hyppiminen?

bääääm.

Onko hyviä vinkkejä miten saan koirani (saksanpaimenkoira) lopettamaan hyppimisen ihmisiä päin? Koira tuli minulle 2vuotiaana.Muuten kyllä tottelee hyvin, ja alussa hyppi minuakin päin kun tulin kotiin. Nykyään ei oikeastaan yhtään. Mutta kun joku muu tulee hyppiminen alkaa eikä tahdo loppua vaikka kuinka komentaisi. Oltiin sitten ulkona kurasena tai sisällä.Ainakun pääsee jotakin tuttua tai tuntematonta haistelemaan alkaa ihan hullu hyppely.

3

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomenlapinkoirafani

Heido!

Kun minun koirani oli pentu, tuo juttu oli ihan sama asia!
      Mutta jos se on jo aikuinen, en kovin tiedä, Jos se on vihainen en tätä suosittele!
      Voit itse kokeilla koiraa alistaa, juuri silloin kuin se hyppii, Sinun pitäisi sanoa ei. (Alistaminen: Ota koiraa niskasta kiinni, puijauta vähän, (Joskus voi jopa mennä JOTENKUTEN sen päälle, ei kuitenkaan mitenkään istumaan, makoilemaan, niin vain että jalat ovat sen kummallakin puolella.)

Niin sitä minä varoittelin, että vihaisille koirille en seuraavaa asiaa suosittele:
      Voit pyytää myös vieraita tekemään niin miten sanoin.
      Tämä ei saata tuntua järkevältä, mutta niinhän se vain on.
      Voithan toki myös etsiä tietoa netistä mutta kannattaa kokeilla ehdotustani! ;)
      Ainahan sitä voi lähettää koiran myös sellaiseen paikkkaan, Joku koulutuspaikka tai sen tapainen, Missä ammattilaiset tätä kouluttavat ;)

--Suomenlapinkoirafani

• bääääm.

tuotan teenkin jo :P kyllähän se alkaa sille pikku hiljaa oppiin menemään,kun pidän kiinni ja komennan ja vasta kun on rauhoittunut päästän haistelemaan, ja olen myös vieraita kehottanut komentamaan,sillä ei tuo mitään tee :) mutta silti kaikki ei aina "uskalla" komentaa isoa vierasta koiraa ;) mikä on ihan ymmärrettävää. Kovalla kurillahan tuo tuosta oppii pikkuhiljaa,eihän kauheasti ole ns. "erikonsteja" kuin vain kova kuri ´ja komennus asian suhteen.

• Nimetön

plättästä sanomalehdellä naamalle. en tarkota et olan takaa piestä mut läppästä kuonolle aina ku hyppää sekä sinä että että muut jokka tulee kylään ja koira alkaa hyppiin. itellä oppi päiväs oleen hyppimättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe