Onko kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä? Sain sitä, kun keuhkoissa tuntuu olevan niin paljon flunssan jäljiltä limaa, joka aiheuttaa jatkuvaa hengenahdistusta. Olen astmaatikko. Kuinka nopeasti lääke on auttanut ja onko auttanut?
Erdopect
23
46724
Vastaukset
- jotain vastausta
Tuo lääke on minulle tuttu mieheni kautta hänellä kun tuo limaisuus on jokapäiväistä. Vuosia hän on käyttänyt kyseistä lääkettä ja on auttanut. Jostakin luin että sehän otetaan kapseli aamuin illoin ja yleensä 10 päivän kuureina ellei lääkäri toisin määrää. Niin vaikutus alkaa siinä neljän päivän käytön jälkeen on sitten parhaimmillaan. Olen omaishoitaja ja joudun näiden lääkkeiden kanssa sitä kautta saikkaamaan. Millaisen kuurin lääkäri sinulle määräsi?
- limainen
Mä sain kymmenen päivän kuurin. Kyllä musta tuntuu, että tuo on jo jonkin verran auttanut limaisuuteen, mutta henkeä ahdistaa kyllä yhä samalla tavalla kuin ennen kuuriakin. Mutta kai tässä on vielä toivoa...
- mieleeni
limainen kirjoitti:
Mä sain kymmenen päivän kuurin. Kyllä musta tuntuu, että tuo on jo jonkin verran auttanut limaisuuteen, mutta henkeä ahdistaa kyllä yhä samalla tavalla kuin ennen kuuriakin. Mutta kai tässä on vielä toivoa...
Semmonen asia tuli mieleeni että mieheni puhdistaa tuolta nielusta sitä limaa myös suolavedellä vetää sitä vettä nenänkautta sisään ja sitten sylkee sen vessan pönttöön. Apteekissa on sellaisia vesipiippuja myytävänä mutta kyllä se onnistuu muutenkin jos vain opettelee ja haluaa sitä konstia käyttää.
- limainen
mieleeni kirjoitti:
Semmonen asia tuli mieleeni että mieheni puhdistaa tuolta nielusta sitä limaa myös suolavedellä vetää sitä vettä nenänkautta sisään ja sitten sylkee sen vessan pönttöön. Apteekissa on sellaisia vesipiippuja myytävänä mutta kyllä se onnistuu muutenkin jos vain opettelee ja haluaa sitä konstia käyttää.
Mä kokeilin pulloon puhaltamista. En tiedä, teinkö oikein, ohjeet oli kyllä hyvät, mutta en saanu limaa nousemaan. Täytyy jatkaa harjoituksia...
Erdopect-lääkekuuri tuntuu nyt, että on jo hieman auttanut, limaa ei ole enää niin paljoa. Mutta henkeä ahdistaa kyllä edelleen. - Anonyymi
limainen kirjoitti:
Mä kokeilin pulloon puhaltamista. En tiedä, teinkö oikein, ohjeet oli kyllä hyvät, mutta en saanu limaa nousemaan. Täytyy jatkaa harjoituksia...
Erdopect-lääkekuuri tuntuu nyt, että on jo hieman auttanut, limaa ei ole enää niin paljoa. Mutta henkeä ahdistaa kyllä edelleen.Erdopect ei ole astmalääke, joten ei vaikuta hengenahdistukseen. Irrottaa keuhkoista sitkasta limaa tehokkaasti. Ei tietenkään poista liman eritystä. Alkaa tehota n. Vrkn jälkeen 1. Tabletin otosta.
- juttu tuo puhaltaminen
Kerroit että puhallat pulloon se vahvistaa keuhkoja ja on siis hyvä juttu. Olen kuullut että on myytävänä sellaisia suolapiippuja joita saa ainakin täällä luontaistuotekaupasta. Joillekkin siitä on ollut apuakin jos haluat tietää asiasta enemmän niin googlella löytyy enemmän tietoa tuosta asiasta.
- henkihaukka
Käytän ensikertaa kyseistä lääkettä. On 10 pv:n kuuri josta 8 pv:vää jo käyttänyt. Mielestäni siitä apua, kehrääminen rinnassa jo loppunut. Vaikka tukkoisuutta tuntuu vielä olevan, saan kuitenkin nukuttua öisin jo melko hyvin.
Minulla myös Astmaa taustalla, tuli kuumeeton flunssa ja siitä jälkitautina keuhkoputken tulehdus.
Uskoisin tämän tästä hellittävän, aikaa ehkä kuluu toipumiseen.- Anonyymi
Tuo kehrääminen oli hyvä sanonta. Se on ollut minun suurin ongelma ja yskiessä lopahtaa pissat jalkoja pitkin. Siis ei ole mitään pidättsvaikeiksia mutta tuo kehräämine tekee sen.
- Eivatsaongelmia
Kokeilen jo toista kertaa erdopectiä js sinänsä lima irtoaa paremmin. Joudun kuitenkin lopettamaan taas neljäntenä päivänä, koska tulee niin pahoinvointinen olo. Ruuan jälkeen olen ottanut vesilasillisen kanssa. Harmittaa!
- Lähihoitaja52
Sain Erdopectiä viisi päivää sitten sitkeän ylähengitystieinfektion hoitoon.Lääkkeestä ei ole mitään apua.Limaa on edelleen surisemassa ja kehräämässä,että ei ole saanut nukuttua.CPR arvo oli 44.Varmaan joudun hakemaan kunnon antibioottikuurin.
- Iliveinhope
Sama juttu minullakin, tulehdusarvo 45, erdopectiä mennyt jo viisi päivää. Astmaan flixotide evohaler 2xkahdesti päivässä ollut muutaman vuoden. Nyt yskä on vaan jatkunut aivan kamalana, meinaan tukehtua, vaikka antibiootti,doximed 150 mennyt myös neljä päivää. Tänään verikokeessa, ajatuksena selvittää onko hinkuyskää. Ei kuumetta viime viikon jälkeen. Flixotide vaihdettiin tänään relval elliptaan. Onko teillä kokemuksia tästä lääkkeestä? Ja mitä ihmettä tämä voi olla? Aivan järkyttäviä nuo yskänkohtaukset, koko vartalon voimalla kun tulee puuskat.
- Anonyymi
Sama minulla,olen nyt käyttännyt 6 päivä eikä minkäänlaista lima irronnut.
- Anonyymi
Ei auta mitään. Mutta jos tupakoi, lima ei muutenkaan irtoa.
- Anonyymi
Reseptitön yskänpilleri Medipekt auttaa paljon paremmin. Bisolvon on samaa
eri lääketehtaan. - Anonyymi
Lääkäreille maksetaan useista lumelääkkeistä. Lue juttu ja päätä itse minne rahasi laitat.
https://seura.fi/asiat/tutkivat/nama-apteekin-laakkeet-ovat-turhia-tai-tehottomia-listalla-lukuisia-tuttuja-tuotteita/- Anonyymi
Tuon jutun mukaan Erdopect olisi toimiva. Itse sairastuin 23.12. ankaraan kuumeeseen jota seuras heti perässä sitkeälima keuhkoputkessa ja yskä. Meinaan jatkuvasti tukehtua limaani. En ole pystynyt lainkaan nukkumaan. Soitin 27. pv terveysaseman päivystykseen. Käskivät vain jatkaa kotikonsteja, eli pulloon puhaltamista, höyryhengitystä jne. Ei auttanut, jotten 28.pv soitin uudestaan. En saanut lääkäriaikaa taaskaan, mutta puhelimitse määräsi minulle Erdopectiä 10pv:n kuurin. Saa nähdä kuinka pian alkaa vaikuttaa. Ainakim vielä lima on yhtä sitkeää, kuin alussakin ja estää nukkumisen jopa puoli-istuvassa asennossa. Edessä on pitkä viikonloppu, jolloin lähipäivystys on taas kiinni. Joulu ja uudenvuoden vietto
minun osalta pilalla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon jutun mukaan Erdopect olisi toimiva. Itse sairastuin 23.12. ankaraan kuumeeseen jota seuras heti perässä sitkeälima keuhkoputkessa ja yskä. Meinaan jatkuvasti tukehtua limaani. En ole pystynyt lainkaan nukkumaan. Soitin 27. pv terveysaseman päivystykseen. Käskivät vain jatkaa kotikonsteja, eli pulloon puhaltamista, höyryhengitystä jne. Ei auttanut, jotten 28.pv soitin uudestaan. En saanut lääkäriaikaa taaskaan, mutta puhelimitse määräsi minulle Erdopectiä 10pv:n kuurin. Saa nähdä kuinka pian alkaa vaikuttaa. Ainakim vielä lima on yhtä sitkeää, kuin alussakin ja estää nukkumisen jopa puoli-istuvassa asennossa. Edessä on pitkä viikonloppu, jolloin lähipäivystys on taas kiinni. Joulu ja uudenvuoden vietto
minun osalta pilalla!Nyt on sitten uudenvuoden aatto ja räkä pysyy yhä kurkussa, eikä ota tullakseen, vaikka jo neljäs päivä Erdopectiä. Enää lima ei nouse yöllä kurkkuun, mutta yskin läpi yön kuivia yskiä niin, että vatsalihaksetki alkanut kramppaamaan ja päähän sattuu. Jos tää Erdopect ei ala tuottaa tulosta, mitähän lääkettä sitten kannattaisi kokeilla?
Höyryhengitystä ja suolavedellä kurlailua oon tehnyt päivittäin (ja yölläkin).
Nenäkannulla oon huuhdellut nenääni 2-kertaa päivässä. Alkaa toivo loppumaan. Terveyskeskuskin aukeaa vasta ensi tiistaina ja siellä on vajaa miehitys. Täysmiehitys on vasta loppiaisen jälkeen. Jalat alkaa suonenvetojen myötä olla siinä kunnossa, ettei näillä jaloillakaan enää paljoa kävellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on sitten uudenvuoden aatto ja räkä pysyy yhä kurkussa, eikä ota tullakseen, vaikka jo neljäs päivä Erdopectiä. Enää lima ei nouse yöllä kurkkuun, mutta yskin läpi yön kuivia yskiä niin, että vatsalihaksetki alkanut kramppaamaan ja päähän sattuu. Jos tää Erdopect ei ala tuottaa tulosta, mitähän lääkettä sitten kannattaisi kokeilla?
Höyryhengitystä ja suolavedellä kurlailua oon tehnyt päivittäin (ja yölläkin).
Nenäkannulla oon huuhdellut nenääni 2-kertaa päivässä. Alkaa toivo loppumaan. Terveyskeskuskin aukeaa vasta ensi tiistaina ja siellä on vajaa miehitys. Täysmiehitys on vasta loppiaisen jälkeen. Jalat alkaa suonenvetojen myötä olla siinä kunnossa, ettei näillä jaloillakaan enää paljoa kävellä.Hei. 7.12.2024
11viikkoa kamalaa yskimistä,Erdopect ei ole yhtään auttanut huomenna loppuu kuuri.
Lääkäri käski ottaa uudelleen yhteyttä jos ei auta.
Kyljet ja rinnanalusetkin niin kipeet yskimisestä että itku tulee väkisin.
No huomenna soitan 116117 ja kysyn ohjeita.
En jaksa enään . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. 7.12.2024
11viikkoa kamalaa yskimistä,Erdopect ei ole yhtään auttanut huomenna loppuu kuuri.
Lääkäri käski ottaa uudelleen yhteyttä jos ei auta.
Kyljet ja rinnanalusetkin niin kipeet yskimisestä että itku tulee väkisin.
No huomenna soitan 116117 ja kysyn ohjeita.
En jaksa enään .Täällä ihan sama tilanne. 8 kertaa olen yrittäny saad apua järkyttäviin pitkittyneisiin hengenahdistus ja yskäoireisiin. On se kumma et hengitys ei kulje ja pitäisi jotain ”omahoitoa” vaan tehdä. Lääkkeitä vaan testaillaan eikä edes selvitetä mikä kaiken takana on! Kai ne siellä lääkärit yrittää tahallaan vähentää ihmisiä ettei olisi niin paljoa työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ihan sama tilanne. 8 kertaa olen yrittäny saad apua järkyttäviin pitkittyneisiin hengenahdistus ja yskäoireisiin. On se kumma et hengitys ei kulje ja pitäisi jotain ”omahoitoa” vaan tehdä. Lääkkeitä vaan testaillaan eikä edes selvitetä mikä kaiken takana on! Kai ne siellä lääkärit yrittää tahallaan vähentää ihmisiä ettei olisi niin paljoa työtä.
Ihan kauhea on tilanne meidän päivystyksessä ja julkisessa terveydenhuollossa. Itsekin olin tukehtumaisilla limaisuuteen, kun A influenssan kuuden päivän kuume vihdoin laski. Päivystyksestä vain itsehoito ohjeita, jotka joka astmaatikolle on itsestäänselviä ja selvää myös jo se että ei ole riittävä apu, kun on jo kolmatta yötä valvonut istualleen jatkuvasti limaa yskien. Itku tuli, kun loppiaisena sain ajan työterveyteen, missä aloitettiin prednisolon 40mg kuuri. Nyt viikon kuurin jälkeen hieman toiveikkaampi olo ja vaikka kurlutus vielä keuhkoputkessa melko voimakasta, tukehtumisen tunne jo sen verta helpottaa, että astmanlääkityksellä jatkan toiveikkaana…
- Anonyymi
Ehdin kokeilla kyseistä lääkettä kaksi päivää ja sain vatsakipua ja pahoinvointia joten soitin terveysasamalleja sieltä sanottiin että lääke täytyy lopettaa.t Marja-Leena.
- Anonyymi
Söin itse 10pv kuurin mutta en nyt tiedä oliko siitä juurikaan apua. Ensin 2vkon kova ärsytys yskä ja siitä alle viikko niin sairastuin koronaan. Henkeä ahdistaa edelleen, oli keuhkoille liikaa noin perättäin sairastaa. Onneksi neljäs tapaamani lääkäri määräsi ventoline diskusin niin auttaa pahimpiin hengenahdistus kohtauksiin. Nyt epäilen et onko tässä astmaa tulossa? Päivystysluukulta pari kertaa käännytettiin että kotiin vaan lepäilee et hengenahdistus kuuluu koronan oireisiin..
- Anonyymi
Turkkilainen poikaystäväni tuo sitä mulle kotimaastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533482
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253474No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282014Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701696Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151409Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501159Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007