Kun niin paljon puhutaan abortin tehneistä, niin haluaisinkin tietää niiden kokemuksia, jotka ovat tulleet yllättäen raskaaksi ja päättäneet pitää lapsen. Kiitos! :D
Kysely..
18
652
Vastaukset
- Tristar
Mutta minun stoorini sinä jo tiedätkin.
Palan innosta nähdä kuinka kauan menee ennenkuin joku toteaa että eihän sitä yllättäen voi raskaaksi tulla :D
***- voi tulla
yllättäen raskaaksi. Eihän sitä ihan kaikkea panemista ihan heti huomaa.
- Aradiatar
voi tulla kirjoitti:
Mulle ainakin oli yllätys. Kun käyttää ehkäisyä, harvassa on ne ihmiset, jotka ei hieman "ylläty" kun testi kaikesta huolimatta näyttää plussaa.
- vaan palstan neropatti...
Aradiatar kirjoitti:
Mulle ainakin oli yllätys. Kun käyttää ehkäisyä, harvassa on ne ihmiset, jotka ei hieman "ylläty" kun testi kaikesta huolimatta näyttää plussaa.
etkä tienny ollees yhdynnässä? katos nyt kääntyy tämän palstan neropattien jutut sua vastaan, koska olet ollut niin vitun typerä, ettet tienny, ettei mikään ehkäisy ole 100 prosenttinen.
Sulla on ehkäsyvalistus ihan nollissa. Naimisesta tulee raskaaksi. Tiät sitte seuraavalla kerralla. - Aradiatar
vaan palstan neropatti... kirjoitti:
etkä tienny ollees yhdynnässä? katos nyt kääntyy tämän palstan neropattien jutut sua vastaan, koska olet ollut niin vitun typerä, ettet tienny, ettei mikään ehkäisy ole 100 prosenttinen.
Sulla on ehkäsyvalistus ihan nollissa. Naimisesta tulee raskaaksi. Tiät sitte seuraavalla kerralla...sinulle vielä vastaan, että "yllätysraskaudessa" henkilö, joka on ollut sukupuoliyhteydessä ei oleta tulevansa raskaaksi. Siksi termi. "Huomaamattaan" tuskin kukaan hedelmöittyy. Yleensä ne, jotka seksiä harrastavat tietävät, että siitä voi seurata raskaus. Anteeksi, etten aliarvioinut kyselyä lukevia ihmisiä ja tähdentänyt tätä seikkaa "yllätysraskaus"-termin yhteydessä. Sinulle se näköjään pitää vääntää rautalangasta.
- sulle...
Aradiatar kirjoitti:
..sinulle vielä vastaan, että "yllätysraskaudessa" henkilö, joka on ollut sukupuoliyhteydessä ei oleta tulevansa raskaaksi. Siksi termi. "Huomaamattaan" tuskin kukaan hedelmöittyy. Yleensä ne, jotka seksiä harrastavat tietävät, että siitä voi seurata raskaus. Anteeksi, etten aliarvioinut kyselyä lukevia ihmisiä ja tähdentänyt tätä seikkaa "yllätysraskaus"-termin yhteydessä. Sinulle se näköjään pitää vääntää rautalangasta.
huomaa, että peruskouluissa on karsittu opetusta rankalla kädellä. Mikään ehkäisy ei ole 100% edelleenkään, vaikka kuinka inttäisit vastaan. Ei edes sterilisaatio eikä tuplaehkäisy. Raskaaksi tulemiseen ei tarvita aina edes penetraatiota, jos oikein "huono" tuuri käy.
- Aradiatar
sulle... kirjoitti:
huomaa, että peruskouluissa on karsittu opetusta rankalla kädellä. Mikään ehkäisy ei ole 100% edelleenkään, vaikka kuinka inttäisit vastaan. Ei edes sterilisaatio eikä tuplaehkäisy. Raskaaksi tulemiseen ei tarvita aina edes penetraatiota, jos oikein "huono" tuuri käy.
..olen väittänyt, että ehkäisy on täysin varma? Prosentuaalisesti on kuitenkin hyvin TODENNÄKÖISTÄ, että ei tule raskaaksi.
- eräässä..
sulle... kirjoitti:
arvonnassa hifilaitteet, mutta eihän se mikään yllätys ollut, kun tottahan sen nyt tietää, että voittoja tulee kun veikkaa. Aina voittamiseen ei tarvitse edes veikkausta, kun oikein hyvä tuuri käy.
- Tristar
voi tulla kirjoitti:
tuli tässä vain mieleen noita alempia lukiessa että vaikka lapsi olisi tekemällä tehty ja raskaus toivottuakin toivotumpaa ja joka kuukausi testitikku tärisisi käsissä, se tuplaviiva on varmaankin suurimmalle osalle "yllätys". Sellainen "ei voi olla totta" -tilanne jossa tunteet heittävät häränpyllyä monta kertaa.
Kun nyt yllätyksistä puhutaan. Aloittajan tarkoittamassa merkityskessä voisi parempi sana ehkä olla "suunnittelematon"?
*** - Aradiatar
eräässä.. kirjoitti:
arvonnassa hifilaitteet, mutta eihän se mikään yllätys ollut, kun tottahan sen nyt tietää, että voittoja tulee kun veikkaa. Aina voittamiseen ei tarvitse edes veikkausta, kun oikein hyvä tuuri käy.
..niin metsään alkuperäisestä aiheesta joka siis koski niitä, jotka ovat harkinneet aborttia ja päätyneet ratkaisuun, jossa pitävät lapsen. Eli jos sinulla on siihen liittyen kokemuksia, niin jaahan ne. Jos haluat.
- täällä pyöri..
mulla on 2 kaveria jotka piti lapsen mietinnän jälkeen ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä.
- ja ensin päädyin aborttiin,
mutta nyt sitten aion perua sen...
Abortti on liian kova juttu kuitenkin, etten pysty siihen.
Meille tulee siis vauva ja nyt meni elämä ihan uusiksi, mutta ehkä siitä selviää :) Älysimpä onneksi ajoissa välttää elämäni kuolettavimman virheen :D
Sen jälkeen oli helppo päättää etten enää vastaavassa tilanteessa edes harkitse moista.- kyselyyn:
Ei sitä lasta tarvitse mitenkään "pitää", koska luonnollinen raskaus sujuu tahdosta riippumatta. Lapsen tappaminen sen sijaan vaatii toimenpiteitä, jotka eivät ole luonnollisia.
Eräs tuttavani tuli 8-luokalla raskaaksi, mutta hän oli hieman lapsellinen siinä vaiheessa eikä tajunnut koko juttua pitkään aikaan. Nyt hänen lapsensa on jo iso poika ja tuntuisi ihan hullulta ajatella, että hänet olisi tapettu ennen syntymäänsä. Koulut äiti ehti käydä myöhemminkin, mutta tuolla pojalla oli vain se yksi tilaisuus kasvaa äitinsä kohdussa. - 1977
Kokemusta en osaa kertoa. Mutta ainakin omasta kaveriporukastani olen huomannut seuraavaa; että ei ole kuin kaksi lasta tehty jotka on tekemällä tehty, toivottuna. Kaikki muut (on niitä yli kymmenen meidän kaveriporukassa) ovat olleet yllättäviä "ei me vielä oltais välttämättä, mutta josku jossain valitsi toisin..". Eihän se maailmanloppu ole suurimmalle osalle ihmisiä, sillä kyllähän perusihmiset lapsia joskus haluavat, joten aikataulut voi aina vaihtaa.
Joten eikö ole aika normaalia yllättyä lapsen ollessa tulossa? Vai onko kaveriporukkamme jotenkin outo? Iso osahan minun ystävistäni ovat lapsettomia, johtuen tietenkin siitä, että olen sen osan kaveriporukkaaa tavannut opiskelujen parissa, eli ovat väkeä, joille perhe ei ole elämän tärkein arvo nuorella iällä. Mutta puhuinkin niinkuin enemmän niistä lapsuudesta asti olleista rakkaistakavereista, heille lapsia on siunaantunut jo paljonkin, mutta vain kaksi sellaista joiden ilmestymisestä testin ruudulle eivät ole voineet sanoa yllättyneensä (yhtä varten käyty jopa hed.hoidoissa)... - kysymys....
No miten tullaan yllättäen raskaaksi?
Itsellä suhteen päättymisen jälkeen yhteisessä illanvietossa ex-miehen kanssa, kauheassa sumussa (oliko seksiä, oliko ehkäisyä??), kivaa oli, mielessäkään ei käynyt että tulisin raskaaksi.
No sitten huomasinkin kaikkea outoa ja hups! raskaana olin.
Ei käynyt mielessäkään keskeytys.
No historiasta löytyy yksi keskeytys ennen tätä raskautta, jolla ei ollut mitään vaikutusta päätökseen.
Elämä vaan tuntui siltä, että se lapsi voi tulla ja pitääkin. Lapsen isän kanssa yritettiin suhteen paikkausta oikein avioliiton voimin, mutta se juttu oli kuollut.
Nyt poika on reipas tokaluokkalainen, jolla on pikkusisaruksiakin.
Toki se on varmaa, että jos en sitä lasta olisi tehnyt ei minulla olisi lapsia. Elämä oli silloin murros-vaiheessa, ilman lasta olisin valinnut HYVIN erilaisen tien.- miituli83
Tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, elin parisuhteessa ja päätin pitää lapsen vaikka mieheni ei lasta halunnut. Hän häipyikin sitten ennen lapsen syntymää. Nyt lapsi on parikuukautinen enkä voisi olla onnellisempi, kiitän itseäni joka päivä siitä että päätin pitää lapsen.
- jatkoit
miituli83 kirjoitti:
Tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta, elin parisuhteessa ja päätin pitää lapsen vaikka mieheni ei lasta halunnut. Hän häipyikin sitten ennen lapsen syntymää. Nyt lapsi on parikuukautinen enkä voisi olla onnellisempi, kiitän itseäni joka päivä siitä että päätin pitää lapsen.
raskautta jota halusitkin jatkaa. Sinä halusit sen lapsen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979