ja vanhat ruokalajit muistuivat mieleen.
Nuorena tuli käytyä ravintolassa syömässä enemmänkin.Tarjolla oli maukkaita ja rapeita leikkeitä Sveitsin ja Wienerin.
Broileria joskus,rapean kuoren sisällä maukkaita täytteitä..valkosipulia,aurajuustoa ja pekonia.Slurps:D
Paistettuja perunoita,paistettuja valkosipuliperunoita,uunissa muhinoituneita kermaperunoita.
Kevyt linja on valloittava,mutta kerrankos...;)
Pistä huviksesi menuuehdotelma minkä pohjalta valintasi tekisit,kun maku on ohjenuorasi.
Paistoin sipulia...
17
846
Vastaukset
- Pajero-mies
Jos ois vähänkään kokkitaipumuksia, niin meikäläinen laittaisi kiehuvaan veteen perunoita. Ei ihan varhaisia, mutta heinäkuun aikaisia. Silloin saa ehkä ensimmäiset tillitkin maasta, joten vaimot voi lähettää tilliä keräämään.
Sitten vaan makkaraa grillille.
Korianderipurkin voi laittaa johonkin pöydän kulmalle ihan siltä varalta, jos joku alkaa liikaa leuhkimaan.Hyvä meininki,mutta pistit naiset keräämään tilliä.
Höh,naiset tekee ilman muutenkin.- Pajero-mies
tintti.kotivintti kirjoitti:
Hyvä meininki,mutta pistit naiset keräämään tilliä.
Höh,naiset tekee ilman muutenkin.No mitään ei ilmatteksi tule... Olethan Sinäkin tintti.kotivinkki, joka on melkein maailman hyvin salanimi.
Pajero-mies kirjoitti:
No mitään ei ilmatteksi tule... Olethan Sinäkin tintti.kotivinkki, joka on melkein maailman hyvin salanimi.
ajattelin päärynöitä kuitenkin..
Hyvä jälkiruoka kinuskikastikkeella.)
En salaa muutakuin salaisuuden;)- Pajero-mies
tintti.kotivintti kirjoitti:
ajattelin päärynöitä kuitenkin..
Hyvä jälkiruoka kinuskikastikkeella.)
En salaa muutakuin salaisuuden;)Olen lukenut Teidän taiteilijanimenne koko ajan väärin. Elikkä kotivintti on siis se oikea.
Ihan hyvältähän se kotilinkkikin kuulostaa itse asiassa. Pajero-mies kirjoitti:
Olen lukenut Teidän taiteilijanimenne koko ajan väärin. Elikkä kotivintti on siis se oikea.
Ihan hyvältähän se kotilinkkikin kuulostaa itse asiassa.en myy lehtiä elääkseni..tai oikeastaan tämähän voi olla mitä lupaavin alku:D
- perskuti
Vuorokausi purjehdusta kovassa kelissä, sen jälkeen rauhallinen satama...
Linnut visertää rantapuissa ja aurinko laskeutuu, punertaen maiseman...
Ateria peräkannella sisältäen.
Pienen aperitiivin.
-Alkupalana. Leikkelelautanen. sis.Perunan, silliä, kananmunan, ja tilliä.
-Pääruokana. Lankkupihvi muhennoksella ja vihanneksilla.
-Loppuhuipentuma. Katkarapuhyytelö. Mariskooli hedelmillä kermajäätelön kera...Nam.sinun menuustasi ja miljöö on kuin sadusta:)
Mielenkiintoista,että katkarapuhyytelö syödään pääruoan jälkeen,ennen jälkiruokaa,vai oliko parasta pantattu viimeiseksi makunautinnoksi?
Voi leikkelelautanen..muistoja herää:)
- Teemuna
Naudanpaistia ruskistettuna isoiksi klönteiksi ja pataan. Porkkanaa, punajuurta, lanttua ja sipulia isoina lohkoina joukkoon. Lihalientä, laakerinlehtipari, rosmariinia, mustapippuria ja suolaa. Reilu kaksi tuntia muhitusta uunissa. Perunamuhennosta, jossa ripaus muskottia, raikasta salaattia ja täyteläistä punkkua. Palan painikkeeksi makkaria.
ja aina maistuvat!
Tuo punajuuri on jäänyt mun kokeiluista jostain syystä pois.Vaikuttaa kuitenkin erittäin sopivalta ja antaa takuulla hyvän värin.
Muskotti sopii niin pastan kuin perunoiden kanssa,totta.Punkkua ehdottomasti tai kylmää olutta.
Jos makkaria on palan painikkeeksi,niin kohtuusyöminen on silloin paikoillaan,ettei närästys pilaa hyvää jälkkäriä;)
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465627Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5742092Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821154Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.56895- 59880
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768