Itse kun en ole tuota STAKESin tekemää tilastoa koskaan löytänyt ja sen nyt oli Dara linkkinä laittanut, niin ostetaanpa se ihan aloitukseksi esiin varmasti kaikille.
http://www.stakes.fi/FI/tilastot/aiheittain/Lisaantyminen/raskaudenkeskeytykset/index.htm
Joitakin yllättäviä siellä oli, kun ei ollut tilastoja oikeasti nähnyt ja vain uskonut täällä puhuttua. Eli se että valtaosassa ei ole käytetty ehkäisyä, onkin siis valhetta ja se, että sosiaalisin syin tehtäisiin 97 % aborteista...
Ihan tekee mieleni
103
2478
Vastaukset
- tietoa:
Stakesin alustavat tilastot eroavat aina jonkin verran lopullisista tilastoista.
- 1977
Ja kumpikos tämä oli, kun siellä ei kummastakaan mitää lukenut?
- tilastoista:
1977 kirjoitti:
Ja kumpikos tämä oli, kun siellä ei kummastakaan mitää lukenut?
Kysy Stakesista.
- satua
tuo oli varsinainen tilasto
Samalta sivulta löydät ENNAKKOTILASTON vuoden 2007 raskauden keskeytyksistä. - 1977
tilastoista: kirjoitti:
Kysy Stakesista.
Miksi ihmeessä pitäisi osata kyseenalaistaa jotain, mistä ei ole vinkkiäkään itse sivuilla?
Ei siis ollut oleellista tietoa mitä tarjosit. Kiitti siis siitäkin olemattomasta. Mutta miksi sen kerroit jos sillä ei ole mitään merkitsytä kenekään kannalta, eli sitä ei tarvitse kenekään tietää? - tietoa :
1977 kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi osata kyseenalaistaa jotain, mistä ei ole vinkkiäkään itse sivuilla?
Ei siis ollut oleellista tietoa mitä tarjosit. Kiitti siis siitäkin olemattomasta. Mutta miksi sen kerroit jos sillä ei ole mitään merkitsytä kenekään kannalta, eli sitä ei tarvitse kenekään tietää?Valitan, jos yleissivistykseesi ei kuulu, että monista asioista tehdään ennakkotilastoja ennen lopullisia tilastoja. Mutta nyt tiedät. Mahdollisissa epäselvyyksissä ota yhteyttä Stakesiin.
- satua
tietoa : kirjoitti:
Valitan, jos yleissivistykseesi ei kuulu, että monista asioista tehdään ennakkotilastoja ennen lopullisia tilastoja. Mutta nyt tiedät. Mahdollisissa epäselvyyksissä ota yhteyttä Stakesiin.
Stakes todellakin kyseisellä sivulla aina ilmoittaa, jos kyse on ennakkotilastoista. Katso vaikka samalta sivulta löytyvää linkkiä vuoden 2007 ENNAKKOTILASTOIHIN.
Tuo linkki vuoden 2006 tilastoista EI OLLUT ennakkotilasto. - 1977
tietoa : kirjoitti:
Valitan, jos yleissivistykseesi ei kuulu, että monista asioista tehdään ennakkotilastoja ennen lopullisia tilastoja. Mutta nyt tiedät. Mahdollisissa epäselvyyksissä ota yhteyttä Stakesiin.
Eihän tuo ollut mikään ennakkotilasto, vaan ihan julkaistu tilasto vuodelta 2006. Vuodelta 2007 oli ennakko, mutta siitä ei ollutkaan peräisin tuo ehkäisyn käyttäjien määrä tai sosiaalisten aborttien määrä.
- tilastoista :
1977 kirjoitti:
Eihän tuo ollut mikään ennakkotilasto, vaan ihan julkaistu tilasto vuodelta 2006. Vuodelta 2007 oli ennakko, mutta siitä ei ollutkaan peräisin tuo ehkäisyn käyttäjien määrä tai sosiaalisten aborttien määrä.
Ihmettelit, miksi samalta vuodelta liikkuu erilaista tilastotietoa. Nyt tiedät miksi.
- 1977
tilastoista : kirjoitti:
Ihmettelit, miksi samalta vuodelta liikkuu erilaista tilastotietoa. Nyt tiedät miksi.
Siis joskus vuonna 2006 oli arveltu alkuvuodesta, että tästä vuodesta tuleekin synkempi kuin mitä tulikaan... Noh, nyt ne on kumottu tekemällä oikea tilasto, eli voidaan unohtaa ne arvailut.
Itse asiassa en tiennyt miltä vuodelta tuo 97 prosenttia oli peräisin tai se että ehkäisyä ei käytetä suurimmassa osassa, joten en sinänä yllättynyt sellaisesta miksi samasta vuodesta kulkee useita eri tietoja...
- aborttiin
tullut nainen ei ollut käyttänyt mitään ehkäisyä. Ja se pitää kutinsa edelleen.
- 1977
En epäile yhtään, etteikö näin olisi. Siksi maailmalla tehdäänkin niin paljon enemmän abortteja kuin meillä.
Mutta yllätyin siis sitä,e ttä Suomessa yli 60 prosenttia on käyttänyt ehkäisyä. - ei tosiaan
1977 kirjoitti:
En epäile yhtään, etteikö näin olisi. Siksi maailmalla tehdäänkin niin paljon enemmän abortteja kuin meillä.
Mutta yllätyin siis sitä,e ttä Suomessa yli 60 prosenttia on käyttänyt ehkäisyä.naisista 61% ei tosiaan ole käyttänyt ehkäisyä!
- satua
ei tosiaan kirjoitti:
naisista 61% ei tosiaan ole käyttänyt ehkäisyä!
todista.
Tilastot sanovat juuri noin, että 61 % on käytetty. Osoita, miksi näet toisin kuin tilastoihinsuoraan kirjoitetut tiedot. - sieltä,,,
satua kirjoitti:
todista.
Tilastot sanovat juuri noin, että 61 % on käytetty. Osoita, miksi näet toisin kuin tilastoihinsuoraan kirjoitetut tiedot.tilastosta paukapää!
Millään muulla tavoin asia ei ratkea!
Etsi kaikki naisten käyttämät ehkäsymenetelemät (kun niitä et kerran muuten tunne) ja etsi vastaavilta riveiltä ne prosentit, joissa nainen on VARMASTI tehnyt ehkäisynsä eteen edes jotain. - satua
sieltä,,, kirjoitti:
tilastosta paukapää!
Millään muulla tavoin asia ei ratkea!
Etsi kaikki naisten käyttämät ehkäsymenetelemät (kun niitä et kerran muuten tunne) ja etsi vastaavilta riveiltä ne prosentit, joissa nainen on VARMASTI tehnyt ehkäisynsä eteen edes jotain.Ja tonne toisaalle jo tosiaan laskinkin. Tässä sama lasku sinulle tähänkin tiedoksi.
kaikista keskeytyksen tehneistä
9,4 % on käyttänyt pillereitä
0,2 % kohdunsisäistä horm. ehkäisyä
0,7 % kierukkaa
45,4 % kondomia
0,3 % sterilointia
3,1 % muuta ehkäisymentelmää
2,7 % jälkiehkäisyä
Siis yhteenlaskettuina raskaudenkeskeytyspotilaista 61,8 % oli käyttänyt jotain näistä ehkäisymenetelmistä.
Siis juuri se luku, jonka kerrottiin ehkäisyä käyttäneen. Ja siis jäljelle jää tuo noin 38 %, jotka eivät olleet mitään näistä ehkäisymenetelmistä käyttäneet.
Näytäpä tosiaan, miten olet saanut tuon oman lukusi. - mistä lähtien
satua kirjoitti:
Ja tonne toisaalle jo tosiaan laskinkin. Tässä sama lasku sinulle tähänkin tiedoksi.
kaikista keskeytyksen tehneistä
9,4 % on käyttänyt pillereitä
0,2 % kohdunsisäistä horm. ehkäisyä
0,7 % kierukkaa
45,4 % kondomia
0,3 % sterilointia
3,1 % muuta ehkäisymentelmää
2,7 % jälkiehkäisyä
Siis yhteenlaskettuina raskaudenkeskeytyspotilaista 61,8 % oli käyttänyt jotain näistä ehkäisymenetelmistä.
Siis juuri se luku, jonka kerrottiin ehkäisyä käyttäneen. Ja siis jäljelle jää tuo noin 38 %, jotka eivät olleet mitään näistä ehkäisymenetelmistä käyttäneet.
Näytäpä tosiaan, miten olet saanut tuon oman lukusi.mies on ollut raskaudenkeskeytyspotilas? Oletkos monta tavannut siellä apuhoitajana hääriessäsi?
"Siis yhteenlaskettuina raskaudenkeskeytyspotilaista 61,8 % oli käyttänyt jotain näistä ehkäisymenetelmistä." - satua
mistä lähtien kirjoitti:
mies on ollut raskaudenkeskeytyspotilas? Oletkos monta tavannut siellä apuhoitajana hääriessäsi?
"Siis yhteenlaskettuina raskaudenkeskeytyspotilaista 61,8 % oli käyttänyt jotain näistä ehkäisymenetelmistä."seksissä ei ole kondomia käytetty? :D
Käyttääkö mies niitä masturboidessaan?
Mistäs tiedät, kumpi on kortsun sen siittimen päälle laittanut? Oletko todistanut videokameralla kaikkien noiden keskeytyspotilaiden aktin kuminpukijaa?
Käykö mielessä, että se kumi on myös aika konkreettisesti yleensä siellä naisen sisällä? :D
Mitä väliä on sillä, onko kumi enemmän kiinni naisen vai miehen kropassa, kun tarkoitus on vain, että se on heidän kroppiensa välissä!?
Tää on jo kyllä aika huippu väite :D Naisten seksi on ehkäisemätöntä, jos käytetään kondomia :D Just.
Tarttevatko siis naisten ja miesten välisessä yhdynnässä aina molemmat oman ehkäisynsä, muuten raskaaksituloa ei ole ehkäisty?
Siis jos mies on steriloitu ja käytetään sen lisäksi kondomia, jos nainen tulee raskaaksi, edelleen väität, ettei hän ole raskaaksi tulolaan ehkäisyyt lainkaan? :D
Huh huh, olen kyllä kuvitellut, että nuorille opetetaan, että molemmat ovat vastuussa ehkäisemisestä, mutta sinähän viet itse asiassa miehiltä koko vastuun pois kokonaan. Nainen on silti ainoa joka oikeasti on vastuussa raskaaksi tulemisesta, on kumia käytetty tai ei... - .......
satua kirjoitti:
seksissä ei ole kondomia käytetty? :D
Käyttääkö mies niitä masturboidessaan?
Mistäs tiedät, kumpi on kortsun sen siittimen päälle laittanut? Oletko todistanut videokameralla kaikkien noiden keskeytyspotilaiden aktin kuminpukijaa?
Käykö mielessä, että se kumi on myös aika konkreettisesti yleensä siellä naisen sisällä? :D
Mitä väliä on sillä, onko kumi enemmän kiinni naisen vai miehen kropassa, kun tarkoitus on vain, että se on heidän kroppiensa välissä!?
Tää on jo kyllä aika huippu väite :D Naisten seksi on ehkäisemätöntä, jos käytetään kondomia :D Just.
Tarttevatko siis naisten ja miesten välisessä yhdynnässä aina molemmat oman ehkäisynsä, muuten raskaaksituloa ei ole ehkäisty?
Siis jos mies on steriloitu ja käytetään sen lisäksi kondomia, jos nainen tulee raskaaksi, edelleen väität, ettei hän ole raskaaksi tulolaan ehkäisyyt lainkaan? :D
Huh huh, olen kyllä kuvitellut, että nuorille opetetaan, että molemmat ovat vastuussa ehkäisemisestä, mutta sinähän viet itse asiassa miehiltä koko vastuun pois kokonaan. Nainen on silti ainoa joka oikeasti on vastuussa raskaaksi tulemisesta, on kumia käytetty tai ei...Nainen ei käytä miesten kondomeja. Niitä käyttävät vain miehet. Ja minulle on ihan sama vaikka söisivät niitä. Ei kiinnosta, mutta tiedän mihin ne ovat tarkoitetut ja kenelle.
Onpas tosiaan peruskoulun terveysvalistus alhaista tasoa, kun enää ei edes tiedetä, kumpi käyttää miehelle tarkoitettua kondomia. Tästä sinä malliesimerkki. - 1977
ei tosiaan kirjoitti:
...pääasia on että 61 %:ssa yhdynnöistä, joista aborttiin johtanut raskaus on saanut alkunsa, on käytetty ehkäisyä.
Ota muuten myös huomioon, että ne naiset eivät pilkkua nussimalla niitä abortteja tee. Eli ikävää jos olet huolestunut maamme naislääkäreiden vähäisestä ehkäisyn käytöstä, sillä nehän niitä abortteja tekevät.
Aivan! minä en tehnyt aborttia, minä teetin abortin. Aivan minä en käyttänyt kuin yhtä ehkäisyä, mieheni piti käyttää minuun toista ehkäisyä, mutta homma kusi mieheni ansioista, eli enhän minä sitten loppupeleissä aborttiakaan ole edes itse teettanytkään... Pilkun nussiminenhan helpotti kovasti mieltäni, taakka putosi sielustani... - niin..
ei tosiaan kirjoitti:
kÄykö tässä nyt taaas niin, että kun loppuu oikea sanottava aletaan pilkkua nus...in ja kiinnittämään huomio epäoleelliseen. Niiiin säälittävää..
- häh?
....... kirjoitti:
Nainen ei käytä miesten kondomeja. Niitä käyttävät vain miehet. Ja minulle on ihan sama vaikka söisivät niitä. Ei kiinnosta, mutta tiedän mihin ne ovat tarkoitetut ja kenelle.
Onpas tosiaan peruskoulun terveysvalistus alhaista tasoa, kun enää ei edes tiedetä, kumpi käyttää miehelle tarkoitettua kondomia. Tästä sinä malliesimerkki.Mikä järki tässä sun inttämisessäsi nyt on asian kannalta? Yhdessä on seksiä harrastettu, yhdessä on ehkäisystä päätetty, yhdessä toimittu aktin aikana.
Onko sillä nyt hevon **** merkitystä onko pettänyt miesten ehkäisypilleri vai kortsu tai vaikka sterilisaatio, kun biologisista syistä ninen sinne aborttiin joutuu?
Kaikenlaisella tyhjällä aivopierulla palstoja pitää täyttääkin. - ......
häh? kirjoitti:
Mikä järki tässä sun inttämisessäsi nyt on asian kannalta? Yhdessä on seksiä harrastettu, yhdessä on ehkäisystä päätetty, yhdessä toimittu aktin aikana.
Onko sillä nyt hevon **** merkitystä onko pettänyt miesten ehkäisypilleri vai kortsu tai vaikka sterilisaatio, kun biologisista syistä ninen sinne aborttiin joutuu?
Kaikenlaisella tyhjällä aivopierulla palstoja pitää täyttääkin.koska nainen sinne aborttiin JOUTUU, eikö kannattaisi itse käyttää ehkäisyä?
- kondomia!
...... kirjoitti:
koska nainen sinne aborttiin JOUTUU, eikö kannattaisi itse käyttää ehkäisyä?
Laitan kumin ITSENI SISÄÄN, ja mies, joka siis ei käytä mitään ehkäisyä sisään työntyessään on vasta kumin ympäröimä joka on minun ehkäisyvälineeni minun kehossani.
Käytän kondomia omana ehkäisynäni. - Mitä!!
kondomia! kirjoitti:
Laitan kumin ITSENI SISÄÄN, ja mies, joka siis ei käytä mitään ehkäisyä sisään työntyessään on vasta kumin ympäröimä joka on minun ehkäisyvälineeni minun kehossani.
Käytän kondomia omana ehkäisynäni.niin vanha kysyy vielä, että miten sen kumin laitat itsesi sisään. Vai tarkoitatko, että laitat kumin miehelle ja viet sen sitten sisään, vai tarkoitatko pessaaria. Itsellä kun ei oo asia enää ajakohtainen ja ikääkin on niin kiinnostuksesta vaan kysyn, että onko tullut jotian uusia menetelmiä naisille??
- mutta kehitetty
Mitä!! kirjoitti:
niin vanha kysyy vielä, että miten sen kumin laitat itsesi sisään. Vai tarkoitatko, että laitat kumin miehelle ja viet sen sitten sisään, vai tarkoitatko pessaaria. Itsellä kun ei oo asia enää ajakohtainen ja ikääkin on niin kiinnostuksesta vaan kysyn, että onko tullut jotian uusia menetelmiä naisille??
naisille on kehitetty oma kondomi. kuuluu esimerkiksi äitiyspakkauksen ehkäisyvälinevalikoimaan.
- tilastossa
mutta kehitetty kirjoitti:
naisille on kehitetty oma kondomi. kuuluu esimerkiksi äitiyspakkauksen ehkäisyvälinevalikoimaan.
ollut kondomi ei tosiaankaan voinut olla naisten kondomi. Myyntiluvut ovat TODELLA alhaiset.
Ihan vaan tiedoksesi.
- oikeus?
että kuvittelet ehkäisyn pettäneen noin monta kertaa. Sinulla on siihen varmaan tarve?
- 1977
Jaahas, jos ajatellaan, että olen harrastanut seksiä tähän ikään mennessä, mitä, ehkä 2000 kertaa? Yhden kerran on ehkäisy pettänyt, eli itselläni pettämisprosentti on ollut tähän mennessä 0,5 promillea? Aika paha minusta henkilökohtaisesti tuo on...
Mutta sillä hetkellä kun se petti, niin se pettikin sata prosenttisesti kerralla.
Ei minulla ei ole tarvetta ahkäisyn pettämiseen. Suoraan sanottuna minä toivon, että promille lukuni ei tuosta enää nouse. Jos haluaisin lapsen, niin ehkäisyä en käyttäisi, sillä se vähentää melko suuresti mahdollisuuttani tulla raskaaksi yhdynnässä...
puhuttu suurimmasta osasta, vai suurehkosta osasta? 40% on mielestäni aika paljon.. ja kuinka suuri osuus niistä käyttäneistä on niitä ehkäsyvarmuus heikentyny -tapauksia?
Ja se on vain se mitä tilastoihin on kerrottu, todennäkösesti siis sekin hiukan kaunisteltua.
On puhuttu 97%n mukavuusosuudesta (muut kuin terveyssyyt), ei sosiaalisista syistä.- alkujaankin
40 on paljon, olen samaa mieltä. Mutta jokainen, joka ei halua lasta ja ei ehkäise on moraaliton turvautuessaan aborttiin.
Tässä on nyt yksi juttu, mitä KUKAAN ei ole toistaiseksi huomannut. Voin sanoa olevani oikeassa. Luku on yli 80 prosenttia ja se on paljon! - 1977
Sadasta prosentista nyt 40 prosenttia kuitenkin sattuu olemaan pienempi osa kuin 60 prosenttia.
- satua
alkujaankin kirjoitti:
40 on paljon, olen samaa mieltä. Mutta jokainen, joka ei halua lasta ja ei ehkäise on moraaliton turvautuessaan aborttiin.
Tässä on nyt yksi juttu, mitä KUKAAN ei ole toistaiseksi huomannut. Voin sanoa olevani oikeassa. Luku on yli 80 prosenttia ja se on paljon!tämä, äläkä pidä meitä jännityksessä.
Jos se on tuo, ettei "naiset käytä kondomia", niin minusta tulkinta on aika erikoinen :D
- mies ei voi
kai tulla aborttiin - vai?
Naisten käyttämistä ehkäisyistä pillereitä on kertonut käyttävänsä 9,4 %.
Kohdunsisäinen hormooniehkäisin 0,2 %.
Kierukka 0,7 %.
Sterilointi 0,3 %.
Muu ehkäsymenetelmä 3,1 %.
Millä ihmeellä saat näistä prosenteista yli 60 % yhteensä!?
(Jälkiehkäisyä on käyttänyt 2,7 %.)- satua
tätäkö te tarkoititte, ettei ole 61 %?
Siis nainenko ei käytä kondomia ehkäistessään?
Aika mielenkiintoista, mitä mies sillä kortsulla itsekseen tekee :D - että,,,
satua kirjoitti:
tätäkö te tarkoititte, ettei ole 61 %?
Siis nainenko ei käytä kondomia ehkäistessään?
Aika mielenkiintoista, mitä mies sillä kortsulla itsekseen tekee :Dmies ehkäisee miehen tavalla ja nainen naisen tavalla. Jos mies ei halua lasta hän ehkäisee kondomilla ja kun nainen ei halua hän ehkäisee abortilla niissä tapauksissa, joissa väittää miehen käyttäneen kondomia.
Mutta.
Kukaan - ei edes suorittava lääkäri - kykene todistamaan että edes sitä kondomia on käytetty. Kohdomin ehkäsyvarmuus on korkeampi kuin mitä nämä aborttiluvut antavat ymmärtää, joten jossain mättää. Koska teille saa kaiken vääntää rautalangasta niin se tilastomatematiikka ei mene teille koskaan jakeluun, joten en edes yritä. - satua
että,,, kirjoitti:
mies ehkäisee miehen tavalla ja nainen naisen tavalla. Jos mies ei halua lasta hän ehkäisee kondomilla ja kun nainen ei halua hän ehkäisee abortilla niissä tapauksissa, joissa väittää miehen käyttäneen kondomia.
Mutta.
Kukaan - ei edes suorittava lääkäri - kykene todistamaan että edes sitä kondomia on käytetty. Kohdomin ehkäsyvarmuus on korkeampi kuin mitä nämä aborttiluvut antavat ymmärtää, joten jossain mättää. Koska teille saa kaiken vääntää rautalangasta niin se tilastomatematiikka ei mene teille koskaan jakeluun, joten en edes yritä.uskomatonta logiikkaa :D
Olen pahoillani, mutta kondomia kyllä ihan yleisesti pidetään ihan virallisesti raskauden ehkäisymenetelmänä :D Niin naisen kuin miehenkin osalta.
Useimmissa tapauksissa myöskin nainen osaa sanoa, onko kondomia käytetty vai ei :D Ja nainen voi myös vaatia kondomin käyttöä ja/tai ostaa niitä kondomeja valmiiksi.
Yleensä kun on tarkoitus, että raskautta ehkäistään YHDESSÄ :D Eihän kummankaan tartte sitä ehkäisyä käyttää itsekseen sekstaillessaan :D
Kondomin todelliset ehkäisyvarmuudet muuten eivät ole niin korkeita, etteikö nämä aborttiluvut hyvin sovi todellisten pettämisten piikkiin :D
Kuule kun ei mikään lääkäri voi mistään pillereistäkään todistaa, että niitä on käytetty. Tai vaikka jälkiehkäisystä. - 1977
Hulvattoman hauska vitsi...
- kummallista logiikkaa
satua kirjoitti:
uskomatonta logiikkaa :D
Olen pahoillani, mutta kondomia kyllä ihan yleisesti pidetään ihan virallisesti raskauden ehkäisymenetelmänä :D Niin naisen kuin miehenkin osalta.
Useimmissa tapauksissa myöskin nainen osaa sanoa, onko kondomia käytetty vai ei :D Ja nainen voi myös vaatia kondomin käyttöä ja/tai ostaa niitä kondomeja valmiiksi.
Yleensä kun on tarkoitus, että raskautta ehkäistään YHDESSÄ :D Eihän kummankaan tartte sitä ehkäisyä käyttää itsekseen sekstaillessaan :D
Kondomin todelliset ehkäisyvarmuudet muuten eivät ole niin korkeita, etteikö nämä aborttiluvut hyvin sovi todellisten pettämisten piikkiin :D
Kuule kun ei mikään lääkäri voi mistään pillereistäkään todistaa, että niitä on käytetty. Tai vaikka jälkiehkäisystä.sinulta.
Raskauden ehkäsymenetelmänä pidetään luonnollisesti kondomia. Mutta ei se ole naisen ehkäisin - tosin kuin väität. Lue vaikka mistä, se on miehen ehkäisin.
Jos nainen osaa vaatia kondomin käyttöä, miksi hän ei vaadi sitä joka yhdyntään? Jäisi monta aborttia pois laskuista.
Jokin aika sitten selvisi, että teini-ikäiset TYTÖT karsastivat kondomin käyttöä enemmän kuin pojat Suomessa. Muualla Euroopassa asia on eri.
TÄTÄ ODOTIN, ETTÄ JOKU PAUKAPÄÄ SANOO, ETTÄ EHKÄISY ON YHTEINEN ASIA!!!!!!!!!!!!!!!Voi helkutti että nyt saan ladata sulle tukan täyteen omaa lääkettäsi!
JOS EHKÄISY ON YHTEINEN ASIA, MIKSI VAIN MIES EHKÄISEE KONDOMILLA JA NAINEN EI MILLÄÄN MUULLA KUIN ABORTILLA? - kun,,,
1977 kirjoitti:
Hulvattoman hauska vitsi...
yli 80 prosenttia aborttiin päätyvistä naisista ei ole tikkua ristiin laittanut että ei tulisi raskaaksi?
- satua
kummallista logiikkaa kirjoitti:
sinulta.
Raskauden ehkäsymenetelmänä pidetään luonnollisesti kondomia. Mutta ei se ole naisen ehkäisin - tosin kuin väität. Lue vaikka mistä, se on miehen ehkäisin.
Jos nainen osaa vaatia kondomin käyttöä, miksi hän ei vaadi sitä joka yhdyntään? Jäisi monta aborttia pois laskuista.
Jokin aika sitten selvisi, että teini-ikäiset TYTÖT karsastivat kondomin käyttöä enemmän kuin pojat Suomessa. Muualla Euroopassa asia on eri.
TÄTÄ ODOTIN, ETTÄ JOKU PAUKAPÄÄ SANOO, ETTÄ EHKÄISY ON YHTEINEN ASIA!!!!!!!!!!!!!!!Voi helkutti että nyt saan ladata sulle tukan täyteen omaa lääkettäsi!
JOS EHKÄISY ON YHTEINEN ASIA, MIKSI VAIN MIES EHKÄISEE KONDOMILLA JA NAINEN EI MILLÄÄN MUULLA KUIN ABORTILLA?logiikkasi ei uponnut minuun, koska todellakin pidän yhdessä harrastetun seksin seurauksilta välttymistä molempien tehtävänä.
Siis yhdynnässä (joka keskeytystilastoissa nähdään naisten kautta) on joko käytetty ehkäisyä tai ei, riippumatta siitä, kumpi sen on hoitanut.
SOrry. - satua
kun,,, kirjoitti:
yli 80 prosenttia aborttiin päätyvistä naisista ei ole tikkua ristiin laittanut että ei tulisi raskaaksi?
Juuri kyseisen kondomin, joka meillä meni rikki (ja ne monet muut), olin itse ostanut ja itse myös päälle laittanut.
Miten minä en käyttänyt sitä? :D Miten minä en päättänyt sen käytöstä? miten minä en ehkäissyt sillä?
Olinhan tosiaan kaikki tikut sillä laittanut ristiin ihan itse. - 1977
kun,,, kirjoitti:
...eikä mistään pilkun viilaamisesta mitä nainen tai mies tekee...
Yhdynnässä on käytetty ehkäisyä, se on se mitä sanotaan nyt tavan kielellä (kenelläkään muulla ei varmaan tullut mieleen kieroutunutta ajatusta siitä, että kondomi puetaan miehelle, eikä naiselle) siten, että ehkäisyä on käytetty.
Itse esimerkiksi en käytä kondomia itselläni, mutta käytän aina yhdynnöissäni kondomia. Minä siis käytän ehkäisyä yhdynnöissäni, vaikka itse kumia ei puetakaan minun päälleni.
Siksi mukaan otetaan myös kondomit, kun puhutaan abortin tekevien naisien ehkäisystä, eli se reilu 40 prosenttia... - älä käytä
satua kirjoitti:
Juuri kyseisen kondomin, joka meillä meni rikki (ja ne monet muut), olin itse ostanut ja itse myös päälle laittanut.
Miten minä en käyttänyt sitä? :D Miten minä en päättänyt sen käytöstä? miten minä en ehkäissyt sillä?
Olinhan tosiaan kaikki tikut sillä laittanut ristiin ihan itse.kortsua, kun se ei ole sulle tarkoitettu!
:D
(vitun idiootti) - oikeus?
1977 kirjoitti:
...eikä mistään pilkun viilaamisesta mitä nainen tai mies tekee...
Yhdynnässä on käytetty ehkäisyä, se on se mitä sanotaan nyt tavan kielellä (kenelläkään muulla ei varmaan tullut mieleen kieroutunutta ajatusta siitä, että kondomi puetaan miehelle, eikä naiselle) siten, että ehkäisyä on käytetty.
Itse esimerkiksi en käytä kondomia itselläni, mutta käytän aina yhdynnöissäni kondomia. Minä siis käytän ehkäisyä yhdynnöissäni, vaikka itse kumia ei puetakaan minun päälleni.
Siksi mukaan otetaan myös kondomit, kun puhutaan abortin tekevien naisien ehkäisystä, eli se reilu 40 prosenttia...tosiasiaa yhtään mihinkään. Valtaosa aborttipotilaista ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä. Jos olisi, luvut eivät olisi noin suuria.
Sen sijaan, että aikuismaisesti alkaisitte miettiä, miksi noin suuri osa ei halua ehkäistä, vaikka haluaa abortin te hyökkäätte faktan esittäjän kimppuun. Miksi?
Totuus ei muutu, vaikka ammutte viestintuojan. - nainen,,,
satua kirjoitti:
logiikkasi ei uponnut minuun, koska todellakin pidän yhdessä harrastetun seksin seurauksilta välttymistä molempien tehtävänä.
Siis yhdynnässä (joka keskeytystilastoissa nähdään naisten kautta) on joko käytetty ehkäisyä tai ei, riippumatta siitä, kumpi sen on hoitanut.
SOrry.on jättänyt ehkäisyn kokonaan käyttämättä yli 80%ssa aborttitapauksia.
Sorry. - satua
oikeus? kirjoitti:
tosiasiaa yhtään mihinkään. Valtaosa aborttipotilaista ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä. Jos olisi, luvut eivät olisi noin suuria.
Sen sijaan, että aikuismaisesti alkaisitte miettiä, miksi noin suuri osa ei halua ehkäistä, vaikka haluaa abortin te hyökkäätte faktan esittäjän kimppuun. Miksi?
Totuus ei muutu, vaikka ammutte viestintuojan.tarkoituksesi on neuvoa seksiä aloittelevia, että kondomia on turha käyttää, koska se ei ole edes raskauden ehkäisymenetelmä? (koska vain mies voi sitä käyttää, ja eihän mies voi raskaaksi tulla ->hyödytön vempele)
Jos sitä on vain käytetty, on asia sama kuin ei olisi ehkäisty lainkaan.
Useimmitenhan alkusuhteissa käytetään ensimmäisenä ehkäisymenetelmänä kondomia.
Minusta sinun leikinlaskusi on nyt vain aika vaarallista, koska siitä voi tosiaan saada kuvan, että on ihan ja sama, käytetäänkö kondomia vai ei, koska kuitenkaan sen käytöstä huolimatta "nainen ei ole ehkäissyt raskautta mitenkään".
Siis siitä voi saada sen kuvan, että poikien ei todellakaan tarvitse tehdä mitään ehkäisyn hyväksi, koska vastuu kuitenkin siitä on naisella ja heidän vastuunottamisestaan ja kumin käytön huolellisuudesta ei tartte huomioida lainkaan. - oikeus?
satua kirjoitti:
tarkoituksesi on neuvoa seksiä aloittelevia, että kondomia on turha käyttää, koska se ei ole edes raskauden ehkäisymenetelmä? (koska vain mies voi sitä käyttää, ja eihän mies voi raskaaksi tulla ->hyödytön vempele)
Minusta sinun leikinlaskusi on nyt vain aika vaarallista, koska siitä voi tosiaan saada kuvan, että on ihan ja sama, käytetäänkö kondomia vai ei, koska kuitenkaan sen käytöstä huolimatta "nainen ei ole ehkäissyt raskautta mitenkään".
Siis siitä voi saada sen kuvan, että poikien ei todellakaan tarvitse tehdä mitään ehkäisyn hyväksi, koska vastuu kuitenkin siitä on naisella ja heidän vastuunottamisestaan ja kumin käytön huolellisuudesta ei tartte huomioida lainkaan.ikinä huono omatunto, että kirjoittelet näitä väitteitäisi toisten tarkoituksista tänne noinkin räikeästi vääristellen??
Nyt et ole esittänyt asiaa jos-muodossa etkä esitä kysymystä vaan väitä aivan suoraan, että minun tarkoitukseni on neuvoa olla käyttämättä kondomia. Kysymysmerkki lauseen perässä ei kerro kysymyksestä vaan siitä kuuluisasta takaportista, josta livahdat kun olet jäämässä kiinni.
Mutta olen minäkin jo jotain oppinut. Laitapas linkki siihen viestiin, jossa noin väitän. Kiitos. - on ihme
satua kirjoitti:
tarkoituksesi on neuvoa seksiä aloittelevia, että kondomia on turha käyttää, koska se ei ole edes raskauden ehkäisymenetelmä? (koska vain mies voi sitä käyttää, ja eihän mies voi raskaaksi tulla ->hyödytön vempele)
Siis siitä voi saada sen kuvan, että poikien ei todellakaan tarvitse tehdä mitään ehkäisyn hyväksi, koska vastuu kuitenkin siitä on naisella ja heidän vastuunottamisestaan ja kumin käytön huolellisuudesta ei tartte huomioida lainkaan.venkoomista. Juurihan tuo sanoi että naisen kuuluu ehkäistä aina kun paneksii eikä luottaa miehen ehkäisyvälineeseen.
Mitäs vaarallista siinä olikaan? Vai olisiko siinä sulle jotain epäedullista joten päätit muuttaa taas kerran totuuden. Olet kyllä mestari siinä. - 1977
oikeus? kirjoitti:
ikinä huono omatunto, että kirjoittelet näitä väitteitäisi toisten tarkoituksista tänne noinkin räikeästi vääristellen??
Nyt et ole esittänyt asiaa jos-muodossa etkä esitä kysymystä vaan väitä aivan suoraan, että minun tarkoitukseni on neuvoa olla käyttämättä kondomia. Kysymysmerkki lauseen perässä ei kerro kysymyksestä vaan siitä kuuluisasta takaportista, josta livahdat kun olet jäämässä kiinni.
Mutta olen minäkin jo jotain oppinut. Laitapas linkki siihen viestiin, jossa noin väitän. Kiitos.Satua vain sattui kertomaan sen mitä sinä olet kertonut koko ajan: miehet eivät voi tulla raskaaksi, eli miesten käyttämällä ehkäisyllä ei ole mitään merkitystä aborttien vähentämiseen.
Tätähän olet jo toistanut noin kymmenen edellistä viestiä...
Mutta luojan kiitos tämä on vain sinun mielikuvituksesi tuotetta, sillä meillä on edelleen tilastot, jotka kertovat suomalaisten naisten ja miesten harrastavan vastuullista seksiä. Vaikka vielä liian iso osa ei käytä ehkäisyä, niin kuitenkin enemmistö käyttää. - 1977
on ihme kirjoitti:
venkoomista. Juurihan tuo sanoi että naisen kuuluu ehkäistä aina kun paneksii eikä luottaa miehen ehkäisyvälineeseen.
Mitäs vaarallista siinä olikaan? Vai olisiko siinä sulle jotain epäedullista joten päätit muuttaa taas kerran totuuden. Olet kyllä mestari siinä.Kondomi on käytetyin ehkäisyväline (tai ehkäisin, kuten joku hassusti asian ilmaisi). Se on sitä siksi, että se on turvallisin käytettävä ja mukavin ja kaikkien saatavilla.
Hormoni tuotteet eivät käy isolle osalle naisista, sillä hoirmonitoimintaan sekaantuminen aiheuttaa muitakin oireita (on itsellänikin kokmusta, mutta onneksi merkkiä vaihtamalla löytyi minulle sopivampi). Kierukkaa ei laiteta mielellään synnyttämättömille naisille ja sterilisaatiota nyt ei suomessa todellakaan helposti muutenkaan saa, vaikka joku halausikin.
Kerro minulle siis ne pätevät keinot naisten ehkäistä? Oletetaan kuitenkin, että tämä nainen meinaa seksiä harrastaa jos kerran ehkäisyäkin jo miettii, eli selibaatti ei ole ratkaisu.
Kondomi on käytetyin, sillä se suojaa ei-toivotuilta raskauksilta ja taudeilta. EI! Se ei ole miesten ehkäisyväline, sillä kondomi suojaa myös naista raskaudelta eikä vain ainoastaan miestä ja ne tauditkin vielä. - oikeus?
1977 kirjoitti:
Satua vain sattui kertomaan sen mitä sinä olet kertonut koko ajan: miehet eivät voi tulla raskaaksi, eli miesten käyttämällä ehkäisyllä ei ole mitään merkitystä aborttien vähentämiseen.
Tätähän olet jo toistanut noin kymmenen edellistä viestiä...
Mutta luojan kiitos tämä on vain sinun mielikuvituksesi tuotetta, sillä meillä on edelleen tilastot, jotka kertovat suomalaisten naisten ja miesten harrastavan vastuullista seksiä. Vaikka vielä liian iso osa ei käytä ehkäisyä, niin kuitenkin enemmistö käyttää....viestiini:
"miehet eivät voi tulla raskaaksi, eli miesten käyttämällä ehkäisyllä ei ole mitään merkitystä aborttien vähentämiseen."
Olisiko naisten käyttämän ehkäisyn lisäämisellä merkitystä aborttien vähentämisessä?
Yli 80 prosenttia aborttipotilaista ei ole itse ehkäissyt raskautta millään tavoin. - keinoa
1977 kirjoitti:
Kondomi on käytetyin ehkäisyväline (tai ehkäisin, kuten joku hassusti asian ilmaisi). Se on sitä siksi, että se on turvallisin käytettävä ja mukavin ja kaikkien saatavilla.
Hormoni tuotteet eivät käy isolle osalle naisista, sillä hoirmonitoimintaan sekaantuminen aiheuttaa muitakin oireita (on itsellänikin kokmusta, mutta onneksi merkkiä vaihtamalla löytyi minulle sopivampi). Kierukkaa ei laiteta mielellään synnyttämättömille naisille ja sterilisaatiota nyt ei suomessa todellakaan helposti muutenkaan saa, vaikka joku halausikin.
Kerro minulle siis ne pätevät keinot naisten ehkäistä? Oletetaan kuitenkin, että tämä nainen meinaa seksiä harrastaa jos kerran ehkäisyäkin jo miettii, eli selibaatti ei ole ratkaisu.
Kondomi on käytetyin, sillä se suojaa ei-toivotuilta raskauksilta ja taudeilta. EI! Se ei ole miesten ehkäisyväline, sillä kondomi suojaa myös naista raskaudelta eikä vain ainoastaan miestä ja ne tauditkin vielä.on abortti.
- tarvitsee
kummallista logiikkaa kirjoitti:
sinulta.
JOS EHKÄISY ON YHTEINEN ASIA, MIKSI VAIN MIES EHKÄISEE KONDOMILLA JA NAINEN EI MILLÄÄN MUULLA KUIN ABORTILLA?ehkäisyä? Eihän mies voi tulla raskaaksikaan.
- oikeus?
1977 kirjoitti:
Kondomi on käytetyin ehkäisyväline (tai ehkäisin, kuten joku hassusti asian ilmaisi). Se on sitä siksi, että se on turvallisin käytettävä ja mukavin ja kaikkien saatavilla.
Kondomi on käytetyin, sillä se suojaa ei-toivotuilta raskauksilta ja taudeilta. EI! Se ei ole miesten ehkäisyväline, sillä kondomi suojaa myös naista raskaudelta eikä vain ainoastaan miestä ja ne tauditkin vielä." kondomi suojaa myös naista raskaudelta "
- Suojaako se miestäkin raskaudelta?
:D - on huolehtinut
nainen,,, kirjoitti:
on jättänyt ehkäisyn kokonaan käyttämättä yli 80%ssa aborttitapauksia.
Sorry.ehkäisystä käyttämällä kondomia.
Sinäkään et huolehdi lapistasi vaikka ostaisit niille ruokaa, vasta sitten kun syöt ne ruoat lastesi puolesta voidaan sanoa että olet ruokkinut heitä.. - 1977
oikeus? kirjoitti:
...viestiini:
"miehet eivät voi tulla raskaaksi, eli miesten käyttämällä ehkäisyllä ei ole mitään merkitystä aborttien vähentämiseen."
Olisiko naisten käyttämän ehkäisyn lisäämisellä merkitystä aborttien vähentämisessä?
Yli 80 prosenttia aborttipotilaista ei ole itse ehkäissyt raskautta millään tavoin.Ja siten syytit satuaa vääristelijäksi, kun hän tuon toisti...
Tottakai, ne 40 prosenttia pitäisi saada karsittua vielä pois, että jokaisessa yhdynnässä jossa ei toivota lasta käytettäisiin ehkäisyä, mielellään tuplana.
100% abortti potilaista ei myöskään itse tee aborttia. Miksi siis saivarrella, vai oletko oikeasti kiinnostunut naislääkäreiden käyttämästä ehkäisystä?
Minua kiinnostaa, että suomessa 10 500 naista vuosittain teettää abortin ja niistä liian paljon eli 4 tuhatta ei ole käyttänyt kumppaninsa kanssa ehkäisyä yhdynnässä, josta raskaus on saanut alkunsa. - 1977
keinoa kirjoitti:
on abortti.
Kun joku vielä ihmettelee suosittaako joku aborttia ehkäisyksi, niin onpa nyt jotain oikeasti näyttää; kyllä suosittaa.
Kysyin mikä on keino jolla nainen ehkäisee, kun muiden ehkäisy keinojen saatavuus on hankalaa ja vastaus oli abortilla. Hyvä, se oli jo jotain konkreettista ja hyvin yksikertaista.
On se luojan kiitos, että naisten keskenäisistä seksisuhteista ei voi tulla raskaaksi, sillä silloin yleisin keino ehkäistä olisi poissa, sillä kondomi on vain miehille... - satua
oikeus? kirjoitti:
" kondomi suojaa myös naista raskaudelta "
:Dsuojaahan kondomi miestäkin raskaudelta :D
Siltä naisen raskaudelta. jota se mies ei halua alkavaksi. Ja siltä se mieskin suojautuu. - 1977
oikeus? kirjoitti:
" kondomi suojaa myös naista raskaudelta "
:DNoh, herran jestas tottakai! Miksi muuten sitä käytettäisiin! Monet käyttävät kondomia tutussa turvallisessa suhteessa, jossa tauteja ei pelätä. Kun mies joka on tällaisessa suhteessa käyttää kondomia, niin silloin hän ehkäisee raskautta, eikä tauteja. Kärryillä vielä?
Ja juuri sinähän se sanoit, että kondomi on miesten ehkäisyväline. Se mies siis ehkäisee raskauttaan, eihän se sitä muuten käyttäisi, kun tauteja ei tarvitse suhteessa ehkäistä!
En sekoa, vaan pysyn hyvin paljon mukana jutussasi... - oikeus?
1977 kirjoitti:
Ja siten syytit satuaa vääristelijäksi, kun hän tuon toisti...
Tottakai, ne 40 prosenttia pitäisi saada karsittua vielä pois, että jokaisessa yhdynnässä jossa ei toivota lasta käytettäisiin ehkäisyä, mielellään tuplana.
100% abortti potilaista ei myöskään itse tee aborttia. Miksi siis saivarrella, vai oletko oikeasti kiinnostunut naislääkäreiden käyttämästä ehkäisystä?
Minua kiinnostaa, että suomessa 10 500 naista vuosittain teettää abortin ja niistä liian paljon eli 4 tuhatta ei ole käyttänyt kumppaninsa kanssa ehkäisyä yhdynnässä, josta raskaus on saanut alkunsa.Nyt putosin kärryiltä. Eikö ne napit ihan itse vedetä naamaan? Vai tunkeeko ne joku sinne väkisin?
Minua kiinnostaa ne 8000 joilla ei ole ollut halua ehkäistä, mutta on halu tehdä abortti. Vajaalla 4000:lla vielä useampaan kertaankin. - Dara
oikeus? kirjoitti:
Nyt putosin kärryiltä. Eikö ne napit ihan itse vedetä naamaan? Vai tunkeeko ne joku sinne väkisin?
Minua kiinnostaa ne 8000 joilla ei ole ollut halua ehkäistä, mutta on halu tehdä abortti. Vajaalla 4000:lla vielä useampaan kertaankin.Miten voit väittää ettei 8000:lla ole ollut halua ehkäistä, kun yli 60%:ssa ehkäisyä on kuitenkin käytetty!! Eikö raskauden ehkäisyn käyttö muka osoita halua ehkäistä?
- 1977
oikeus? kirjoitti:
Nyt putosin kärryiltä. Eikö ne napit ihan itse vedetä naamaan? Vai tunkeeko ne joku sinne väkisin?
Minua kiinnostaa ne 8000 joilla ei ole ollut halua ehkäistä, mutta on halu tehdä abortti. Vajaalla 4000:lla vielä useampaan kertaankin.Puoskarin tekemiä abortteja ei meillä sallita, vaan abortin teekee TEOn oikeudet saanut lääketieteen ammattihenkilö, eli lääkäri.
Huomaat kai saivartelun joka on luokkaa; ethän sinä nyt hermostu teksteistäni, sillä enhän minä niitä itse julkaise, vaan internet tai tarkemmin suomi24... Tai vielä parempi, naiset eivät käytä kondomeja, sillä ne puetaan miesten päälle... - Aradiatar
tarvitsee kirjoitti:
ehkäisyä? Eihän mies voi tulla raskaaksikaan.
..totta, miehet eivät voi tulla raskaaksi, mutta isiä heistä kyllä yhdynnän seurauksena voi tulla. Kerrohan, jos tilanne on tämä; Nainen syö e-pillereitä ja miehelle on tehty vasektomia ja silti sattuu niin, että nainen tulee raskaaksi. Onko naisella vastuu edellenkin, koska nainen VOI tulla raskaaksi?
- tuo vastuuasia
Aradiatar kirjoitti:
..totta, miehet eivät voi tulla raskaaksi, mutta isiä heistä kyllä yhdynnän seurauksena voi tulla. Kerrohan, jos tilanne on tämä; Nainen syö e-pillereitä ja miehelle on tehty vasektomia ja silti sattuu niin, että nainen tulee raskaaksi. Onko naisella vastuu edellenkin, koska nainen VOI tulla raskaaksi?
koska naisella ei ole vastuuta ikinä yhtään mistään. Abortteja tehtäessäkin ne väittää lääkärille että miehen syy, kumi ei kestänyt.
- satua
tuo vastuuasia kirjoitti:
koska naisella ei ole vastuuta ikinä yhtään mistään. Abortteja tehtäessäkin ne väittää lääkärille että miehen syy, kumi ei kestänyt.
Niin, missä noin väitetään?
- raskaudenkeskeytyspotilasta
Dara kirjoitti:
Miten voit väittää ettei 8000:lla ole ollut halua ehkäistä, kun yli 60%:ssa ehkäisyä on kuitenkin käytetty!! Eikö raskauden ehkäisyn käyttö muka osoita halua ehkäistä?
ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä. Sorry, mä en tälle mitään voi, että suomalaiset horot on vapaamielistä kauraa.
- satua
raskaudenkeskeytyspotilasta kirjoitti:
ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä. Sorry, mä en tälle mitään voi, että suomalaiset horot on vapaamielistä kauraa.
tuota tosiasioiden vääristelyä, joku voi oikeasti vielä uskoa halkomistasi.
Vitsi meni jo, nyt se on jo vanhan loppuun kalutun toistoa. - eikä se
1977 kirjoitti:
Puoskarin tekemiä abortteja ei meillä sallita, vaan abortin teekee TEOn oikeudet saanut lääketieteen ammattihenkilö, eli lääkäri.
Huomaat kai saivartelun joka on luokkaa; ethän sinä nyt hermostu teksteistäni, sillä enhän minä niitä itse julkaise, vaan internet tai tarkemmin suomi24... Tai vielä parempi, naiset eivät käytä kondomeja, sillä ne puetaan miesten päälle...ollut puheenakaan kuka pukee ja kenelle eikä sekään mihin. Mutta se oli että ( teit avauksen aiheesta koska olit niin vitun varma voitostasi) "suurin osa raskaudenkeskeytyspotilaista ei ollut käyttänyt mitään ehkäisyä".
On säälittävää, ettet ymmärrä, milloin olet hävinnyt.
Ei silti riuhtoo se hevonenkin kun suonsilmään vajoaa ja aina vaan menee syvemmälle.
:D - että n.
satua kirjoitti:
tuota tosiasioiden vääristelyä, joku voi oikeasti vielä uskoa halkomistasi.
Vitsi meni jo, nyt se on jo vanhan loppuun kalutun toistoa.8000 aborttiin turvautuvaa naista jättää ehkäisyn osaltaan kokonaan käyttämättä.
- 1977
eikä se kirjoitti:
ollut puheenakaan kuka pukee ja kenelle eikä sekään mihin. Mutta se oli että ( teit avauksen aiheesta koska olit niin vitun varma voitostasi) "suurin osa raskaudenkeskeytyspotilaista ei ollut käyttänyt mitään ehkäisyä".
On säälittävää, ettet ymmärrä, milloin olet hävinnyt.
Ei silti riuhtoo se hevonenkin kun suonsilmään vajoaa ja aina vaan menee syvemmälle.
:D..että asioista keskustelu olikin kilpailua! Hitsi mikä horopää. Noh, anna anteeksi, olen nimittäin sinulta sen ensimmäistä kertaa elmässäni kuullut, joten se lipsahti pois mielestä, sillä olen kuullut niin paljon jo uskomattomampiakin juttuja sinulta...
Aloituksen linkissä selvästi sanottiin,e ttä 61 prosenstissa ehkäisyä on käytetty. Se kuka pukee kenellekin ja mitä ei tässä ketjussa ole kiinnsotanut ketää muuta kuin sinua, joka aloit miehiä ja naisia yhdynnässä erottelemaan.
Tämä ei pitänyt siis paikkaansa suomessa, jonka osoittaa linkki joka aloituksessa oli. - olet koko
satua kirjoitti:
Niin, missä noin väitetään?
päivän asian puolesta paasannut.
- 1977
että n. kirjoitti:
8000 aborttiin turvautuvaa naista jättää ehkäisyn osaltaan kokonaan käyttämättä.
Kannataisiko osata lopettaa, vitsin (niaset eivät käytä kondomia, sillä se puetaan miehille, heh heh..) terä on jo mennyt kauan sitten. Nyt alkaa vain pelottamaan, että vänkääkö joku tällaista tosissaan, ettei vain vitsinä?
Noh, tosissaan sitä ei voi ottaa kukaan lukutaitoinen, joka näkee STAKESin tilastoja asiasta... - 1977
että n. kirjoitti:
8000 aborttiin turvautuvaa naista jättää ehkäisyn osaltaan kokonaan käyttämättä.
Senkin haluaisin tietää, että mihin ne miehet tunkevat sen munansa päällä olevan kondomin, kun ei kerran naiseen, sillä naisen puoli kondomista jää käyttämättä...
- satua
olet koko kirjoitti:
päivän asian puolesta paasannut.
esitäpä tosiaan todiste harhaiselle väitteellesi!
Missä minä olen sanonut, että syy ehkäisyn (kondomin) pettämiseen on miehen?
NYt jotain tosi kovia todisteita tarttetaan! - edelleen
1977 kirjoitti:
..että asioista keskustelu olikin kilpailua! Hitsi mikä horopää. Noh, anna anteeksi, olen nimittäin sinulta sen ensimmäistä kertaa elmässäni kuullut, joten se lipsahti pois mielestä, sillä olen kuullut niin paljon jo uskomattomampiakin juttuja sinulta...
Aloituksen linkissä selvästi sanottiin,e ttä 61 prosenstissa ehkäisyä on käytetty. Se kuka pukee kenellekin ja mitä ei tässä ketjussa ole kiinnsotanut ketää muuta kuin sinua, joka aloit miehiä ja naisia yhdynnässä erottelemaan.
Tämä ei pitänyt siis paikkaansa suomessa, jonka osoittaa linkki joka aloituksessa oli.paikkansa Suomessa. Suurin osa ei keskeytyspotilaista ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä abortin lisäksi.
Minusta tuollaiseen epäkohtaan tulisi puuttua pikapikaa. On todella karmea asia, että aborttiin suhtaudutaan kuin kahvikupilliseen. Mutta siihenhän olette täällä pyrkineetkin.
Jos joskus joudut katsomaan vastasyntyneiden teholla pieniä 24 viikkoisia keskosia alat ymmärtää, mistä elämässä on lopulta kyse. Seurasin oman lapseni tuskaista alkua 12 viikkoa teholla ja näin sinä aikan PALJON ja kuulin kaikenlaista...
Tämän saman hädän ja tuskan soisin teille jokaiselle, jolla on varaa sanoa, että abortteja ehkäistään tarpeeksi Suomessa. Missään nimessä näin EI tehdä, vaikka tilastot väittäisivät mitä. Eikä koskaan tehdäkään, kun asenneilmasto on se, että se mikä ei itse pysty elämään saadaan tappaa.
Itse ajattelen, että abortti on Suomessa liian vapaa. Abortin indikaatioista pitäisi kokonaan poistaa sosiaaliset syyt. - Dara
Suomalaiset horot ovat vapaamielistä kauraa, koska harrastavat kondomilla suojattua seksiä raskautta ehkäistäkseen...
- on täysin
Dara kirjoitti:
Suomalaiset horot ovat vapaamielistä kauraa, koska harrastavat kondomilla suojattua seksiä raskautta ehkäistäkseen...
mahdoton ja poissuljettu mahdollisuus, että asiasta voisi valehdella?
Miksi se on mahdotonta? - ........
Dara kirjoitti:
Kontulan ja Haavio-Mannilan Suomalainen seksi kyselyssä kysymykseen "Mitä ehkäisymenetelmää käytit viimeisimmässä yhdynnässä" valitsi kondomin vuonna 1992 37.3% ja vuonna 1999 21.4% 18-34-vuotiaista suomalaisista miehistä. Ehkäisyä tarvitsevista sinkkumiehistä vain 50% ja naisista 47% oli vuoden 1999 tutkimuksessa käyttänyt kondomia viimeisimmässä yhdynnässä. Vuonna 1992 nämä osuudet olivat vielä 77% ja 56%. Kysymykseen "Käytitkö kondomia ensimmäisessä yhdynnässä viimeisimmän partnerisi kanssa?" vastasi vuoden 1999 kyselyssä 18-34 vuotiaista kyllä ainoastaan 47.5% miehistä ja 49.5% naisista.
- Dara
on täysin kirjoitti:
mahdoton ja poissuljettu mahdollisuus, että asiasta voisi valehdella?
Miksi se on mahdotonta?Ei minusta lainkaan mahdotonta se ole, että asiasta voitaisiin valehdellakin. En silti lähtisi haukkumaan horoiksi 8000 abortin tekijää vuodessa.
- Dara
........ kirjoitti:
Kontulan ja Haavio-Mannilan Suomalainen seksi kyselyssä kysymykseen "Mitä ehkäisymenetelmää käytit viimeisimmässä yhdynnässä" valitsi kondomin vuonna 1992 37.3% ja vuonna 1999 21.4% 18-34-vuotiaista suomalaisista miehistä. Ehkäisyä tarvitsevista sinkkumiehistä vain 50% ja naisista 47% oli vuoden 1999 tutkimuksessa käyttänyt kondomia viimeisimmässä yhdynnässä. Vuonna 1992 nämä osuudet olivat vielä 77% ja 56%. Kysymykseen "Käytitkö kondomia ensimmäisessä yhdynnässä viimeisimmän partnerisi kanssa?" vastasi vuoden 1999 kyselyssä 18-34 vuotiaista kyllä ainoastaan 47.5% miehistä ja 49.5% naisista.
"Kontulan ja Haavio-Mannilan Suomalainen seksi kyselyssä kysymykseen "Mitä ehkäisymenetelmää käytit viimeisimmässä yhdynnässä" valitsi kondomin vuonna 1992 37.3% ja vuonna 1999 21.4%"
Ehkä viimeisimmässä yhdynnässä oli suurimmalla osalla ollut käytössä joku muu ehkäisy?
Kuitenkin luvut kondomin käytöstä silloin kun ehkäisyn tarvetta olisi ja ensimmäisessä yhdynnässä uuden kumppanin kanssa, ovat minusta liian pieniä. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kondomia tulisi AINA käyttää uuden kumppanin kanssa, ellei sitten sukupuolitautitesteissä olla käyty ja käytössä on jokin muu ehkäisy. Suomalaiset ovat selvästikin paremman seksivalistuksen tarpeessa! Valistuskeinoiksi valitsisin silti muunlaisia keinoja, kuin tässä viestiketjussa esitetyt vihjailut siitä, että kondomin käyttö olisi sama kuin ehkäisyhaluttomuus. Tällainen spekulointi minusta antaa mielikuvan siitä, että koko kortsuilla räplääminen on ihan yhtä tyhjän kanssa, joten sama vaikkei käyttäisi sitä lainkaan. - parisuhteessa
on ihme kirjoitti:
venkoomista. Juurihan tuo sanoi että naisen kuuluu ehkäistä aina kun paneksii eikä luottaa miehen ehkäisyvälineeseen.
Mitäs vaarallista siinä olikaan? Vai olisiko siinä sulle jotain epäedullista joten päätit muuttaa taas kerran totuuden. Olet kyllä mestari siinä.elävienkinkö pitäisi asia hoitaa aina niin, että nainen ehkäisee? Moni abortit eivät ole yhdenillanjuttujen kanssa sekoiluja, vaikka sinä väittäisit mitä.
- 1977
parisuhteessa kirjoitti:
elävienkinkö pitäisi asia hoitaa aina niin, että nainen ehkäisee? Moni abortit eivät ole yhdenillanjuttujen kanssa sekoiluja, vaikka sinä väittäisit mitä.
Noin puolilla abortin teettävistä naisista on takanaan ainakin yksi synnytys... Eli perheellisiä on paljon joukossa.
Meillä ainakin parisuhteessa kondomia käytetään minun raskauteni ehkäisemiseksi, eikä mieheni raskauden... - horohan
se sielläkin kirjottelee. Taitaa tulla suoraan kokemuksesta ja omasta elämästä tekstit kun niin syvästi aihe koskettaa että kuuppa punasena täytyy vinkua siellä ;D
- olet ansainnut,
edelleen kirjoitti:
paikkansa Suomessa. Suurin osa ei keskeytyspotilaista ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä abortin lisäksi.
Minusta tuollaiseen epäkohtaan tulisi puuttua pikapikaa. On todella karmea asia, että aborttiin suhtaudutaan kuin kahvikupilliseen. Mutta siihenhän olette täällä pyrkineetkin.
Jos joskus joudut katsomaan vastasyntyneiden teholla pieniä 24 viikkoisia keskosia alat ymmärtää, mistä elämässä on lopulta kyse. Seurasin oman lapseni tuskaista alkua 12 viikkoa teholla ja näin sinä aikan PALJON ja kuulin kaikenlaista...
Tämän saman hädän ja tuskan soisin teille jokaiselle, jolla on varaa sanoa, että abortteja ehkäistään tarpeeksi Suomessa. Missään nimessä näin EI tehdä, vaikka tilastot väittäisivät mitä. Eikä koskaan tehdäkään, kun asenneilmasto on se, että se mikä ei itse pysty elämään saadaan tappaa.
Itse ajattelen, että abortti on Suomessa liian vapaa. Abortin indikaatioista pitäisi kokonaan poistaa sosiaaliset syyt.ihan syystä sitä kärsimystä on elämääs tullu et kannattas varmaan vähän kattoo peiliin.
- Tristar
edelleen kirjoitti:
paikkansa Suomessa. Suurin osa ei keskeytyspotilaista ei ole käyttänyt mitään ehkäisyä abortin lisäksi.
Itse ajattelen, että abortti on Suomessa liian vapaa. Abortin indikaatioista pitäisi kokonaan poistaa sosiaaliset syyt.Että koska oi Sinä olet joutunut kärsimään saadaksesi sen haluamasi lapse, pitää jonkun toisen kärsiä ei-toivottu raskaus pakotettuna loppuun saakka? Ja se hyödytti sinua... miten?
Ymmärrän hyvin että ajatus abortista ei tunnu hyvältä kun itse haluaa lapsia ja on valmis vaikka mihin niitä saadakseen. En yhä vieläkään ymmärrä minkään noin kamalan toivoista muille, vain siksi että näkemys aiheessa on erilainen kuin sinun.
Kärsineeksi ihmiseksi, olet hyvin julma. Ja jos tragedioilla kisataan muuten, minä voitan.
Siinä oelt kyllä oikeassa että yksikin abortti joka on tehty ehkäisyn laiminlyönnin seurauksena, on ikävä asia. En näe ratkaisuna noiden aborttien kieltämistä (inhimillisen kärsimyksen maksimointina se toki toimisi, jos sitä tahdot), vaan asenteiden korjaamisena ehkäisyn suhten. Sen tulisi olla jokaiselle nuorelle ja aikuiselle itsestäänselvyys, AINA, joka kerta. Uskomukset ja vakuuttelut riskin pienuudesta pitää kitkeä pois, vaikka riski on pieni, se ei lohduta sitä jonka kohdalle se osuu. Se pitää jokaisen tiedostaa.
Asenteet seksiin ja ehkäisyyn avoimemmiksi ja sallivammiksi. Seksi ei ole jotain mikä pitää tehdä äkkiä, salaa, piilossa ja puhumatta kenellekään mitään. Sillä tavalla jää ehkäisy käyttämättä.
- Tilastojen kaivelua
Lääketieteelisistä tai sikiön kehitysvaurioista johtuvia abortteja näytti olevan 3,2 %. Loput ovat sosiaalisia syitä, vaikkakin jaoteltuna useampaan alaotsikkoon.
Mitä tulee käytettyihin ehkäisyihin, niin on muistettava, että tilasto perustuu abortin hakijoiden omaan kertomukseen. Täälläkin on jaettu ohjetta, että varmistaakseen abortin sujuvuuden, kannattaa sanoa syyksi, että käytettiin kondomia, mutta se meni petti. Kukaan ei voi tietää, kuinka moni noista 45 % kondomin käytön ilmoittaneista puhuu totta.- satua
"Täälläkin on jaettu ohjetta, että varmistaakseen abortin sujuvuuden, kannattaa sanoa syyksi, että käytettiin kondomia, mutta se meni petti. Kukaan ei voi tietää, kuinka moni noista 45 % kondomin käytön ilmoittaneista puhuu totta."
Kuka tällaista ohjetta on jakanut? Eihän se edes pidä paikkaansa!
Se taas on meidän kaikkien muiden kannalta ihan se ja sama, mitä sinä lasket sosiaalisiksi syiksi ja minä sinä niitä puhut. Selvyyden vuoksi kannattaisi sinunkin puhua ihan niistä virallisista termeistä, niin ei tarttis koko ajan perustella omakehittämiä väittämiään todellisista ja tilastoiduista asioista. - itselleen:
Ihmiset valehtelevat itselleenkin ja kehittelevät mitä erikoisempia puolusteluja tappamiselle. Kun joku kertoo heille totuuden abortin tappavuudesta, suuttumus kohdistuu totuuden kertojaan. Totuus abortin tappavuudesta on tietysti totta, vaikka sitä ei kukaaan sanoisikaan.
- ......
itselleen: kirjoitti:
Ihmiset valehtelevat itselleenkin ja kehittelevät mitä erikoisempia puolusteluja tappamiselle. Kun joku kertoo heille totuuden abortin tappavuudesta, suuttumus kohdistuu totuuden kertojaan. Totuus abortin tappavuudesta on tietysti totta, vaikka sitä ei kukaaan sanoisikaan.
On olemassa tilasto. Mustaa valkoisella. Se on luettu. Asia on kaikille selvä. Kaikki voivat tilason milloin tahansa lukea. Pyristelysi on naurettavaa.
- 1977
...... kirjoitti:
On olemassa tilasto. Mustaa valkoisella. Se on luettu. Asia on kaikille selvä. Kaikki voivat tilason milloin tahansa lukea. Pyristelysi on naurettavaa.
Jos joku haluaa kuvitella, että naiset tulevat raskaaksi sukupuoliyhteydestä itsestään, niin ihan samahan se on. Se ei varmaan ole kuin hänen henkilökohtainen ongelmansa.
Pääasiahan on, että kuitenkin 61 prosentissa raskauteen ja aborttiin johtaneissa yhdynnöissä on käytetty ehkäisyä.
- tilastoja
ensin on vale, sitten emävale ja sitten tilastot.
monet potilaat sanovat käyttäneensä ehkäisyä (kondomia, pillereitä jne) vaikak tosiasiassa eivät olekaan käyttäneet yhtään mitään. tämä usein selviää myöhemmin kun sanovat sen toimenpiteen jälkeen, useimmiten vuosien päästä.
mietipä pilleriellä, ehkäisylaastareilla ja renkailla tehtyjä monikansallisia tutkimuksia joissa on ollut miljoonia potilaita. laajattutkimukset tulee tehdä ja vielä useassa faasissa ennenkuin markkinoille lasketaan uusi valmiste.
ehkäisyteho on 99.9% luokkaa maailmanlaajuisissa tutkimuksissa pillereillä. miten heillä tuli ei toivottuja raskauksia niiiin vähän. tämä puhuttaa.
kyllähän mitä vaan voi kertoa ja toi on aika yleinen. siinä on selvä epäsuhta laajoihin tutkimuksiin nähden. nyt siis puhun pillereistä ei kondomeista.
t. Tiina- 1977
Henkilökohtaisella tasolla itselläni on ihan sata prosenttinen pettäjyys prosentti ehkäisyrenkaalla.
Se ehkäisyvarmuus tai epävarmuus ei lämmitä siinä vaiheessa kun on tahtomattaan raskaana, ehkäisystä huolimatta.
Ehkäisy teho on 99,9%. Noh, se ei todella lämmitä sitä tuhannetta naista jolle jää sen yksi mahdollisuus tuhannesta. Pelkillä pillereillä tuhat naista (nyt ainakin, oikeasti useita kymmeniä tuhansia) päivittäin harrastaa seksiä. Joillekin niistä sattuu se huono aika, että ovat muutenkin auliita napsahtamaan paksuksi...
Oliko sinusta todellakin vähän, että tuhannesta ehkäisystä yksi petti? minusta se on paljon, aivan liikaa... - 1977
Hormonaalista ehkäisyä kun on kertonut käyttävänsä 9,6% aborttiin hakeutuneista, eli noin 1000 naista.
(Vai väitätkö näitäkin valehdelluiksi, sillä ihmiset vain tykkäävät valehdella abortin hakutilanteissa ja eihän se lääkäri mitenkään muutenkaan näe onko naiselle määrätty ehkäisyä...)
1000 naisella pettää hormonaalinen ehkäisy vuosittain. Tarkoittaa että miljoona yhdyntää tapahtuu vuosittain hormonaalisen ehkäisyn kanssa, jos varmuusprosentti on 99,9. Ihan loogisen kuulosta. Vai mitä?
- 1977
oireilet kokoajan sitä omaa tehtyä aborttiasi.
puolustat ja läpikäyt hommaa ja se hohkaa sun kirjotuksista.
ootko itte huomannu sitä?- saman havainnut
Olen huomannut saman. 1977 pyörii keskustelemassa melkein joka ketjussa. Säälittää nähdä, miten hän yrittää muuttaa todellisuutta omien mielipiteittensä mukaiseksi. Todellisuus pysyy kuitenkin todellisuutena ja faktat faktoina: kohdussa ollut ainutlaatuinen elävä yksilö ei saanut kasvaa ja elää elämäänsä.
1977 ei myöskään tunnu tajuavan, että vaikka hän löytäisi abortin vastustajista mitä valitettavaa tahansa ja paljastaisi nämä hirveiksi ihmiseksi, niin hänen oman tekonsa kauheus ei muutu vähemmän kauheaksi. Ja vaikka kukaan ei sanoisi, että abortti on harkittu tappo, niin sitähän se juuri on. - Maaginenkasipallo
saman havainnut kirjoitti:
Olen huomannut saman. 1977 pyörii keskustelemassa melkein joka ketjussa. Säälittää nähdä, miten hän yrittää muuttaa todellisuutta omien mielipiteittensä mukaiseksi. Todellisuus pysyy kuitenkin todellisuutena ja faktat faktoina: kohdussa ollut ainutlaatuinen elävä yksilö ei saanut kasvaa ja elää elämäänsä.
1977 ei myöskään tunnu tajuavan, että vaikka hän löytäisi abortin vastustajista mitä valitettavaa tahansa ja paljastaisi nämä hirveiksi ihmiseksi, niin hänen oman tekonsa kauheus ei muutu vähemmän kauheaksi. Ja vaikka kukaan ei sanoisi, että abortti on harkittu tappo, niin sitähän se juuri on."Ja vaikka kukaan ei sanoisi, että abortti on harkittu tappo, niin sitähän se juuri on."
Tämä on sinun mielipiteesi - tämän hetkinen yleinen mielipide ja sitä myöten suomen laki on eri mieltä.
(tähän perään joku vois vetästä perinteikkään vauvauvaumurhavauvamurha mölinän) - mielipiteistämme riippumatta
Maaginenkasipallo kirjoitti:
"Ja vaikka kukaan ei sanoisi, että abortti on harkittu tappo, niin sitähän se juuri on."
Tämä on sinun mielipiteesi - tämän hetkinen yleinen mielipide ja sitä myöten suomen laki on eri mieltä.
(tähän perään joku vois vetästä perinteikkään vauvauvaumurhavauvamurha mölinän)Mielipiteet ja lait muuttuvat. Faktat pysyvät faktoina. Abortissa kuolee elävä ihmisyksilö, joka ilman aborttia kasvaisi isommaksi ihmiseksi.
- 1977
Käytä mielikuvitustasi, maailmassa on muitakin nimimerkkejä.
Siksi vaan, että ei tule kenellekään mieleen, että minä harrastaisin maalaispsykolointia... - 1977
mielipiteistämme riippumatta kirjoitti:
Mielipiteet ja lait muuttuvat. Faktat pysyvät faktoina. Abortissa kuolee elävä ihmisyksilö, joka ilman aborttia kasvaisi isommaksi ihmiseksi.
Ja jostain teille on syntynyt kuvitelma, että minä olisin erimieltä, siitä mikä alkio/sikiö/lapsi/solumöykky on?
Erimieltä kanssanne olen sen alkion arvosta, en siitä, että mikä se lajina on... - et ole
1977 kirjoitti:
Käytä mielikuvitustasi, maailmassa on muitakin nimimerkkejä.
Siksi vaan, että ei tule kenellekään mieleen, että minä harrastaisin maalaispsykolointia...rekisteröitynyt!! ;)
- rekisteröityä
et ole kirjoitti:
rekisteröitynyt!! ;)
lähimpään mielisairaalaan, sen verran sairaat on huvitkin.
- ....
rekisteröityä kirjoitti:
lähimpään mielisairaalaan, sen verran sairaat on huvitkin.
ja mikkähän ne sitte oli? Vai jotainko aina on pakko päästä aukomaan... Ja tosiaan, en ollut se joka käytti toisen (1977n) nimimerkkiä. Ja yhtä hyvinhän sen vois ehtiä rekisteröimään joku muu jonka jälkeen se ei enää olisi tuon täällä kirjottavan nimimerkki!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612260En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1061091
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91054- 20979