Olen lähdössä Pecsiin vaihtoon. onko hyviä neuvoja millä kannattaa mennä Budabestistä.
Mistä löytäisin Pecsin kartan (netistä)
Pecs
6
1869
Vastaukset
- Budapestistä
ja kartta maps.google.com:sta
http://www.pecs.hu/ on Pécsin kaupungin oma kotisivu voit vaihtaa englanniksi(ylhällä oikealla)
www.elvira.hu on junien aikataulu, myös saat englanniksi
IC junat suosittelen. Nopeat ja siistit.
Tiesitkö että Pécs on Lahden ystavyyskaupunki?- Elcoteq
Budapest-Pecs väliä ajaa myös paikallinen taksifirma, Mistral Minibus, jonka hovikäyttäjä eräskin firma on. Kustannus yhteen suuntaan riippuu kyydittävien määrästä, mutta yksinkin pysyy noin 50 euron tuntumassa, parilla hengellä noin 30 egee ja sillai. Noutaa suoraan lentokentältä ja heittää Pecsissä minne haluat. Suosittelen ehdottomasti, ellet välttämättä halua tutustua heti myös sikäläiseen junakulttuuriin. Huonona puolena tietysti on, että voit joutua keskustelemaan henkeviä suomalaisten insinöörien kanssa tuntitolkulla...:)
http://www.mistral-minibus.hu/ - vaihtari taas
Tarvitaanko unkarissa jonkinlaista adapteria ja jos, niin millainen sen pitäisi olla?
- hamupipöke-
Hei vaihtari, adapteria ei tarvita. Mutta ole varovainen pistorasioiden kanssa kun irrotat töpseliä seinästä.
Minulle on Unkarissa pari kertaa käynyt niin että koko rasia on tullut ulos seinästä kun olen vetänyt liian kovalla vauhdilla jotain imurinjohtoa irti. Rasia ei kiinnity seinään smalla tavalla kuin Suomessa, koska rekennusmateriaali on yleensä huokoisempaa betonia tai harkkoa kuin mitä meillä käytetään. Pistorasian kansia ei usein myöskään ole ruuvattu seinään, vaan ainoastaan liimattu.
Samasta syystä, ole varovainen myös kaiken muun seiniin kiinnitetyn kanssa. Minulla irtosi kerran lavuaari seinästä, kun nojasin siihen peilaillessani lavuaarin yläpuolella olevasta peilistä. Enkä siis edes kiivennyt lavuaarin päälle tai mitään älytöntä, vaan ihan vähän nojasin kun kurottelin peiliin.
- Matkalaukkuman
Kaunis kaupunki, ystävälliset ihmiset. Suosittelen, jos menent Unkariin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682570
- 622522
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91420- 151332
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81147- 251066