Moi! Miten voisin opioia puoli voltin eten? pääsen siihen mutta kun pitäisi ponkaista itseni ylös en pääse. ja spgaatti apua myös tarvitaan. Ja jos on taas niitä jalka pöydälle venytä eteenpäin juttui älkää vastatko.
puolivoltti ja myös spagaatti
6
1475
Vastaukset
- ex-rytminen
Tarkoitatko nyt siis ihan oikeaa puoliVOLTTIA vai siltakaatoa eteenpäin? Mietin vaan kun sanoit että "pääsen siihen" niin mitä sillä tarkoitat? Puolivoltissahan on enemmän vauhtia, joten myös ylösnousu tapahtuu aika itsestään. Siltakaadossa taas vauhti on rauhallinen, tarkoitatko tätä? Ja pääset siis "ympäri", mutta et pääse sillasta enää ylös?
Tuosta spagaatista. Se vaatii sitkeää venyttelyä. Venytyksissä kannattaa painottaa niitä lihaksia, jotka eniten kiristävät. Jos ei vielä pääse spagaattia, sitä on aika raskas venyttää spagaattiasennossa, mieluiten kannattaa tehdä sitä tukevia venytyksiä. Esim. jos takareidestä kiristää, tee takareisivenytyksiä jne.- 12pantteri34
Joo just näin. oikee puolivoltti. enkä pääse siitä ylös. sitä ihmettelenkin ihan kuin mun kädet olis naulattu lattiaan kiinni! Ihan outoo!
- ex-rytminen
12pantteri34 kirjoitti:
Joo just näin. oikee puolivoltti. enkä pääse siitä ylös. sitä ihmettelenkin ihan kuin mun kädet olis naulattu lattiaan kiinni! Ihan outoo!
Entäs pääsetkö siltakaatoa? Itse osasin ensin siltakaadon (siis niin että pääsin sillasta myös ylös) ja kun rupesin harjoittelemaan puolivolttia, se sujuikin tosi helposti, koska sehän on muuten lähes sama kuin puolivoltti, mutta voltti vaan tehdään vauhdilla. Ja onko selkäsi tarpeeksi notkea? Tosi vaikea neuvoa näin, livenä osaisin :)
- 12pantteri34
ex-rytminen kirjoitti:
Entäs pääsetkö siltakaatoa? Itse osasin ensin siltakaadon (siis niin että pääsin sillasta myös ylös) ja kun rupesin harjoittelemaan puolivolttia, se sujuikin tosi helposti, koska sehän on muuten lähes sama kuin puolivoltti, mutta voltti vaan tehdään vauhdilla. Ja onko selkäsi tarpeeksi notkea? Tosi vaikea neuvoa näin, livenä osaisin :)
moi! Niin kyl mä osaan siltakaadon. mutta aina en pääse ylös ku ei oo vauhtii. :(
- janee92
voin suoraan sanoa, että tuo jalka pöydälle tai tuelle on kyllä paras tekniikka harjoitella spagaatia. Siinä venyy juuri ne lihakset niinkuin on tarkoituskin. Sun pitää vaan rauhallisesti sitä sillä tavalla venyttää. Ja tuo sattuu vielä olemaan nopein tapa päästä siihen spagaatiin. Jos rupeat vain lattialla venyttelemään, saattaa tietyt lihaksesi jäädä venyttelemättä jolloin spagaatia tehdessäsi saat pahoja revähdyksiä. Itse olen melkein 12 vuotta balettia tanssinut enkä kyllä parempaa keinoa keksi kuin tuon tuen kanssa venyttelyn.
- jumppa1
sun kannattaa kokeilla ihan maassa spagua ja venyttää sitä vähiintään 2 minuuttia . ja lonkankoukuistajaa ja takareisä mitää myös venyttää 1-2 minuuttia kun se voi olla vaikka takareidestä kiinni että et pääse pohjaa. kun venytätä spagua koita tuntea missä kohalla se kipu tuntuu kun jos tuntuu takareidessä niin venytä takareittä ennemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748