ainakin osittain.
En voi todellakaan ymmärtää, että veneistä, jossa moottori on ylittänyt jo reilusti rippikoulu iän, niin niistä pyydetään aivan suhteettoman kovia hintoja. Osa myyjistä selittää ihan silmät kirkkaina, että hyvä kone, mitään ei ole ollut, niin varmaan, mutta kyllä murheet ovat edessä.
Käytännössä käytetyn veneen arvo on vain sen rungon lisälaitteiden arvo, koneen päälle ei voi enää paljoa laskea, sillä sen joutuu melko varmaan pian vaihtamaan.
Nämä veneet ovat kyllä olleet myynnissä kauan ja tulevat olemaan, kuten olen seurannut.
Älkää hyvät veneen ostajat maksako vanhoista koneista mitään kovia hintoja.
Eri asia on jos kone on vaihdettu tai oikeasti rempattu, niin kyllä sillä helposti taas sen 20 vuotta ajaa, ainakin noilla V8 koneilla.
Veneily on jo melko kallista vähänkin isolla veneellä, bensakoneilla lähellä 50 euroa / tunti ja dieselillä saman kokoinen 30 euroa / tunti
Hyviä venehankintoja toivottaen !!!!!!
Käytettyjen veneiden hintapyynnöt
20
4893
Vastaukset
- nyt ,,,
-pers..... aukiset uikuttaa.....
-vuokraa jolla....- esim. 80 luvun veneelle
on käytännössä sama kuin sen ikäisten autojen , 100 € - 5000 €, kaikki sen yli on liikaa !!
Herätkää tähän päivään !!!!!!!!
5000 euroakin on lähes 30 000 mk
monet pyytävät 20 v vanhoista veneistä diesel koneilla yli 50 000 euroa, uskomatonta !!????
Siihen hintaa saa jo todella käyttökelpoisen uudenkin veneen ! - valuutta...
esim. 80 luvun veneelle kirjoitti:
on käytännössä sama kuin sen ikäisten autojen , 100 € - 5000 €, kaikki sen yli on liikaa !!
Herätkää tähän päivään !!!!!!!!
5000 euroakin on lähes 30 000 mk
monet pyytävät 20 v vanhoista veneistä diesel koneilla yli 50 000 euroa, uskomatonta !!????
Siihen hintaa saa jo todella käyttökelpoisen uudenkin veneen !toi markka on. Ei kai noilla Monopoli pelin kupongeilla veneitä osteta! Eurot käy.
Aika kuluu ja kaikki kallistuu. Ei kai siinä sen kummempaa. Jos tarvii veneen, niin ostaa veneen.
- taisi olla voimassa
se kysynnän ja tarjonnan laki...
- 10 v sitten
Ongelmat ei koske pelkkää konetta vaan myös runkoa! Nyt myydään 82-87 -mallisia venepaketteja ihan uuden veroisina ja melkein uuden hintaisina sillä perusteella että hyvin käy ja pysyy pinnalla.
Koneesta selviää remontilla tai toimivaan käytettyyn vaihtamalla, mutta mätä runko on yleensä koko paketin tuomio. Vanha kone (20 v ) pelkältään ei ole juuri minkään arvoinen.
Koneviat on yleensä aika selviä huomata, mutta lasikuidussa on hiipiviä vikoja ja tutkiminen on työlästä (trailerin alla ryömiminen ei ole kivaa ja myrkkymaalila pystyy peittämään yhtä sun toista).
Vaikka olisi kuinka hyvin pidetty, niin terveellä järjellä ajatellen pystyy pikakelaamaan kaikki kesät Kekkosen ajoista meidän päiviin ja kuvittelemaan sinä aikana olleet huithapeliomistajat, runkoon tulleet pienet kolahdukset ja naarmut, unohtuneet syyshuollot ja "ammattilaisilla" teetetyt pikku korjaukset. "Olikohan se 2001 kun tehtiin uusi perävetolaite, eeei ole kuitteja varmaan enää tallella... Joo ja samalla tehtiin koneen ylä- ja alapäähänkin kaikki uutta. Merkkiliikkeessä tietenkin. Vaimo voi todistaa."
Hyviäkin yksilöitä tietenkin on.
Viisaita venehankintoja kaikille! - jannep
joka pyytää (ainakin useimmiten). Väitetään ettei €uron tulo valuutaksi nostanut hintoja mutta nosti se ainakin vanhojen romujen pyyntihintoja - niin maalla kuin merelläkin!
Kukahan kehtasi pyydellä "markka-aikana" ainoastaan juhannuskokkoon kelpaavista paskoista 120000 mk??
Nyt kun lahoista 7-8m meriläisistä jotka muuten IHAN OIKEASTI kuuluvat kokkoon tai kaatopaikalle pyydetään 20000€!
Hullu lienee vain se joka moisista jotain maksaa.- meriläiset!
Johan on! Kyllä se pinnalla pysyvä vene aina sen 1000 €/m maksaa. Yli 5 v lisälaitteille ei niinkään voi laskea arvoa. Loppuunajettukin kone on aina vähintään 1500€ arvoinen. Eli tuollainen juhannuskokko meriläinen maksaa järjestään alle 10000€.
- Motti masa
Ihan saman ne pyytävät, ennen se tosin oli markkaa nyt euroa
- ...,..
Motti masa kirjoitti:
Ihan saman ne pyytävät, ennen se tosin oli markkaa nyt euroa
joku ei viitsisi maksaa käytetystä veneestä mitään, eikä omistajatkaan halua antaa veneitään ilmaiseksi. Sekin on sitä kysyntää ja tarjontaa.
Vaikka olisi kaksi identtistä venettä, ja toinen olisi jopa kunnoltaan parempi(vaikka uudella koneella ja hyväksi todetulla rungolla)
niin mikä itku siitä sitten syntyykään jos toinen on 10 000€ kalliimpi. - ammatti
...,.. kirjoitti:
joku ei viitsisi maksaa käytetystä veneestä mitään, eikä omistajatkaan halua antaa veneitään ilmaiseksi. Sekin on sitä kysyntää ja tarjontaa.
Vaikka olisi kaksi identtistä venettä, ja toinen olisi jopa kunnoltaan parempi(vaikka uudella koneella ja hyväksi todetulla rungolla)
niin mikä itku siitä sitten syntyykään jos toinen on 10 000€ kalliimpi.trokari ostaa 20kypällä ja laittaa sitten fiksatun hinnan 59T€,tosin ei omalla nimellä.
- B.F.
Aika hurjia hintapyyntöjä 20-15 vee vanhoille veneille näkyy olevan ainakin nettiveneessä, mutta ne tuttavani jotka viime parin vuoden aikana ovat ostaneet veneen eivät kylläkään ole maksaneet lähellekkään nettivenepalstan hintapyyntöjä. Tosin ne samat kalliit siellä kokoajan pyörii kun se palvelu on ilmainen.
Maksulliseksi Nettivene.com niin eiköhän saada ainakin nimellisesti käytettyjen veneiden hintapyynnöt alas. Viime kesänä ostin muuten -02 mallisen laituriyhteysveneen melkein puolen hintaan mitä kallein vastaava nettivene.comissa maksoi. Veneen löysin Keltaisen Pörssin sivuilta ja kaupat lyötiin sopivasti juhannusviikolla kiinni.- Pyytähän tietysti saa
Itse ostin vuosi sitten reilun 20 vuotta vanhan retkiveneen, joka maksoi n. 9 000e, johon tein varuste ostoksia ja remonttia n. 2000e:n arvosta. Vene pelasi ja toimi todella hyvin ainakin ensimmäisen kesän.
Mutta mikä kertoo jotain näistä tämän hetken pyynnöistä, niin tälläkin hetkellä on nettiveneessä kaksi vastaavaa venettä myynnissä joiden pyynnit on yli ja alle 30 000e!!. Moottorit saman ikäiset kuin omassanikin jne. Itse olen sitä mieltä, että en saanut venettäni erikoisen halvalla vaan oikeaan hintaan. No kyllä tälläistä "löytöä" sai 1,5 vuotta odotellakin. Tästä huolimatta ei tee mieli laittaa omaani myyntiin, vaikka pyynnöt houkutteleville näyttää. Luulen kuitenkin, että kukaan ei noita hintoja niistä maksa. Veneissä ja kesämökeissä on tällä hetkellä se sama ilmiö, että molemmissa on pyynti hinnoissa reilusti ilmaa mukana. No käytettyjä veneitä eivät onneksi venäläiset osta:) No hulluhan se ei... - Myyntihinnat asettuvat
Pyytähän tietysti saa kirjoitti:
Itse ostin vuosi sitten reilun 20 vuotta vanhan retkiveneen, joka maksoi n. 9 000e, johon tein varuste ostoksia ja remonttia n. 2000e:n arvosta. Vene pelasi ja toimi todella hyvin ainakin ensimmäisen kesän.
Mutta mikä kertoo jotain näistä tämän hetken pyynnöistä, niin tälläkin hetkellä on nettiveneessä kaksi vastaavaa venettä myynnissä joiden pyynnit on yli ja alle 30 000e!!. Moottorit saman ikäiset kuin omassanikin jne. Itse olen sitä mieltä, että en saanut venettäni erikoisen halvalla vaan oikeaan hintaan. No kyllä tälläistä "löytöä" sai 1,5 vuotta odotellakin. Tästä huolimatta ei tee mieli laittaa omaani myyntiin, vaikka pyynnöt houkutteleville näyttää. Luulen kuitenkin, että kukaan ei noita hintoja niistä maksa. Veneissä ja kesämökeissä on tällä hetkellä se sama ilmiö, että molemmissa on pyynti hinnoissa reilusti ilmaa mukana. No käytettyjä veneitä eivät onneksi venäläiset osta:) No hulluhan se ei...kuitenkin aika lähelle eurooppalaista hintatasoa, täällä yritetään korkeampia hintoja, euroopassa kerralla paremmin oikeat hinnat jo pyynneissä.
- kardinaali
Pyytähän tietysti saa kirjoitti:
Mutta mikä kertoo jotain näistä tämän hetken pyynnöistä, niin tälläkin hetkellä on nettiveneessä kaksi vastaavaa venettä myynnissä joiden pyynnit on yli ja alle 30 000e!!. Moottorit saman ikäiset kuin omassanikin jne. Itse olen sitä mieltä, että en saanut venettäni erikoisen halvalla vaan oikeaan hintaan. No kyllä tälläistä "löytöä" sai 1,5 vuotta odotellakin. Tästä huolimatta ei tee mieli laittaa omaani myyntiin, vaikka pyynnöt houkutteleville näyttää. Luulen kuitenkin, että kukaan ei noita hintoja niistä maksa. Veneissä ja kesämökeissä on tällä hetkellä se sama ilmiö, että molemmissa on pyynti hinnoissa reilusti ilmaa mukana. No käytettyjä veneitä eivät onneksi venäläiset osta:) No hulluhan se ei...Hieman kuullostaa kyllä epäsuhdalta että sait 9000€:lla ja muut pyytävät 30t€. Ostitko joltain joka ei ole täysivaltainen vaiko sukulaiskauppana?
Nimittäin esim. 8-9m laatuveneet(esim. Ruotsalaiset tai Norjalaiset) jotka ovat 20-25v vanhoja ovat kovissa pyynneissä myös Ruotsissa jne. Tuollaisten pyynnit lähtevät 30-40t€ varustuksesta ja koneesta riippuen eikä varmasti kukaan myy jos tarjoat puolet kauppasummasta ihan pokkana. Samaten Kipparin "käytettyä katsomassa" artikkelissa viime syksynä oli otos venetorilta ja esimerkkeinä 70-luvun Fjord ja Coronet ja pyynnit yli 30t€ eikä hintoja kovin kummasteltu. Henk koht olen sitä mieltä että jos vene on laatuvene(ei mikään Bella tms) ja kunto on hyvä niin tuollainen 20-25v vanha kestää toisen mokoman komeasti - loppuun ajetusta koneesta ei tietenkään kannata paljoa maksaa.
Mielenkiintoista olisi tietää minkä merkkinen ja mallinen veneesi on..? - Pyytäähän tietysti saa
kardinaali kirjoitti:
Hieman kuullostaa kyllä epäsuhdalta että sait 9000€:lla ja muut pyytävät 30t€. Ostitko joltain joka ei ole täysivaltainen vaiko sukulaiskauppana?
Nimittäin esim. 8-9m laatuveneet(esim. Ruotsalaiset tai Norjalaiset) jotka ovat 20-25v vanhoja ovat kovissa pyynneissä myös Ruotsissa jne. Tuollaisten pyynnit lähtevät 30-40t€ varustuksesta ja koneesta riippuen eikä varmasti kukaan myy jos tarjoat puolet kauppasummasta ihan pokkana. Samaten Kipparin "käytettyä katsomassa" artikkelissa viime syksynä oli otos venetorilta ja esimerkkeinä 70-luvun Fjord ja Coronet ja pyynnit yli 30t€ eikä hintoja kovin kummasteltu. Henk koht olen sitä mieltä että jos vene on laatuvene(ei mikään Bella tms) ja kunto on hyvä niin tuollainen 20-25v vanha kestää toisen mokoman komeasti - loppuun ajetusta koneesta ei tietenkään kannata paljoa maksaa.
Mielenkiintoista olisi tietää minkä merkkinen ja mallinen veneesi on..?Ostin tosiaan veneen ihan yleisiltä markkinoilta. Myyjä sanoikin, että heillä on tarkoitus myydä vene eikä pitää sitä ainoastaan myynnissä. Ok, ehkä olisin ollut valmis maksamaan veneestä vähän enemmänkin eli sinällään onnekas että kohdalleni sattui. Kyseessä on ei liukuva vene. Itse sitä mieltä kuitenkin, että kyllä pyynti omassanikin olisi yläkantissa, jos 20000e siihen hintaa laittaisin. No toisaalta parempi niin, jos minä olen oman veneeni kohdalla arvon väärin arvioinut:) Täytyy sanoa, että nuo kolmenkympin pyynnit nähneenä olen ollut entistä tyytyväisempi, että 1,5 vuoden kova etsintä tuotti tulosta.
Pyytäähän tietysti saa kirjoitti:
Ostin tosiaan veneen ihan yleisiltä markkinoilta. Myyjä sanoikin, että heillä on tarkoitus myydä vene eikä pitää sitä ainoastaan myynnissä. Ok, ehkä olisin ollut valmis maksamaan veneestä vähän enemmänkin eli sinällään onnekas että kohdalleni sattui. Kyseessä on ei liukuva vene. Itse sitä mieltä kuitenkin, että kyllä pyynti omassanikin olisi yläkantissa, jos 20000e siihen hintaa laittaisin. No toisaalta parempi niin, jos minä olen oman veneeni kohdalla arvon väärin arvioinut:) Täytyy sanoa, että nuo kolmenkympin pyynnit nähneenä olen ollut entistä tyytyväisempi, että 1,5 vuoden kova etsintä tuotti tulosta.
ja tarjonta, ikävä kyllä. Jos olet vaihtamassa kuten minä joutuu pyytämään ja myymään kalliilla. Mielelläni myisin puolta halvemmalla jos saisin sen seuraavankin puoleen hintaan mutta kun ei niin ei. Itsellä myynnissä halvin samasta merkistä (4kpl), kyllä ne kalliimmatkin yksilöt myydään lopulta koska tarjonta vähäistä. Täytyy toivoa että löytää sopivan sopivaan hintaan kun sen aika tulee.
Ja niinkuin sanottua jos sellaisen haluat on vain pakko hyväksyä hinta joku sen hyväksyy kuitenkin, ainahan voi olla toki ostamatta.
ps. ei Suomen lähialueillakaan mitenkään halpoja ole, no ehkä tuosta Virosta ostettu jenkki mihin on "hommattu jälkikäteen CE-hyväksyntä", joopa joo, voi olla edullisempi.- B.F.
jrsj kirjoitti:
ja tarjonta, ikävä kyllä. Jos olet vaihtamassa kuten minä joutuu pyytämään ja myymään kalliilla. Mielelläni myisin puolta halvemmalla jos saisin sen seuraavankin puoleen hintaan mutta kun ei niin ei. Itsellä myynnissä halvin samasta merkistä (4kpl), kyllä ne kalliimmatkin yksilöt myydään lopulta koska tarjonta vähäistä. Täytyy toivoa että löytää sopivan sopivaan hintaan kun sen aika tulee.
Ja niinkuin sanottua jos sellaisen haluat on vain pakko hyväksyä hinta joku sen hyväksyy kuitenkin, ainahan voi olla toki ostamatta.
ps. ei Suomen lähialueillakaan mitenkään halpoja ole, no ehkä tuosta Virosta ostettu jenkki mihin on "hommattu jälkikäteen CE-hyväksyntä", joopa joo, voi olla edullisempi.Kirjoitit että
"koska tarjonta vähäistä"
Itse olisin kyllä mieluummin kallistumasssa päinvastaiseen väittämään nimittäin niinä 30 vuoden aikana kun olen venemarkkinoita seurannut en muista koskaan olevan näin paljon käytettyjä veneitä myytävänä. Pelkästään nettiveneen tietokannassa oli n. 3000 moottorivenettä myytävänä! Onko tämä luku sitten oikea heijastuma käytettyjen veneiden markkinoista onkin sitten vaikeampi totuus todistettavaksi.
- faktaa on tässä
yksityiset pyytävät veneistään jopa 30 % enemmän kuin vastaavan kuntoiset/ikäiset veneet veneliikkeisssä
Veneliike tarvitsee aina katetta vähintään 25 %, jotta myynti kannattaa.
Se miksi veneiden hinnat putoavat tänä vuonna selvästi on.
1. käytettyjä on markinoilla todella paljon
2. uusi veneitä on myyty ennätysmäärä viime vuosina, joten veneliikkeiden varastot ovat kätettyjä täynnä.
3. polttonesteiden hinnat jatkavat nousuaan edelleen, myös ensivuonna
4. talouden tilanne ei ole enää niin suotuisa, harmaita pilviä on ilmassa, kasvu ei ole enää niin kovaa.
purjeveneet tulevat nostamaan suosiotaan
joten 80 / 90 luvun moottoriveneen myynti ei välttämättä ole helppoa, ellei hinnoittele sitä heti oikein.- teimme tyhmästi
Meillä oli perheessä sellainen 90 luvun vaihteen 8 metrinen Sundancer käytännössä kaikilla mahdollisilla varusteilla. Kannet meni paskaksi toisella kaudella ja vaimolta hermot. Vene haluttiin vesille, joten tehtiin päätös sijoittaa reilu 10 K euroa uuteen koneeseen. Ostohetkellä muistaakseni vuonna 2002 vene maksoi 22.500 euroa. Samainen vene maksoi Venelehden alkuperäisen testin mukaan lähes saman vuonna 89. Moottorin vaihdon jälkeen veneeseen oli siis sijoitettu n. 35.000 euroa. Saimme siitä hieman enemmän eli omat takaisin.
Nyt kun katsoo ko. mallin hintoja ja vielä vanhoilla koneilla, joista menee kannet tai jotain muuta samantien niin hintapyynnöt on ihan käsittämättömiä. Netistä löytää pyyntöjä 45-55 K euron tietämiltä. Meidänkin ex yksilö oli myynnissä viime vuonna uuden moottorin neljän käyttökauden jälkeen 13.000 euroa myyntihintaa kalliimmalla. Ei oikein yhtälö ole ymmärrettävissä näin rivikansalaisena.
Jos veneen hintataso on vuonna 2008 kaksikymmentä vuotta vanhasta veneestä sama kuin synnyinvuonna, niin kyllähän tässä on pahasti joku pielessä. Ja kun vielä vertaa hintoja USA:n markkinoihin ja sieltä löytyy täysin uudistuneita 4-5 vuotta vanhoja "sisarmalleja" edullisemmin kuin nämä suomiyksilöt niin ihmettelen miten joku suomesta mitään venettä edes ostaa.
Mutta kyllä tätä kuviota vääristää myös ostajien asenne. Tismalleen samanlaiset veneet esim. 115hp ja 200hp koneilla tulisi monenkin mielestä maksaa saman verran. Varsinkin jos tarjontaa isokoneisesta yksilöstä ei ole vertailukelpoiseksi vaihtoehdoksi, niin tuntuu olevan valloillaan että myyjän pitäs luopua huomattavasti tehokkaammasta paketista karvalakkimallihintaan. Tätä en kyllä myöskään käsitä. - Satunnainen matkailija
teimme tyhmästi kirjoitti:
Meillä oli perheessä sellainen 90 luvun vaihteen 8 metrinen Sundancer käytännössä kaikilla mahdollisilla varusteilla. Kannet meni paskaksi toisella kaudella ja vaimolta hermot. Vene haluttiin vesille, joten tehtiin päätös sijoittaa reilu 10 K euroa uuteen koneeseen. Ostohetkellä muistaakseni vuonna 2002 vene maksoi 22.500 euroa. Samainen vene maksoi Venelehden alkuperäisen testin mukaan lähes saman vuonna 89. Moottorin vaihdon jälkeen veneeseen oli siis sijoitettu n. 35.000 euroa. Saimme siitä hieman enemmän eli omat takaisin.
Nyt kun katsoo ko. mallin hintoja ja vielä vanhoilla koneilla, joista menee kannet tai jotain muuta samantien niin hintapyynnöt on ihan käsittämättömiä. Netistä löytää pyyntöjä 45-55 K euron tietämiltä. Meidänkin ex yksilö oli myynnissä viime vuonna uuden moottorin neljän käyttökauden jälkeen 13.000 euroa myyntihintaa kalliimmalla. Ei oikein yhtälö ole ymmärrettävissä näin rivikansalaisena.
Jos veneen hintataso on vuonna 2008 kaksikymmentä vuotta vanhasta veneestä sama kuin synnyinvuonna, niin kyllähän tässä on pahasti joku pielessä. Ja kun vielä vertaa hintoja USA:n markkinoihin ja sieltä löytyy täysin uudistuneita 4-5 vuotta vanhoja "sisarmalleja" edullisemmin kuin nämä suomiyksilöt niin ihmettelen miten joku suomesta mitään venettä edes ostaa.
Mutta kyllä tätä kuviota vääristää myös ostajien asenne. Tismalleen samanlaiset veneet esim. 115hp ja 200hp koneilla tulisi monenkin mielestä maksaa saman verran. Varsinkin jos tarjontaa isokoneisesta yksilöstä ei ole vertailukelpoiseksi vaihtoehdoksi, niin tuntuu olevan valloillaan että myyjän pitäs luopua huomattavasti tehokkaammasta paketista karvalakkimallihintaan. Tätä en kyllä myöskään käsitä.Muutaman vuoden käytettyjä veneitä katseltuani ja niiden käsittämättömiin hintapyyntöihin suivaantuneena päädyin pari vuotta sitten uuteen ja edelleenkin ihmettellen olen todennut, että käytettyjen veneiden hintapyyntöjen perusteella venepakettini arvo on vähintäänkin pysynyt ennallaan, joissakin tapauksissa jopa noussut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136