Samanlaisuus, erilaisuus, viehätys

Pertti Luukkonen

-
[b]Akateeminen nainen[/b]:
[i]Olen akateemisesti koulutettu nainen. Olen tutustunut tavalliseen suomalaiseen työssä käyvään mieheen kuukausi sitten ja pidän hänestä. [/i] (- -)

-
Vetävätkö samanlaisuudet vai erilaisuudet toisiaan puoleensa rakkaussuhteissa? Joku voi todeta, että vain samanlaiset voivat ymmärtää toisiaan; toinen taas, että erilaiset täydentävät toisiaan. Oikea vastaus on luultavasti sekä että.

Joku perussamankaltaisuus molempien intresseissä tarvitaan: Jos miehen lempiharrastus on jääkiekkomatsit ja naisen taidenäyttelyt, voi olla, että yhteistä säveltä on vaikea löytää. Tai jos naisen mieliohjelma on salkkarit ja miehen historialliset dokumentit, ei suhde ehkä onnistu.

Olennaisin asia on, että molemmat ovat aidosti kiinnostuneita toistensa erilaisuudesta, jolloin he voivat hyvällä tavalla oppia toisiltaan ja täydentää toisiaan. Esim. jos molempia kiinnostavat elokuvat, voivat rakastavaiset vuoroon perään valita, mitä kuvaa mennään katsomaan. Valitettavasti empiria osoittaa, että tällainen yksinkertainenkaan asia harvoin onnistuu.
.

3

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trisse

On usein yhteinen sokea piste. Se ei välttämättä ole niin ilmeinen suhteen toiselle osapuolelle kuin toiselle. Samanlaisuus voi viehättää toista ja kammottaa toista. Se kammottaa enemmän sitä jonka akilleen kantapää se asia on.

En ymmärrä tuon "akateemisen" arvoa nykypäivänä kun lähes kaikki ovat ylioppilaita ja on ammattikorkeakouluja syntynyt kuin sieniä sateella. Ajastaan jälkeenjäänyttä ajattelua.

• ritalin

Kaikkein pelottavinta on, jos nainen kertoessaan itsestään, kuvailee minua.(Identiteetti puuttuu ja manipuloi)

Nykyään tässä käytännön ja rahan rakkaudessa akateemisen tarkoitus on unohtunut täysin. Tuskin enää edes on paljoa jäljellä todellisesta akateemisesta maailmasta. Nykyään on vain puhdasta ammattikoulutusta ja tarkoitus valmistua niin pian, kuin vain voi ja lukea niin vähän, kuin mahdollista, jotta vain äkkiä pääsisi ryöstämään ihmisiä.

• Voisiko ajatella, että ihmiset valitsevat aviopuolisonsa siten, että heidän patologiansa sopivat yhteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe