oliskohan kellään tietoa, ku åkerman h10 ja puomissa on taittoliike menny tosi hitaaksi, kääntö ja nosto toimii ihan normaalisti, eli mikähän siinä ois vikana?
åkerman
12
5004
Vastaukset
- Nimetön
sulla toimii taitto normaalisti mutta muissa liikkeissä vikaa, jos ne liikkuu nopeasti. Åkermanin
ominaisuus on että hydrauliikka on hidas ja öljyvuotoja on riittävästi- joku
on niitä åkermanneja jotka ei vua öljyä, riippuu paljon käyttäjästä.
- 210 BLC
joku kirjoitti:
on niitä åkermanneja jotka ei vua öljyä, riippuu paljon käyttäjästä.
o-renkaita kun repullinen mukana,nii voi välillä tiivistellä.
jaahas..onko sylinterissä öljyä? vaiko ilmaa
- eevaltti44
kyllähän sielä öljyä on.
- Daewoo220LC-III
eevaltti44 kirjoitti:
kyllähän sielä öljyä on.
Moro!
Yleensä taitolle on venttiililohkolla kaksi karaa, jotta saadaan tarpeeksi nopeutta isolla sylinterillä. En jaksa muistaa tuon 10 hyrdaulikaaviota, mutta näin on ainakin omassa koneessa. Jos nyt jostain syystä se esim toinen kara ei saa ohjauspainetta eli ei aukea, nopeus ei ole normaali.
Tarkista muuten, että tankkauspumpun käyttöhana on varmasti kiinni. Se ottaa paineensa juuri esiohjauspiiristä. Jos paine vuotaa sen kautta tankkiin koneessa saattaa esiintyä juuri kuvantunlaisia oireita.
Samoin tarkista hytissä, että kaikki paineenmittaus ja käännönlukon venttiilit ovat varmasti oikeassa asennossa.
En tiedä onko tuosta apua. Kannattaa soittaa Rolacille. Kyllä ne yllättävän hyvin neuvoo, jos saattuu kohdalle vanha Åkerman-tietäjä. Niin ja Lassas Närpiöstä osaa neuvoa
- puomi
suorana, eli vuotaako sisäisesti, jos vuotaa niin vika sylinterin tiivisteissä, jos ei vuoda niin katso esiohjauksen paine, pitää olla 60- 70 kp, seuraavaksi kannattaa katsoa venttiilin kara, irroita esiohjausen kuppi siitä nelitieventtiilin päästä ja katso onko jouset ehjät tai onko siellä jotain mikä estää karaa liikkumasta.
- pois
Paska mikä paska, myy romuraudaksi.
- jhp
niillä åkereilla kaivettu enempi kuin japseilla yhteensä.
- yks vaan
Oon huomannu että tuommpisia päästää suusta jotka ei oo kaivanu ku omaa nokkaa
- kaivelija
Oletko löytäny vikaa?? Itellä on seiskassa samoja oireita.Välillä toimii normaalisti ja välillä kaivupuomi muuttuu hitaaksi.Muut liikkeet pysyy normaalina.
Tuntus joltain venttiilihäiriöltä,ku hitaus ei oo jatkuvaa??- jkjhk
se magneettiventtiili, kokeilkaa kun vika päällä toimiiko nopeuden muutos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018043- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763717
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358