Kasvinoituus

Topu

"Vegetalista" on nimitys perulaiselle shamaanille joka hallitsee kasvinoituuden. Huonosta alkukesästä huolimatta näyttää siltä että kesä tuleekin olemaan varsin suotuisa kasvinoituuden kannalta.

Kuminat ja persiljat kukoistavat ;-)

Noidan puutarhaa kitkiessäni tutustuin vahingossa ilmeisesti Ukonhattuni voimaan, koska jouduin petiin useaksi vuorokaudeksi. Te ette halua kuulla yksityiskohtia, sen voin taata. Siis en suosittele. Jos näette kyseisen kasvin puutarhassanne, niin kitkekää se paksut hanskat kädessä. Varokaa erityisesti sen juurta! Ja polttakaa sitten suurin seremonioin, sillä taas on maailma vapautunut yhdestä pienestä pahasta...

Ennenvanhaan Ukonhatulla noidat tekivätkin vaikka mitä.

Näin kesällä kasvinoituus on mielenkiintoinen ja ajankohtainen aihe. Monellako täällä se on verissä, vai onko tämä foorumi muuttunut pelkästään filosofiseksi lepertelyksi...?

Miten tunnistatte kasvin, jossa on Voimaa?

5

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummeli

No enpä ainakaan voi sanoa liperin vaikuttaneen, senhän pitäs karkottaa noidat ja sammakot. Kumpiakin on tuvassa asti ollunna, en tarkoita itseäni kummassakaan määritteessä ;)
      Oolaminlehti eli hirvenjuuri tuntuu jotenkin väkevältä, en osaa tarkemmin määrittää fiilistä kun en ole filosofoinut tarpeeksi. Aaprotti on toinen mokoma. Onhan noita.
      Puutarhani on iänkakkisen vanha, tuli talon mukana, ja kaivelin aikoinaan ekakertalaisena puskia periaatteella: tuo on Joku, en heitä menemään, tutkitaan, ja aina se oli "puutarhakasvi". Historiaa piisaa paikalla.
      Kyläläiset kertoivat että meillä on oma kummitus, noin 30-vuotias mies. No syrjähdin asiasta, anteeksi.

• maagikko

Olen lukenut viisaita kirjoja. Kokeilematta ovat jääneet. Sen ymmärrän etä oikeassa suhteessa ne parantaa tai tappaa. Itse olisin aikoinaan uteliaisuuttani kokeillut hullukaali nimistä. Onneksi kasvoin???? sen vaiheen ohitse. Nyt vetelen röökiä ja välillä lonkeroa. Mutta kahvi on parasta piristettä Taidan mennä tupakalle.

• mummeli
        maagikko kirjoitti:

Olen lukenut viisaita kirjoja. Kokeilematta ovat jääneet. Sen ymmärrän etä oikeassa suhteessa ne parantaa tai tappaa. Itse olisin aikoinaan uteliaisuuttani kokeillut hullukaali nimistä. Onneksi kasvoin???? sen vaiheen ohitse. Nyt vetelen röökiä ja välillä lonkeroa. Mutta kahvi on parasta piristettä Taidan mennä tupakalle.

Herttimunjee nyt on mummo tajunnu koko keskustelun iihan väärin. En hoksinut ollenkaan että kasveja olis pitänyt käyttää päähän menevällä tavalla! No en ole siinä mielessä poltellut enkä napsinut mitään ja hyvin olen pärjännyt, rohdoskäytöstä kuvittelin puhuneeni!

• andy

kipparikalle saa voimaa pinaatista

• daisy

topu, kertoisitko minulle kasvinoituudesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe