liukastuminen jäätiköllä

auu22223

liukastuin jäätiköllä ja lensin nurin suoraan vasemmalle olkapäälle. kävin terkkarilla ja se sano että ei oo kun reväthänyt lihakset.

tuntuu että tuolla olkapäässä on joku irti että hankaisi johonkin. oisko mahdollista että olisi turvonnut ja siksi hankaa johonkin?

6

570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnuli81

Näyttämään ortopedille. Ei ne terkkarissa osaa muuta sanoo noihin kun että "venähtänyt"

• käynti lääkärissä

olkapää on sen verran monimutkainen, että terveydenhoitaja ei ole oikea henkilö sanomaan onko jotain vialla.
      Itse kaaduin samoin viime syksynä vasemman olkapään päälle. Todettiin murtuma, joka sitten lopulta leikkauksella korjattiin.

• lius

kiireesti jatko tutkimuksiin, itse kaaduin jäätiköllä viime syksynä ja terkkarilla lääkäri sanoi, että lihakset tärähtäneet. Hakeuduin seuraavana päivänä ultraan ja sieltä kehotettiin mangneettiin, sillä seurauksella, että kolmen viikon kuluttua olileikkaus ja nyt kuntoutus on kovaa ja toipuminen sujunut hienosti, sairasloma jatkuu.

• kokemusta....

Niinhän se on, että jos ei luita mene poikki, niin mitään ei tapahdu. Monesti niin onkin, mutta monesti vamma tulee vain ultrassa havaittavaksi ja vaatii tähystyksen. Itse vuosia motocrossia ajaneena tulin siihen tulokseen, että joskus vois kysyä, kannattaako terveyskeskukseen edes mennä, jos olkapäähän sattuu.
      No...monestihan se on ainoa paikka missä käydä. Soita nyt sinne uudestaan, tai voit vaikka mennä päivystykseen, että ottavat ainakin rtg kuvat. Jos ei sillä selviä, niin sitten ultraan. Olkapää vammoissa ei kannata viivytellä, vaikka itse hoito viivästyy monesti hirveitten ortopedisten jonojen vuoksi.

• suosittelen pikaista käyntiä jollain alan erikoislääkärille esim. ortopedilla.Itse kaaduin vuonna 2006 ja tuloksena oli jänteen repeäminen olkapäästä.Jouduin odottelemaan leikkausta suhteettoman kauan (yli vuoden) ja nyt tilanne se että olkapää ei vieläkään kunnossa.Elämä nykyisin pelkkää sairaslomaa,tällä erää taas pamahti 3kk saikkua ja uudet magneettikuvaukset tulossa.

• Ilmoita edelleen

Muista pitää tallessa kaikki lääkärintodistukset. Ehkä saat vakuutuksesta jotain. Minulle sattui sama kolme neljä vuotta sitten ja sitä riemua on riittänyt. Vasta nyt alkaa olla parempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      118
      7488
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      74
      6291
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5194
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4505
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4206
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      227
      4091
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      3995
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3898
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      55
      3022
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48