Nykyään puhutaan tosi-tv:stä, ymmärtääkseni joidenkin ulkomailta tuotujen uusien "formaatti-ohjelmien" kohdalla.
Onko tuo jotakin ääriarkirealismin kuvausta, vai mitä??
Mitä tarkoittaa "tosi-tv"?
10
276
Vastaukset
- Pehvaperuna
Lajityypille on ominaista käsikirjoituksen puute ja amatöörinäyttelijät, ”tavalliset ihmiset”.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reality_television
Arkisen todellisuuden kanssa tosi-TV:llä on varsin vähän tekemistä – teennäisyyden kanssa sitäkin enemmän. - on kielipeli
jolla yksinkertaiset ja tietämättömät saadaan uskomaan että "todelliset" ihmiset ovat näissä "todellisissa" ohjelmissa aivan "todellisissa" tilanteissa ja sarjat näyttävät "todellisuuden" jotenkin todella "todellisesti".
Kun kyseessä kuitenkin ovat käsikirjoitetut tilanteet ja enemmän tai vähemmän ohjatut (tai vähintään tarkasti johonkin tiettyyn muottiin sopiviksi valitut stereotyyppiset, vähä-älyiset) henkilöt.
Pohjimmiltaan "tositelevisiossa" on kyse siitä että tavallinen, todellinen ihminen saa mahdollisuuden olla TÄHTI (=pärstä näkyy töllössä). Ja sehän riittää.
Säälittävimmät tapaukset eivät edes hakeudu kyseisiin ohjelmiin, sehän vaatii vaikka mitä - säälittävimmät tapaukset TOLJOTTAVAT niitä sarjoja sohvallaan! - Totuuden lorvi
johtuu Tosi-TV:n vastainen kärkäs kritiikki? Olisikohan kenties siksi, koska tämä lajityyppi sattuu olemaan suosittu? Parjaajat haluavat olla toisinajattelijoita ja asettavat itsensä Tosi-TV-katselijoiden yläpuolelle. Eli kyseessä on elitismi ja oman itsetunnon pönkittäminen. Ei kai tuo ole sen ihmeellisempää viihdettä kuin muutkaan; taide, musiikki jne...
- on todella
kaikkein älyvapainta ja junttimaisinta ohjelmaa, mitä televisiossa näytetään. Halveksittavia ovat ne moukat, jotka sellaista roskaa ahmivat.
- Anonyymi
Mikä on tosi-tv?
- Anonyymi
Nyt kysyt kyllä väärältä ihmiseltä, koska minä katson ainoastaan ajankohtaisohjelmia ja luontodokumentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt kysyt kyllä väärältä ihmiseltä, koska minä katson ainoastaan ajankohtaisohjelmia ja luontodokumentteja.
Oletko väijynyt täällä 14 vuotta, että joku reagoi tähän vanhaan ketjuun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko väijynyt täällä 14 vuotta, että joku reagoi tähän vanhaan ketjuun?
Nyt kysyt kyllä taas väärältä ihmiseltä, koska kuten jo sanoin, minä katson ainoastaan ajankohtaisohjelmia ja luontodokumentteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä vastaus, kun kysymystä ei osoitettu sinulle henkilökohtaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä vastaus, kun kysymystä ei osoitettu sinulle henkilökohtaisesti.
Kyllä kysymys minulle tuli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748