Jos haava on syvyydeltään 5mm-1cm tarviiko tikata? Iskin puukon sisäreiteen ja tuli jonkun sortin kolo. terä meni jonkun verran sisälle. tuli kuitenkin reikä, joka repesi sivuille ja vuotaa aika ajoin verta. en ole mikään asiantuntija haavojen suhteen, joten siksi kysyn neuvoa D:
Reikä sisäreidessä
asdafsgsdfsd
1
797
Vastaukset
- pitäisi
tikata kuuden tunnin sisällä, muuten tulee liian iso tulehdusvaara. Kuutta tuntia vanhemmat haavat yleensä jätetään auki paranemaan - jos nyt on keskellä poskea, ehkä lähetetään kirurgille joka kursii haavaa puhtaammaksi, eli leikkelee likaantuneita reunoja pois, ja voi sulkea vanhemmankin haavan, vähän riskillä tosin.
Eli liian myöhässä tulee siis tää vastaus! Yleensä noin pientä haavaa ei kyllä tarvikaan tikata, ellei oo hankalassa tai näkyvässä paikassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481