Olkapää leikattu pari vuotta sitten. Nyt on ollut kipuilua muutama kuukausi. Välillä särky ollut kovaakin. Kävin magneettikuvassa. Siinä näkyi tulehdusta ym pientä (vähän kalkkia).
Olkapää leikattu siis pari vuotta sitten. Silloin oli ahdasolkapää, löysä olkapää, tulehdusta, luupiikkejä jne.
Nyt ortopedi ehdotti olkapään uutta tähystämistä. Silloin olkapää "putsattaisiin" eli poistettaisiin tulehtunut kuodos jne.
Onko kenelläkään kokemusta olkapään puhdistusleikkauksesta? Ymmärsin sen olevan "pieni" operaatio. Onko näin? Paljonko saitte sairaslomaa?
olkapää
7
2666
Vastaukset
itselläni varmaan samankaltainen operaatio edessä,leikkauksesta vuosi kulunut eikä tunnu olkapää paranevan,uusiin magneettikuviin menossa.Käsitykseni mukaan sairasloma jo pelkän tähystyksen jälkeen(ilman että mitään "korjataan") on 2-3 viikkoa ja jos jotain joudutaan tekemään se on noin 2-3 kuukautta riippuen siitä mitä teet työksesi...näin mun annettiin herttoniemen sairaalassa ymmärtää??
- mitä tarkoittaa...
Milloin olet menossa magneettikuvaan? Olisi mielenkiintoista kuulla mitä löytyy ja mitä tehdään. Mikä sinun olkapäässäsi oli vikana kun se leikattiin?
Minä olin leikkauksen jälkeen sairaslomalla 2,5 kuukautta. Ortopedi olisi kirjoittanut lisää sairaslomaa mutta minulla alkoi kesäloma. mitä tarkoittaa... kirjoitti:
Milloin olet menossa magneettikuvaan? Olisi mielenkiintoista kuulla mitä löytyy ja mitä tehdään. Mikä sinun olkapäässäsi oli vikana kun se leikattiin?
Minä olin leikkauksen jälkeen sairaslomalla 2,5 kuukautta. Ortopedi olisi kirjoittanut lisää sairaslomaa mutta minulla alkoi kesäloma.puolelle jonotan ja aika kuvauksiin vasta 21.5
joten aika pitkä aika odotella.Kaaduin tammikuussa 2006 loukaten olkapään,kipu ei alkanut hellittää ja lopuksi otettiin magneettikuvat,löydöksenä hauislihakseen kiinnittyvän jänteen repeämä.Se tosiaankin operoitiin huhtikuussa 2007 ja töihin palasin vasta syyskuussa.Se ei vaan yksinkertaisesti parane ja on jatkuvasti tulehdustilassa,kortisonipiikkejä saanut yli sallitun määrän(ei niistäkään apua).Lopulta leikannut ortopedi pyöritteli päätään ja laittoi lähetteen uusiin kuvauksiin...totesi vielä että tässä vaiheessa on melko turha fysikaalisin hoidoin olkapäätä kuntouttaa...hänen mielestään siitä ei nyt apua ja rahat vaan menee hukkaan,jäi jotenkin vaikutelma että hänellä epäilys jostain "viasta" mutta ei kuitenkaan sitä ääneen sanonut!Nyt taas maanantaina jouduin jäämään sairaslomalle ja pomo ei ollut kovin mielissään:( mutta minkäs teet kun särky vie työkyvyt!!- leikattu
mustakatti kirjoitti:
puolelle jonotan ja aika kuvauksiin vasta 21.5
joten aika pitkä aika odotella.Kaaduin tammikuussa 2006 loukaten olkapään,kipu ei alkanut hellittää ja lopuksi otettiin magneettikuvat,löydöksenä hauislihakseen kiinnittyvän jänteen repeämä.Se tosiaankin operoitiin huhtikuussa 2007 ja töihin palasin vasta syyskuussa.Se ei vaan yksinkertaisesti parane ja on jatkuvasti tulehdustilassa,kortisonipiikkejä saanut yli sallitun määrän(ei niistäkään apua).Lopulta leikannut ortopedi pyöritteli päätään ja laittoi lähetteen uusiin kuvauksiin...totesi vielä että tässä vaiheessa on melko turha fysikaalisin hoidoin olkapäätä kuntouttaa...hänen mielestään siitä ei nyt apua ja rahat vaan menee hukkaan,jäi jotenkin vaikutelma että hänellä epäilys jostain "viasta" mutta ei kuitenkaan sitä ääneen sanonut!Nyt taas maanantaina jouduin jäämään sairaslomalle ja pomo ei ollut kovin mielissään:( mutta minkäs teet kun särky vie työkyvyt!!hei! Mulla olkapää leikattiin ensimmäisen kerran 2vuotta sitten, mutta ei tullut kuntoon. Otettiin viime syksynä magneettikuvat, mutta ei niissä oikein mitään selvää löytynyt, kivut kuitenkin jatkuivat ja olin töissä koko ajan. Menin sitten joulun alla ihan muissa asioissa terveyskeskukseen ja tämä lääkäri laittoi lähetteen olkapäihin erikoistuneelle ortopedille. Nyt sitten käsi operoitiin uudestaan ja kaikenlaista löytyi mm. kaksi jännettä revennyt,ac-nivel korjattiin ja korjailtiin edellistä leikkausta, silloin tehtiin tilaa jota ei sitten kumminkaan ollut riittävästi. Nyt täytyy vainihmetellä, että kuinka nämä repeämät ym. eivät näkyneet viime syksynä otetuissa magneettikuvissa? Ei voi muuta sanoa kuin että kehen ja mihin voi luottaa?
leikattu kirjoitti:
hei! Mulla olkapää leikattiin ensimmäisen kerran 2vuotta sitten, mutta ei tullut kuntoon. Otettiin viime syksynä magneettikuvat, mutta ei niissä oikein mitään selvää löytynyt, kivut kuitenkin jatkuivat ja olin töissä koko ajan. Menin sitten joulun alla ihan muissa asioissa terveyskeskukseen ja tämä lääkäri laittoi lähetteen olkapäihin erikoistuneelle ortopedille. Nyt sitten käsi operoitiin uudestaan ja kaikenlaista löytyi mm. kaksi jännettä revennyt,ac-nivel korjattiin ja korjailtiin edellistä leikkausta, silloin tehtiin tilaa jota ei sitten kumminkaan ollut riittävästi. Nyt täytyy vainihmetellä, että kuinka nämä repeämät ym. eivät näkyneet viime syksynä otetuissa magneettikuvissa? Ei voi muuta sanoa kuin että kehen ja mihin voi luottaa?
olen myös kuullut muitakin mystisiä juttuja jotka muka eivät ole magneettikuvissa näkyneet!!!Vähän arveluttaakin löytyykö multakaan mitään...riippuu kuulemma kovasti radiologin eli röntgenlääkärin ammattitaidosta tulkita kuvia,jos nyt ei selviä mitään niin kyllä mäkin turvaudun käsiortopediaan erikoistuneen lääkärin tutkimuksiin,tuppaa vaan olemaan aika kallista lystiä:(.....joka tapauksessa itse tunnen että kaikki olkapäässä ei ole ok!
- mitä tarkoittaa...
mustakatti kirjoitti:
olen myös kuullut muitakin mystisiä juttuja jotka muka eivät ole magneettikuvissa näkyneet!!!Vähän arveluttaakin löytyykö multakaan mitään...riippuu kuulemma kovasti radiologin eli röntgenlääkärin ammattitaidosta tulkita kuvia,jos nyt ei selviä mitään niin kyllä mäkin turvaudun käsiortopediaan erikoistuneen lääkärin tutkimuksiin,tuppaa vaan olemaan aika kallista lystiä:(.....joka tapauksessa itse tunnen että kaikki olkapäässä ei ole ok!
Niin, minun ahdasolkapääni leikattiin yksityisellä ortopedilla. Piti olla ihan rutiinijuttu. Maksoi mulle 3500 euroa. Ei tullut kuntoon.
Löysin sitten ihan olkapääspesialistin. Jouduin odottamaan ekaa aikaa hänelle 7 viikkoa. Se kyllä kannatti. Otettiin magneettikuvat ja leikattiin. Olkapää oli siis kaiken muun lisäksi löysä.Todella hyvä ja muutenkin mukava ja asiansa osaava ortopedi. Nyt löysyys ym ovat kunnossa. Mutta edelleen on sitä tulehdusta. Otettiin uudet magneettikuvat...tulehdusta jne. Nyt katson paraneeko tulehdus kylmähoidolla. Jos ei, niin edessä se "putsausleikkaus". - tuleeko kuntoon
mitä tarkoittaa... kirjoitti:
Niin, minun ahdasolkapääni leikattiin yksityisellä ortopedilla. Piti olla ihan rutiinijuttu. Maksoi mulle 3500 euroa. Ei tullut kuntoon.
Löysin sitten ihan olkapääspesialistin. Jouduin odottamaan ekaa aikaa hänelle 7 viikkoa. Se kyllä kannatti. Otettiin magneettikuvat ja leikattiin. Olkapää oli siis kaiken muun lisäksi löysä.Todella hyvä ja muutenkin mukava ja asiansa osaava ortopedi. Nyt löysyys ym ovat kunnossa. Mutta edelleen on sitä tulehdusta. Otettiin uudet magneettikuvat...tulehdusta jne. Nyt katson paraneeko tulehdus kylmähoidolla. Jos ei, niin edessä se "putsausleikkaus".leikkaus suoritettiin turussa 25.1-08
tulin siihen käsitykseen, että tilanne selviää kunnolla aina vasta leikkauksessa.( ei missään kuvissa)
mulle tehtiin avo leikkaus jossa todettiin jänteen täydellinen sijoiltaan meno.(hauiksen kääntäjän jänne olkapäässä)
olen kuitenkin pystynyt asian kanssa elämään yli 1,5-vuotta (silloin sen tapaturmaisesti telosin)
tosin vaivaa on ollut jatkuvasti.
leikkauksessa jänne laitettiin paikoilleen ja varmistukseksi asennettiin kaksi titaani hakasta,
sekä jännettä jotenkin kiristettiin.
nyt aijon maanantaina kokeilla mennä töihin, koska en joudu käteni kanssa ponnistelemaan työssäni.
täydellistä käden kuormituskieltoa määrättiin 6-viikkoa, josta on viikko jäljellä, kannoin kättä 2-viikkoa.
leikkaus maksoi 600 euroa
toimeenpide suoritettiin kaubungin sairaalassa Turussa
olin aunperin yksityisellä lääkäriasemalla tutkittavana, jonka ortopedi myös leikkauksen suoritti.
Käsi on vielä kipeä, varsinkin öisin ja tietysti esim. paitaa päälle laittaessa, persettä pyyhkiessä, jne
jumppa on vain toistaiseksi kuormittamatonta vapaata käden riiputtamista ja pientä pyöritystä käden riippuessa vapaana en syö mitään kipulääkkeitä enää,vaikka joskus vähän sattuukin
toivottavasti käsi tulis kuntoon ...??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197526Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista776494- 955244
- 524595
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494256- 2304159
- 444065
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283938- 583080
- 482576