Olen nyt kyllä hieman tietämätön, mutta jos joku viitsisi kertoa... Pystyykö tuon kartiosuodattimen asentamaan myös vapaasti virtaavan moottorin omaavaan autoon, vai pelkästään turbotettuun?
Kiitos etukäteen!
Vapaavirtaussuodattimen
9
3260
Vastaukset
- sen,
vapariinki asentaa. Samaa hyötyä siitä ei ole kuin turbossa mutta tuleehan siitä ainakin muhkeammat imuäänet..
- ketjun aloittaja
Sanoit, ettei siitä ole samaa hyötyä kuin turbossa. Saako sillä kuitenkin edes hieman nostettua tehoja, vai pelkkiin imuääniinkö vaikuttaa?
- itellä
ketjun aloittaja kirjoitti:
Sanoit, ettei siitä ole samaa hyötyä kuin turbossa. Saako sillä kuitenkin edes hieman nostettua tehoja, vai pelkkiin imuääniinkö vaikuttaa?
ainakaan noin niinku persdynossa ainakaan mitään huomaa...
- tehoa lisää
ketjun aloittaja kirjoitti:
Tuo on helpo kokeilla. Ota ilmanputsarista kansi ja suodatin pois ja kokeile. Ääntä tulee lisää, tehon lisäystä on turha odottaa.
Älä kuitenkaan ajele pidempiä matkoja ilman suodatinta. Kone imee kaikki oravaa pienemmät sisäänsä. - hiiri
tehoa lisää kirjoitti:
Tuo on helpo kokeilla. Ota ilmanputsarista kansi ja suodatin pois ja kokeile. Ääntä tulee lisää, tehon lisäystä on turha odottaa.
Älä kuitenkaan ajele pidempiä matkoja ilman suodatinta. Kone imee kaikki oravaa pienemmät sisäänsä.mulla hiiri perkule teki pesän suodatin koteloon ja tottakai se kairas siihen suodattimeen reijän ja sit mä lähin ajeleen niin ihmettelin et mikä kaasuläppää jumittaa ja aloin kattoon niin hiiri sielä koivet ojossa kaasuläpän molemmin puoli..
- Antiviritys
Monesti näkee, että "vapaavirtaussuodatin", eli myös pölyä paremmin läpipäästävä suodatin on asennettu näyttävästi auton moottoritilaan, josta se horii valmiiksi kuumaa ilmaa ja moottorin hyötysuhde eli teho pienenee verrattuna alkuperäiseen paperisuodattimeen ja sen kotelointiin verrattuna.
Jos todella aiot asentaa em. suodattimen autoosi niin pidä huoli siitä että suodatin on asianmukaisesti koteloitu ja imuilman tulo johdettu moottoritilan ulkopuolelta suodattimelle.
Ja jos auto on varustettu kuumalankatyyppisellä ilmamassamittärilla, niin suodatinöljy ja pöly on tuhoisa yhdistelmä mittarille joka perustuu siihen että platinalankaa pidetään sähköisesti kuumennettuna niin että ohivirtaava ilmamäärä viilentää lankaa, ja vastaavasti elektroniikka yrittää pitää kuumalangan vakiolämpötilassaan joka on jokusen sata astetta. Tästä sähkömäärästä joka tarvitaan langan pitämiseksi vakiolämpötilassa, elektroniikka saa "tietoa" moottoriin virtaavan ilman määrästä.
Vapaavirtaussuodattimissa käytettävä suodatinöljy ja pöly päätyy ennenpitkää kuumalangalle karstoittaen sen, ja mittaustulos vääristyy, ellei lanka peräti pala poikki.
Sitä, ja mahdollisten hintavien vahinkojen suhdetta vapaavirtaussuodatinvalmistajien lupaamien muutaman prosentin tehonlisäykseen(asianmukaisesti koteloituna) voi itse kukin miettiä.- kovasti!
Kiitän vinekistä ja asiantuntevasta infosta. Oli todella hyödyllistä kuulla ja pisti miettimään asiaa aivan uudelta kantilta :)
- 143
Pulmia tulee myös nolla keleillä,kun kaasarin esilämmitys ei toimi,eli jäätyy taatusti.
- Was ist das?
Voi olla, mutta kaasarit nyt ovat jo onneksi menneen talven haisevia lumia..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465397Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5561957Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77973
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748