Aina kun olen käynyt tankilla niin olen käynyt maksamassa suoraan huoltoasemalle. Mutta nyt alkaa sapettamaan aina mennä sinne ja maksaa eli miten se automaatin käyttö käy? Eli jos visalla maksaa niin aluksi valitaan mikä tankki, ja sitten summa ja bensaa tankkii? auttakaa naista
Tankkaaminen automaatista, miten onnistuu
12
3951
Vastaukset
- polttoainetta
Ei muuta kuin kortti automaatin kitaan ja toimit näytön ohjeen mukaan. Kun saat tankin täyteen - tai jättää vajaaksi, niin voit lähteä saman tien, ja lasku tankatusta polttoaineesta tulee kyllä varmasti perässä. Mistään summasta tai myöskään polttoaineen määristä ei tarvi huolehtia.
- Mittarin numero
Valitaan tietysti sen mittarin numero mistä autosi tankkaat.
- koska
Mittarin numero kirjoitti:
Valitaan tietysti sen mittarin numero mistä autosi tankkaat.
Samasta maksupisteestä maksetaan usein monen tankkauspisteen täytöt. Näissä tankataan yleensä eri mittarista pensaa ja dieseliä.
On myös kylmäasemia, joissa jokaisella tankkauspisteellä on oma maksupiste, jolloin mittarinumeroa ei anneta. Näissä on yleensä kaksi tankkauskahvaa - pensa ja diesel. Kummasta tankkaat, sen mukaan lasku.
Kyllä henkilökunta mielellään on tukenasi mittarin vieressä eka kerralla. - The Rat
koska kirjoitti:
Samasta maksupisteestä maksetaan usein monen tankkauspisteen täytöt. Näissä tankataan yleensä eri mittarista pensaa ja dieseliä.
On myös kylmäasemia, joissa jokaisella tankkauspisteellä on oma maksupiste, jolloin mittarinumeroa ei anneta. Näissä on yleensä kaksi tankkauskahvaa - pensa ja diesel. Kummasta tankkaat, sen mukaan lasku.
Kyllä henkilökunta mielellään on tukenasi mittarin vieressä eka kerralla.Siihen ihmeeseen en kymmenen vuoden kuluessa ole törmännyt, että bensalla ja dieselillä olisi oma mittarinsa. Yleensä ovat 95, 98 ja Diesel samassa mittarissa (joskus 99, joskus vain nuo bensat). Maksettaessa valitaan mittari yleensä kahdesta neljään vaihtoehdosta... Ainakin kaikille kylmäasemilla, mitä yleensä tulee käytettyä.
Rahalla maksaessa summalla on väliä. En ainakaan ole tavannut mittaria, joka antaisi vaihtorahaa... Oli tosi kivaa aikoinaan, kun oli diesel loppu ja lompsassa vain viiskymppinen... Onneksi hintojen nousu on ratkaissut tuon ongelman [/ironia] - nyt tulee
The Rat kirjoitti:
Siihen ihmeeseen en kymmenen vuoden kuluessa ole törmännyt, että bensalla ja dieselillä olisi oma mittarinsa. Yleensä ovat 95, 98 ja Diesel samassa mittarissa (joskus 99, joskus vain nuo bensat). Maksettaessa valitaan mittari yleensä kahdesta neljään vaihtoehdosta... Ainakin kaikille kylmäasemilla, mitä yleensä tulee käytettyä.
Rahalla maksaessa summalla on väliä. En ainakaan ole tavannut mittaria, joka antaisi vaihtorahaa... Oli tosi kivaa aikoinaan, kun oli diesel loppu ja lompsassa vain viiskymppinen... Onneksi hintojen nousu on ratkaissut tuon ongelman [/ironia]...mieleen esim. Shell Hyvänmaa Nokialla, jossa on eri mittari Dieselille.
- saa kyllä
The Rat kirjoitti:
Siihen ihmeeseen en kymmenen vuoden kuluessa ole törmännyt, että bensalla ja dieselillä olisi oma mittarinsa. Yleensä ovat 95, 98 ja Diesel samassa mittarissa (joskus 99, joskus vain nuo bensat). Maksettaessa valitaan mittari yleensä kahdesta neljään vaihtoehdosta... Ainakin kaikille kylmäasemilla, mitä yleensä tulee käytettyä.
Rahalla maksaessa summalla on väliä. En ainakaan ole tavannut mittaria, joka antaisi vaihtorahaa... Oli tosi kivaa aikoinaan, kun oli diesel loppu ja lompsassa vain viiskymppinen... Onneksi hintojen nousu on ratkaissut tuon ongelman [/ironia]...takaisin, jos niin ikävästi käy, että syöttää liikaa rahaa seteliautomaattiin. Kuitti tankkauksesta ja yhteyttä automaatin ylläpitäjään tai jos kyseessä ei ole kylmäasema, voi mennä käymään siellä sisällä kassalla. Automaatin ylläpitäjän yhteystiedot kyllä löytyy aina siitä automaatin kyljestä.
- vielä kerran
yhdessä viestissä:
Bonuskortti koneeseen jos on
Maksukortti koneeseen, tunnusluku
Visa Electronin kyseessä ollen ilmeisesti joku saldoraja pitää syöttää minkä kone varmistaa tililtä.
Mittarin valinta
Tankkaus
Kuitti koneesta syöttämällä maksukortti uudelleen (itse teen näin jos automaatilla ruuhkaa, ehkä päävikaa mutta näin varmistan jotta oma tankkaus on koneenkin mielestä päättynyt.) Jotkut mittarit ovat aika tunnottomia siitä että pistooli on laitettu takaisin telineeseen, jolloin automaatin mielestä tankkaus on vielä käynnissä.- tapa varmistaa
...tankkaus päättyneeksi, on käyttää pistooli uudestaan pois telineestään lopuksi. Mittarien nollautuminen kertoo tällöin tankkauksen varmasti päättyneeksi.
- kuitti kanssa
tapa varmistaa kirjoitti:
...tankkaus päättyneeksi, on käyttää pistooli uudestaan pois telineestään lopuksi. Mittarien nollautuminen kertoo tällöin tankkauksen varmasti päättyneeksi.
Kyllä mäkin olen sen verran neuroottinen että otan aina sen kuitin lopuksi :)
Visa electronilla jos tankkaa, niin kone kysyy millä summalla. Siis näytölle tulee vaihtoehdot 10,20,30 e jne...ja siitä sitten vaan valitsee.
Kaikki automaatit ei kuitenkaan jostain syystä aina hyväksy electronia, vaikka se maksuvälineenä mukamas käykin ja tilillä on katetta. - oli jo hyvä
kuitti kanssa kirjoitti:
Kyllä mäkin olen sen verran neuroottinen että otan aina sen kuitin lopuksi :)
Visa electronilla jos tankkaa, niin kone kysyy millä summalla. Siis näytölle tulee vaihtoehdot 10,20,30 e jne...ja siitä sitten vaan valitsee.
Kaikki automaatit ei kuitenkaan jostain syystä aina hyväksy electronia, vaikka se maksuvälineenä mukamas käykin ja tilillä on katetta.mutta tiedän paremmankin.
Olin Essolla ostamassa polttimoita kun joku nainen tuli sisälle ja kysy että voisko joku tulla tankkaan ku mä en osaa.
Siis mitä. Nainen, joka ajaa autolla ja omistaa ajokortin, ei osaa tankata.
By the way. Olen itsekin nainen.
Ja vaihdoin polttimon autoon ihan ite.
- Anonyymi
Olen pari kertaa sekoillut, viimeksi tänään, kun siellä pitää painaa sitä ja tätä. Mittari 3, paina 1, mittari 4 paina 2 jne. Miksi te ette tee tankkaamisesta selväpiirteisempää ja helpompaa? Kele.
- Anonyymi
Aloitus on toki lähes 20 v:n takaa, mutta onko tämä käsittämätön tie-
tämättömyys tosiaan vielä arkipäivää?
Väittäisin, että tämä on kyllä ns. "Oma vika", ellei itse ole suostunut
40 vuoden aikana oppimaan nykyaikaisia maksutapoja.
Ei kaikkia asioita aina vain voi siirtää kanssaihmiseille oman laiskuuden
takia.
Usein sanotaan, että autoasiat naisille ovat niiiiiiin mielenkiinnottomia,
ettei niihin juurikaan kannata perehtyä.
Pää tulee kyllä joskus vetävän käteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041831
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151601- 1441589
- 1031539
- 801447
- 1191259
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2811236Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241090- 691081
- 381032