Heippa kaikki Alfafanit.Kertokaa rehellinen mielipiteenne.Itselläni on Fiat Marea Weekend -99.Auto pelaa ,kuin unelma .Ei vie öljyä, kesk.lukko toimii. Nitisee sieltä täältä.Mutta tuntuu niin arkiselta. Järki sanoo älä vaihda,mutta sydän sanoo vaihda. Kiikarissa olisi Alfa 1.8 SW 2001-2003. Kertokaa mielipiteenne , kannaattaako vaihtaa hyvää ja halpaa Fiiua Alfaan.
alfafani
8
1233
Vastaukset
- mutta eihän me
siitä välitetä....
jos sun päänsisässä ääneet käskee niin tehdä, ni anna mennä... - Alfisti
Mieti, haluatko omistaa ja ajaa Alfa Romeolla? Vaihtaessasi hyvintoimivan Fiatin Alfaan, ei asiantila juurikaan muutu. Samat nitinät ja natinat seuraavat perässä, öljynkulutus saattaa tietyissä tapauksissa hiukan kasvaa, ajettavuus tosin paranee, samoin ajokin ulkonäkö (noh, makuasia) mutta arjesta ei tule juhlaa ja konepellin alla lukee edelleen FIAT AUTO S.P.A
Hyvintoimivan Fiatin omistamista sinun ei tarvitse perustella sitä kenellekkään, mutta hankkiessasi Alfan kaikki vähänkään itseään oikeina automiehinä pitävät katsovat velvollisuudekseen nähdä vaivaa tekemästäsi autovalinnasta.
Arvostelu ja tulevaisuuden uhkakuvakertomukset ovat arkipäivää niiltä henkilöiltä, jotka eivät ole Alfalla metriäkään ajaneet saati sellaista koskaan omistaneet (heistä tosin ei kannata välittää)
Mutta mieti, haluatko Alfistiksi. Alfa nimittäin vaatii hieman huumorintajua ja asennetta. Se ei ole minkään jäykkäniskaisen insinöörin "premiprierium" -auto, vaan italialaisen tyylikäs ja hauska.....
Mutta jos sinulla on jo hyvintoimiva Fiat, niin harkitse, harkitse.....- vittorio
Kyllä minun 156:n ylläpito on ollut pelkkää juhlaa. Ei se sen vikaherkempi ole kuin muutkaan autot, hieman perehtymistä tosin vaatii. Öljyä ei syö kunnossa ollessaan tai ainakaan minun 2.0 ei ole kolmen vuoden aikana sitä tehnyt. Jakohihnan vaihtoväli on 3v./60tkm ja siitä kannattaa pitää kiinni.
156 on yksi maailman kauneimmista autoista ja samalla myös kopioitu paljon, esim. takaovenkahvat.
MAHTAVA AJAA! Mut jos ajon aikana ei tule pakko-ostos-olotila ei alfa taida olla sinun auto. - Arjesta juhlaa
Hyvin toimivan Fiatin vaihtaminen hyvin toimivaan Alfaan tekee kuin tekeekin arjesta juhlaa. Öljyn kulutus voi kasvaa, samoin bensiinin ja renkaiden... ja onhan siinä kalliit vakuutusmaksutkin, mutta tyyli, ajettavuus, kuljettajan paikka ja monet pienet yksityiskohdat puoltavat Alfaa. Eikä se edes nitise. Konepellin allakin lukee Alfa Romeo.
Kenties parasta Alfassa on kuitenkin se, että jäykkäniskaiset insinöörit ovat ihan tolkuttoman tohkeissaan hankkimastasi tyylikkäästä ja hauskasta premipremiumista. Puolet heistä kehuu sitä selvin päin ja haukkuu kännissä toisen puoliskon toimiessa juuri toisin päin. He uskottelevat lähiympäristölle ajavansa mieluummin Ooppel Corollalla, mutta eivät usko itsekään. Tähän tarvitaan huumorintajua, mutta jos ei sitä ole valmiiksi, ei kannata masentua, sillä näitä sössötyksiä kuunnellessaan se kehittyy ihan itsestään.
Asennettakin pitää olla. Alfalla pitää ajella tyylikkäästi ja lapa (tarkoitan tällä toisten alfistien kohdalla ylös nostettua kättä) pystyssä. - Alfisti
Arjesta juhlaa kirjoitti:
Hyvin toimivan Fiatin vaihtaminen hyvin toimivaan Alfaan tekee kuin tekeekin arjesta juhlaa. Öljyn kulutus voi kasvaa, samoin bensiinin ja renkaiden... ja onhan siinä kalliit vakuutusmaksutkin, mutta tyyli, ajettavuus, kuljettajan paikka ja monet pienet yksityiskohdat puoltavat Alfaa. Eikä se edes nitise. Konepellin allakin lukee Alfa Romeo.
Kenties parasta Alfassa on kuitenkin se, että jäykkäniskaiset insinöörit ovat ihan tolkuttoman tohkeissaan hankkimastasi tyylikkäästä ja hauskasta premipremiumista. Puolet heistä kehuu sitä selvin päin ja haukkuu kännissä toisen puoliskon toimiessa juuri toisin päin. He uskottelevat lähiympäristölle ajavansa mieluummin Ooppel Corollalla, mutta eivät usko itsekään. Tähän tarvitaan huumorintajua, mutta jos ei sitä ole valmiiksi, ei kannata masentua, sillä näitä sössötyksiä kuunnellessaan se kehittyy ihan itsestään.
Asennettakin pitää olla. Alfalla pitää ajella tyylikkäästi ja lapa (tarkoitan tällä toisten alfistien kohdalla ylös nostettua kättä) pystyssä.En aloituskommentillani tarkoittanut latistaa Fiat -omistajan mielenkiintoa Alfa Romeota kohtaan, mutta kehoitin häntä harkitsemaan sillä monet lähtevät vaihtamaan ajokkia pelkkien mielikuvien varassa ja jos ne eivät jostain syystä täsmääkkään elävän elämän kanssa, sitä helposti pettyy.
Omistamme 156 2.0 TS:n ja koko perheemme on pitänyt siitä kovasti. Se on hieno ajettava, kulkee ketterästi, on kaunis katsella eikä siinä viimeisen kahden vuoden aikana ole ollut mitään halvaannuttavia vikoja. Vain kulutusosia on vaihdettu ja määräaikaishuollot suoritettu!
Meidän Alfamme kyllä nitisee ja natisee (liekö jo 8 vuoden iällä osuutensa asiaan) mutta ei se meitä haittaa, se kuuluu sen luonteeseen.
Nykyisistä Alfoista en ole käynyt kurkistamassa, mutta kyllä ainakin meillä lukee tyyppikilvessä: "FIAT AUTO S.P.A" ja saman verstaan autojahan ne ovat. Moottorin päällykotelossahan on sitten "Alfa Romeo" -teksti valuun painettuna, mutta kuulemani mukaan ainakin 2.0 TS 16V -moottori olisi Fiat/Lancia -yhteistyön tulos, tiedä sitten......
Minään "premipierium" -autoina en ainakaan näitä 156:sia pidä (ja hyvä niin!) Muutenhan niillä ajelisivat kaikenlaiset jäykkäniskainssit ja ne olisivat kaikenmaailman vertailutestien testivoittajia (Yök!).
Myös minun mielestäni Alfailu vaatii huumorintajua, asennetta ja fiksua käytöstä tien päällä, tai ainakin itse olen yrittänyt näin toimia.
Ja nostetaan sitä lapasta, kun vastaan ajellaan :) - amorooso
Alfisti kirjoitti:
En aloituskommentillani tarkoittanut latistaa Fiat -omistajan mielenkiintoa Alfa Romeota kohtaan, mutta kehoitin häntä harkitsemaan sillä monet lähtevät vaihtamaan ajokkia pelkkien mielikuvien varassa ja jos ne eivät jostain syystä täsmääkkään elävän elämän kanssa, sitä helposti pettyy.
Omistamme 156 2.0 TS:n ja koko perheemme on pitänyt siitä kovasti. Se on hieno ajettava, kulkee ketterästi, on kaunis katsella eikä siinä viimeisen kahden vuoden aikana ole ollut mitään halvaannuttavia vikoja. Vain kulutusosia on vaihdettu ja määräaikaishuollot suoritettu!
Meidän Alfamme kyllä nitisee ja natisee (liekö jo 8 vuoden iällä osuutensa asiaan) mutta ei se meitä haittaa, se kuuluu sen luonteeseen.
Nykyisistä Alfoista en ole käynyt kurkistamassa, mutta kyllä ainakin meillä lukee tyyppikilvessä: "FIAT AUTO S.P.A" ja saman verstaan autojahan ne ovat. Moottorin päällykotelossahan on sitten "Alfa Romeo" -teksti valuun painettuna, mutta kuulemani mukaan ainakin 2.0 TS 16V -moottori olisi Fiat/Lancia -yhteistyön tulos, tiedä sitten......
Minään "premipierium" -autoina en ainakaan näitä 156:sia pidä (ja hyvä niin!) Muutenhan niillä ajelisivat kaikenlaiset jäykkäniskainssit ja ne olisivat kaikenmaailman vertailutestien testivoittajia (Yök!).
Myös minun mielestäni Alfailu vaatii huumorintajua, asennetta ja fiksua käytöstä tien päällä, tai ainakin itse olen yrittänyt näin toimia.
Ja nostetaan sitä lapasta, kun vastaan ajellaan :)Hyvin kirjotettu, varsinkin se eka.
Mulla oli alfa75 mut jostain syystä vaihdoin pois.(en oikeenmuista miks, olisko ollu virtalukon pohjantakia). no, nyt päässyt taas kiinni ihmisyyteen ja ostanu alfan. (jokaisella itseäänkunnioittavalla ihmisellä pitää olla punanen italialainen urheiluautu!!!)
Sanoisin, et alfa on enemmän kun auto!
Ennen se kyllä herätti enemmän keskustelua kun nyt, mutta ei sitä hiljasena tartte nytkään olla.
Ja jokanen tojotaansa duunannuteini tulee viereen kaasutteleen, eli hauskaa riittää!!! - Satakuusnepa
Alfisti kirjoitti:
En aloituskommentillani tarkoittanut latistaa Fiat -omistajan mielenkiintoa Alfa Romeota kohtaan, mutta kehoitin häntä harkitsemaan sillä monet lähtevät vaihtamaan ajokkia pelkkien mielikuvien varassa ja jos ne eivät jostain syystä täsmääkkään elävän elämän kanssa, sitä helposti pettyy.
Ja nostetaan sitä lapasta, kun vastaan ajellaan :)Alfa Romeoni tyyppikilvessä lukee valmistajan kohdalla Alfa-Lancia Industriale tai jotain sinne päin. Liekö tämä sitä todellista BREEMIUMIA, että ostaja saa valita autoonsa mieleisen valmistajan. Seuraavaan otan Alfa Romeo - Maserati S.A:n.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001118&posting=22000000029547507#22000000029547507
sanontaa että Fiatista tulee isona Alfa, kunhan se vähän kasvaa....ehkei kuitenkaan riittävän nopeasti joten suosittelen että hankit sellaisen.
Tuossa yksi kirjoitti että joudut perustelemaan hankintaasi, mikä onkin yksi Alfan hankinnan hyviä puolia. On monta merkkiä mikä ei aiheuta minkäänlaisia kahvipöytäkeskusteluja.....aah mutta Alfalla nautit niistäkin hetkistä.
Jo neljä omistanut, toivottavasti eivät jää siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058