Meillä on kotona 3 vesikilpikonnaa, jotka on n. 10 vuotta sitten Japanista tuotu Suomeen ja lajista ei hajuakaan! Semmoisiapieniä ne on (kämmenen kokoisia) eikä mitään erottavia värejä... Tummia vain...
Nyt akvaarion vesiastiasta löytyi 3 munaa. Miten minun tulee nyt toimia... pitääkö niitä jotenkin nyt hautoa? Ja eikös niitä voi tulla ihan vain "tuhkamuniakin"...????????? Jos munissa jotain on, niin ehdottomasti olemme valmiita ottamaan konnat vastaan! Nyt vaan jelppiä ASIANTUNTEVILTA henkilöiltä jos saisin. Kiitos vastauksista jo etukäteen! Jokainen on arvokas.
vesikilpikonnasta tietoa tarvitaan!!!!
2
405
Vastaukset
- kaivaraani
Ne munat saattavat hyvinkin olla hedelmättömiä jos konnissasi ei ole molempia sukupuolia. On ihme että munat on säilyneet, etteivät tulleet huomatuksi vasta tuhouduttuaan. Suurempi todennäköisyys on, että munat on vioittuneet tai saaneet vedestä bakteerin, mikä tuhoaa sisällön. Munien normaalin kehittyminen vaatii kostea hiekkamaaperän tai keinotekoisen haudontapaikan.
Nämä munat on paras hävittää. Toisaalta näiden lisääminen muutenkaan ei ole tarkoituksenmukaista, vaikkakin ymmärrän että se kiinnostaa. Olisi kiva tietää mitä konnia ne on?
Voisitteko lähettää minulle kuvia osoitteeseen gibson61@suomi24.fi.- näistämunnimimerkeistäeikel...
...lisääminen ei olisi tarkoituksen mukaista?
Mulla ei ole niiden kilpikonnien kuvia kun ne asustaa mun vanhemmilla. Mä olen vaan hautoja :) Mutta parempi se on sitten varmaankin hävittää ne. Pitääkö ne rikkoa jotenkin? vai heittää vaan menemään...? Joo ei niissä munissa mitään vikaa ole. Ihan ehjiä. Ne on nyt ollut mulla lämpölampun alla pyyhkeiden seassa, mutta ei sitten taida niin toimia... Ehkä parempi keskittyä vaan tähän omaan harrastukseen koirien parissa ja jättää kilpikonnat asiantuntijoille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743062
- 742944
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191772- 271681
- 241667
- 201640
- 481317
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi311295