pakokaasumittaus

mittarimadot

Minkä vuoksi konttori mittaa udelleen pakokaasut autosta, jossa on jo autokorjaamolta saatu pakokaasu mittaustodistus mukana. Eivätkö luota korjaamoiden lappuihin, mikä muuten on pätevä paperi sinällään.

19

7537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

      että jos lappu tulee korjaamosta mikä ei täytä vaatimuksia tai muuten todistus on epäkelpo niin katsastaja voi mitata ne päästöt uudelleen.

      mutta sehän ei haittaa kun siitä ei tule asiakkaalle kuluja.

      • jos kerran mittaus paperi

        niin ei tarvitse maksaa pakokaasutestistä katsastuskonttorille vaikka kuinka itkisivät.


    • ilkeä suikkapää

      Katsastaja SAA ja VOI mitata pakokaasut autosta, jos häntä huvittaa tehdä niin esim. huonon käynnin vuoksi tai ihan muuten vaan.

      Se pakokaasupaperi ei välttämättä todista mitään.
      Se on monta kertaa nähty !

      Voihan sitä printata minkälaisen lapun tahansa mistä autosta tahansa ja tulla sillä katsastukseen.

      Pistokokeita on pakko tehdä.

    • jos tietäisit

      Miten paljon on epärehellisiä korjaamoyrittäjiä, jotka yrittävät huijata niillä päästölapuillaan.

      Eivät aina ole edes samasta autosta otettuja tulosteita. Mutta varmaan asiakkaalta ottavat maksun, että olisivat mukamas korjanneet.

      • Rahatpois

        Minun autostani mitattiin pakokaasut liian kylmällä moottorilla, seuraamuksella, että vahinkoni oli 420 euroa. Katsastus toimihenkilön tulisi tiedustella, autoa katsastukseen tuovalta henkilöltä, millaisella käytöllä auto on ollut ja tarkkailla moottorin lämpötilaa. Mikäli moottoria ei ole rasitettu riittävästi on testi tilanteessa informoitava asiakasta varsinkin Diesel koneella varustetulla autolla. (tesin voi suorittaa vain moottorin lämpötilassa 80 astetta) alemilla lämpötiloilla rasituskoe rikkoo moottorin. K1-katsastus konttori ei vastannut aiheuttamastaan vahingosta. Asia edelleen kesken ja on kuluttajansuoja lautakunnan käsittelyssä. Autoa katsastukseen tuovan henkilön ei tarvitse olla asiantuntija siitä, miten autoa on ajettu, vaan katsastajalla pitää olla vastuu ja tietämys moottrista.


      • Anonyymi
        Rahatpois kirjoitti:

        Minun autostani mitattiin pakokaasut liian kylmällä moottorilla, seuraamuksella, että vahinkoni oli 420 euroa. Katsastus toimihenkilön tulisi tiedustella, autoa katsastukseen tuovalta henkilöltä, millaisella käytöllä auto on ollut ja tarkkailla moottorin lämpötilaa. Mikäli moottoria ei ole rasitettu riittävästi on testi tilanteessa informoitava asiakasta varsinkin Diesel koneella varustetulla autolla. (tesin voi suorittaa vain moottorin lämpötilassa 80 astetta) alemilla lämpötiloilla rasituskoe rikkoo moottorin. K1-katsastus konttori ei vastannut aiheuttamastaan vahingosta. Asia edelleen kesken ja on kuluttajansuoja lautakunnan käsittelyssä. Autoa katsastukseen tuovan henkilön ei tarvitse olla asiantuntija siitä, miten autoa on ajettu, vaan katsastajalla pitää olla vastuu ja tietämys moottrista.

        Rahat pois. Kuules nyt. ei ole näin . Kyllä testin voi suorittaa alemmassa lämpötilassa kuin 80 astetta rikkomatta moottoria. Tarkoittaako tämä sitä, että kun lähdet autolla itse liikkeelle, niin sinä painat joutokäyntikierrokset noin 1000,,, 4000-5000 kierrokseen lämmittääksesi auton moottorin 80 asteeseen , siinä sitten odotat kotipihallasi kuusi minuuttia ja kuvittelet, että karstat lähtee pois. Kyllä sinä saat autosi moottorin ennenaikaiselle moottorihuollolle, kun ylität auton valmistajan suositukset puristusarvoista.


    • Galeeri

      Päästölaput ovat usein virheellisiä, eli niissä ei ole tarvittavia tietoja, lapun arvojen perusteella katsastus tulee hylätä tai sitten lapun arvot ovat selkeästi sellaiset, että ne ilmaisevat mittarissa olevan vikaa.

      Toisinaan on niin, että katsastusmies huomaa autolla pienen pätkän ajettuaan, että arvot eivät toden näköisesti ole sellaiset, kuin lapussa on ilmoitettu. Katsastusmiehet myös tietävät usein sellaisia korjaamoja, joiden lappuihin ei voi luottaa.

    • etu....

      Sihteeri ottaa vastaan asiakkaan päästölapun, eikä ymmärrä onko paperi kelvollinen vai ei. Katsastaja tarkistaa lapun ja hyväksyy sen tai ei. Jos arvoissa tai muuten lapussa on jotain vikaa, usein katsuri mittaa päästöt uudestaan eikä veloita asiakkaalta mitään. Voi tietysti näyttää pistokokeelta, mutta niillä asemilla missä olen ollut töissä, sellaisia ei yleensä tehdä. Yksi vaihtoehto olisi tietysti hylätä auto tai maksattaa asiakkaalla uusi päästömittaus, mutta asiakaspalvelun nimissä sitä ei tehdä.

    • Uhrikisi joutunut.

      Kyllä korjaamon testitulos pitää riittää. Tosin korjaamolla ilmeisesti pitää olla AKE:n hyväksyntä testaukseen. DIESEL- testauksessa AKE kyllä antaa ohjeistuksia, mutta on sattunut liiankin paljon virheellisiä testitilanteita, jossa varsinkin K1-katsastuskonttorit ovat rikkoneet asiakkaiden autoja, eivätkä ole ottaneet asiasta mitään vastuuta.

      • Elkki

        Korjaamon testituloksen ei ole pakko riittää, vaan katsastusmies voi harkintansa mukaan suorittaa mittauksen. Ainakin omalla kohdallani harkinta on sikäli toiminut, että lähes aina tarkastusmittauksessa saadut arvot poikenneet selvästi korjaamon mittaamista arvoista.

        Kuika paljon tiedät tilanteita, joissa K1-ketjun aseman suorittamissa mittauksissa on moottoreita hajonnut? Kuinka mittaus on suoritettu väärin ja millaisia vaurioita on tullut?


      • älä sössi
        Elkki kirjoitti:

        Korjaamon testituloksen ei ole pakko riittää, vaan katsastusmies voi harkintansa mukaan suorittaa mittauksen. Ainakin omalla kohdallani harkinta on sikäli toiminut, että lähes aina tarkastusmittauksessa saadut arvot poikenneet selvästi korjaamon mittaamista arvoista.

        Kuika paljon tiedät tilanteita, joissa K1-ketjun aseman suorittamissa mittauksissa on moottoreita hajonnut? Kuinka mittaus on suoritettu väärin ja millaisia vaurioita on tullut?

        Et osaa käyttää mittareita. Melko yleistä.


      • oma autoni diesel autoni vm...
        Elkki kirjoitti:

        Korjaamon testituloksen ei ole pakko riittää, vaan katsastusmies voi harkintansa mukaan suorittaa mittauksen. Ainakin omalla kohdallani harkinta on sikäli toiminut, että lähes aina tarkastusmittauksessa saadut arvot poikenneet selvästi korjaamon mittaamista arvoista.

        Kuika paljon tiedät tilanteita, joissa K1-ketjun aseman suorittamissa mittauksissa on moottoreita hajonnut? Kuinka mittaus on suoritettu väärin ja millaisia vaurioita on tullut?

        Jos tarvitset tarkempaa tietoa, niin voin kyllä todistaa. Vein katsastukseen ajamalla ehjän autoni ja kuulin miten autoa huudatettiin. Minua tultiin hakemaan siinä vaiheessa, kun katsatusmies havaitsi vahingon tapahtuneen. Auto oli katsastus tapahtuman jälkleen siinä kunnopssa, että se ei lähtenyt enää käyntiin.


      • Elkki
        oma autoni diesel autoni vm... kirjoitti:

        Jos tarvitset tarkempaa tietoa, niin voin kyllä todistaa. Vein katsastukseen ajamalla ehjän autoni ja kuulin miten autoa huudatettiin. Minua tultiin hakemaan siinä vaiheessa, kun katsatusmies havaitsi vahingon tapahtuneen. Auto oli katsastus tapahtuman jälkleen siinä kunnopssa, että se ei lähtenyt enää käyntiin.

        Millä tavalla katsastusmies toimi väärin mittausta suorittaessaan? Mikä vika autoon tuli ja mistä se johtui?


      • Ernestikko
        Elkki kirjoitti:

        Millä tavalla katsastusmies toimi väärin mittausta suorittaessaan? Mikä vika autoon tuli ja mistä se johtui?

        Ei vastannut sulle mitään, taisi olla joku vanha veronkeirto köyhäin diesel romu joka kilahti kun 700000 tuli mittariin.


    • Anonyymi

      Täysin Turha a pelleilyä mittaus Erot 50%ainaki vaihdoin lambdat mitään ei tapahtunut mittarit ei juuri liikkunut. Auto käy,toimii hyvin ,kulutus5l.100km

    • Anonyymi

      Oon lopettanut koko katsastus pelleilyä Aikoja sitten.

      • Anonyymi

        Näin on! Kovaa ajoa vain!


    • Anonyymi

      Eikös tuo katsastaminen ole joku vanhojen autojen juttu?

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole varaa ajaa alle nelivuotiailla autoilla. Jotkut ostavat sen sinun autosi, merkistä riippuen 1-3 kertaa ennen romutusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe