Uudelleen koulutukseen...

Tervehdys kaikille ja mukavaa viikkoa!

Täällä muistaakseni oli ainakin muutamia jotka olivat uudelleenkoulutuksessa?? Muistanko väärin?

Itselle on nyt tuolla sädetyksessä alkaneet puhumaan ,että pitäs alkaa miettimään uudelleenkoulutusta:)

Mutta miten tämä käytännössä menee? Pitääkö mun itse hakea näissä nyt menossa olevissa hakuaikojen puitteissa opiskelupaikkaa? Vai mitä kautta se tulee?

Millanen rulianssi tämä oikein on ?

Voikaa kaikki hyvin ja otetaan tästä keväästä kaikki irti:)

13

750

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudelleen koulutuksesta

että millaista työtä olet aiemmin tehnyt, jos et enää sovellu siihen ja millaisia haittoja sinulle on syövän takia tullut?

• Olen hoitoalalla.
        Ja käden ja sormien toiminta on osaltaan menetetty.

Mutta nyt säteisiin...
        Päivänjatkoja immeisille!!!!

• Janett
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Olen hoitoalalla.

Mutta nyt säteisiin...

uuteen ammattiin, jos ei terveydellisistä syistä kykene enää entiseen. Itse ei siis tarvitse maksaa opiskelukuluja.

Minäkin luulin välillä, etten kykene enää toimistosihteerin hommiin tietokoneen ääreen, kun vinkristiini-sytostaatti vei sormenpäistä tunnot ja käsistä voimat. Mutta onneksi tunto palautui ja olen ollut töissä jo 19.11. saakka. Vajaan kuukauden päästä tulee jo vuosi kun syöpäni löytyi. Niin se aika rientää. Silloin luulin kuolevani enkä ainakaan uskonut koskaan enää pääseväni töihin takaisin. Siellä sitä istun nyt kuin ennenkin enkä välillä muista olleenikaan pois. Paitsi, että oloni on nyt parempi kuin vuosi sitten ja vaaleiden hiusten tilalla on ruskea, kihara tukka. Kunpa tästä vain saisi nauttia pitkään....

Tsemppiä hoitoihin ja uudelleenkoulutukseen!

• vastauksestasi
        pikkuhöpäkkä kirjoitti:

Olen hoitoalalla.

Mutta nyt säteisiin...

Onko sinulla kuitenkin vakituinen työsuhde hoitoalalla? Vai mistä se nyt jo tiedetään, ettet kykene entiseen työhösi?

Itse onneksi kykenin palaamaan vanhaan työhöni, se kun ei ole fyyisesti raskasta. Tosin tuntuu että pää ei pysy kiireen mukana :(

• Elisama

Älä hae vielä mihinkään.
      Ensin kun sinut on hoidettu, niin lääkäri arvioi mikä on työkykysi ja mitkä ovat rajoitteet jotka tulee huomioida uudessa ammatissa.
      Sitten KELA ja Työvoima yhdessä tutkii sinun kanssasi mitä aloja on mahdollista ja mitkä sinua kiinnostaa.
      Sitten tulee vasta katsottavaksi milloin alkaa sopivaa koulutusta ja seuraavaksi haku.
      Taloutesi on turvattu koulutuksen ajan.
      Niin ja tietysti sairasloman on loputtava ennen koulutuksen alkua.

• No minä en tuon hakemisen kanssa sittenmin hermoile.

Kun fysioterapeutti sanoi ,että ala miettimään takaraivossa,että mitäs haluaisit työksesi tehdä:)
      Että hän on melko varma,että koulutus tarvitaan ja pyysi lääkäriltä lähetteen vielä toimintaterapeutille..
      Ja lääkäri on kirjoittanut B-lausunnon että olen työkyvytön...
      Ja nyt kun hoksasin, että on hakuajat ties minne niin aattelin, että pitääkö mun itse alkaa hakemaan:)

Mutta minä otan sittenmin säteet rauhassa vastaan ja annan asioiden mennä omalla painollaan:)

Kiitos kaikille oikein paljon ja mukavaa päivää...

• Elisama

Oikein teet kun odotat.
        Ne systeemit on hieman jäykkiä, mutta niissä on jonkinverran itse pidettävä myös puoliaan.
        Olen tuhon paperirumbaan joutunut osallistumaan todella monen ihmisen kohdalla (kolminumeroinen luku).

• sinulle..

minulle luvattiin rintasyövän ja tram leikkauksen jälkeeen että en pysty kantamaan kädelläni kuin max kilon, en voi mahallani (leikattu) enää odottaa ja ruummiilinen työ on loppu. Minun käskettiin muistaa että en ole enää nuori tyttö (33v)..:)

Itse en pystynyt luopumaan ruummiillisesta harrastuksesta (rakentaminen) vaikka naisihminen olenkin ja keposesti kantelen 30kg säkkejä ja pyöräytin tuossa lapsenkin vuosi sitten. Teen myös helposti koko päivän hommia paikat vaan hieman aristaa illalla..

Itse jatkoin normaalia elämää ja normaaleja rutiineja ilman aitoa rintaa, imusolmukkeita ja ihan samoja puutarha askareita yms. aluksi sattui mutta parissa vuodessa helpotti. Juuri terveydenhoitajalla tein lihasvoimakkuustestin tälle kädelle joka huitelin kaikkien normaali naisten arvojen yli ja oli miesten luokkaa.

Jos olisin uskonut olisi luopunut isosta osasta itseäni ja heittäytynyt "helppoihin hommiin" jo nuorella iällä mutta olisin jäänyt ilman sitä tyydytystä joka näissä raskaissa hommissa tulee työpäivän loputtua..

• kun kerroit

Samoin ajattelen toimia:)

• sypis

Hieno kirjoitus. Juuri tuota tarvitsin tällä hetkellä.
        Aloitan huomenna viimein levyseppä/hitsaaja opinnot ja kokoajan on huolettanut miten tuo imusolmuukkeeton käsi kestää. Minulle ei edes ole ehdotettu uudelleenkoulutusta, vaan sanottu että työkyky palaa.
        Jatkankin oikeastaan siitä mihin ennen sairastumista jäin. Saan työmarkkinatuen/8€ päivä.
        Täytyy vaan mennä reippaasti etiäpäin. Vappuna on kontrolli.
        Pikkuhöpäkällekin tsemppiä loppusuoralle ja onnea uuden ammatin löytymiseen.

• Elisama
        sypis kirjoitti:

Hieno kirjoitus. Juuri tuota tarvitsin tällä hetkellä.
        Aloitan huomenna viimein levyseppä/hitsaaja opinnot ja kokoajan on huolettanut miten tuo imusolmuukkeeton käsi kestää. Minulle ei edes ole ehdotettu uudelleenkoulutusta, vaan sanottu että työkyky palaa.
        Jatkankin oikeastaan siitä mihin ennen sairastumista jäin. Saan työmarkkinatuen/8€ päivä.
        Täytyy vaan mennä reippaasti etiäpäin. Vappuna on kontrolli.
        Pikkuhöpäkällekin tsemppiä loppusuoralle ja onnea uuden ammatin löytymiseen.

Vai onko tuo 8 ekeä koulutustukea.

• sypis
        Elisama kirjoitti:

Vai onko tuo 8 ekeä koulutustukea.

viralliselta nimeltään ylläpitokorvaus, joka tulee työmarkkinatuen päälle tuo 8€ päivässä.

• Elisama
        sypis kirjoitti:

viralliselta nimeltään ylläpitokorvaus, joka tulee työmarkkinatuen päälle tuo 8€ päivässä.

No hyvä sitten.
        Minä jo ehdin huolestua että maksaako ne sinulle noin pientä työmarkkinatukea.
        No sillä nimellä se taitaa nykyään kulkea jonka sanoit.
        Jos työmarkkinatukesi olisi ollut noin pieni, niin olisin antanut jonkin neuvon, tai oikeastaan kysynyt ensin lisää, mutta nyt ei tarvitse.
        Opiskelun iloa sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe