Kuulin tänään radiosta, että jotkut ruotsalaiset feministinaiset vaativat tasa-arvon nimissä myös naisille oikeutta esiintyä uimahalleissa vain uimahousuihin pukeutuneena. (Missä ja miten vaatimus oli esitetty, ei ohjelmassa kerrottu.)
Millaisia ajatuksia tällainen tasa-arvovaatimus sinussa herättää?
Omasta mielestäni naiset alkavat pohjoismaissa vähitellen olla miehiä "tasa-arvoisempia". Vaatimusta pidän yhtä perusteltuna kuin pitäisin naturistien vaatimusta saada uida alasti. Kumpaakaan en kannata, vaikkei se luultavasti itseäni häiritsisi.;))
Tasa-arvoa på svenska?
11
491
Vastaukset
- Pirre*
tasa-arvo vaatimukset ovat saaneet jo tosi kummallisia piirteitä, sanoisin että se menee tässäkin kohtaa jo naurettavuuksiin..
Tiistai ehtoota tytöille, niin ja pojillekki!
Kyllä näin aattelis jotta eiköhän se ruottalaasten tasa-arvo touhootus ny oo menny jo liika pitkälle.
Tuallaaset paikat johona on ihimisiä ja kaikenikääsiä, justihin niinkuun ny uimahallit ja muukki yhteeset paikat tulisi rauhoottaa ja kaikkien niin miesten ku naistenkin pukeutua sillälaalla sääryllisesti ja muut huomiohonottavasti.
Itte en ainakaan meniisi sellaasehen paikkahan uimahan johona kulijetahan alasti ja mitä siitä uimisestakaan tulisi, ku pitääs silimäällä siinä koko ajan likkaan rinnanmittoja.
Täs on oltu jo senverran pitkähän "kikkiviaroolla" notta en mä sitä rinnanmittaa ny mistään "näyttelyistä" alakaasi ensimmääsenä ettimähän.
terv. ihimisarvoa kunnioottavat seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä lakeurelta.- Pirre*
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Tiistai ehtoota tytöille, niin ja pojillekki!
Kyllä näin aattelis jotta eiköhän se ruottalaasten tasa-arvo touhootus ny oo menny jo liika pitkälle.
Tuallaaset paikat johona on ihimisiä ja kaikenikääsiä, justihin niinkuun ny uimahallit ja muukki yhteeset paikat tulisi rauhoottaa ja kaikkien niin miesten ku naistenkin pukeutua sillälaalla sääryllisesti ja muut huomiohonottavasti.
Itte en ainakaan meniisi sellaasehen paikkahan uimahan johona kulijetahan alasti ja mitä siitä uimisestakaan tulisi, ku pitääs silimäällä siinä koko ajan likkaan rinnanmittoja.
Täs on oltu jo senverran pitkähän "kikkiviaroolla" notta en mä sitä rinnanmittaa ny mistään "näyttelyistä" alakaasi ensimmääsenä ettimähän.
terv. ihimisarvoa kunnioottavat seppä ja pieni kultaanen Tiitu-kani täältä lakeurelta.ne pitäisi poijjilla olla, - semmoiset kuin ravihevosilla on.
:)
- HTZA
keskustelimme asiasta ja tulimme siihen tulokseen että:
Vaadimme kaikille, uskonnoista vapaan, itämaisen, erittäin ohuesta laatusilkistä valmistetun, hiekalta suojaavan, kokovartaloasun.
Ja valokuvausluvan.
Suomeenkin.
Jotenkin sellaisen kun oli aikoinaa Terijoen hiekoilla, kauan ennen sotia.
Minulla on sellainen, miesten versio.
Minulla se ei aiheuta hilpeyttä, ehkä joillain. - jos emme puhusi
miehistä, emmekä naisista, vaan ihmisistä. Muuttuisko lähtökohdat?
- namisuku
...vähän aikaa, ennenkuin tajusin:(
Itse ainakin Pidän mieluimmin rintani peitossa:) yleisillä paikoilla...heh...
Toki olen Naturismin ja (NapaJaakkojenkin) kannattaja=D
Vielä mietin: UimaHOUSUTousut Miehillä ja Naisilla Vaiko, Miehillä ne ja Naisilla UimaPUKU? - VeliEetu
Selvä provokaatio yritys ruotsin femakoilta, pääsevät sitten otsikoihin kirkumaan sovinistien tuijotuksesta. Minä epäilen kuitenkin suurimman osan naisista haluavan pitää yläosan uimapukineesta aivan mukavuus syistä. Olishan se uimahallissa tietenkin mahtava areena esitellä uusia silikoneja jos femakoilla on semmosta tarvetta. Mulle kyllä on yks hailee mitä pitävät päällään kunhan eivät vaan kuseksi altaaseen;)
- Pirre*
herää kysymys..olisiko se myös tasa-arvokysymys..
:)
Suomalaiset miehet ovat juoppoja ja machoja/ruotsalaiset avautuvia homoja...????
Taisin katsoa ko. ohjelman (tuli uusintanakin) teeveestä.- Kaivanto
vaikka alasti. Se ei estä omaa vapauttani pukeutua asiallisesti paikassa kuin paikassa. Tarkoittaa tässä: uima-altaassa uimapuvussa.
- joka maassa
Mian Loandalen sitäpaitsi lesbo (kaapista tullut,HUOM,ei siis juoru),katselee siis mielellään paljasrintaisia naisia uimahalleissa;D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465367Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5531922Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771120Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748