Huomenta ja oikein hyvää viikon alkua kaikille.
Olettekos seuranneet televisiostanne Ruotsalaista
rikospoliisin työhön liittyvää sarjaa Wallander?
Minusta se on tavattoman hienosti ja huolella tehty sarja,joka aidon ja realistisen oloisesti kuvaa
poliisin työtä ja toisaalta heidän keskinäisiä suhteita.
Jotenkin siitä on pois Amerikkalaisille ominainen sokeri ja on aitoutta ja realismia.Elinen
Pimeys jakso oli hyvin ajankohtainen.Vastaavaa
varmasti Suomessa aidosti "pinnan alla" puuhastellaan ja materiaali menee alan ihmisten jakeluun.
Sarjan tekijät ovat minusta paneutuneet
asiaan ja tuloksena on todella aivan
katsottava ja hyvin poliisin työtä kuvaava
sarja.
Wallander.Pimeys.
11
549
Vastaukset
ohjelmassa on sen myöhäinen esittämisaika. Kun aamulla kello soi kuudelta,ei sitä millään jaksa katsoa. Lauantaihin tai perjantaihin se pitäisi saada...joo, mielipiteitä on monia, ei tehdä tästä kynnyskysymystä tästä esitysajasta.
- Kaivanto
Samaa mieltä, tosielämän läheisyys tuntuu paremmin kuin jenkkiläisissä sarjoissa. Naapuri on kotoisampi. Silti en malta yhtään CIA-sarjan tai NCIS-tutkijoiden jaksoa katsomatta. Mielenkiintoisia kohtaloita, huikeita tutkimusmenetelmiä.
Myöhäisestä esitysajankohdasta johtuen viimeisin Wallander-jakso on vielä katsomatta; tallessa on ja pian katsonkin.- mies-v57
Kannattaa katsoa tuo eilinen.Oli ajankohtainen aihe ja jälleen todella hienosti tehty.
Siinä sivuttiin sellaista,vähemmän käsitelty,
aihettakin,kun yhdessä parina työskentelevän mies ja naispoliisin suhdetta.
Jos vain katsot,niin huomaat,että siinä on
todella hienoja rakenteiya.Eli sarja on todella huolella tehty.Ja luulen että juuri realismiin on paljon panostettu ja se näkyy.
Mukavaa kelkkailupäivää sinulle!
- hulluksi tullut
Kuules nyt, oikeat Runoilijat ei katso telkkaria. Minun aikani menee luomiseen ja luomisesta toipumiseen (tapahtuu kosmoksesssa). Et tapaa minua Lallukan sisäpuolella, paitsi perjantaisin iltapäivällä.
- mies-v57
Kyllä vähän minäkin katson.Joitain hyviä
dokumentteja ja tällaisia hyviä sarjoja.
Luomisessa menee minullakin aika ja ei ole yhtään vapaata hetkeä siinä mielessä.
Olen aivan pikku poikasesta asti ollut semmoinen ajattelija ja kyllä minulle tuo runo on
jotenkin se oma tapa ilmaista.
Kyllä minä yritin aikannan kirjaakin kirjoittaa tai edes pienimuotoista romaania.Mutta oli
ihan liian kuluttavaa minulle.Minä kun aina elän siinä niin kokonaan mukana.
Mutta tästä palstasta tekisi kyllä mieli rutata oikeen romaani.Nimi minulla on jo:
Maailma myllykirjeiden jälkeen.
Mitäs sanot? - arvostelijasi
mies-v57 kirjoitti:
Kyllä vähän minäkin katson.Joitain hyviä
dokumentteja ja tällaisia hyviä sarjoja.
Luomisessa menee minullakin aika ja ei ole yhtään vapaata hetkeä siinä mielessä.
Olen aivan pikku poikasesta asti ollut semmoinen ajattelija ja kyllä minulle tuo runo on
jotenkin se oma tapa ilmaista.
Kyllä minä yritin aikannan kirjaakin kirjoittaa tai edes pienimuotoista romaania.Mutta oli
ihan liian kuluttavaa minulle.Minä kun aina elän siinä niin kokonaan mukana.
Mutta tästä palstasta tekisi kyllä mieli rutata oikeen romaani.Nimi minulla on jo:
Maailma myllykirjeiden jälkeen.
Mitäs sanot?Olet kokenut tämän aivan liian henkkohtaisena. Eihän me mitään sinusta tiedä.Rupi houkuttaa kynsimään ja joka kerralla se on pienempi.
- mies-v57
arvostelijasi kirjoitti:
Olet kokenut tämän aivan liian henkkohtaisena. Eihän me mitään sinusta tiedä.Rupi houkuttaa kynsimään ja joka kerralla se on pienempi.
Minusta henkilökohtaisen arvostelun aina ottaa henkilökohtaisesti.Kyllä se on aivan luonteva
reaktio.
Mutta ihan yhtä luotevaa on kritiikki.Ei maailma
kehity ilman kritiikkiä.Eikä ihminen kehity.
Olenhan minäkin saattanut tietoisesti laittaa
kriitikin alttarille imelän kirjoituksen.Ruokaa
kriitikoille.
Eli miten minä olen sinun kritiikin
kokenut,voisit yllättyä ,jos tietäisit
todellisuuden.
Mutta enhän minä itseäni rupea paljastamaan.
Käytät tilannetta vaan hyväksesi.
Eiköhän me jatkossakin sanailla! - Hohhoijaa..
mies-v57 kirjoitti:
Minusta henkilökohtaisen arvostelun aina ottaa henkilökohtaisesti.Kyllä se on aivan luonteva
reaktio.
Mutta ihan yhtä luotevaa on kritiikki.Ei maailma
kehity ilman kritiikkiä.Eikä ihminen kehity.
Olenhan minäkin saattanut tietoisesti laittaa
kriitikin alttarille imelän kirjoituksen.Ruokaa
kriitikoille.
Eli miten minä olen sinun kritiikin
kokenut,voisit yllättyä ,jos tietäisit
todellisuuden.
Mutta enhän minä itseäni rupea paljastamaan.
Käytät tilannetta vaan hyväksesi.
Eiköhän me jatkossakin sanailla!Eikös aihe käsitellyt ruotsalaisia poliisileffoja eikä sinua?
- namisuku
...Mankkelin Henningin Pokkareihin toissa Kesänä...ettei meinannut loppua tulla..heh..
Mielessäni Kuvittelin Kurtin ihan toisenoloiseksi kuin tv-pätkissä näyttelevän...heh..
Juonet ovat Näppäriä, kunnes mennään AfrikkaOsastoon, niitä en kaikkia (tajunnut):(
Ruotsalaiset Hallitsevat rikosAiheiset EloKuvat ja Dokkarit=D - kirjat on melkein
kaikki filmattu.Kukas sita Wallanderia nyt näyttelee,Rolf Lassgård,vai??
- Veksi ja sen veli
Ruotsalaiset osaavat todella tehdä aidon tuntuisia poliisielokuvia:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363797- 122576
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371995Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211741Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311536- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101321- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 821252