Petuniat koulittu

aiempaa kokemusta vain kras...

Ostin ihan marketin halpispussin petunian siemeniä ja vajaa kuukausi sitten laitoin multiin. Vieläkin ovat pieniä alkuja, mutta koulin ne silti jo omiin poteroihinsa kasvamaan. Onko tämä kitukasvuisuus normaalia vaiko olenko epäonnistunut jossain? Taimet ovat muutaman millin kokoisia, alle sentin.

5

1047

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalissa

Minä kylvin samoihin aikoihin kerrotut petuniat ja kasvu samaa luokkaa.
      Ennenkin olen kasvattanut ja yhtä kituvia olivat, mutta kesällä kukkivat komeasti.

• ......

pitää sitten latvoa, jopa kolmekin kertaa kuulemma. Tulee tuuheampia.

• vuokki

Juu kituliailta ne alussa vaikuttavat mutta kyllkä niistä ihan hienoja tulee. Itse kerään aina viimeististä kukista siemenet ja kylvän niistä. Väri vaihtuu aina hieman kun risteytyvät itsestään, joten koskaan ei tiedä minkälaisia saa. Kasvavat paremmin koulinnan jälkeen kun saavat tilaa. Lannoitus kannattaa aloittaa vasta n.10 päivää koulinnan jälkeen ja sittenkin varovaisesti ettei tule taimipoltetta. latvat kannattaa tosiaan nipistää poikki sitten kun varsi on n. 3-5 cm pitkä ja jotkut latvovat sitten vielä uudestaankin kun uutta latvaa on tullut suunnilleen se sama 3-5cm. lisään samalla myös multaa kukan juurelle niin varresta tulee tukevampi.

• Taimien kasvattaja

Mikähän lienee, kun tänä vuonna petuniat eivät ole kunnolla itäneet?? Olen kylvänyt kahdesti ja sain vajaan 10 tainta ja nekin ovat sen näköisiä, että voivat kupsahtaa vaikka milloin. Olen kasvattanut niitä 25-30 vuotta ja tämä ilmiö on outo. Kylvömultaakin jo aloin epäilemään. Siinä tuntuu olevan hiekkaa melkoinen määrä...

• Vuokki
        Taimien kasvattaja kirjoitti:

Mikähän lienee, kun tänä vuonna petuniat eivät ole kunnolla itäneet?? Olen kylvänyt kahdesti ja sain vajaan 10 tainta ja nekin ovat sen näköisiä, että voivat kupsahtaa vaikka milloin. Olen kasvattanut niitä 25-30 vuotta ja tämä ilmiö on outo. Kylvömultaakin jo aloin epäilemään. Siinä tuntuu olevan hiekkaa melkoinen määrä...

Mulle kävi viimevuonna niin että olin ostanut niitä valmiita turve kakkaroita jotka paisuivat kun ne kasteli.... tais olla plantagenin. Niin järjestään kaikki taimet kuoli mitä niihin laitoin. Tyhmänä sitten käytin vielä niitä turvekakkaroita myöhemmin kukkapenkin täytteenä ja sieltäkin kuoli kaikki niiltä kohdilta. Oisko niihin jäänyt jotakin käsittelyainetta tai mennyt liikaa vaikka lannoitetta, kyllä harmitti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2663
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2614
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1530
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe