Ennen olin iloinen ja avoin tyttönen ja tykkäsin auttaa muita joskus liikaakin =) No, olenhan minä vieläkin mutta ajatusmaailmani on...eh, hieman synkentynyt ja syömiseni vähentynyt hirveästi.
Ajattelen usein kuolemaa, miksi ihmiset tekevät itsemurhia tai "vähäosaisempia" yms. Itsetuhoinen en kuitenkaan ole! Tälläinen ajattelutapa on vahvistunut vuosi vuodelta. Olen tehnyt vaapaaehtoistyötä vaikka missä; orpokodeissa, katulasten kanssa jutellut ja sellaista ns. sisartoimintaa masentuneiden ihmisten kanssa. (sis. juttelen heidän kanssaan ja vietän aikaa niinkuin "sisko") yms. Toki koska olen viettänyt aikaa "surullisessa" ympäristössä niin omasta maailmastani on tullut ehkä vähän melankolinen.
Mutta olen miettinyt voiko olla niin kuten äitini sanoo. Olen kuulemma nähnyt liikaa maailman pahaa ikäisekseni..? Pitääkö paikkaansa, voiko avustamisestani olla huolta itselleni?
Minullako mielenterveysongelma!?
2
318
Vastaukset
- D.a.r.k.s.o.u.l
Äitisi voi olla oikeessa.
(hieman riippuen tietysti siitä että minkä ikäinen olet..)
Ei pidä liikaa miettiä sellaisia asioita mihin
ei ole vastauksia tai ne vastaukset ovat
sellaisia mitä ei pitäisi miettiä ollenkaan..
Tuo on huono juttu että syömisesi on vähentynyt "hirveästi".
Pidä nyt huoli itsestäsi.
Et voi auttaa muita jollet itse ole kunnossa.
Niin..ehkäpä masentuneitten kanssa jutellessasi voi käydä
niinkin että alat ymmärtää heitä hieman liiankin hyvin.. Hienoa että tälläisiä nuoria ajattelevia ihmisiä on,
ja vielä toiminnallaan osoittavat sen.
Mutta kuitenkin olisi pidettävä tietynlainen ero/raja,ettei herkkyydessään ajaudu liiaksi syvälle
toisten sielujen syövereisiin.
Olet hieno nuori nainen,jolle alkaa muodostua tosi
elämän/-maailman kuvaa kokemuksienkin kautta.
Muista-nuoruuteen kuuluu myös tasa painottavana tekijänä,ystävät,hauskan pito,erilaiset mieltä kohottavat harrasteet jne...
Maalmasta löytyy paljon hyvää ja rakastettavaa.
Se pitää löytää,nähdä,tunnistaa-elää sitä-että
jaksat taas antaa sisäistä kauneuttasi eteenpäin.
Kuuntele luotto ystäviäsi-Äitiäsi-älä anna hänelle
huolta,sen vuoksi,jos muserrut henkisesti
epätoivoon-Auttamisesi takia.
Kaikessa on oltava rajansa-tässä-on nyt Sinulla
todella puhuttelun paikka ;- jos tämä askarruttaa
kovin.
Tiedätkö-tunnen-esim. sos.terv.alan ammattil.
sairastuvat,kun kuorma on täynnä.
Vietä taukoa nyt,ja suuntaa edes joksikin aikaa
hienoa nuoruuttasi iloiseen mieltä innostaviin kuin kohottaviinkiin harrasteisiin,joista saat
mielihyvän tunteita omiin kokemuksiisi lisää.
Sinulla on vain Yksi nuoruus,terveys ja Elämä
älä sitä nyt kadota-hyvyydestäsi huolimatta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846