Disneyn Kaunotar ja Hirviö (1991) on ehdottomasti eräs parhaimmista koskaan tehdyistä elokuvista, erityisesti musiikkinsa takia. Eräs elokuvan kappaleista on jäänyt hieman askarruttamaan, se soi mm. kohtauksessa, jossa Belle kulkee pitkin hirviön linnan käytäviä ja on nousemassa kiellettyyn länsisiipeen. Mikä kappale on kyseseessä?
Asia jäi askarruttamaan, kun kappale soitettiin Simpsonien jaksossa The Wife Aquatic, ja nettisivujen mukaan kappale on todellisuudeessa nimeltään Le Carnaval des Animaux tai The Aquarium, mutta itse en sitä näillä hakusanoilla ole löytänyt.
Ja löytyykö kappale elokuvan alkuperäiseltä levyltä?
Kaunotar ja Hirviö
DirkGently
2
492
Vastaukset
- kappaleen
nimellä: 2 Saint-Saens - Carnival of the Animals - The Aquarium
- eag
Huippu leffa kyllä! Ehdottomasti yksi parhaimmistoa. Itsekin olen ihmetellyt, onko kyseessä sama kappale vai onko K&H:ssä vain varioitu tuota Camille Saint-Saënsin Le carnaval des animaux (= Eläinten karnevaali) -teoksen osaa Nro 7, Aquarium (= Akvaario). Sellainen cd on olemassa, jossa on kaikki 14 osaa, mutta ainakaan kirjastosta en ole sitä löytänyt. iTunesista löytyy kyllä, kun hakee..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742892
- 642753
- 681812
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171639- 201580
- 181464
- 481287
- 381263
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91249