Haluaisin tatuoida jonkin vähän mystisemmän sanonnan, kiinalaiset ja japanilaiset merkit ovat kovin suosiossa nyt. Joten en haluaisi sellaista. Latina tuli ensimmäisenä mieleeni ja olen ajatellut lausetta "Amor Platonicus" tai "Carpus vile?"
(suom. Platoninen rakkaus ja Arvoton vartalo?)
Tiedätkö sinä mitään latinankielistä sanontaa joka sopisi? Olen sitten aika vahva temperamenttinen nuori nainen...joskus kuvailtu samanlaiseksi kuin Angelina Jolie.
Ja niille ketkä tietävät tatuoinneista enemmän. Olen aika hoikassa kunnossa, ja haluaisin tatskan lantiolle. Meneekö se pilalle jos lihon tai tulen raskaaksi?
latinankieliset
9
15234
Vastaukset
- Harkintaa!
- nohh
ois kannattanu varmaan kysyä ihan vaan vaikka "tietääkö kukaan mitään latinan kielisiä sanontoja?" ois jääny ehkä turhat löpinät pois..
- kokoelmia
onko kirjasto tosiaan liian kaukana?
Löysinpäs tällaisen linkin (ei parempaakaan tekemistä ollut...): http://fi.wikiquote.org/wiki/Latinankielisiä_sananlaskuja
- -.-
http://www.honeyacid.net/kampela/Tekstit/latina.txt
Siinä linkki missä on noita sanontoja.. - Quot capita, tot sen
Latinalaiset tekstit ovat yhtä käytettyjä kuin kiinalaiset ja japanilaiset merkit, että ehkä kannattaa sitten tutkia afrikkalaisia alkuperäiskieliä tai keksiä vaikka oma, jos haluat olla "ernu".
En usko, että netissä vierailta ihmisiltä kannattaa kysyä, mikä sinulle sopisi. Vain sinä tunnet itsesti ja joo, kyllä hyviltä ystäviltä tai vanhemmilta/sisaruksilta voi kysyä vinkkiä. Siitä on vaikea lähteä mitään sanomaan, jos kuvailet itseäsi vahvaksi naiseksi (Angelina Jolie, hmm, en häntäkään kyllä henk.koht. tunne...).
Kannattaa tosiaan harkita vielä aika pitkään, kunnes itse tiedät, mitä itseesi haluat loppuiäksi.
Ja kyllä, raskaus viimeistään venyttää tatuointisi. Eri asia on se, onko se sitten omasta mielestä piloilla. Etsi vaikka googlesta pelottelukuvia. Muista, ette voi saada ebiduraalipuudutusta, jos otat tauoinnin alaselkään!- Oido
Teksti alaselässä ei todellakaan estä epiduraalin saamista, :D:D. Näitä pelottelijoita riittää aina. Ja kuva venyy ihon mukana.Muutenhan se tarkottaisi sitä, ettei ihminen saisi koskaan lihoa, laihtua, käydä punttisalilla kasvattamassa lihaksia yms. koska kaikki kuvat menisivät muka pilalle.
Raskaudestakin yleensä palaudutaan vähän takaisinpäinkin.
Mielipiteitä on monia, itse pidän siroa tekstiä k.o paikassa hyvinkin seksikkäänä!
- -----------
ja ottaisit tatskan suomeksi?
Monasti ihmettelen, miksi suomalaiset eivät kunnioita sen vertaa omaa äidinkieltään, että pitää hakkauttaa ne 'viisaudet' ja 'mystisyydet' juuri jollain vieraan kansan kielellä. Miksi? Harvalla meistä on mitään sen painavampaa syytä vieraan kielen valintaan kuin se, että se kuulostaa ja näyttää siistimmältä... Vähän höpöä, jos saa sanoa. Ei se vieras kieli tee sanoista sen painavampia tai vaikuttavampia. - Majis-
Itse otin latinankielisen teksin yläselkään n kk sitten ja hieno on. En nyt kerro mitä siinä lukee, ei ole sinäänsä tärkeätä...
Tässä lisää sivuja missä latinaa: http://members.fortunecity.com/jaskan26/pusivu12.html JA http://koti.mbnet.fi/sinttiz/txt/latinaa.txt
Kannattaa olla tarkkana että teksti on sitten varmasti oikea...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577300Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7383551Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3561887Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641805- 851435
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841391- 911290
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154