Tasa-arvoa på svenska?

Kuulin tänään radiosta, että jotkut ruotsalaiset feministinaiset vaativat tasa-arvon nimissä myös naisille oikeutta esiintyä uimahalleissa vain uimahousuihin pukeutuneena. (Missä ja miten vaatimus oli esitetty, ei ohjelmassa kerrottu.)

Millaisia ajatuksia tällainen tasa-arvovaatimus sinussa herättää?

Omasta mielestäni naiset alkavat pohjoismaissa vähitellen olla miehiä "tasa-arvoisempia". Vaatimusta pidän yhtä perusteltuna kuin pitäisin naturistien vaatimusta saada uida alasti. Kumpaakaan en kannata, vaikkei se luultavasti itseäni häiritsisi.;))

11

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

tasa-arvo vaatimukset ovat saaneet jo tosi kummallisia piirteitä, sanoisin että se menee tässäkin kohtaa jo naurettavuuksiin..

• Tiistai ehtoota tytöille, niin ja pojillekki!
        Kyllä näin aattelis jotta eiköhän se ruottalaasten tasa-arvo touhootus ny oo menny jo liika pitkälle.
        Tuallaaset paikat johona on ihimisiä ja kaikenikääsiä, justihin niinkuun ny uimahallit ja muukki yhteeset paikat tulisi rauhoottaa ja kaikkien niin miesten ku naistenkin pukeutua sillälaalla sääryllisesti ja muut huomiohonottavasti.
        Itte en ainakaan meniisi sellaasehen paikkahan uimahan johona kulijetahan alasti ja mitä siitä uimisestakaan tulisi, ku pitääs silimäällä siinä koko ajan likkaan rinnanmittoja.
        Täs on oltu jo senverran pitkähän "kikkiviaroolla" notta en mä sitä rinnanmittaa ny mistään "näyttelyistä" alakaasi ensimmääsenä ettimähän.
        terv. ihimisarvoa kunnioottavat seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä lakeurelta.

• Pirre*
        seppäpohojanmaalta kirjoitti:

Tiistai ehtoota tytöille, niin ja pojillekki!
        Kyllä näin aattelis jotta eiköhän se ruottalaasten tasa-arvo touhootus ny oo menny jo liika pitkälle.
        Tuallaaset paikat johona on ihimisiä ja kaikenikääsiä, justihin niinkuun ny uimahallit ja muukki yhteeset paikat tulisi rauhoottaa ja kaikkien niin miesten ku naistenkin pukeutua sillälaalla sääryllisesti ja muut huomiohonottavasti.
        Itte en ainakaan meniisi sellaasehen paikkahan uimahan johona kulijetahan alasti ja mitä siitä uimisestakaan tulisi, ku pitääs silimäällä siinä koko ajan likkaan rinnanmittoja.
        Täs on oltu jo senverran pitkähän "kikkiviaroolla" notta en mä sitä rinnanmittaa ny mistään "näyttelyistä" alakaasi ensimmääsenä ettimähän.
        terv. ihimisarvoa kunnioottavat seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä lakeurelta.

ne pitäisi poijjilla olla, - semmoiset kuin ravihevosilla on.

:)

• HTZA

keskustelimme asiasta ja tulimme siihen tulokseen että:
      Vaadimme kaikille, uskonnoista vapaan, itämaisen, erittäin ohuesta laatusilkistä valmistetun, hiekalta suojaavan, kokovartaloasun.
      Ja valokuvausluvan.
      Suomeenkin.
      Jotenkin sellaisen kun oli aikoinaa Terijoen hiekoilla, kauan ennen sotia.
      Minulla on sellainen, miesten versio.
      Minulla se ei aiheuta hilpeyttä, ehkä joillain.

• jos emme puhusi

miehistä, emmekä naisista, vaan ihmisistä. Muuttuisko lähtökohdat?

• namisuku

...vähän aikaa, ennenkuin tajusin:(
      Itse ainakin Pidän mieluimmin rintani peitossa:) yleisillä paikoilla...heh...
      Toki olen Naturismin ja (NapaJaakkojenkin) kannattaja=D

Vielä mietin: UimaHOUSUTousut Miehillä ja Naisilla Vaiko, Miehillä ne ja Naisilla UimaPUKU?

• VeliEetu

Selvä provokaatio yritys ruotsin femakoilta, pääsevät sitten otsikoihin kirkumaan sovinistien tuijotuksesta. Minä epäilen kuitenkin suurimman osan naisista haluavan pitää yläosan uimapukineesta aivan mukavuus syistä. Olishan se uimahallissa tietenkin mahtava areena esitellä uusia silikoneja jos femakoilla on semmosta tarvetta. Mulle kyllä on yks hailee mitä pitävät päällään kunhan eivät vaan kuseksi altaaseen;)

• Pirre*

herää kysymys..olisiko se myös tasa-arvokysymys..

:)

• Suomalaiset miehet ovat juoppoja ja machoja/ruotsalaiset avautuvia homoja...????

Taisin katsoa ko. ohjelman (tuli uusintanakin) teeveestä.

• Kaivanto

vaikka alasti. Se ei estä omaa vapauttani pukeutua asiallisesti paikassa kuin paikassa. Tarkoittaa tässä: uima-altaassa uimapuvussa.

• joka maassa

Mian Loandalen sitäpaitsi lesbo (kaapista tullut,HUOM,ei siis juoru),katselee siis mielellään paljasrintaisia naisia uimahalleissa;D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7546
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      78
      6604
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5264
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4615
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4266
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4159
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4095
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3948
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3080
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48