vanhemmat painostaa.

huokaus.

Olen siinä iässä, et pitäis alkaa löytyä jo niitä poikakavereita, olis saanut olla jo kymmenen vuotta sitten. Ennen olen jopa ihmetellyt, ettei vanhemmat ole kyselleet mitään, mutta nykyään jatkuvasti. Eikö ketään, eikö mitään, eikö vieläkään, kyllä sun pitäis nyt aukaista silmäs, ota ukko ja mene naimisiin, niin päästäis hoitaan lapsenlapsia.. Ja sit olen kranttu, kun ei jokainen mies kelpaa, jonka tunnen, tai saamaton, kun en vain tuosta noin ota miestä. Aivan kuin se olis haluamisesta kiinni. Vanhemmat on sitä sukupolvea, et silloin vain jotenkin alettiin ilman kännyköitä ja mitään vippaskonsteja, ei ne tajua, et nykyään on niin miljoona kirjoittamatonta sääntöä ja tabua, miten ei saa tehdä, miten pistää mahdollisuutensa pilalle, ja että on miehillä muitakin, mistä ne on kiinnostuneita. On naisia, kavereita ja suhteita, harrastuksia, uraa, töitä, kaikkea, ei sinne väliin tosta noin vain mennä ja oteta ketään. Vai otetaanko? Olen väsynyt siihen, et ei nykyään tosiaankaan mennä tosta noin vain tekemään tuttavuutta. Ja vaikka mä näin sanonkin,, sanon siksi, että oikeasti olen tehnyt asioille jotakin, enkä vain seisonut tumput suorana.

Ihan hyvällä ne sanoo ja tarkoittaa. En siitä suutu, kyllä mäkin tahtoisin löytää joskus jonkun. Mut jotenkin tuntuu, et nekin on alkanut epäileen, et mussa on jotain vikaa. Suvun viimeinen nainen, joka ei kelpaa kellekkään. Sukulaiset kai kyselee niiltäkin ja on nekin vähän, että kun no ei se vielä ole miehiä tuonut näytille.. Mun pahin vika on kai se vielä, et mä en ole ns. menevä sinkku, joka olis koko ajan jossain päin pyörittelemässä uraa tai ympäri maailmaa huitelemassa, jolloin olis tosi ymmärrettävää, et ei ehdi tai voi "tässä elämäntilanteessa". Mut olen liian tavallinen sellaiseenkin.

En mä tiedä miksi se kuitenkin sattuu. Ehkä siksikin, et kun itsekin haluis joskus jotain, ja ei ole mitään. Ja kun ei oikeasti ajattele itsekkään niin, et hui hai mitäs minä miehistä..
Kun mä tavallaan ymmärrän niitäkin siinä asiassa.

Ja se, et nyt jotenkin konkreettisesti vaan on alkanut tajuta sen, ettei oikeasti ole ketään, tai ei mitään. Kun sen joku ääneen sanoo. Jos olis edes niitä huonoja kokemuksia, millä vois perustella jotain. Tai olis liian ujo tehdäkseen yhtään mitään. Mut ei. Ja kun tavallaan kieltää koko asian merkityksettömänä itseltään siihen saakka, kun joku muu siitä sanoo ja tajuaa, et se oikeasti sattuu. Ettei mua kukaan oikeatsi rakasta, ja et en mä saa ketään rakastaa. Et alkaa näyttää jos siltä ihan iänkin puolesta, et näin tää elämä vaan menee. Ja ymmärtää senkin, ettei tästä enää mitenkään kovin konkreettisesti ala yhtäkkiä kaunistua mihinkään tai tule uusia ihmeellisiä ominaisuuksia. Että tällaisenaan ei ole kelvannut, mut mikä siinä on, et omilta vanhemmilta se sattuu eniten.

Ja senkin tajuaa, et mitä vanhemmaks tulee, sen vaikeemmaks minkään tekeminen käy. Kaikilla on ne omat tekemiset ja tuttunsa. Opiskeluaikoina aika luontevasti tutustui kehen milloinkin, mut sit huomaa, kun ihmiset alkaa olla jo pitempään töissä, löytää sen oman suhteen ja et ei ne ehdi,
ei saa oikeen tilaisuuksiakaan tehdän luontevasti mitään tai tutustua. Se on niin keinotekoista.

Kyllä se periaateessa on mahdollista, mutta sattumalta korkeintaan, ja kyl suhteeseen tarvitaan jotain muutakin, kuin et osuu samalle maitohyllylle kaupassa jonkun kanssa joskus. Kaikilla on kavereita riittämiin ja ei kukaan ole kiinnostunut kenestäkään tuntemattomasta oikeasti.
En laske oikeasti ulkonäkökiinnotumista. En ole kaunis.

Kauhea purkaus, mutta on niin pinnalla vaan jotenkin sellainen itsepettymys ja sekin et tajuaa, et vanhemmatkin on pettyneitä. En silti kieriskele itsesäälissä, mut aika kova pala se on silti niellä, selitellä kavereille ja tutuille ja sukulaisille aina hymy naamalla, et no ei nyt ole sattunut ketään löytyyn.. En jaksa enää..
tsempatkaa mua jotenkin.

10

1720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies--

Eipä sitä voi kummemmin voi tsempata. Maailman on yksinäisiä sinkkuja täynnä. Sanot vaan kylmän viileesti sukulaisille, että sulle ei kuka tahansa kelpaa.

• M20+x [v]

Painostavat vanhemmat täälläkin. Hyvänen aika, ensimmäiset tytöt olisi pitänyt tuoda näytille jo yläasteella, kuten naapurin Osku teki, mutta Osku pelasikin lätkää ja ajoi mopolla joka kuulemma kulki satasta.

Minä ajelin fillarilla ja pelasin Playstationia. Näistä lähtökohdista oli huono lähteä mitään suhteita virittelemään, eikä niitä tullut viriteltyä myöhemmin lukiossakaan, tai armeija-aikana. Eikä sen jälkeenkään. Ei tähän päivään saakka.

Teknisesti minulla ei ole mitään esteitä, en ole ruma, en ole lihava, harrastan yhtä sun toista, mukaanlukien liikuntaa ja asun omillani. Mutta; ei vaan natsaa. Minulla ei ole "särmää" eikä "peliä" kuten eräällä amerikkalaisella foorumilla ongelmaani ruodittiin.
      Enkä viitsi ruveta enää tässä vaiheessa pelailemaankaan. Vanhemmat tosin kyselevät jos lähestulkoon epätoivoinen kiilto silmissään että onko kaupungissa jo joku tyttö.

Ei siellä ole kuin K-kaupan kassaneiti jonka näen joka toinen päivä ostokset maksaessani. Olen oikeastaan lakannut jo kaipaamasta yhtään ketään: jos en kelvannut ennenkään, miksi kelpaisin nytkään? Kuolinko hylätyksi ja diskatuksi tulemiseen? En, vaikka pahalta tuo tuntui. Mieli on kuitenkin siinä mielessä ihastuttava asia että se tottuu asioihin ennemmin tai myöhemmin: nyttemmin oikeastaan viihsyn yksin, enkä osaa kuvitella mitään läheistä suhdetta saatika seksiä kenenkään kanssa.

Vanhemmat saavat siis jäädä ilman taaperoita, tapahtumarikkaan elämän saa muutenkin, eikä sinkku välttämättä aina ole hikisessä teepaidassa tietokoneen ääressä vaikeroiva iho-ongelmainen Pasi jolla meni WoWista peliaika umpeen ja kaupassa ei ollut yhtään lisää.

Ei toki, elämän päätarkoitus ei voi olla lisääntyminen tai yhteinen omakotitalo. Minulla on sitäpaitsi aikaa odottaa. Itse asiassa kokisin että arvoni vain nousee ajan myötä, ja mikäli vastaan tulee joku samanhenkinen neito kun olen menoni mennyt ja hurvitteluni hurvitellut (eli lentänyt kahdella kympillä Irlantiin valokuvaamaan hylättyjä rakennuksia ynnä muuta ynnä muuta) niin uskoisin että kaikki on vielä mahdollista.

Sitä odotellessa sukulaiset saavat kysellä ja kuittailla minkä ehtivät: totuus on kuitenkin että nuoret parit tappelevat, ja vanhat miehet sulkeutuvat kaljakoreineen autotalliin kuuntelemaan Popedaa kun vaimo on sellainen pirtti-hirmu.
      Mun ei tarvitse. Mun ei ole pakko, ja sekös niitä harmittaa.

Sama teksti referoituna: Minä en seutustele enkä välitä. Kolahtaa jos kolahtaa, ja jos ei kolahda niin siihen ei varmaankaan kuole.

• M20+1 [v]

No joo, vanhemmat eivät (vielä) painosta, mutta muuten kyllä tekstisi kuvaa lähes täydellisesti ajatuksiani ja elämääni.

• Kirjotuksessa on jonkin verran nykyiseen tilanteeseeni viittaavaa. Itsekin olen ollut sinkkuna jo melko kauan, ja minun vanhemmat eivät sillain painosta, mutta joitakin aika ikäviä kommentteja etenkin isältä kuulee joskus. Kun puhetta on ollut seurusteluasiasta, niin isä on useammasti lausunut, että: -voi kun sä pääsisit johonkin tuonne tanssipaikalle, sieltä niitä löytyisi. Minusta asia ei ihan niin ole. Isäni nuoruudessa 60-luvulla on vielä nuoretkin käyneet tavallisissa aikuisten tansseissa, ja hän elää tavallaan vieläkin sitä aikaa. Nykyisinhän niissä käy enimmäkseen vanhempaa porukkaa. Mitään estettähän minulla ei tanssipaikkoihin menossa ole ollut, mutta ei ole ollut aina kaveria jonka kanssa mennä. Kyse on ollut siitä. Minun mielestä seurustelukumppanin voi nykyisin löytää muualtakin kuin tanssipaikoista, kun baarissa kuin baarissa käy ikäisiänikin nuoria naisia.

• Nollat taulussa

Joo ei yhtäkään seurustelua mulla. Ulkonäöltäni olen ilmeisesti keskivertoa komeampi, sillä tunnun saavan yhdeltä ja toiseltakin naiselta katseita aika helposti. Monesti unohdan tämän harvinaisen onnellisen aseman miehenä, sillä yleensähän kai naiset ei katso mieheen päin ellei tämä ole keskivertoa komeampi. Olen vain niin tottunut siihen että naiset antaa kiinnostuneita katseita, ettei se oikeastaan tunnu enää miltään. Ja kun en kerran useinkaan kiinnostu vastavuoroisesti, niin siinä se.

Luonteeltani olen jokseenkin erakko, tosin tykkään viettää aikaa samanlaisten ihmisten seurassa. Tykkään puhua asioista maan ja taivaan väliltä, en ajattele kaavamaisesti, uskon helpommin salaliittoon kuin siihen mitä maailman eliitti uutisissa meille suoltaa. Koen usein sosiaalisissa tilanteissa jääväni todella nopeasti sivusta seuraajaksi, minusta on usein ahdistavaa olla ringissä tai pöydän ääressä useamman ihmisen kanssa jollei ole mitään painavaa puheenaihetta, siis jos vain jutellaan sellasta tyhjänpäivästä juttua tai sitten varsinkin se mitä jätkäporukassa tapahtuu eli puhutaan lyhyitä lauseita ja puheenaiheet on välillä naiset-autot-alkoholi-työ-urheilu.

Mulla ei ole koskaan ollu paljon kavereita, oikeastaan niitä on aina ollu vain pari kolme ja nekin on samanluonteisia kuin minä. En ole laumasielu ja tämä merkkaa mun mielestä kaikkein eniten siinä että olen jäänyt ulos ihmisten seurasta.

Laumasielun ja yksilön tunnistaa siitä, että
      laumasielut tekee orjallisesti kuten muut ja seuraa koko ajan tarkkana mitä sanovat tai tekevät. Laumasieluille ei ole tärkeää ajatella mitä he tekevät, pääasia että mennään porukan mukana. Eli siis pelkkää roolia koko ajan. Laumasielut ovat valmiita tinkimään terveydestään ja mukavuudestaan, jotta säilyttäisivät paikkansa ryhmässä (esim. tupakointi on mielestäni parhaita esimerkkejä laumasielujen touhusta). Yksilöt taas ajattelevat aina ensin itseään ja omaa mukavuuttaan: "onko tässä jotain järkeä, tykkäänkö tästä, jaksanko nähdä vaivaa tällaisen etee?". Otetaan esimerkkinä tupakointi:

Siinä ei ole mitään järkeä. Se onkin sosiaalisen kanssakäymisen muoto, ei mitään muuta. Jos esim. tupakoinnin tilalle kuviteltaisiin jokin toinen sosiaalinen rituaali, jossa ei ole mitään järkeä, esim. käsien taputtaminen, niin tämänkin maan yläasteilla ja työpaikoilla laumasielut kokoontuisivat joka päivä rinkeihin taputtamaan käsiään.

Yksilöt katselisivat kauempaa huvittuneena: "mitä järkeä tuossakin on kokoontua ulos rinkiin taputtamaan käsiään?! Ja vielä tällaisilla pakkasilla!". Mutta kylmä totuus olisi, että laumasieluilla olisi tämän rituaalinomaisen käsientaputtelun ansiosta noin kymmenen kertaa enemmän kavereita ja tuttuja kuin sillä huvittuneella, omia polkujaan kulkevalla yksilöllä, joka ei tingi mukavuudenhalustaan eikä siten suostu ulos käsiä taputtelemaan.

Ja vielä se, että mielestäni suurin osa ihmisten suhteista, ihan ne avioliitot ja kaikki, vaikuttaa helvetin pinnallisilta. Kaiken lisäksi ihmiset tuntuu suhdejutuissa olevan aivan helvetin tyhmiä! Oli mies tai nainen vaikka lääkäri tai juristi niin parisuhteessa sähelletään miten sattuu ja sitten ei vielä edes tajuta jos itsessä on jotain vikaa. Riidellään, uhataan erolla, sovitaan, riidellään, pannaan siinä välissä, erotaan, petetään, pannaan jne... lapsia syntyy siinä samalla, ostetaan talo, auto, käydään töissä, riidellään, pannaan, petetään, jne....

Onko ihme etten tajua tästä touhusta mitään?

• N26+

Tuo käsientaputusesimerkki on NIIN osuva.

Olen siinä iässä, että aletaan "kuumeilemaan" seuraavaa sukupolvea (siis naiset). Kaikki mahdolliset uraohjukset ja hikipinkot ovat nyt pelkkää puhdasta äitiyttä ja pehmeyttä, mistä ei ollut tietoakaan käytännön elämän ratkaisuissa parisen vuotta sitten.

Koheltakoon muut rauhassa kaikkien muotiasioiden perässä (olipa se tupakointi, festarit, yhden yön jutut, vakkarisuhteet, vauvakuume, omistusasunto), jos siihen kerta energia riittää.
        Aika usein ihmisen löytävät niin sanotun elämänkumppanin siinä vaiheessa, kun tajutaan, että tämä nyt saa olla tarpeeksi sopiva-kun ei ole muutakaan löytynyt.
        Rakastuminen ei taida enää olla muotia :)

• ;D...........................

N42

• Camel-boots

Hieno kirjoitus, ajattelen aivan samalla tavalla. Olen aina luullut, että olen ajatuksieni kanssa yksin, mutta en sittenkään!!

• Oma mielipiteeni
        Camel-boots kirjoitti:

Hieno kirjoitus, ajattelen aivan samalla tavalla. Olen aina luullut, että olen ajatuksieni kanssa yksin, mutta en sittenkään!!

Njaa. Minulle tuo kirjoitus toi mieleen vähän erilaisia mielikuvia.

Tuli sellainen olo, että tyyppi yritti kovasti selitellä sitä miksei hänellä
        ole puolisoa. En tiedä yrittikö hän selitellä sitä itselleen, vaan muille ihmisille.

Kirjoituksesta tuli mieleen vähän sellainen teinipoikamainen uho ja
        kapinahenki. Että minä en ainakaan tee kuin kaikki muut, kun olen
        niin paljon fiksumpi. Minusta kyseiseltä henkilöltä vain puuttuu
        sosiaalista älykkyyttä, eikä hän siksi osaa olla ihmisten seurassa.
        Sitten hän yrittää syyttää omasta sosiaalisen älykkyyden puutteestaan kaikkia
        muita ja leimata heidät kaikki typeriksi laumasieluiksi.

• N26+
        Oma mielipiteeni kirjoitti:

Njaa. Minulle tuo kirjoitus toi mieleen vähän erilaisia mielikuvia.

Tuli sellainen olo, että tyyppi yritti kovasti selitellä sitä miksei hänellä
        ole puolisoa. En tiedä yrittikö hän selitellä sitä itselleen, vaan muille ihmisille.

Kirjoituksesta tuli mieleen vähän sellainen teinipoikamainen uho ja
        kapinahenki. Että minä en ainakaan tee kuin kaikki muut, kun olen
        niin paljon fiksumpi. Minusta kyseiseltä henkilöltä vain puuttuu
        sosiaalista älykkyyttä, eikä hän siksi osaa olla ihmisten seurassa.
        Sitten hän yrittää syyttää omasta sosiaalisen älykkyyden puutteestaan kaikkia
        muita ja leimata heidät kaikki typeriksi laumasieluiksi.

Olemme kaikki samanlaisia, ja jos ei olla, pitäisi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      101
      1704
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1541
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      140
      1454
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1420
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      76
      1336
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      118
      1195
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      273
      1100
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1011
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      975
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      972
    Aihe