Dobermannin koko

98iouo78965

Kyselisin vähän että vaihteleeko dobermannien koko huimastikin yksilöiden välillä? En tarkoita uroksen ja nartun välistä kokoeroa, joka aika usein on useimmilla roduilla, vaan kun mielestäni olen nähnyt monesti kuvia hieman laihemmista ja toisinaan hieman massiivisemmista yksilöistä??

5

971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EvEv

Dobermannin säkäkorkeus on rotumääritelmän mukaan uroksilla 68–72 cm ja nartuilla 63–68 cm. Kyllä 63 cm narttu on pieni ja yleensä hentoluinen kun vertaa 68 cm narttuun ja uroksilla sama juttu. Tavoitteena ei pitäisi olla ylisuuri dobermann vaan rotumääritelmän sisälle mahtuva. Monet näyttelyurokset ovat suurempia ja sentti parikin jo tekee koiran kokonaislookkiin suuren eron. En myöskään suosisi liian pieniä koiria, sillä kyllähän dobermannin tulee koiran kokoinen olla. Se tulee voida erottaa whippetistä muutenkin kun värinsä perusteella. Kultainen keskitie kai tässäkin asiassa olisi se paras ratkaisu.

• oikea amatsoni

Ylikokoinen, 70 cm ja noin 40 kg.

• meitsin

..nuori dobberin uroksen säkä on 80cm ja ei mikään laiheliini.. joten reippaasti yli.. kauhee iso, mutta ei näyttelyt kiinnostakkaan.

• virheistä

Kaikista rotumääritelmästä poikkeavista virheistä pitää rangaista näyttelyissä.Uroksen max säkäkorkeus ei saa ylittää 72 cm eikä tietenkään olla alle 68 cm.Tuomarin täytyy ja kuuluu huomata poikkeamat ettel palkita piloille jalostettuja ponin kokoisia koiria.

• näyttelykoirat

ja työkoirat.Se on ero.!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2673
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe