Mistä johtuu nenäverenvuoto oksentamisen aikana?

vanillaflake

Eli minulla on ollut syömishäiriöitä n. 2 vuoden ajan. Olen mennyt kaikki läpi, anoreksia, bulimia, bed ja ortoreksia.

Nyt syksyn aikana on ollut pelkästään bulimiaa ja bediä, bulimiaa niinkin paljon että saatan oksentaa 3-4 kertaakin päivässä. Jossakin vaiheessa minulla alkoi tulla nenäverenvuotoja (mitä ei ikinä ennen ollut tullut) ihan yhtäkkiä, keskellä päivää ilman mitään syytä. Samana päivänä olin kuitenkin siis aikasemmin oksentanut. Nyt oksentamisen aikana alkaa heti nenästä tulla runsaasti verta, tietääkö kukaan miten oksentaminen tämän aiheuttaa?

3

5167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikikitsune

mulla on ihan sama ongelma, en ihan tiedä mistä se johtuu mut luulisin et siitä ku sillon ku koittaa oksentaa tulee kauhee paine päähän ja verisuonet ei kestä...siitähä varotetaanki et voi jopa poksahtaa aivoissa joku verisuoni.

• Spiah

C-vitamiinin puute ainakin lisää verenvuototaipumusta. Ja kun sen puutteeseen vielä lisätään se kauhea paine minkä oksentaminen päässä aiheuttaa, niin ei ihme, että verta rupeaa valumaan.
      Näin ainakin päättelisin. Voin toki olla väärässäkin.

C-vitamiinia saa parhaiten tuoreista hedelmistä ja lisäksi sitä voi vielä syödä purkista. Sehän on vesiliukoinen vitamiini, niin yliannostuksen vaaraakaan ei ole. Ellet sitten sitä koko purkkia kippaa suuhusi. :P

• Anonyymi

Olen 75 vuotias oksennan ja verta tulee nenästä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1486
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1135
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      113
      1076
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      65
      1044
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      67
      908
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      867
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      64
      854
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      32
      777
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      701
    Aihe