Pelkäätkö mattojen piiskausta?
Sanoitko työkavereillesi lauantaitöissä, että kyllä tämä kotiolot voittaa, siellä kun joutuu piiskaamaan mattoja?
Haluatko tietää nykyaikasen, paljon paremman ja kevyemmän tavan, piiskata mattoja?
Mattojen piiskaus
8
912
Vastaukset
- Hintriika*
Hyvänen aika, saako mattoja vielä piiskata? Minä kai puhuttelen niitä nätisti. Sanon: "No niin pölyt, olkaapa kilttejä ja menkää pois minun matoltani."
Mikä se Jopelin kevytpiiskaamisen keino onkaan? Kerro ihmeessä! - Maalaismies*
Joulun alla valistunut Marttayhdistyksen täti neuvoi himmentämään valoja. Se kuulemma oli koettu niksi pölyjen hälventämiseksi. Kerroin vaimolleni kannattavani Marttayhdistystä joulusiivouksen kohtuullistamiseksi, mutta jouduin imuroimaan.
että mattoja ei "piiskata" ne imuroidaan ja tuuletetaan;))
Tuli niin raikas tuoksu sisälle, kun taas sain suurimmat pölyt pois huushollista.
Parvekkeelta "kopsautin" pienet matot, jätin parvelasin raolleen ja siellä ne tuulettuivat, vuodevaatteet vieläkin.
Hieno keksintö tuo parvekkeiden lasitus, sateellakin voi vaatteet viedä, vähän kostuvat, mutta pian kuivahtavat.
Hyvää mattojen tuuletusta, sinne missä aurinko paistaa.- fiiuliN
Minä en ole aikoihin piiskannut mattoja
se oli toisen osapuolen tehtävänä.
Nykyisin kun tuo homma on molemmille jo liian raskasta, niin olemme keksineet oivan keinon saamaan pölyt pois näkyvistä.
Otamme vain silmälasit pois päästä----
ja kas kummaa , puhtaampaa ja siistimpää tulee tuossa tuokiossa. - 7-kymppinen
Aikoja sitten lopetin moisen homman. Mattokauppiaat ja siivousekspertit neuvovat, että imurointi ja/tai harjaus tuuletus riittävät. Pieksäminen rikkoo kuituja ja matot vain pölisevät entistä enenmmän.
Useimmat matot on materiaaliltaan sellaiset että kieletään piiskaus, kuten vuodevaatteetkin. Harjaus, tai imurointi ja tuuletus riittää.
- jutta-juulia
Kyllä minulla on yksi matto jota piiskaan aina välillä. Viimeksi noin kuukausi sitten.
Pölyä mokomasta lähtee vielä imuroinnin jälkeen.
Toiset ovat näitä puuvilla/ paperinarumattoja, eivät kerää pölyä sillä lailla.
Muistan vielä ne tampattavat matot kun lapset olivat pieniä. Kannoin matot ulos yhdessä pojan kanssa kun en yksin jaksanut ja vielä joka armas lauantai. Näin jälkeenpäin ajateltuna, älytöntä.
Mieheni, jos hän sattui olemaan kotona, lähti aina ”torille ostamaan kalaa” ja viipyi kunnes taatusti oli siivottu. Toi joskus jopa sen kalankin. Mattoja tämä kultani ei tampannut, vasta varttuneella iällä kun taas olimme kahden hän alkoi siivoamaan ja tamppasi mattojakin. - Aamutuima
Hieman hymyillen huomaan, että aloitit tuon mattotouhun 22.2. ja nyt 25.2. ovat vielä siellä ulkona. Onhan tässä satanut räntää, lunta ja vettä, joskin välillä on paistanutkin.
Meinasit sitten saada ne matot pesetettyäkin. Jos niistä nyt on jäljellä enää yhtään siellä tamppauspaikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134