskon kautta!
" Koska olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"
" jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo" Room 5: 1, 2
Ihminen luetaan syyttömäksi armosta....
" Niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
" Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!!
" Autua se mies, jolle Herra ei lue syntiä"!! Room. 4: 6, 7, 8
" vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme" ( 24 jae)
" Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta" Room 5: 1
" jokaisella ihmisellä on oma totuutensa" (Enk-ei)
Tässä on Ihmisen Pojan ja Hänen Isänsä antama totuus, Pyhän Hengen kautta, kaikille jaettavaksi, ketkä pitäytyvät uskoon, eikä omiin tekoihin!!
Omilla teoilla Jumala ei tarkoita Jumalan lain noudattamista, vaan sen rikkomista!
Jumalan armo ja Jumalan laki eivät ole antagonisteja!!
" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme.Room 6: 23
...sillä, synti on laittomuus, eli lain rikkomista..ihmisten omia tekoja, pimeitä puuhia, joita ei voi tuoda valkeuteen, ellemme tule synnin tuntoon! - sama vanha Enk-el
benedi kirjoitti:
...on hyvä että kerroit, että " nämä ovat sinun ajatuksia", joten tavallaan varoiti meitä muita: " Älkää eksykö, Jumala ei salli itseään pilkata"
" Ja hän (jeesus) alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu" Luuk 24: 27
Kävisikö tuon rasoinen opetus, mitä Jeesus piti arvokkaana, että esitteli sitä opetuslapsillekin?
Emmauksen tiellä kulkijain silmät kun olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä" (Jeesiusta) Luuk. 24:16
Mitä se hyödyttää , jos, jokaisella ihmisellä on omatotuutensa, koska Taivaassa ja maanpäällä on yksimielisyys Jumalan lasten keskuudessa, että:
" Minä olen tie totuus ja elämä"
ja " Kukaan ei tule Isän tykö, muutoin kuin minun kauttani" ( Jeesus)
Ihminen ei pelastu,oman totuutensa kautta, vaan: " Sillä armosta te olette pelastetut, uskon kautta, ette ITSENNE kautta--se on Jumalan lahja" Ef 2: 9
Tästä voitte huomata, kuinka ovelasti saatana yrittää teidät eksyttää, se kyllä tunnustaa jeesuksen mutta pitää häntä vain yhtenä " tiedon jakajista, joita on monia"
" Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille" Tiit. 2:11
Jumala kirkkautensa armon kautta, on valmistanut ihmisille pelastuksen meille, Hänen Pojassaan"
Ef 1: 6 , 7 Sen armonsa kirkkauden kiitokseksi minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa, (7) , " jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan"
Sattanalle, ja hänen enkeleilleen , noille pimeän tiedon jakajille, " lunastus, Jeesuksen veressä"
merkitsi sitä, että hänet on jo tuomittu, pää on jo murskattu 1 Moos 3:15, mutta tuomiota ei ole vielä pantu täytäntöön!
" Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: `Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä"! Matt 25: 41
" Että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta" Room 5: 21
Saamme omistaa siunauksen Jumalan armosta , uskon kautta!
" Koska olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta"
" jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo" Room 5: 1, 2
Ihminen luetaan syyttömäksi armosta....
" Niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
" Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!!
" Autua se mies, jolle Herra ei lue syntiä"!! Room. 4: 6, 7, 8
" vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme" ( 24 jae)
" Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta" Room 5: 1
" jokaisella ihmisellä on oma totuutensa" (Enk-ei)
Tässä on Ihmisen Pojan ja Hänen Isänsä antama totuus, Pyhän Hengen kautta, kaikille jaettavaksi, ketkä pitäytyvät uskoon, eikä omiin tekoihin!!
Omilla teoilla Jumala ei tarkoita Jumalan lain noudattamista, vaan sen rikkomista!
Jumalan armo ja Jumalan laki eivät ole antagonisteja!!
" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme.Room 6: 23
...sillä, synti on laittomuus, eli lain rikkomista..ihmisten omia tekoja, pimeitä puuhia, joita ei voi tuoda valkeuteen, ellemme tule synnin tuntoon!Hyvin sinä olet raamattusi ulkoa oppinut! Ehkä myös tämä kohta on sinulle hyvin tuttu ja ymmärretty oikein eli Matteus 7:1-7?
Toistan vielä sen, että tunnen raamatun, mutta en pidä sitä lopullisena totuutena. Raamattu on mielenkiintoinen vain siinä suhteessa, että voimme nähdä, miten ihmiset ovat joskus ajatelleet Jumalasta ja uskotoon liittyvistä asioista.
Mitään kirjoittamaani en ole koskaan tarkoittanut uskonkappaleeksi. Ne todistavat vain, että ajatus vapaa ja ellei niin olisi, niin pian nämäkin keskustelut loppuisivat mielenkiinnon puutteesta. - benedi
sama vanha Enk-el kirjoitti:
Hyvin sinä olet raamattusi ulkoa oppinut! Ehkä myös tämä kohta on sinulle hyvin tuttu ja ymmärretty oikein eli Matteus 7:1-7?
Toistan vielä sen, että tunnen raamatun, mutta en pidä sitä lopullisena totuutena. Raamattu on mielenkiintoinen vain siinä suhteessa, että voimme nähdä, miten ihmiset ovat joskus ajatelleet Jumalasta ja uskotoon liittyvistä asioista.
Mitään kirjoittamaani en ole koskaan tarkoittanut uskonkappaleeksi. Ne todistavat vain, että ajatus vapaa ja ellei niin olisi, niin pian nämäkin keskustelut loppuisivat mielenkiinnon puutteesta.Oikein tuttu teksti.
" Sillä, ettehän tekään tuomitse muita, kuin omaan piiriin kuuluvat ulkopuoliset tuomitsee Jumala"
Tuomio tarkoittaa, jonkin esillä olevan asian tai tilan päätöstä.
Mitä tulee esim. Seurakunnan jäsenten toimiin tai tilaanteeseen, jossa seurakunnan jäsen tuo sisään seurakuntaan turmiollisia ja vaarallisia, sekä Jumalan sanan vastaisia oppeja tms.
Niin, se joka näkee tai kuulee, tulee ensin varoittaa häntä!
Jos " hän sinua kuulee, hyvä, olet hänen sielunsa pelastanut, mutta ellei, niin ilmoita seurakunnan vanhimmalle, ja jos ei teitä yhdessäkään kuule, eikä tottele, ..niin ilmoita
seurakunnalle!
Jos hän ei seurakluntaakaan kuule, " poista paha keskuudestasi"...antakaa hänet " saatanan rusikoitavaksi, ehkä hänen hengensä pelastuu Herran päivänä"!
Tässä esim. siitä kuinka tuomio ja tuomion täytääntöönpano tapahtuu.
Jumalattomia, ja uskosta osattomia emme saa tuomita, vaan heitä yritämme pelastaa, eikä tuomita, kuten Kristus on ohjeeksi antanut.
Seurakunta, omaanpiiriin kuuluvat tuomitsevat siis jäsenensä...kuten olet huomannut tehtävän mm. lehtien palsoilla esim. naispappeuskiistoissa.
" Kun tuomitsette, ottakaa tarkka selko, mitä on tapahtunut, ..ja tuomitkaa oikein!
Jumalan seurakunnassa tuomioiden oikeellisuus on erittäin tärkeä asia, sillä Jumala rakastaa totuutta salatuimpaan saakka.
mm. saatana on jo tuomittu, mutta tuomiota ei ole vielä pantu täytäntöön.
" Ettekö tiedä, että te tulette maailman tuomitsemaan, te tuomitsette jopa enkeleitäkin...miksi ette kelpaa ratkaisemaan vähäpätöisiä asioita keskuudessanne!! " Ja heille annettiin tuomiovalta" (uskoville, jotka pelastuivat)
Tässä häivähdys, tästä tuomio aiheesta...en jaksa nyt selvittää asiaa laajemmin.
Mutta sinulle selvisi varmaan miten tämän asianlaita on?
Asia on juuri niinkuin sanot. Tunnen ihmisiä, joilla on kokemusta asiasta. Raamattu on ihmisten kirjoitama kirja, eikä kirkko ei kuuntele ihmisten kokemuksia.
- jarouse
ettei se ole "pahan ansa"
olen käynyt rajan takana ja siellä on niin
kaunista, ihanaa ja hyvä olla
täällä on hyvä olla mutta siellä vielä parempi :-DD
koti ja rakkauden syli
on kuoleman takana
sen saisimme tännekkin
jos olisi tahtoa ja "uskoa" siihen
ehkä joskus kaikki yhdistyy
ja rajoja ei enään ole
se olisi paratiisimaista
joskus ehkä
sateenkaaren toisellapuolen
olemme sateenkaari ihmisiä
kristalli maassa - _Mervi_
>> ellei se ole pahan ansa...
Se on pahan ansa.
Jeesus on ainut tie rauhaan.- jarouse-piruilija
näin on ollut 2000-vuotta
siis sitä "rauhaa"
no sori olipa pakko vähän tönäistä
kun asia ei ole niin yksinkertainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565490Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212407Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551675- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101187