Tämä voi tuntua saivartelulta, mutta patteriverkon jatkuva hurina alkaa käydä hermoille.
Asun 7 asunnon (2-tasoisia) rivi- / paritaloyhtiössä ja kaukolämpölaitteet uusittiin pari vuotta sitten. Vasta nyt aloin kiinnittää huomiota patteriverkoston jurinaan, mikä tulee suoraan kalloon, kun on oikein hiljaista (esim. yöllä). Pumput ovat Kolmeks -merkkisiä ja säätölaitteet Ouman.
Olenkohan ollut kuulematta aiemmin, vai voiko ilmiö johtua jostain viasta / viallisesta pumpusta yms.?
Lämpöpatteriverkon hurina
3
493
Vastaukset
- Hyvä_veikkaus
Voi olla, jotta virtaus-säädöt on jääneet tekemättä/tehty väärin. Eli vesi virtaa putkessa liian nopeasti, joka aiheuttaa turhaa ääntä.
- öisin kukkuja
meillä samavika, pitkän aikaa veikkasimme kiinalaisia jotka pyrkii kaivautumaan meille maanalla, mutta lopuksi tulimme siihen tulokseen että putkisto ottaa jossain kohteessa rakenteisiin kiinni ja johtaa äänen sitä kautta. Ja koska meillä on metallirunkoinen sänky ääni johtaa paljon helpommin juuri nukkumaan käydessä. Mutta ny ollaan jo totuttu.
- se tekee
kun painetta on paljon, ja pumppu suurella (ahistaa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358