Välttäkää meksikolaisia

autoja

Olen erinomaisen tyytyväinen boraani senjälkeen kun kävin kasomassa uusia volsuja. Näkäjään jetta ja varianttigolf kokoonpannaan meksikossa ja sen kyllä jo huomaa :( Mikä seuraavksi autoksi? Golf? Golf Plus? Jokin muu merkki?

10

2694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen

      huomaa?

      • Mä vaan

        Suurimmaksi osaksi Saksassa kasatun Volkkarien osat on tehty Saksan lisäksi Belgiassa, Espanjassa ja Tsekeissä. Ja samoissa maissa tehdyistä osista on nuo Meksikossakin kasatut Volkkarit tehty. Ei Meksikossa valmisteta Volkkarin osia, siellä vaan kootaan niitä autoja. Eli ei Meksikon Volkkari oo yhtään sen huonompi kuin Saksan Volkkarikaan. Kokonpano vaan tapahtuu eri maassa...Samat komponentit niissäkin on ja samat standardit, kriteerit, ohjeet, määräykset, laadunvalvonta jne. koskee niitä Meksikonkin tuotteita...Niin ja ne Eurooppaan myytävät Meksikon VW:t käy ensin tarkastuksessa Saksassa VW:llä, ennenkuin ne jaellaan asiakkaille/jälleenmyjille ympäri Eurooppaa.

        Ainoa missä Meksikon malli on huonompi Saksan mallia on ajovalot...Ne on huonommat/heikkotehoisemmat kuin Saksan malleissa. Ilmeisesti valojen toimittaja/valmistaja on eri. Mutta Xenon valot ovat yhtä hyvät/huonot kummassakin sillä niissä on sama valmistaja/toimittaja.

        Maanantai kappaleita mahtuu ikävä kyllä niin Meksikossa kuin Saksassa valmistettuihinkin. Eikä niitä ole prosentuaalisesti enempää Meksikoissa kasatuissa.

        Siksi teidän näistä asioista kun olen Kauppahuone Laakkosella töissä. En automyyjänä mutta olen päivittäin tekemisissä korjaamopuolen, varaosien, automyyjien, huoltoneuvojien ja maahantuojien kanssa sekä yrityksemme eri toimipisteiden kanssa.


      • itsellesi
        Mä vaan kirjoitti:

        Suurimmaksi osaksi Saksassa kasatun Volkkarien osat on tehty Saksan lisäksi Belgiassa, Espanjassa ja Tsekeissä. Ja samoissa maissa tehdyistä osista on nuo Meksikossakin kasatut Volkkarit tehty. Ei Meksikossa valmisteta Volkkarin osia, siellä vaan kootaan niitä autoja. Eli ei Meksikon Volkkari oo yhtään sen huonompi kuin Saksan Volkkarikaan. Kokonpano vaan tapahtuu eri maassa...Samat komponentit niissäkin on ja samat standardit, kriteerit, ohjeet, määräykset, laadunvalvonta jne. koskee niitä Meksikonkin tuotteita...Niin ja ne Eurooppaan myytävät Meksikon VW:t käy ensin tarkastuksessa Saksassa VW:llä, ennenkuin ne jaellaan asiakkaille/jälleenmyjille ympäri Eurooppaa.

        Ainoa missä Meksikon malli on huonompi Saksan mallia on ajovalot...Ne on huonommat/heikkotehoisemmat kuin Saksan malleissa. Ilmeisesti valojen toimittaja/valmistaja on eri. Mutta Xenon valot ovat yhtä hyvät/huonot kummassakin sillä niissä on sama valmistaja/toimittaja.

        Maanantai kappaleita mahtuu ikävä kyllä niin Meksikossa kuin Saksassa valmistettuihinkin. Eikä niitä ole prosentuaalisesti enempää Meksikoissa kasatuissa.

        Siksi teidän näistä asioista kun olen Kauppahuone Laakkosella töissä. En automyyjänä mutta olen päivittäin tekemisissä korjaamopuolen, varaosien, automyyjien, huoltoneuvojien ja maahantuojien kanssa sekä yrityksemme eri toimipisteiden kanssa.

        Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia. Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille.

        Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa.

        Jos olet vw:n organisaatiossa töissä, niin voinet varmaan valottaa, miksi myynti/jälkimarkkina organisaatio on niin töykeä ja osaamaton? Halutaanko tuollatavalla jarruttaa vw:n myyntiä suomeen?

        Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla. Varsinkin kun automalli on tilastoissa myydyimpien joukossa. Parhaan tiedon tuntuu saavan internet foorumeilta...


      • koko viesti
        itsellesi kirjoitti:

        Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia. Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille.

        Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa.

        Jos olet vw:n organisaatiossa töissä, niin voinet varmaan valottaa, miksi myynti/jälkimarkkina organisaatio on niin töykeä ja osaamaton? Halutaanko tuollatavalla jarruttaa vw:n myyntiä suomeen?

        Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla. Varsinkin kun automalli on tilastoissa myydyimpien joukossa. Parhaan tiedon tuntuu saavan internet foorumeilta...

        "Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa."

        Bullshit. Minä koeajoin Golfin, Passatin ja Jetan, ja mitään eroa en huomannut ovien sulkemisten välillä.

        "Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille."

        Missä näin sanotaan? Jettaa myydän paljon myös Yhdysvaltojen markkinoille (tosin isommilla 2,5-litraisilla vaparikoneilla), ja he jos ketkä ovat mieltyneitä perinteisiin konttiperäisiin mallehin.

        "Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia."

        Voit väittää mitä tahansa, mutta sillä ei ole mitään painoarvoa, ellet voi osoittaa, miksi näin tehtäisiin ja onko joku näin päättänyt. Luuletko, että VW:llä olisi varaa vaarantaa maineensa syöttämällä markkinoille laatukriteereiltään erilaisilla osilla tuotettuja autoja? Tiedätkö, mitä takaisinkutsut maksavat? Jos tiedät, tiedät myös, että niitä pyritään välttämään viimeiseen saakka tarpeeksi ajoissa tapahtuvalla laatukontrollilla.

        "Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla."

        Niin pitäisi. Huollosta on minullakin huonoja kokemuksia, ja siellä olisi paljon parantamisen varaa. Vikoja ei korjata kerralla, vaan asiakas laitetaan tuomaan autonsa näytille useita kertoja.


      • Meksikossa
        koko viesti kirjoitti:

        "Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa."

        Bullshit. Minä koeajoin Golfin, Passatin ja Jetan, ja mitään eroa en huomannut ovien sulkemisten välillä.

        "Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille."

        Missä näin sanotaan? Jettaa myydän paljon myös Yhdysvaltojen markkinoille (tosin isommilla 2,5-litraisilla vaparikoneilla), ja he jos ketkä ovat mieltyneitä perinteisiin konttiperäisiin mallehin.

        "Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia."

        Voit väittää mitä tahansa, mutta sillä ei ole mitään painoarvoa, ellet voi osoittaa, miksi näin tehtäisiin ja onko joku näin päättänyt. Luuletko, että VW:llä olisi varaa vaarantaa maineensa syöttämällä markkinoille laatukriteereiltään erilaisilla osilla tuotettuja autoja? Tiedätkö, mitä takaisinkutsut maksavat? Jos tiedät, tiedät myös, että niitä pyritään välttämään viimeiseen saakka tarpeeksi ajoissa tapahtuvalla laatukontrollilla.

        "Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla."

        Niin pitäisi. Huollosta on minullakin huonoja kokemuksia, ja siellä olisi paljon parantamisen varaa. Vikoja ei korjata kerralla, vaan asiakas laitetaan tuomaan autonsa näytille useita kertoja.

        Luultavasti Jetta ja Golf Variant kootaan saksalaisten alihankkijoiden Meksikossa valimistamista osista, Bosch, Hella jne. Osia tuskin kannattaa rahdata valtameren yli, jossa on pitkät teolliset perinteet. Laatu noissa saksalaisten ulkomaisissa tehtaissa on usein kotimaata parempi.

        Kävin itse koeajamassa Jettan ja Passatin ja laatuerot ovat todella pienet. Jetta on arkisen asiallinen, Passatissa on tilaa, mutta muuten ero jää muutamaan kromilistaan mittaristossa.


      • Mä vaan
        itsellesi kirjoitti:

        Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia. Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille.

        Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa.

        Jos olet vw:n organisaatiossa töissä, niin voinet varmaan valottaa, miksi myynti/jälkimarkkina organisaatio on niin töykeä ja osaamaton? Halutaanko tuollatavalla jarruttaa vw:n myyntiä suomeen?

        Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla. Varsinkin kun automalli on tilastoissa myydyimpien joukossa. Parhaan tiedon tuntuu saavan internet foorumeilta...

        Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa.

        jaa millähän tavalla???

        Jetta tai Golf Variant näyttää ulkoa, kontista, konepellin alta ja sisältä ihan samalta kuin Saksassa valmistettu. Samalta se tuntuu myös ajaa, istua/olla kyydissä, käyttää jne jne kuin Saksassa kasattu. Itseasiassa se näyttää "kromilistojen" ja "krmomimaskin" takia jopa paremmalta kuin Saksassa kyhätty. Samoin takaovet aukeaa ja sulkeutuu nätimmin/äänettömämmin ja menee siististi kiinni. kun edellisessä 04-05 mallin Saksassa tehdyssä Golfissa niitä takaovia sai paiskoa voimalla ja silti ne ei tahtoneet mennä nätisti kiinni. Itsellä oli sellainen ennen tätä Meksikaania.

        Meksikon Golfeissa/Jetoissa on ihan samanlaiset: kytkimet, hallintalaitteet, mittaristot, moottorit, vaiheistot, katkasijat, mittaristot, ajettavuus, alusta, jousitus, pellit, iskunvaimennus, penkit, varustelu (pienin eroin), ulkovärit ja verhoilumateriaalit&värit kuin perus Sakemanni Golfissakin.

        Niin ja Meksikoissa tehdyissä malleissa ei ole etupyyhkijöissä sitä toimintoa mikä on Saksanmallissa että kertapyyhkäisyn jälkeen sulka pyyhkii pienen viiveen jälkeen jo miltei kuivunutta lasia. Eikä tuulilasin sivuilla ole sellaisia jumalattomia poteroita jotka kerää kaiken lumen sekä moskan niin kuin on Saksan Golf V:ssä.

        Einoa suuri miinus on Meksikossa tehdyissä autoissa on suuri rengasmelu (tosin melko suuri on kaikissa Volkkareissa). Tämä johtuu osittain vääräntyyppisestä ja kokoisesta ensiasennusrengastuksesta. Toinen missä se on hitusen huonompi on perus halogeenivalot. Ne on Saksanmalleissa hieman paremmat. Bi-Xenoneissa ei ole sitten eroa kummankaan hyväksi.


      • Mä vaan
        koko viesti kirjoitti:

        "Laatueron huomaa jo auton ovea avattaessa ja suljettaessa."

        Bullshit. Minä koeajoin Golfin, Passatin ja Jetan, ja mitään eroa en huomannut ovien sulkemisten välillä.

        "Euroopassa vain suomalaiset ovat mieltyneet konttiperäisiin autoihin, joten jettaa ei kovinpaljoa myidä muualle päämarkkina-alueille."

        Missä näin sanotaan? Jettaa myydän paljon myös Yhdysvaltojen markkinoille (tosin isommilla 2,5-litraisilla vaparikoneilla), ja he jos ketkä ovat mieltyneitä perinteisiin konttiperäisiin mallehin.

        "Varmasti euroopasta rahdataan osia meksikon tehtaalle, mutta luultavasti eri alihankkijoita kuin saksan tehtaille. Tulevaisuudessa väitän, että enenevässämäärin käytetään meksikolaisia osia."

        Voit väittää mitä tahansa, mutta sillä ei ole mitään painoarvoa, ellet voi osoittaa, miksi näin tehtäisiin ja onko joku näin päättänyt. Luuletko, että VW:llä olisi varaa vaarantaa maineensa syöttämällä markkinoille laatukriteereiltään erilaisilla osilla tuotettuja autoja? Tiedätkö, mitä takaisinkutsut maksavat? Jos tiedät, tiedät myös, että niitä pyritään välttämään viimeiseen saakka tarpeeksi ajoissa tapahtuvalla laatukontrollilla.

        "Huollon kaverien pitäisi mielestäni jo tietää vikakuvauksen perusteella vian aiheuttaja n. 10v myytyjen mallien kohdalla."

        Niin pitäisi. Huollosta on minullakin huonoja kokemuksia, ja siellä olisi paljon parantamisen varaa. Vikoja ei korjata kerralla, vaan asiakas laitetaan tuomaan autonsa näytille useita kertoja.

        huoltoneuvojat osaa tai tiedä mitä autossa on vikana/millä vika korjaantuu tai mikä osa pitää tilata/vaihtaa. Kaikkia osia ei ole hyllysssä, tai ne pitää tilata tai ne unohtuu tilata. Josksu vikaa ei myös huomata tai löydetä ei silmällä eikä testerillä. Joskus myös sattuu huolimattomuusvirheitä, virheasennuksia, osien rikkontumisia, aikataulut on tiukat/on kiire jne. Ikävä kyllä näistä inhimillisistä seikoista johtuen usein käy niin että asiakas joutuu ramppaamaan huollossa useamman kerran


    • jettisdaalen..

      Jettaan ja en ole katunut vaihtoa. Ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin borassa (ei huonot siinäkään) eikä laatu ole yhtään heikompi.
      Ja TSI moottori DSG:llä on erinomainen. Ei ole ollut ikävä boraa.

      Itse en ole huomannut mitään, mikä kertoisi jetan olevan tehty meksikossa. Kohta 20 000 km takana ja ei mitään vikoja.

      Joten höpö höpö provolle.

    • Kiikonen

      Alla Jetta -07, täysin viattomia kilsoja vajaat 10 tkm. Ainoa "vika" on yhä lisääntynyt särisevä ääni mittaritaulun kohdilla, se kuuluu kylmässä kabiinissa, kun auton sisätilat lämpenee ääni häviää. Tuosta voi huomauttaa ekassa huollossa sitte aikanaan, ei niin paljoa haittaa että erikseen veisin katsottavaksi. Eli olen tyytyväinen, näitä lieviä hälyääniä kuuluu ihan samalla tavalla preemium-merkeistäkin (Audi, MB, BMW, Volvo).

    • pora

      kokoaako turkkilaiset auton Saksassa vai meksikolaiset Meksikossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3364
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3073
    3. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1913
    4. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1896
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1847
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1731
    7. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

      Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1429
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1339
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe