Huomenna alkaa sädetys!!!

Tai ainakin menen eka kertaa käymään yliopitollisessa..

NIIN RAKKAAT KOLLEGAT JA KYLÄNMIEHET
mikä minua nyt sitten odottaa???

Nähtävästi tapaan lääkärin, mitä asioita käymme ekalla kertaa läpi ja mitä mun olis hyvä kysyä?
Sitten nähtävästi otetaan CT kuva...

Ja sitten on uusi aika viikonpäähän, mitäs mä silloin teen ja kenen kanssa:)
Mikä tämä muotti juttu on? Millo se tehää ja mite se tehään?

Tästä alkaa taas uusi vaihe tässä syövässä, otetaan huimana seikkailuna tämäkin.
No hoitomatka onneksi lyheni 500km - 200km: iin.:)

18

1613

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ira¤

sädehoito,ainoa on matkat jotka raskaat jos pitkät.
      Ensin tulee simulointi.Laskevat ja mittaavat paikat johonka säteitä annetaan ja pienet pisteet tatuoidaan ihoon.
      Muotti valetaan mittojesi mukaan jotta sinut saadaan pysymään aina samassa asennossa säteissä.
      Säteiden anto kestää kaikkinensa vaan muutaman minuutin.
      Säteet ovat lastenleikkiä verrattuna sytostaatteihin.
      Aivan viimeisillä käynneillä iho voi alkaa pikkasen punoittamaan.
      Hienosti se menee,ja kysy lääkäriltä tai hoitajilta mitä mieleen tulee.

• Raspikurkku

pääsit sitten Oulun hoitoon. Vie terveisiä ykköskoneelle :-) . Maski tehdään jotta sädetettävä paikka olisi aina samassa asennossa. Näin voidaan sädetys kohdistaa mahdollisimman tarkasti oikeaan paikkaan ja tervettä solukkoa tuhoutuu mahdollisimman vähän. Maski tehdään sellaisesta muovikalvosta joka pehmennetään ensin kuumassa vedessä ja asetellaan sitten kohteeseen, odotetaan muutama minuutti että se jäähtyy ja kovettuu ja siinä se sitten on. Minulla maski peitti kasvot ja hartiat kun säteet kohdistettiin kurkkuun. Mahdollisesti tehdään myös kohdistuspisteet tatuoimalla, ainakin minulle pantiin pari tatuointia. Ne on niin pieniä että niitä ei huomaa ellei tiedä niiden olemassaoloa. Olivatkin meikäläisen ensimmäiset (ja toivottavasti viimeiset) tatuoinnit :-) .

• Joo sinnehän minä pääsin kun voimakastahtoisesti kantani ilmaisin, muuten olisivat laittaneet Vaasaan...
        Mutta sinne on vaikeampi kulkea:)
        Saa nähä montako kertaa laittavat grillausta, meinaa vähän hirvittää tuo matka;) ja matkan hinta vaikka ne saakin kelalta pois...

Mukavaa sunnuntaita!
        (Kiitoksia vastauksista)

• Raspikurkku
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Joo sinnehän minä pääsin kun voimakastahtoisesti kantani ilmaisin, muuten olisivat laittaneet Vaasaan...
        Saa nähä montako kertaa laittavat grillausta, meinaa vähän hirvittää tuo matka;) ja matkan hinta vaikka ne saakin kelalta pois...

Mukavaa sunnuntaita!
        (Kiitoksia vastauksista)

Minulla oli 33 hoitokertaa ja kun siihen lisätään suunnittelukuvaukset, maskin teko ja polilla käynnit niin noin 40 Oulunreissua tuli tehtyä helteisenä kesänä. Kuljin junalla, yleensä seitsemän junalla Ouluun ja kolmen junalla takaisin kotona. Se oli helpompaa kuin kuvittelinkaan, ne helteet vähän joskus haittasivat. Jos satuit 2006 kesällä näkemään jonkun kulkevan torilla valkoinen rätti kaulan suojana auringonpaisteessa niin se olin minä :-) . Kela tosiaan maksoi matkat, omavastuu oli muistaakseni koko hommasta n. 150 euroa jonka senkin tosin maksoi sairauskassa.

• Raspikurkku kirjoitti:

Minulla oli 33 hoitokertaa ja kun siihen lisätään suunnittelukuvaukset, maskin teko ja polilla käynnit niin noin 40 Oulunreissua tuli tehtyä helteisenä kesänä. Kuljin junalla, yleensä seitsemän junalla Ouluun ja kolmen junalla takaisin kotona. Se oli helpompaa kuin kuvittelinkaan, ne helteet vähän joskus haittasivat. Jos satuit 2006 kesällä näkemään jonkun kulkevan torilla valkoinen rätti kaulan suojana auringonpaisteessa niin se olin minä :-) . Kela tosiaan maksoi matkat, omavastuu oli muistaakseni koko hommasta n. 150 euroa jonka senkin tosin maksoi sairauskassa.

Mikäli mun vuodet ei ole pahasti unohtuneet, niin en viettänyt kesää 2006 täällä vaan ihan muualla:)
        Tarina sekin kesä:)
        Mutta olisi pitänyt olla niin olisin nähnyt sinut:)

Joo kyllä se varmaan menee ,tuntuu vain niin hurjalta ja pitkältä tuo matka ja kun päivittäin kaikenlisäksi....
        Onkohan siinä aamujunassa etes ravintolavaunua:)
        Ei taida olla. Alottas heti aamun oluella;)Olis hyvin hoitomyönteinen kun pääsisi sairaalaan:)

Saitko sä muuten toivoa hoitoaikaa, että sait munklata niitä juna aika tauluihin...

• Raspikurkku
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Mikäli mun vuodet ei ole pahasti unohtuneet, niin en viettänyt kesää 2006 täällä vaan ihan muualla:)
        Tarina sekin kesä:)
        Mutta olisi pitänyt olla niin olisin nähnyt sinut:)

Joo kyllä se varmaan menee ,tuntuu vain niin hurjalta ja pitkältä tuo matka ja kun päivittäin kaikenlisäksi....
        Onkohan siinä aamujunassa etes ravintolavaunua:)
        Ei taida olla. Alottas heti aamun oluella;)Olis hyvin hoitomyönteinen kun pääsisi sairaalaan:)

Saitko sä muuten toivoa hoitoaikaa, että sait munklata niitä juna aika tauluihin...

Kyllä siellä otettiin toivomukset hyvin huomioon. Alussa ei ollut paljon pelivaraa kun tultiin uutena asiakkaana ja vanhoille oli ajat jo annettu mutta kun aika kului ja vanhoja tippui pois niin todella hyvin sai toivomansa ajan. Aamujunassa ei ole ravintolavaunua, Ylivieskasta tuli kahvikärry mukaan :-). Se matka on paljon helpompi kuin osaat vielä kuvitella. Tosin tähän aikaan ei voi laskeskella aamuisilla pelloilla juoksevia jäniksiä :-) . VR:n konnarit on muuten varsinaisia persoonia, tulet tuntemaan. Yksikin kuulutus oli Ouluun lähdettäessä: "Tässä junassa ei ole ravintolavaunua, tässä junassa ei ole myöskään videovaunua. Mutta mukava tunnelma meillä on. "
        Toinen kuulutus kun juhannuksen aatonaattona lähdettiin Oulusta: "Rokkikansalle tiedoksi että omien viinojen juonti on ehdottomasti kielletty ! " (Provinssi oli alkamassa ja kansa matkasi Seinäjoelle) .

• Tapauksesi harvinainen
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Joo sinnehän minä pääsin kun voimakastahtoisesti kantani ilmaisin, muuten olisivat laittaneet Vaasaan...

Mukavaa sunnuntaita!
        (Kiitoksia vastauksista)

Mietin, että miksi edes ajattelivat Vaasaa? Eikös sinulla ollut harvinaisempi syöpä sarkooma? luulisi että niiden hoito tapahtuu yliopistollisissa sairaaloissa ilman asiakkaan kannanottoa.

• Keskitettyä
        Tapauksesi harvinainen kirjoitti:

Mietin, että miksi edes ajattelivat Vaasaa? Eikös sinulla ollut harvinaisempi syöpä sarkooma? luulisi että niiden hoito tapahtuu yliopistollisissa sairaaloissa ilman asiakkaan kannanottoa.

Pehmytkudossarkoomien hoito on keskitetty yliopistosairaaloihin. Hoitomuotoja ovat

- leikkaus

- sädehoidon tai solunsalpaajahoidon yhdistäminen leikkaukseen.
        www.cancer.fi/tietoa syövästä/syöpätaudit

• Raspikurkku
        Tapauksesi harvinainen kirjoitti:

kun me tämän kylän porukka ollaan minun tietääkseni OYS:n piirissä. Ainakaan minulle ei edes mainittu Vaasaa vaihtoehtona vaan passitus tuli heti Ouluun. Me olemme tämän höpäkkäisen kanssa samasta Kallenkylästä. Nyt vasta huomasin että tuo Kallenkylä sopiikin meikäläisen asuinpaikaksi todella hyvin (Mumsku ainakin ymmärtää :-) ).

• Raspikurkku kirjoitti:

kun me tämän kylän porukka ollaan minun tietääkseni OYS:n piirissä. Ainakaan minulle ei edes mainittu Vaasaa vaihtoehtona vaan passitus tuli heti Ouluun. Me olemme tämän höpäkkäisen kanssa samasta Kallenkylästä. Nyt vasta huomasin että tuo Kallenkylä sopiikin meikäläisen asuinpaikaksi todella hyvin (Mumsku ainakin ymmärtää :-) ).

Siksi koska olen hoidossa Helsingissä niin he käyttävät täällä päin asuvien sädetyspaikkana Vaasaa:) Ja siellä on kuulemma enemmän asiantuntemusta Sarkoomapotilaiden sädetyksestä:)
        Tiedä häntä sitten.
        Mutta minä itse toivoin kulkuyhteyksien takia Oulua ja sen sain, vaikkakin ehkä hiukan noh, nurisemalla;)

• Ira¤
        Raspikurkku kirjoitti:

vai Kallenkylä:)

• salaisuus"
        Raspikurkku kirjoitti:

Mumskun kanssa taas...

• Raspikurkku
        salaisuus" kirjoitti:

Mumskun kanssa taas...

mutta tässä viitataan vähän vanhempiin viestiketjuihin ja kun monet kirjoittajat käyttävät eri kerroilla eri nimimerkkiä niin nimeltä voi kutsua vain niitä jotka ovat rekisteröityjä.

• mumsku
        Raspikurkku kirjoitti:

kyllä ymmärrän että Kallenkylä on sopiva asuinkylä sinulle.Kirjoittele sitten kun on Kalle pöydällä että täällä Kallenkylässä Kallen seurassa..

• mumsku

siinä reissuamista,Pikkuhöpäkkä,200km.päivittäin on pitkä matka.
      Ukkokultani kävi 30.kertaa säteissä ja matka oli noin 300km.reissu,kovin "kypsyi" siihen reissaamiseen .Mutta kevättä kohti ja loppujen lopuksi ne viikot rientää nopeasti.

• Karjalankägönen

niin huominen,kuin koko säteilyrumba!

• Elisama

Kyllä kaikki menee hyvin. Ei se niin mutkikasta ole kuin alkuun tuntuu.
      Joka Korkeimman suojassa....PS.91

• mutta tatuoinnin sait!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe