Kun jehovantodistaja suorittaa (vt-seuran käsityksen mukaan) hyvän uutisen saarnaamista, suorittaa hän sitä velvoitetta, joka hänellä jehovantodistajana on. Mikäli hän ei tuota velvoitettaan järjestölle suorita, hänestä tulee seurakunnassa ”epäsäännöllinen julistaja” tai - mikä vielä pahempaa seurakuntastatuksen kannalta - ”toimeton”. Suoritevelvollisuutensa laiminlyötyään jehovantodistaja menettää hiljalleen seurakunnan arvostuksen ja tämän seuraa pyritään tietoisesti vähentämään. Hän ei ole vt-slangin mukaan ’hyvää seuraa’, vaikka muutoin jehovantodistajaksi tunnustautuisikin.
Jehovantodistajan asema seurakunnassa ja järjestössä on siis suoraan verrannollinen järjestölle suorittamisen kanssa.
Kuten palstalla vierailevat kaikki jehovantodistajat ovat huomanneet, keskustelut jehovantodistajuudesta herättävät voimakkaitakin tunteita, eikä keskustelupalstalta yleensä puutu jehovantodistajuuden mitalin kääntöpuolen(kin) esittäjiä. Mitä mieltä palstalaiset ovat (jehovantodistajat eritoten), miksi ihmiset uhraavat aikaansa jehovantodistajuudesta kertomiseen, vaikka siitä ei kukaan vaadi raportteja, eikä statuskaan nouse tai laske missään piireissä?
Toisinsanoen jehovantodistajuuden mitalin kääntöpuolista(kin) kertovat eivät saa tuosta kerronnastaan mitään konkreettista, kuten jehovantodistaja. Mikään taho ei myöskään kiristä tällaista henkilöä kertomaan jehovantodistajuudesta, kuten jehovantodistajia kiristetään, mutta nämä tekevät sitä silti. Mitä ajatuksia tai tunteita kyseinen pyyteetön toiminta asian suhteen jehovantodistajassa herättää?
Kiristäen vai pyyteettömästi?
27
1275
Vastaukset
- neitoni
Ei pidä paikkansa kiristys kentällä käymisestä, toki siihen kehotetaan koska se oli jeesuksen käsky.
Ja päinvastoin, joka ei jostain syystä aina ehkä oman elämäm tilanteen vuoksi kenttäillä, häntä tuetaan ja autetaan ja rohkaistaan kaikella laila. Mutta kuten oon sanonu aiemminkin, ihmiset on epätäydellisiä, joskus tulee ylilyöntejä, mut se ei oo raamatun eikä JT:n kanta>>Ei pidä paikkansa kiristys kentällä käymisestä
Ööh, tota, jos kentällä käymättömyydestä on luvassa sanktioita, niin kiristystähän tuo on vaikka mitä väittäisit.
>>toki siihen kehotetaan koska se oli jeesuksen käsky
Ei ollut Jeesuksen käsky kerätä raportteja ja kutsua epäsäännöllisiksi tai toimettomiksi niitä, jotka eivät raporttia jätä. Eikä Jeesus käskenyt levittämään amerikkalaisen lahkon kirjallisuuttakaan.
Kuinka vanha muuten olet, jos saa udella?- neitoni
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ei pidä paikkansa kiristys kentällä käymisestä
Ööh, tota, jos kentällä käymättömyydestä on luvassa sanktioita, niin kiristystähän tuo on vaikka mitä väittäisit.
>>toki siihen kehotetaan koska se oli jeesuksen käsky
Ei ollut Jeesuksen käsky kerätä raportteja ja kutsua epäsäännöllisiksi tai toimettomiksi niitä, jotka eivät raporttia jätä. Eikä Jeesus käskenyt levittämään amerikkalaisen lahkon kirjallisuuttakaan.
Kuinka vanha muuten olet, jos saa udella?no saatpa kysyä, oon 42. Eipä ollu Jeesuksen aikana amerikkalaisia, vain ihmisiä joille piti levittää tietoa hänestä ja tulevasta.
Aika on vähän muuttunu siitä ajasta, mut periaate on sama.Mene ja tee opetuslapsia.Jos joku ei halua kuulla se on hänen valinta,ei mitään pakolla neitoni kirjoitti:
no saatpa kysyä, oon 42. Eipä ollu Jeesuksen aikana amerikkalaisia, vain ihmisiä joille piti levittää tietoa hänestä ja tulevasta.
Aika on vähän muuttunu siitä ajasta, mut periaate on sama.Mene ja tee opetuslapsia.Jos joku ei halua kuulla se on hänen valinta,ei mitään pakolla>>no saatpa kysyä, oon 42.
Kiitos vastauksesta.
>>Eipä ollu Jeesuksen aikana amerikkalaisia, vain ihmisiä joille piti levittää tietoa hänestä ja tulevasta.
Eikö, mistä ja milloin amerikkalaiset sitten uudelle mantereelle tupsahtivat?
>>Aika on vähän muuttunu siitä ajasta, mut periaate on sama.Mene ja tee opetuslapsia.
Mutta raamatun mukaan minkäänlaista raporttia käytetystä ajasta tuohon ei tarvitse kirjoittaa. Jehovantodistajuudessa se on kuitenkin vaatimus.- YYYYY
>>>Ei pidä paikkansa kiristys kentällä käymisestä, toki siihen kehotetaan koska se oli jeesuksen käsky.>Ja päinvastoin, joka ei jostain syystä aina ehkä oman elämäm tilanteen vuoksi kenttäillä, häntä tuetaan ja autetaan ja rohkaistaan kaikella laila.
- neitoni
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>no saatpa kysyä, oon 42.
Kiitos vastauksesta.
>>Eipä ollu Jeesuksen aikana amerikkalaisia, vain ihmisiä joille piti levittää tietoa hänestä ja tulevasta.
Eikö, mistä ja milloin amerikkalaiset sitten uudelle mantereelle tupsahtivat?
>>Aika on vähän muuttunu siitä ajasta, mut periaate on sama.Mene ja tee opetuslapsia.
Mutta raamatun mukaan minkäänlaista raporttia käytetystä ajasta tuohon ei tarvitse kirjoittaa. Jehovantodistajuudessa se on kuitenkin vaatimus.Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee.Jos joku sanoo etten tee raporttia, se on ok.Vieläkö...
neitoni kirjoitti:
Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee.Jos joku sanoo etten tee raporttia, se on ok.Vieläkö...
>>Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee.Jos joku sanoo etten tee raporttia, se on ok.
Äläpä suolla sontaa. Raportin tekeminen on ainoa keino pitää seurakunnassa statuksensa hyvänä. Jos muuta väität, valehtelet. Kysymys kuuluukin, että miksi haluat valehdella asiasta?- ,,,,
neitoni kirjoitti:
Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee.Jos joku sanoo etten tee raporttia, se on ok.Vieläkö...
Seurakunnassa oli monenlaisia tehtäviä, eivät kaikki olleet saarnaajia. Tässäkään JT ei noudata alkukristittyjen esimerkkiä vaan väki pistetään suorittamaan yhtä ja samaa hommaa..
- seurataan--
neitoni kirjoitti:
Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee
-Tähän pitäisi riittää nimetön raportointi, jos kyse olisi van työn seuraamisesta. Tosiasiassa tässä seurataan myös ihmisiä. - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
no saatpa kysyä, oon 42. Eipä ollu Jeesuksen aikana amerikkalaisia, vain ihmisiä joille piti levittää tietoa hänestä ja tulevasta.
Aika on vähän muuttunu siitä ajasta, mut periaate on sama.Mene ja tee opetuslapsia.Jos joku ei halua kuulla se on hänen valinta,ei mitään pakolla>>Eipä ollu Jeesuksen aikana amerikkalaisia,
Ei ollut, ei, mutta jo noin 11000 vuotta ennen Jeesusta oli paleointiaaneja, olisi sieltäkin saanut raporttiin täytettä. Se vaan Raamatun maailma oli litteä, kovin rajallinen ja aurinko kiersi sitä. Raamatun ajan maailman ulkopuolella olevia ihmisiä Raamattu ei ota lainkaan huomioon.
>>Aika on vähän muuttunu siitä ajasta, mut periaate on sama.
Kastatko myös kiinnostuneen henkilön parin päivän päästä, Raamatun periaatteen, ohjeen ja mallin mukaisesti?
Jos et, niin miksi et? Siksikö, että UT:n teksti ei (Vt-seuran mukaan) olekaan kirjoitettu sinulle, vaan nk. voidelluille? - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
>>Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee.
Älä selitä, raportissa on nimi, jota seurataan. Perään soitellaan, suostutellaan ja parhaimmillaan tunteja laitetaan henkilölle, vaikka henkilö ei niitä itse ilmoita.
>>Jos joku sanoo etten tee raporttia, se on ok.Vieläkö...
Jos tunteja ei puoleen vuoteen tule, niin henkilö saa nimityksen ja häntä käsitellään toisen luokan jehovantodistajana ja huonona seurana. - neitoni
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee.Jos joku sanoo etten tee raporttia, se on ok.
Äläpä suolla sontaa. Raportin tekeminen on ainoa keino pitää seurakunnassa statuksensa hyvänä. Jos muuta väität, valehtelet. Kysymys kuuluukin, että miksi haluat valehdella asiasta?Kuule, oon vauvasta asti ollu JT ja ny pois vuosia, sitä ennen tienraivaaja joten mä tiiän nämä asiat
- neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee.
Älä selitä, raportissa on nimi, jota seurataan. Perään soitellaan, suostutellaan ja parhaimmillaan tunteja laitetaan henkilölle, vaikka henkilö ei niitä itse ilmoita.
>>Jos joku sanoo etten tee raporttia, se on ok.Vieläkö...
Jos tunteja ei puoleen vuoteen tule, niin henkilö saa nimityksen ja häntä käsitellään toisen luokan jehovantodistajana ja huonona seurana.Te pilkkaajat ootte näitä luopioita, en ala ees enkä alennu teidän kans kiistelemään
- neitoni
seurataan-- kirjoitti:
Ei see oo pakko hyvänen aika,sillä vain seurataan miten työ etenee
-Tähän pitäisi riittää nimetön raportointi, jos kyse olisi van työn seuraamisesta. Tosiasiassa tässä seurataan myös ihmisiä.tekee hirveen työn, ne huolehtii seurakunnasta ilman palkkaa. Heillä on on oma työ, perhe, tutkistelut ja kiinnostuneet joista he yrittää huolehtia.Se antaa kuitenkin heille iloa, kun näkee
jonkun innostuvan tai jos voi auttaa eronneen takas .
Mä en koskaan lähtis moittimaan heitä,ikinä,oon niin paljon vierestä nähny, älkää tekään... - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
Te pilkkaajat ootte näitä luopioita, en ala ees enkä alennu teidän kans kiistelemään
Et sitten ilmeisesti tiedä mitä ympärilläsi tapahtuu, mutta selittelet mitä mieleen juolahtaa.
neitoni kirjoitti:
Kuule, oon vauvasta asti ollu JT ja ny pois vuosia, sitä ennen tienraivaaja joten mä tiiän nämä asiat
>>Kuule, oon vauvasta asti ollu JT ja ny pois vuosia, sitä ennen tienraivaaja joten mä tiiän nämä asiat
Hehheh, etpä näytä tietävän. Tai sitten valehtelet.- L-ä-h-i-m-m-ä-i-n-e-n
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Kuule, oon vauvasta asti ollu JT ja ny pois vuosia, sitä ennen tienraivaaja joten mä tiiän nämä asiat
Hehheh, etpä näytä tietävän. Tai sitten valehtelet.Luopiothan ovat aina oikeassa? ainakin omasta mielestään!
- salaisuus?
neitoni kirjoitti:
Te pilkkaajat ootte näitä luopioita, en ala ees enkä alennu teidän kans kiistelemään
ettet ole enää Jehovan todistaja. Jos et ole, niin mitä yrität todistaa puheillasi???????
- vio-letti
>>>Mikäli hän ei tuota velvoitettaan järjestölle suorita, hänestä tulee seurakunnassa ”epäsäännöllinen julistaja” tai - mikä vielä pahempaa seurakuntastatuksen kannalta - ”toimeton”>>Toisinsanoen jehovantodistajuuden mitalin kääntöpuolista(kin) kertovat eivät saa tuosta kerronnastaan mitään konkreettista, kuten jehovantodistaja
- neitoni
En allekirjoita tuota,koska jokaisella on aivot jota käyttää. Jos on niin huono itsetunto voi mennä mukaan mihin vain
- jehovantod.
neitoni kirjoitti:
En allekirjoita tuota,koska jokaisella on aivot jota käyttää. Jos on niin huono itsetunto voi mennä mukaan mihin vain
alkaa kuten sinä
- neitoni
jehovantod. kirjoitti:
alkaa kuten sinä
Joka asias elämäs löytyy jotain nupisemista, ny on kyse uskosta ja kuka uskoo mihinkäkin. Aivan oma päätös ja sitä pitää kunnioittaa.
- sinä et
neitoni kirjoitti:
Joka asias elämäs löytyy jotain nupisemista, ny on kyse uskosta ja kuka uskoo mihinkäkin. Aivan oma päätös ja sitä pitää kunnioittaa.
kunnioita toisin uskovia,kunnioitatko islamisteja
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Kysymys on periaatteessa samasta uskon muodosta kuin islamissa--> se on totalitäärinen kaiken alistava, kaikken yhdistävä uskonto--> kuten Jehovan Todistajienkin uskonto.
Jos islamista luopuu luopuu samalla yhteis-kunnasta--> siis identiteetistään, perheestään, etuuksuuksistaan, etc.---> aivan samoin kuin Jehovan Todistajien uskonnossa--> "sama kaiku on askelten"-->, siksi on pakko tehdä 'sitä ja tätä' ja 'olla niin ja näin'--> koska heidän uskontonsa on totalitäärinen kaiken alleen alistava ja siksi kollektiivissa elävä tai kuoleva uskonto. Jos ei ole osa yhteisöä johon on [Jumalansa sijaan, ikävä kyllä] tukeutunut, ei voi olla Jumalansa kanssa sopusoinnussa [väitetään]. - Arskavain
Jos emme puhuisi niin kivet huutaisivat!
- neitoni
huutaisi ! Täällä puhutaan niin paljon paskaa et ripuli tulis heikommille
- Arskavain
neitoni kirjoitti:
huutaisi ! Täällä puhutaan niin paljon paskaa et ripuli tulis heikommille
Olet jossain määrin oikeassa. En itsekkään pidä asiattomista ja tietämättömistä kommenteista joita esitetään molemmista leireistä ja keskeltä.
Kuitenkin todistajuus puhuttaa paljon ja toivon, että asioista voitaisiin keskustella henkilöön käymättä ja ketään mustamaalaamatta. Mutta muista, että näkemyksiä on aina enemmän kuin yksi =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154