Minkä ikäisenä paras luovutusaika

[K)

Entä onko tavallista että kasvattaja käy näyttelyissä ennen kun myy pennun.

4

692

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikä on

8 viikkoa. Lähes kaikki kasvattajat luovuttavat pennun tuolloin. Aikaisintaan pennun saa erottaa emästään ja luovuttaa 7 viikon ikäisenä (lain kirjaimen mukaan), mutta omasta mielestäni 7 viikkoinen pentu on vielä kovin pieni.

Meille on tullut pentuja 7, 8 ja 10 viikon iässä. 7 viikkoa oli tosiaan liian aikaisin, vaikka kyllähän siitäkin koira tuli. Haimme pennun pois, koska kasvattaja ei oikein osannut hommaansa (pennutkin olivat vahinkoja ja matoja oli hirveästi). Yksi pentu haettiin 10 viikkoisena, koska meillä ei ollut aikaa tarpeeksi pennulle sitä ennen. Tämä pentu sopeutui hyvin ja täytyy myöntää, että itse pääsimme tietenkin vähemmällä vähän isomman pennun kanssa. Muut koirat on haettu 8 viikon iässä.

Kasvattajamme eivät ole käyttäneet koiria näyttelyssä ennen luovutusta. Täytyy myöntää, etten ollut edes ajatellut/tiennyt, että pentunäyttelyyn kannattaa/on mitään järkeä viedä noin pieniä pentuja.

• saa luullakseni viedä vasta sitten kuin pennulla on rokotukset kunnossa. saattaa olla ikärajakin.
        tarkoittikohan ap. emän käyttämistä näyttelyssä?
        ei kait kukaan kasvattaja voi kaikkia pentuja pitää niin kauan.

• uutta asiaa

En muista koskaan kuulleeni moista.Kyllä se 8 vk. on se yleinen luovutusikä.Täysin uutta tuo näyttelyjuttu. Monta pentua olen ostanut, mutta ei niistä mikään ole missään näyttelyssä ollut ennen luovutusta. Uutta on.

• Kysyjä....

että minä olin ymmärtänyt asian väärin. Kyse oli eräästä kennelistä joka mainosti myytävänä olevia puolivuotiaita pentuja. Pennut olivat jo voittaneet best puppy palkintoja jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1831
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1589
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1539
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1447
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      281
      1236
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1090
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1081
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1032
    Aihe