Onko mieheni juoppo?

Syypää

Onko mieheni juoppo, kun hän ottaa kaljaa joka päivä niin paljon kuin on sattunut sitä ostamaan? Yleensä päiväannos on 6 puolikkaan tölkkiä tai jopa koko 24 laatikko pikkutölkkejä.
Hän itse tietenkin kieltää olevansa juoppo, mutta minusta se ihan täysillä sitä.
Ja aina tietysti syy on minussa, kun esitän suuren kysymykseni, miksi.
Joskus tulee raittiuslupauksia, ja jopa voi toimiakin muutaman viikon. Viimeks 3 viikkoa, edellisellä kerralla 6 viikkoo. Sitte se taas lähtee pikkuhiljaa kokeilulla ja salaa juomalla. Olen seuraillut tätä touhua sellaiset 2 vuotta. Rupeen oleen aikalailla kypsä.

10

930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oman itsesi vuoksi

dokaava ukko mäkeen ja uusi tilalle. Nythän on trendikästä olla terve ja hyväkuntoinen, joten kyllä Sinulla valinnanvaraa riittää.
      Olen muuten huomannut, että jehovantodistajilla (miehillä), on tavattoman hyvä iho sekä varsinkin hampaat ja näinmuodoin myös elintavat.

• etäisyyttä heti

aina muita kaikesta,esm.verenpaineesta,masennuksesta,sydämentykytyksestä ja hermoilusta,aina on muutt syyllisiä,oli pitkin tai poikin.

• Pentti sillan alta

joo täys pulsu se on, otapas *hik* meikäläishen tapane ulkoilma *röyh* ihminen vaihdossa, juon minäkin mutta en liikaa *hik* , kuten juoppo äijä*hik*s

• barbados

Ennen kuin heität miehesi pihalle,niin kysyppä siltä haluisiko se hoitoon jos ei niin lähde pois. Syy on miehessä ei sinussa. syyttely on tyypillinen alkoholismin oire. hoitomuotoja on
      monia, on A-kiltaa,A-klinikkaa ja AA-ryhmiä yms.

• Voi tietenkin

yrittää, mutta yrityksesksi se jää.
      Älä kiusaa itseäsi liian kauan kuten minä tein.

• calmato

Voit jäädä siihen miehen rinnalle syyteltäväksi ja seuraamaan, miten äijän lopulta käy. Jos päädyt tähän, tarvitset muiden tukea, että säilytät elämänilosi ja tervejärkisyytesi alkoholismiolosuhteissa.

Usein muiden perheenjäsenten suhtautumistavan muutos (ei olla enää alkoholistin pompoteltavana) aiheuttaa muutoksen koko perhekuviossa. Eli lopetetaan juomarin holhoaminen, sotkujen siivoaminen ja hänen pelastamiensa milloin mistäkin pulasta. Ei nalkuteta, moitita eikä edes näytetä hapanta naamaa vaan eletään iloisesti ja tyynesti vaan oma elämää siinä samassa taloudessa.
      Tällainen on aika mahdotonta ilman tukea. Tukiryhmien linkki tässä:
      http://www.al-anon.fi/

A-klinikoilta on saatavissa ammattimaista keskusteluapua alkoholistin läheisille.

Voit myös päättää, että otat välimatkaa tai kenties eroat puolisosta. Tämä on taloudellinen- ja järjestelykysymys, joka kannattaa toteuttaa harkiten ja järjetelmällisesti, ei vihan vimmassa.

Voi tietysti valita että jatkaa entiseen tapaan, ilman tukea itselle, mutta se käy mielenterveyden ja lopulta myös fyysisen terveyden päälle.

• juoma-maisteri

Juuri noin alkoholistin kanssa eläjän täytyykin toimia.
        Halusin vain tuoda esiin erään kokemukseni. Alkoholistin läheinen yleensä lupaa lähteä, jos toinen alkaa vielä juomaan. Tällöin myös täytyy pitää tuo lupaus, eli kun alkoholisti aloittaa juomisen, on puolison ja lasten lähdettävä sukulaisiin tai vaikka hotelliin.

Mikään ei ole niin kaameaa, kun juoppo herää krapulassa, eikä oikein muista mitä on tapahtunut, ja vain pelot jysähtävät heti mieleen. Ja sitten kun hän tajuaa jääneensäkin yksin.
        Krapulaiselle yksin olo on helvettiä, ja siksi sitä kokemusta täytyy jokaiselle juovalle alkoholistille jakaa mahdollisimman paljon.

• Ehkä näin on?

Hei!
      Itse ajattelen asian niin,että kun puolison,läheisen tai lapsen päihteidenkäyttö häiritsee muita samassa perheessä,niin on päihteidenkäyttö silloin ongelma. Sinun/teidän tapauksessa taitaa olla miehesi juominen jo alkoholistista,koska se sinua häiritsee.
      Tosiasiahan on ettei hän myöskään sitä näe, tosin hän itse on ainoa joka siihen voi vaikuttaa.
      T.Raitis alkoholisti joka antoi viisi vuotta sitten myös läheisillee mahdollisuuden alkaa elämään.

• Alkoholisti toisin sanoen. Mitään suoraviivaista ja selkeää ratkaisua ei ongelmaanne ole. Kolme mahdollisuutta on:

- eroatte
      - koetatte parantua (alkoholismi on koko perheen sairaus)
      - ette tee mitään

Vaikeita kaikki. Parantumisvaihtoehdon alku on, että miehesi pitäisi saada ymmärtämään tilanteensa, koko perheenne tilanne, ja sitä kautta motivoitumaan pääsemään irti alkoholista. Prosessi on pitkä ja vaikea. Raimo O. Kojo on kirjoittanut alkoholisteille ja heidän omaisilleen erinomaisen kirjan "Eroon viinasta". Siinä annetaan päteviä käytännön neuvoja ja autetaan näkemään tilanne realistisesti. Suosittelen; kirja on ihan lukukelpoinen.

• Sehän on normaalii...?

Aloin seurustella kyseisen miehen kaa vuosi sitten. Alkoholia meni kontti päivässä, vähä viinaa päälle...nyt meil on tullu vauva eikä ukko juo viikolla mut viikonloput on yhtä helvettiä. Kun ensimmäinen pullo aukee perjantaina niin viimeinen pullo saattaa aueta seuraavan viikon sunnuntaina eli jää imu päälle aika pahasti ja työpaikka on vaarassa kun n. joka toinen viikko ollaan "sairaana" tai mitä se nyt ikinä selitykseks keksii. Ite oon aivan loppu jo nyt joten en yhtään ihmettele jos et enää jaksa. Ite aikonu lähtä suhteesta jo monet kerrat, mut ku tulee morkkis krapula niin saan lupauksia kuusta taivaalta ja toki taas kerran menen uskomaan...nyt tää loppuu, äläkä säkään turhaan tuhlaa elämääs. Mikään ei tuu muuttuu, parempi lähtee viel ku voi...voimia sulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe