Venevälittäjät

Epäileväinen

Kertokaa mielipide näistä "venevälittäjistä", jotka roudaa veneitä Jenkeistä sekä muualta euroopasta. Itse olisin halukas ostamaan, juuri halvan taaalan vuoksi, veneen jenkkilästä. Keneen voi luottaa tällaisessa tilanteessa kun vene pitää maksaa etukäteen? Eräskin Suomen eteläisimmässä kolkassa toimiva ko välittäjä touhuu niin arveluttavasti, että en antaisi euroakaan ennen kuin vene on nähtävillä... Välitysliike joka on toiminut muutaman kuukauden eikä ole edes kunnollista osoitetta voiko sellaiseen luottaa? Ymmärrän toki että jostain on aina aloitettava. Tarinat jossa sopivan tilaisuuden tullen välittäjä on ns kadonnut etelän lämpöön rahojen kanssa laittavat miettimään asiaa... Välittäjät eivät kuitenkaan suostu mihinkään sitoviinkaan sopimuksiin, jotta veneen näkisi livenä jolloin voisi varmistua siitä mitä on ostamassa. Niin ja sitten vielä markkinoidaan veneitä kuin ne olisivat kongreettisesti Suomessa, mutta kun tarkemmin kyselee niin se on joko tulossa tai ainakin heti lähdössä jenkeistä kun rahaa tulee...

16

2081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JRxxx

...ei ole esittää mitään näyttöä epärehellisistä välittäjistä (itse koettua tai edes luotettavasta lähteestä kuultua), niin ihan perusvarovaisuus tuntuisi sanovan, että rahaa annetaan vain sitovaa sopimusta vastaan. Ja sikaa ei pitäisi ostaa säkissä, eli ei ikinä nimeä paperiin eikä rahaa kellekään tavaraa näkemättä. Vene on vähän liian iso investointi postimyyntiin :)

• Pyydä siltä myyjä liikkeeltä jonkin "suomalaisen" tunnetun ja luotettavan pankin kirjallinen takuu maksamallesi veneen kauppa summalle.

Jos se saat niin mielestäni silloin ei pitäisi olla mitään vaaraa rahojesi menettämisestä.

Näinhän on tehty jo vaikka kuinka kauan jos joku iso kauppa pitää ostajan rahoittaa etukäteen.

• neuvoja..

ylläolevat mutta se tärkein unohtui käyt paikanpäällä katsastamassa venettä(usassa)
        olen kanss ostamassa sieltä mut aion käydä itse tarkistamassa veneen, kun valokuvat voi ottaa niin monella tavalla..

• Epäileväinen
        neuvoja.. kirjoitti:

ylläolevat mutta se tärkein unohtui käyt paikanpäällä katsastamassa venettä(usassa)
        olen kanss ostamassa sieltä mut aion käydä itse tarkistamassa veneen, kun valokuvat voi ottaa niin monella tavalla..

Eipä ole aikaa tehdä viikon tai kahden matkaa veneen takia näin keväällä, kun lomat on vasta kesällä jolloin pitäisi se vene olla jo täällä... Eikä itselläni ole niin hyvää asiantuntemusta jolla voisin tuotteen paikan päällä tarkistaa.
        Pankki on kuulemma lopettanut tuon takaustoiminnan.

• ei oma,
        Epäileväinen kirjoitti:

Eipä ole aikaa tehdä viikon tai kahden matkaa veneen takia näin keväällä, kun lomat on vasta kesällä jolloin pitäisi se vene olla jo täällä... Eikä itselläni ole niin hyvää asiantuntemusta jolla voisin tuotteen paikan päällä tarkistaa.

aika tai tietämys riitä pitää palkata "marine surveyorin" (katsatstusmiehen)
        tai sitten ostat uuden veneen aika moneen saa nykyään ce-paketin lisähintaan.
        Kyllä pankki lupasi hoitaa rahat usahan hahdessa päivässä mulle maksaa jotain 30e mutta on sen arvoista kun ei tarvii salkussa kantaa kuin käsirahan.

• taida--------
        Epäileväinen kirjoitti:

sitten sulla olla uskallusta ostaa suomestakaan kun et luota itseesi etkä ammattilaisiin.

• JRxxx
        taida-------- kirjoitti:

sitten sulla olla uskallusta ostaa suomestakaan kun et luota itseesi etkä ammattilaisiin.

...moite. Pointtihan on siinä, että tavallisen kulkijan on vaikea arvioida sitä väitetyn ammattilaisenkaan pätevyyttä tai tietää, minkäarvoiset vaikkapa jonkin jenkkiarvioijan "credentiaalit" ovat. Ja se jälkikäteisvarmistus eli oikeuteen vetäminen on paljon työläämpi juttu rapakon yli.
        Tokko se jenkkilästä ostaminen ylikäymätön rasti on, mutta en suosittelisi sitä muille kuin niille, jotka ovat esim. asuneet siellä ja jossain määriin perehtyneet paikalliseen kauppatapaan jne.

• itse.

itse ostaisin suomesta. en tiedä minkä hintaluokan venettä havittelet, joten onko säästö vaivan ja epävarmuuden kannalta sopivassa suhteessa. mikäli löydät tunnetun ja hyvän välittäjän, niin sitten vasta miettisin ulkomailta ostoa, mutta jättäisin silti ostamatta sieltä :)

• Epäileväinen

Hinta on se joka houkuttelee, kun Jenkkilästä tuotuna maksaa 50tuhatta sis kaikki kulut ja vastaava Suomessa 70-80tuhatta... Tampereella tietääkseni on joku hieman pitempään toiminut firma, mutta siellä ei noteerata mitään ennen kuin vene on maksettu.

• omaan rahoitukseen.
        Epäileväinen kirjoitti:

Hinta on se joka houkuttelee, kun Jenkkilästä tuotuna maksaa 50tuhatta sis kaikki kulut ja vastaava Suomessa 70-80tuhatta... Tampereella tietääkseni on joku hieman pitempään toiminut firma, mutta siellä ei noteerata mitään ennen kuin vene on maksettu.

Jos edellytät että "välittäjä" rahoittaa tuon veneen, ja ottaa riskin sen jäämisestä "käsiin" esim. vain siksi ettei "asiakas" enää tykkää sellaisesta, tulee hintaa aika lailla lisää. Vuosien varrella olen harrasttusmielessä tuonut 11 venettä "erikoistilauksena" Jenkeistä, siis etsinyt asiakkaiden toiveiden mukaisen veneen sieltä. Enkä näkisi siinä mitään mieltä, että ostaisin ensin sen veneen itselleni ja toisin tänne, josko sitten asiakas kelpuuttaisi sen. Kauppahan on purettavissa, jos tuote ei vastaa sitä asiakkaalle kuvailtua tuotetta.

• Epäileväinen
        omaan rahoitukseen. kirjoitti:

Jos edellytät että "välittäjä" rahoittaa tuon veneen, ja ottaa riskin sen jäämisestä "käsiin" esim. vain siksi ettei "asiakas" enää tykkää sellaisesta, tulee hintaa aika lailla lisää. Vuosien varrella olen harrasttusmielessä tuonut 11 venettä "erikoistilauksena" Jenkeistä, siis etsinyt asiakkaiden toiveiden mukaisen veneen sieltä. Enkä näkisi siinä mitään mieltä, että ostaisin ensin sen veneen itselleni ja toisin tänne, josko sitten asiakas kelpuuttaisi sen. Kauppahan on purettavissa, jos tuote ei vastaa sitä asiakkaalle kuvailtua tuotetta.

Onko joku sinulle tuntematon luottanut sinuun niin paljon, että on antanut sinulle esim 50tuhatta käteen ja sanonut "Hae mulle vene"?
        Minä en sinuun luottaisi, kun en tunne... jos tuntisin voisi asia olla toinen.
        Sinulle siis ei ole yhtään venettä jäänyt "käsiin"?
        Kyse ei ollut siitä että "tuote ei vastaisi kuvailtua tuotetta" vaan tuotetta ei tule ollenkaan... eikä ole enää ketään jonka kanssa kauppaa purkaa???
        (Tarinat jossa sopivan tilaisuuden tullen välittäjä on ns kadonnut etelän lämpöön rahojen kanssa laittavat miettimään asiaa...)
        PS miten voit tuoda "harrastusmielessä" "asiakkaalle"???

• pelleilyksi, niin vastataan
        Epäileväinen kirjoitti:

Onko joku sinulle tuntematon luottanut sinuun niin paljon, että on antanut sinulle esim 50tuhatta käteen ja sanonut "Hae mulle vene"?
        Minä en sinuun luottaisi, kun en tunne... jos tuntisin voisi asia olla toinen.
        Sinulle siis ei ole yhtään venettä jäänyt "käsiin"?
        Kyse ei ollut siitä että "tuote ei vastaisi kuvailtua tuotetta" vaan tuotetta ei tule ollenkaan... eikä ole enää ketään jonka kanssa kauppaa purkaa???
        (Tarinat jossa sopivan tilaisuuden tullen välittäjä on ns kadonnut etelän lämpöön rahojen kanssa laittavat miettimään asiaa...)
        PS miten voit tuoda "harrastusmielessä" "asiakkaalle"???

nyt lyhyeesti ja yksinkertaisesti.

On luottanut ja luottaa, rahaa ei koskaan oteta käteisenä vaan se talletetaan asianmukaisesti pankiiin. (talletettua rahaa ei kanssani toimiessa todellakaan ole vaarassa menettää ilman että saisi sille vastinetta, tuote tulee aina tai rahat palautetaan) Asia selviää todellisten asiakkaiden kanssa aika alkuvaiheessa.
        Myöskään minä en tunne sinua, siksi en myöskään venettäsi tai sen etsimistä rahoittaisi.
        Harrastusmielessä siten, että päätoimeentuloni saan muualta, on siis vain mielenkiintoinen harrastus. Toki otan tästä "harrastustoiminnasta" myös korvauksen. Se kun on yllättävän aikaa ja vaivaa vievää, mutta mielenkiintoista.

• Mistä tilaat...

Kysyppä niiltä referenssejä ja vaikka soitat jollekin vanhalle asiakkaalle miten homma toimi.

• tuunattu

Ellei itsellä ole mahdollisuutta käydä toteamassa
      kohdetta , kannattaa olla aika varovainen.
      Viimeisen kunnon myrskyn jäljiltä on jenkeissä
      "edullisia" veneitä. Osa kevyesti tuunattu, mutta
      rakenteita hieman tarkasteltaessa voi yllätys olla melkoinen. Sillä välirahalla, joka on erona Suomen ja USA:n välillä kannattaa ottaa vaikka
      palkatonta vapaata ja käydä katsomassa. Ottaa sitten vaikka apua, mikäli ei tarpeeksi luota omaan harkintaan. Voi edullisesta veneestä tulla
      hintava, kun kotona ruvetaan laminoimaan laipioita tukevammin kiinni. Ei tämä tietenkään tarkoita kaikkia myytäviä kohteita, mutta pieni varovaisuus kannattaa. Kyllä USA:sta löytyy
      luotettaviakin kauppiaita. Mutta mistä?
      sitä en tiedä. Itellä meni pupu pöksyyn,
      kun noita edellämainittuja "edullisia" tuli vastaan. Kertoivat kyllä että niitä oli "rakenneltu".

• Epäileväinen

Nyt riittää sitten mietiskely tämän asian tiimoilta ja voi ruveta katselemaan "Suomiveneitä" vaikka maksaakin enemmän...
        Ei ole mukava kun huomaa ensimmäisenä kesänä viat niin sitten saa heti myydä "kiertopalkintoa" pois!

• veneen tuonut
        Epäileväinen kirjoitti:

Nyt riittää sitten mietiskely tämän asian tiimoilta ja voi ruveta katselemaan "Suomiveneitä" vaikka maksaakin enemmän...
        Ei ole mukava kun huomaa ensimmäisenä kesänä viat niin sitten saa heti myydä "kiertopalkintoa" pois!

Katsele nyt niin lähellä asuinpaikkaasi olevia veneitä, että sinulla on mahdollisuus käydä itse tarkistamassa kaupan kohde. Muuten epäonnistut kotimaankaupassakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe