Täällä on paljo sellasii jotka valvoo syystä jos toisesta niiku on muillakin palstoilla...
Niin mitä te teette sitten öisin?
Makaatte ja tuijotatte kattoonko?
Mä valvon kanssa paljon öisin, mutta ei viihti koluta ja kupata kun isännän pitää töihin kuitennii?
Niin mitäs sitä tekee?
mitä teette öisin kun valvotte?
17
1402
Vastaukset
- marliisi54
Itse kuulun kanssa niihin huonosti nukkuviin.
Nukahdan kyllä iltasella kun otan nukahtamis lääkkeen,mutta saatan herätä jo tunnin parin päästä.
Silloin ottaa kyllä aivoon kun ei uni tule ja sängyssä pyöriminen ahdistaa.
No mitään ei oikeastaan osaa yöllä tehdä ,kun kaikesta tosiaan syntyy sitä meteliä,ja meillä ainakin koirat heti virkistyy kun liikettä syntyy.
Siirryn olohuoneen sohvalle tai sitt aukasen tän koneen ja selailen nettiä .
Hyvät vinkit ois kyllä paikallaan ,yö kun tuntuu valvoen niin pitkältä.?- Ira¤
tai lehtiä jollen jaksa keskittyä kirjoihin,joskus
voin selailla nettiä.
Minäkin nukahdan klo 23-24 mutta usein herään,jos särkyjä on aamuyöstä.
- LPolku
Illalla otan unilääkettä, että saan edes sen alkuyön muutaman tunnin nukuttua.
Sitten tietty herään kolmelta.
Käyn vessassa.
Juon vettä.
Käyn röökillä.
Kääntelehdin sängyssä.
Juon lisää vettä, käyn vessassa ja röökillä.
Syön.
Katselen DVD:ltä elokuvan.
Käyn röökillä.
Siinä vaiheessa herätyskello jo soikin ja on pakko lähteä töihin.- Ira¤
auttaisiko,jos saisit toisenlaisia unilääkkeitä?
Itse sain ekana Imovanea,joka ei tepsinyt,nyt
Tenoxia,sillä saa nukuttua 4-6t.Onhan tosirankkaa
töihin lähteä jollei nukuttua saa. - marliisi54
minusta töihin lähtijäksi noin vähillä unilla,sisukas olet LPolku.
- mumsku
Ira¤ kirjoitti:
auttaisiko,jos saisit toisenlaisia unilääkkeitä?
Itse sain ekana Imovanea,joka ei tepsinyt,nyt
Tenoxia,sillä saa nukuttua 4-6t.Onhan tosirankkaa
töihin lähteä jollei nukuttua saa.yöt on todella kurjia.Yleensä,jos en saa unta,luen kirjaa.Ja samanteen,kun laita valon päälle,tulee ihmisen paras ystävä ihmettelemään että mikä nyt on.Ja jos sattuu,että mieskään ei maha vaivoiltaa pysty nukkumaan,saatan keitellä kaffeet siinä ja ajatelle,että valvotaan sitten ja kunnolla.
Kurjintahan on töihin lähtö valvotun yön jälkeen.Joten kuten jaksaa sitten töissä,työmatka kävellen tai pyörällä piristää ainakin muutamaksi tunniksi.
Minullakin on täydenkuun aikaan eniten nukahtamis vaikeuksia,kuten myös silloin,kun on murhetta ja huolta mielessä.Ja sitten,kun olen muutamia öitä nukkunut huonosti,saattaa tulla yö,että nukahdan alkuillasta ja samaa kyytiä aamuun asti.
- Karjalankägönen
keskinkertasta-kävelen-jos vähä pahemppoo-kävelen ja kuuntelen mussiikkii-mut kova kipu kun on,istun pimmeessä tai oon pitkälläni ja yritän ajatella ihan mitä tahhaasa,jotta en kuuntelis koko ajan kippuu-joskus nettiä selailen.Jos mihinkkää ei koske,mut uni ei tule,voin vain loikkoilla sängyssä tai jos on kirkas ilima,istun keittiön pöyvällä ja kahtelen tähttii!
- vanhavaimo
Otan pienen palan leipää ja maitoa ja särkytabletin, muuten en nouse ylös ettei mies herää. Lasken lampaita eli lasken mitä typerämpiä asioita esim. montako yksinasujaa on lähipiirissä tai montako on muuttanut pois tai syntynyt ynm...ja kun toisena iltana jatkaa samaa rataa niin on se niin uuvuttavaa että siihen nukahtaa. Siinä ei saa antaa ajatuksen harhailla silloin ei ole sitä hyötyä
- Elisama
No minä, luen, soittelen, kirjoitan.
- Rilena52
ylös sängystä ja menin keittiön pöydän ääreen lukemaan, sitten jo kohta rupesikin nukuttamaan.Tai näin tein silloin, kun vielä olin terve, nyt en yleensä jaksa lähteä sängystä mihinkään, pyöriskelen siinä sitten, kunnes Hesari kolahtaa postiluukusta ja lähden keittelemään kahvia ja lukemaan aamun lehteä (n. klo 4.00-5.30). Ja kun mies ja poika lähtevät töihin ja kouluun , saatan kömpiä hetkeksi vielä uinailemaan.
- "löysässä hirressä elä...
aiheuttaa minulla unettomuuden (neuropsykologin mukaan). Eli yhtenäkään yönä en ole vielä nukkunut yhtään ennen 03-05 eli tuolla välillä yritän "normaalia" nukkumista. Joskus kello on 8.00 aamulla enkä ole vielä nukkunut yhtään. Pari kertaa on käynyt niin, etten ole nukkunut ollenkaan. Olen aivan kuin olisin napannut jotain tabuja, aivot ovat aivan kirkkaat. En kärsi ahdistuksesta enkä masennuksesta(enää).
Pari vuotta sitten yritettiin kahtakin eri nukahtamislääkettä eikä kummallakaan ollut mitään vaikutusta. Neuropsykologin mukaan lääkärit tuntevat huonosti aivokasvaimeen liittyvää aivoperäistä väsymystä, joka siis on elimellinen eikä psyykkinen vaiva.
Minulla on onnea, koska asun yksin enkä ole enää työssä. Voin siis nukkua vapaasti sitten kun nukahdan. Ennen oli kello soimassa 11.00, mutta nykyisin vasta 13.00. Tästä johtuen minun elämäni on vähän "sekaisin".
Öisin olen netissä lukemassa esim. näitä palstoja, atk-palstaa ym. mielenkiintoisia asioita. Tällä hetkellä kiinnostaa tieto painonhallinnasta, sokeritaudista ja kolesterolista, koska labra-arvot kokivat romahduksen. Sähköposti asiat hoituvat myös yöaikaan. Välillä katselen telkkua eli kovalevylle tallennettuja tv-ohjelmia ja välillä taas lueskelen. Onneksi kuulun niihin ihmisiin, joille aika ei koskaan tule pitkäksi, sillä aina löytyy jotain mielenkiintoista tekemistä. - tässä ja nyt
kun heräsin ja ajatukset alkoivat pyörimään päässäni. Kävin toimistossa,silitin kissaa,katsoin ulos ikkunasta,lunta on tullut ihanasti! Rasvasin jalat,kun iho kuivaa. Suuta kuivaa myös -kohta meen juomaan. Harvoin käyn koneella yöllä,mutta nyt on poikkeus. Kohta menen takaisin sänkyyn hakemaan unta. Yritän,ettei tarvitsisi lääkkeen voimalla nukkua.
- yrittäjä;
jos sinulla on oma toimisto ja painaako yritys asiat ettet voi nukkua?
Vastaatko yksin koko yrityksestäsi?
Älä ota liikaa stressiä terveys ennen kaikkea:)
- Yö valvoja....
Tässä ois hyvää ja hiljaista ajan vietettä öihin. Leikkaat puhekuplia lehdistä ja laitat niitä valokuviin,välillä saa nauraa niin että hyvä ettei tuu "vesivahinko". Ei muuta ku askartelemaan, ja aika menee ku siivillä.:)
- jukka
42 tuntia yhtä putkeen tullut valvottua,alkaa kohta vissiin v.....aa!,nukutaan sit kun aika on.juhlitaan tässä koiran 2.v,synttäreitä,menköön koko viikon loppu samaan putkeen..!
- mum-meli
menen olkkariin kiikkustuoliin ja otan sukkakutileen ja neulon sukkaa.Ei tule meteliä,saa mies nukkua.Joskus puolet sukasta on neulottu kun pari tuntia istuu.Sukkia on kertynyt aikamoinen laatikollinen.
Joskus sanaristikon kimppuun,jos on hankala ristikko niin paremmin tympii ja alkaa nukuttamaan.
Kokeilen välillä josko uni tulis.Yleensä tulee viimeistään kolmen aikaan.- Ira¤
herään nukahdettuani,kun oksennusta tulee suu täyteen ja meinaan tukehtua.Ruokatorvessani on reikä josta ruoka pääsee palaamaan takaisin suuhun.
Onneksi aamuyöstä sain nukuttua.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465327Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5461876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748