raha - asiat

tyär

hei

oon lähössä unkariin n. puoleks vuodeks ja oon miettiny et miten nämä raha asiat hoituu. kun heillä siellä ei ole euroja niin vaihtuuko minun pankkitilin rahat heidän rahoiksi? eli kun nostan rahaa automaatista miten tämä nyt toimii? eihän sieltä eurojakaan voi tulla.. tiedän, tosi tyhmä kysymys, mutta häiritsee kovasti tämä asia :)

kiitos.

3

2750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unkarin rahayksikkö on Forintti. Kun nostat rahaa Unkarissa pankkiautomaatista saat Forintteja siis. Nyt kurssi on yli 255 HUF=1 EUR
      Yleisesti voin sanoa että ei ole vaikeata maksaa pankkikortilla.

• miekaukaapohjoisesta

Hei!

Oon ollu Budapestissa pari vuotta sitten ja kuukauden päästä lähden uudestaan puoleksi vuodeksi! Nostin visa electronilla rahaa automaatista ja visa electron kävi myös monessa paikassa maksu välineenä! Kaikki toimi tosi hyvin! Monessa paikassa voi myös vaihtaa rahaa, mut siitä saatta tulla lisä maksuja...
      Hauskaa matkaa :)

• AXbeebi

Asuin vuoden Unkarissa ja nostin rahaa aina välilllä Electron-kortilla. Minulla on Nordeassa tili. Nostaminen maksoi 2euroa plus tietty prosenttiosuus noston määrästä, en nyt muista paljon se oli. Tämän vuoksi maksoinkin mielummin kortilla, missä se vain kävi päinsä ja nostin sitten isompia summia raha aina kerralla jos oli pakko nostaa rahaa.

Electron-kortti käy melkein kaikissa kaupoissa ja sen käyttäminen ei maksa mitään. Ainoastaan pienemmissä kaupoissa esim. kauppahallissa tai jossain erikoisliikkeissä ei kortti käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe