käytännön asiassa.
Näin väitän minä joka toukokuussa täytän 60v,
Olin 13v, kun lähdin ansiotyöhön, ulko paikkakunnalle jossa ei tuttuja ollu, en koskaan ollu aikaisemmin käyny, sinne vain, rahattoman, ilman yösijaa,ilman ruokaa olin 4 päivää ja olin töissä, oli pakko mennä työn antajalta kysymään kottia kun 4 päivää,ainoa ravinto oli vesi.
Työn antaja tiesi tilanteeni ja antoi hyvyyttään viikon palkan ja sitten pieninä erinä seuraavista tileistä hiljalleen otti pois.
Oli inhimillinen ja hyvä yksityinen työn antaja hän, 5 vuotta olin heillä oöissä kunnes isäntä eräänä yönä kuol , sydänkohtaus.
Mitä lukeneempi
15
833
Vastaukset
- O-Orvokki
miksi ne kaikki toisenlaiset ovat tyhmempiä ja/tai huonompia?
Olet aiheesta ylpeä omasta kyvystäsi suoriutua, mutta toivon, ettei mielesi olisi katkeroitunut. (Sellainen käväisee mielessä tekstiäsi lukiessasi.) Itse en tohtisi ryhtyä yleistämään, kun meitä ihmisiä on kaikenlaisia. - Lähdenpä tässä nukkumaan, mutta ensin luen vähän kirjaa. Toivottavasti en tule entistä tyhmemmäksi.;))- jatkan
huomenna.
- rainerkinko?
mikä tarina. Olen samaa mieltä .
- es--ko
"..ja sitten pieninä erinä seuraavista tileistä hiljalleen otti pois." Kumpi olikaan se tyhmempi,se lukenut vaiko.....
- palstan..
parempi osaiset, ja vielä paremmat nyt laittaa tämän maan kontilleen! Sossut mukaan lukien.
Tässäkin oli varmasti mies joka auttoi sinua, ei siis nainen, kun näistäkin palstan 50-60 vuotiaista suomalaisnaisista loistaa ahneus ja kateus!
Sehän on myös näiden pienien eläkkeiden osa syy että nuo naiset päättää Suomessa näistäkin asioista. "Eli enhän mäkään saa"...vaikka oon rintamamiehen tyttö! - syysunelma
käytäntöä. On hyvä myös lukea, sillä koskaan luulo ei ole tiedon väärti.
Turha yleistäminen on ahdistavaa, eikä kuulu hyviin tapoihin. Jokainen ihminen on oma yksilönsä ja ahneita ja kateellisia löytyy niin tyhmistä kuin viisaistakin, niin naisista kuin miehistäkin.- Pirre*
osasit asian ilmaista, - noinhan se on.
- syysunelma
Pirre* kirjoitti:
osasit asian ilmaista, - noinhan se on.
olla ikuinen totuuden torvi, toivottavasti en ole kuitenkaan vain pelkkä torvi :)
Hyvää päivänjatkoa sinulle, on ilo lukea positiivisia ja myönteisiä kirjoituksiasi, niihinkään ei yleensä ole lisättävää.
- Sorry vaan
Mitä tuolla oli lukeneisuuden kanssa tekemistä?
Sekä lukenut että lukematon voi olla empaattinen ihminen,luonteesta se kiinni on:) - hillopurkki
hetkinen! MItä tekemistä tuolla sinun onnettomalla työuran alulla on lukeneisuuteen?Omalla viestilläsi todistat, ettei väitteesi pidä paikkaansa lainkaan!!!
- hepuli
Kirjoitustyylistäsi päätellen, et taida olla kovin lukenut, etkä kovin fiksukaan.. Aika onneton ulosanti ja oikeinkirjoitus!!!
Tuo väitteesi viittaa kateellisuuteen ja valitettavasti - juuri tyhmyyteen!!!
Ei ihminen välttämättä ole huonompi vaikka olisikin vähän tyhmä. Kaikilla meillä on perimämme geenit! - ei tyhmeliini
Noin ei vain voi yleistää!
Se jo on TYHMÄÄ! - BoccaDellaVerita
50 vuotta sitten ja on sitä samaa tänäänkin.
Ei mitään ilman saa, pois se otetaan vaikka pieninä erinä :D
Mikään ei ole muuttunut, tyhmät ja viisaat elävät täällä samoilla tantereilla enemmän tai vähemmän sopusoinnussa. Ne, jotka kokevat huonommuutta, katkeruutta tai kateutta, takertuvat omaan surkeuteensa ja missaavat siihen koko elämänsä. Se on voi voi. - Kaivanto
nyt oli tämän palstan pohjanoteeraus! Tai--- et kai ihan vakavissasi ollutkaan, sait minut sen verran nauramaan... vitsihän tämän on pakko olla...
ja opiskelen vielä. Viiskymppisenä atk ammattitutkinnon paperit. Mutta luulin etten ainakaan hullummaksi voisi tulla. Nyt on kyllä kiikun kaakun, että uskallanko lukea loppuun. Kiitos tästä yleissivistävästä viestistäsi joka varmasti saa monen vaihtamaan tulevaisuuden suunnitelmiaan. Kuka valistaisi nuoria!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363817- 122586
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311546- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4941281- 141266
- 821262