Taidan olla tavis

Matti Meikäläinen

322

97610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LISÄÄ PALKKAA...

Tahtoisin tietää missä kastissa itse olen kun en ole tuollaisista palkoista ikinä kuullutkaan....vaikka kuinka tekisi töitä, ei se ole yhdeksään euroon yltänyt ja luulisin että meitä on aiiiika monta....

• Lonely Soldier

Tuo 32 000e vuodessakin on vielä liian pieni..
        Mutta eihän täällä holhousvaltiossa enää pärjääkkään muut kuin kaviaaria ja shamppaniaa nuolevat arkkadianmäen kravattirosvot..

• uutisointi

jatkuvasti on sikäli perseestä, että se ei anna asiasta oikeaa kuvaa. Sadat tuhannet pienipalkkaiset ihmettelee että mistä tuollaisia lukuja tulee. Juttu menee näin:

Esimerkki: Jos 9:llä ihmisellä palkka on 1500e/kk ja yhdellä se on 5000e/kk, niin keskiarvo on yllättäen 1850e/kk.

Tai jos sen yhden palkka on 10000e/kk, niin keskipalkka on 2350e/kk!!! Siis aika kaukana 1500:sta eurosta.

Että sen verran ne keskipalkat kertoo tositilanteesta. Ja taas riittää lehdellä lukijoita!

• werty
        uutisointi kirjoitti:

jatkuvasti on sikäli perseestä, että se ei anna asiasta oikeaa kuvaa. Sadat tuhannet pienipalkkaiset ihmettelee että mistä tuollaisia lukuja tulee. Juttu menee näin:

Esimerkki: Jos 9:llä ihmisellä palkka on 1500e/kk ja yhdellä se on 5000e/kk, niin keskiarvo on yllättäen 1850e/kk.

Tai jos sen yhden palkka on 10000e/kk, niin keskipalkka on 2350e/kk!!! Siis aika kaukana 1500:sta eurosta.

Että sen verran ne keskipalkat kertoo tositilanteesta. Ja taas riittää lehdellä lukijoita!

Todellakin samaa mieltä!Todellisuus ja tilastot on 2eri asiaa.Tilastot pitää näyttää hyvälle`Olemmehan hyvinvointivaltio!

• ja sen takia
        uutisointi kirjoitti:

pitäisi kertoa sekä keskiarvo että mediaani, joka tässä suhteessa kuvastaa paljon paremmin palkkoja

• samassa sarjassa

Niin tuo summahan on keskipalkka. Kun tiedämme , että jotku tienaa mahdottomasti, niin meitä 8e:n tienaajia on sitten ainakin tuplaten, triplaten tai enempikin. Onneksi selviän kuukaudesta toiseen, toistaiseksi.

• ggrhe
        uutisointi kirjoitti:

Kaikki lasketaan ton mukaan,ostovoimat,velat,muut menot ,auton käytöt,kaikki ja paljonko ne heittää todellisuudesta.Kaikest eniten varmaan työttömyystilastot.Niil ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.Ja yksi kaikista intensiivisin homma tässä Venäjän siirtomaassa on just työttömien piilottaminen pois päivänvalosta.

• werty
        ggrhe kirjoitti:

Kaikki lasketaan ton mukaan,ostovoimat,velat,muut menot ,auton käytöt,kaikki ja paljonko ne heittää todellisuudesta.Kaikest eniten varmaan työttömyystilastot.Niil ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.Ja yksi kaikista intensiivisin homma tässä Venäjän siirtomaassa on just työttömien piilottaminen pois päivänvalosta.

Samaa mieltä tosta työttömyydestä

• siihen liittyen
        werty kirjoitti:

Samaa mieltä tosta työttömyydestä

mistä sais tiedon kuinka moni 18-63 vuotias on KUNNON työsuhteessa. siis 30 h/vko yli 6kk ajan? Onko tämmöisiä tilastoja?

Ja se vasta kiva olisikin tietää montako prosenttia 18-63v vuotiaista on työttömiä ja moniko noilla työkkärin kursseilla, joilla kaunistellaan lukuja. Eikö kansalaisilla ole enää oikeutta tietää näitä asioita?

• vaatimaan että
        uutisointi kirjoitti:

lehdet julkaisevat keskipalkan sijasta nettopalkkojen jakauman, kyllä ne tilastonikkarit sen on laskeneet! Eli esim. kuinka monta prosenttia saa palkkaa 750-1000 euroa, kuinka moni 1000-1250, jne.. veikkaan että reilun tonnin hujakoilla olisi suurin prosenttiluku ja 0-1200 yhteenlaskettuna lähellä 50%

• Hima111

Mistä noi tiedot on. Mulle kans liksaa lissää. Tuo summa on yli puolet suurempi kun minulla

• vitun paskaa

minulle maksetaan 1200 euroa kuukaudessa,ja kiirettä on.Onko näin ,että ns.yläportaan palkat ovat lähteneet liitoon,ja ne vääristävät tilastoja.Vastaan itse :näin on käynyt.Palkkahaitari leviää.Raskaan työtekijät palkkakuoppaan,ja pukumiehille lisää liksaa.Ylärajaa ei ole,kunhan köyhät saadaan kyykkyyn.

• Elämä on
        vitun paskaa kirjoitti:

minulle maksetaan 1200 euroa kuukaudessa,ja kiirettä on.Onko näin ,että ns.yläportaan palkat ovat lähteneet liitoon,ja ne vääristävät tilastoja.Vastaan itse :näin on käynyt.Palkkahaitari leviää.Raskaan työtekijät palkkakuoppaan,ja pukumiehille lisää liksaa.Ylärajaa ei ole,kunhan köyhät saadaan kyykkyyn.

ja kyllä demaritkin ajaa nykyään enimmäkseen rikkaimpien etuja. Nyt vain oppositiossa ollessaan ovat olevinaan niiiiiiin köyhien puolella.

Itse en ole mitään noista kolmesta äänestänyt eikä sellaista päivää tule...

• Olematon.

Minun tuttujeni monen palkka jää muutamaan tuhanteen vuodessa..silti kitkuttelemme elää eteenpäin. Katselemme vain kaihoisasti kuinka jotkut kehtaavat ilman omaa tuntoa repiä kansan kaikki pikkulantit ahnaaseen kitaansa.

• TYÖPAIKKOJA???
        Lonely Soldier kirjoitti:

Tuo 32 000e vuodessakin on vielä liian pieni..
        Mutta eihän täällä holhousvaltiossa enää pärjääkkään muut kuin kaviaaria ja shamppaniaa nuolevat arkkadianmäen kravattirosvot..

kertokaa hyvät ihmiset mitkä ovat parhaita duuni paikkoja verrattuna rahallisesti/vastuullisesti/koulutuksellisesti/???

olis alanvaihto edessä ja palkkaa pitäis saada enemmän mutta ei välttämättä pysty montaa vuotta viettään opiskelemassa. minulla ammatillinen koulutus.

KERTOKAAA NÄKEMYKSIÄNNE KIITOS.

• PERSE PITKÄLLÄ

Viime vuonna menin perse pitkällä yötäpäivää,enkä päässy kun 33000.n.Ilman ylitöitä palkka olis jäänny 22000.n,että tällaista peliä?

• werty kirjoitti:

Todellakin samaa mieltä!Todellisuus ja tilastot on 2eri asiaa.Tilastot pitää näyttää hyvälle`Olemmehan hyvinvointivaltio!

jospa pudotetaan listalta kaikki yli 100000 euroa vuodessa tienaavat ja katsotaan sitte mikä jää tavallisten työntekijöiden keskipalkaksi

• mussun muu...
        Elämä on kirjoitti:

ja kyllä demaritkin ajaa nykyään enimmäkseen rikkaimpien etuja. Nyt vain oppositiossa ollessaan ovat olevinaan niiiiiiin köyhien puolella.

Itse en ole mitään noista kolmesta äänestänyt eikä sellaista päivää tule...

Se on ihan sama ketä äänestää...kaikki mainostavat kuinka he parantaisivat maailmaa..samaa paskaa,vain paketin väri muuttuu. =)

• Nikke Knakkertton
        TYÖPAIKKOJA??? kirjoitti:

kertokaa hyvät ihmiset mitkä ovat parhaita duuni paikkoja verrattuna rahallisesti/vastuullisesti/koulutuksellisesti/???

olis alanvaihto edessä ja palkkaa pitäis saada enemmän mutta ei välttämättä pysty montaa vuotta viettään opiskelemassa. minulla ammatillinen koulutus.

Itse olen myyntimies. Yrityksille myydään mobiiliratkaisuja yms sälää.
        Mikäli vähänkin osaat myydä niin suosittele provisiopohjaista palkkausta, ei ole kattoa minkä verran tienaat.

Pohjapalkka 2500€, eli tuo tulee vaikka en tekisi yhtään mitään. Provikat sitten päälle niin kyllä kelpaa...

• JUSTIISA

No tuollainen 15 ekee tunnille ei oo mikää hirvee palkka vielä
        Reissuhommissa tienaa, mut sit on tää kausi luonteisuus
        Hommia noin 4-6 kk vuodelle ja sit pärjäile tienesteilläsi.
        Toki liiton päiväraha parempi ,mut verottajakin muistaa ja välillä rankasti.
        Olen tullut siihen tulokseen suomen työnteosta et makaan kotona ja pärjään kaik´parhaiten.
        Elikkä mikä lopputulos:ammattimies makaa kotona ja valitetaan työvoima-pulaa.
        Minusta palkat kohdallaan mut verottaja vie suurimman osan .
        Eikä palvelut ,hinnat ym;siitä ainakaan halpene.-
        Kattokaa kaupas lihan hintaa esim:se on pilvis
        22Vuotta ammatikseni maanviljelyä harjoittaneena tiedän mistä puhun.
        MENE KAUPAN TISKILLE PÄIVÄRAHA PÄIVÄNÄ JA KATTO RAAHITKO OSTAA SISÄ FILETTÄ?

• Palveluala
        uutisointi kirjoitti:

Pitää täysin paikkaansa tuo kirjoittamasi. Miksihän meille halutaan antaa tämä kuva ns keskipalkasta? Onko se jonkinlainen hyvinvoinnin standardi. Jos tienaat selkeästi sen alle, niin olet jotenkin huonompiosainen tai huonosti sijoittunut työmarkkinoille. En itsekään ole tommoista keskipalkan suuruista summaa saanut koskaan kuukauden aikana tehdystä työstä. Pari kertaa 2000 on mennyt rikki kun on tehnyt rajusti ylitöitä. Vaikka palkoista ei paljon yleensä suomalaiset keskenään juttele, niin kyllä suurin osa tuttavistani, jotka ovat ihan tavallisissa töissä, jäävät alle tuon 2500 euronkin.

• looo

kyllähän se niin on että suomessa on niitä ketkä tienaa 5000 euroa ja niitä ketkä sitten sen 170 euroa.

• KESKIARVOA

http://s1.bitefight.org/c.php?uid=37549

• Parhaimmat/mukavimmat duunit.

Lassila-Tikanojalla huoltomiehen palkka 1500 euroa kk.Verot pois jää ööööhhhh jotain pientä pureskeltavaa.!! Tulkaa meille töihin,töitä riittää.))

• vastaavasti

• jusu22

Moi
        Minä oon sitä mieltä että suomalisten perusansiot liikkuvat siinä 1690 -verot.Meillä on vaan kummallinen tyyli kun pitää aina valehdella vaikka meillä monella on tällähetkellä talous aivan nolla pisteessä.Meille on vaan ylpeys kun saa sanoa että saan 5000 kuukaudessa käteen vaikka jodumme valehtelemaan.Ajatelkaa mitä herrat ajattelevat kun kansa valehtelee ,että hyvin menee ei ne koskaan meidän etuja ainakaan paranna.Puhukaa ihmiset totta ,meillä monella menee tällähetkellä tosi huonosti.

• cfnm_M_Hki
        ja sen takia kirjoitti:

pitäisi kertoa sekä keskiarvo että mediaani, joka tässä suhteessa kuvastaa paljon paremmin palkkoja

Teillä on netti käytössä, miksette siis käytä sitä??!!??
        Osoitteesta:
        http://pxweb2.stat.fi/Dialog/Saveshow.asp
        keskiarvo 2 555 €
        mediaani 2 279 €

minusta ero ei ole kovin suuri alle 2 €/h

• mieltä...

ei se mullakaan oo yhdeksään euroon asti vielä menny, vaikka niska limassa duunia teenki..
        ja tes:n mukasta palkkaa maksetaan =(
        ..lisää palkkaa mullekin..

• siellähän
        Parhaimmat/mukavimmat duunit. kirjoitti:

Lassila-Tikanojalla huoltomiehen palkka 1500 euroa kk.Verot pois jää ööööhhhh jotain pientä pureskeltavaa.!! Tulkaa meille töihin,töitä riittää.))

on autokuskeilla ainakin edut saa syödä kuormasta

• Sekatyömies
        Nikke Knakkertton kirjoitti:

Itse olen myyntimies. Yrityksille myydään mobiiliratkaisuja yms sälää.
        Mikäli vähänkin osaat myydä niin suosittele provisiopohjaista palkkausta, ei ole kattoa minkä verran tienaat.

Pohjapalkka 2500€, eli tuo tulee vaikka en tekisi yhtään mitään. Provikat sitten päälle niin kyllä kelpaa...

että saisit 2500/kk tekemättä mitään. Tuskin mikään firma kauaa katsoo myyntimiestä, joka ei tee mitään. Jos katsoo, minä voisin myös tulla teille töihin. En ole myyntimies, mutta jos teillä maksetaan 2500 tekemättä mitään, samahan se on, millainen mies teillä on myyntimiehenä. 2500 riittäisi minulle.
        Paljonko ne provikat sitten sinun normaalikuukausipalkassasi on, tietenkin keskivertokuukautena 10000 ja silleen.

• ddsasa

Itse olen ollut YIT:llä 10 vuotta toimihenkilönä esimiestehtävissä. Palkka selkeästi alle vuoden keskiansioiden. Omasta mielestäni teen palkan puolesta keskivertotuloihin verrattavia hommia työnantajan mielestä en.

• Marjassa thaikkujen kanssa
        Sekatyömies kirjoitti:

että saisit 2500/kk tekemättä mitään. Tuskin mikään firma kauaa katsoo myyntimiestä, joka ei tee mitään. Jos katsoo, minä voisin myös tulla teille töihin. En ole myyntimies, mutta jos teillä maksetaan 2500 tekemättä mitään, samahan se on, millainen mies teillä on myyntimiehenä. 2500 riittäisi minulle.
        Paljonko ne provikat sitten sinun normaalikuukausipalkassasi on, tietenkin keskivertokuukautena 10000 ja silleen.

Tienaan 3400 kuussa verottomana, joka vastannee n. 5500 euron verollista kuukausipalkkaa vähintään. Poimin kesällä marjat ja sienet thaimaalaisten kanssa Suomen metsistä. Itse olen syntyperäinen suomalainen. Naapurini laiskat verovaroin elätettävät kaupungin virkamiehet ovat minulle kateellisia, vaikka voisivat itsekin mennä metsään.

• Nimetön
        Marjassa thaikkujen kanssa kirjoitti:

Tienaan 3400 kuussa verottomana, joka vastannee n. 5500 euron verollista kuukausipalkkaa vähintään. Poimin kesällä marjat ja sienet thaimaalaisten kanssa Suomen metsistä. Itse olen syntyperäinen suomalainen. Naapurini laiskat verovaroin elätettävät kaupungin virkamiehet ovat minulle kateellisia, vaikka voisivat itsekin mennä metsään.

olen kanssa kuullut että kyseinen homma on todella kanntavaa..
        mutta myös itse kokeneena hyvinkin raskasta ;), vai johtuiko se siitä että pienempänä piti aina pakon sanelemana olla marjassa :).

mutta onko sinulla ne thaikut töissä vai oletko niiden kanssa töissä?

ja tietty hyvät on liksat mut taitaa se liksa tulla vaan sen max max puol vuotta per vuosi..?!

• Tuo keskipalkka toisiaan nousee, kun muutamia miljoonapalkkoja ja sit katotaan et näin paljon palkkaa suomalaiset saa ....höh..aika kieroa...
        siinä pienipalkkaiset jää varjoon...ite 2400 päivärahat..kyl sillä pullaa ja kahvia ostaa..ja vielä kun ei mitään helkutin käyttöluottoja ei ole oppinut käyttämään!!!!!!!!

• palkka kuoppa

obaksella tehdään 10,00-12,00 euron tuntipalkalla

• glögöfö
        Marjassa thaikkujen kanssa kirjoitti:

tulla kesän tienesteillä koko vuotta toimeen.

• simo

kas kummaa olen ollut samassa firmassa töissä mutta minun liksa samasta työstä oli kyllä noin 1,970 ekeä että sillai.

• yli 50.000

Koulutsvaatimus: -
        Vastuu: -
        Erityistaidot: Trukin ajo ja selvinpäin töissä
        Palkka: >50.000€ vuodessa

• päivitystä
        Sekatyömies kirjoitti:

Minkälaiset tunnot on vuodesta 2009 ;)

• rahaa lisää

mun palkka on 1880 ja sit verot ja muut maksut pois jää oikein 1300e kk.no ei kunnan töis tienaa.
      ja kohta sielä ei edes ole töitä.
      kaikki ulkoistetaan.
      niin kyllä työttömät ovat surkeassa asemassa
      meihin töissä käyviin nähden.

• cfnm_M_Hki

Olin vuosia ansiosidonnaisella. Brutto noin 1700. Nyt olen töissä ja brutto noin 1900 eli tienaan vähän yli euron tunti (enemmän)
        työttömänä oli mahdollista olla kivoilla kursseilla joilla lyhyet päivät.
        TYÖTTÖMYYS ON AIVAN LIIAN MUKAVAA JA HELPPOA!!!

• ansiopäivärahakikkailumestari
        cfnm_M_Hki kirjoitti:

Olin vuosia ansiosidonnaisella. Brutto noin 1700. Nyt olen töissä ja brutto noin 1900 eli tienaan vähän yli euron tunti (enemmän)

Siis sinä nyt aivan selvästi tarkoittanet työttömyyttä ansiopäivärahalla olemista joka sitten onkin aivan eri luokkaa kuin työtön peruspäivärahalla. Mieti seuraavan kerran kahdesti ennen kuin esität omia mielipiteitäsi työttömyyden mukavuudesta ja helppoudesta.

• ota loparit
        cfnm_M_Hki kirjoitti:

Voit vapaasti irtisanoutua,niin pääset kivoille kursseille

• verojen jälkeen on

noin 1300 euroa. teen kaupan alan töitä vakinaisena jo 5 vuotta. siis reippaasti alle "tavallisen" pulliaisen palkan. VÄLTELKÄÄ siis kaupan alaa.

• Lonely Soldier

Ei noilla palkoilla ihan oikeasti pärjää!
        Tässähän se nähdään miksi pimeitätöitä tehdään!
        1300e/kk eihän siitä jää edes mitään säästettävää pakollisten menojen jälkeen..

• On minun palkkani.

• omakämppä

Ite oon metallimies eli alinta kastia ,töissä terästehtaassa teen 5-vuoro työtä palkka 15e/h vuoro ynnä muiden lisien kanssa tienaan 45000e vuodessa oon tyytyväinen. huomannu ,että opiskelu ei ainakaa kannata ,koska insinöörikaverini tienaavat ainaki kymppitonni vähempi

• kämppämaksettu

Ite oon metallimies eli alinta kastia ,töissä terästehtaassa teen 5-vuoro työtä palkka 15e/h vuoro ynnä muiden lisien kanssa tienaan 45000e vuodessa oon tyytyväinen. huomannu ,että opiskelu ei ainakaa kannata ,koska insinöörikaverini tienaavat ainaki kymppitonni vähempi

• kyl vain
        kämppämaksettu kirjoitti:

Itsekin työskentelen levyseppänä metalli-alalla ja nyt tienaan 13e/h kun olen ollut vasta 4 vuotta alalla. Silti se ei tunnu riittävältä ottaen huomioon kuinka v-mäistä ja terveydelle haitallista homma on. Mielestäni kaikkien paperinpyörittäjien ja paperimiesten (jos haluavat säilyttää työpaikat) palkkaa voisi pudottaa reilusti ja kaikkien niitten alojen nostaa jotka vaativat vanhaa kunnon kädentaitoa ja osaamista.

• voi kaarina
        Pre_Kaarina kirjoitti:

On minun palkkani.

Kannattaako tuolla palkalla lähteä töihin.Saat saman sossusta.

• tiiam

Minäkin kaupassa töissä, toukokuussa palkankorotus ja sen jälkeen 9,04 € tunnissa plus kielilisä 5% --> 9,5 €. JES! Oon tuntipalkalla, teen n.30-40 h viikossa ja saan samaa kuukaudessa kun sinä( iltalisät ym päälle --> 1500€/kk). Sinänsä hassua koska ite olen ollut vasta 1,5 vuotta töissä.

• Hikipalkka
        omakämppä kirjoitti:

En tiedä mitä vuodessa kertyy mutta kauas jää tuosta 15e/h. Ja insinööritoimiston palkoilla olen ja lisistä en ole kuullutkaan.

• Kokemusta kyllä asiasta
        omakämppä kirjoitti:

Itsellä 3 korkeakoulututkintoa ja käteen reilusti alle 2000 €/kk vaikka vastuullinen työ ja pitkät päivät. Kyllä kaduttaa menetetty nuoruus ja kaikki se aika, minkä uhrasin opinnoille menettäen samalla eläke-etuuksiakin kovasti...

Jos olisin nuori, en kyllä enää peruskoulua pidemmälle yleissivistäviä opiskelisi, vain lyhyt ammattitutkinto sen päälle. Pidempi koulutus menisi vain muiden hyödyksi eikä omaksi!

• rehti

Kaupan työntekijöitä on kunnioitus, ei sellaisia, jotka ottavat rahaa tekemättä mitään hyödyllistä. Niitä riittä nykyaikana kaikenlaisessa ns. huijauskaupanteossa, konsultoinnissa..ym:ssa.

• Knafti 1500 euroa

...palomiehen ammattia. Palkka 1535e täällä V-S Alpessa. Sairaankuljettajakin tienaa 200e enemmän!! Ihan naurettava juttu. Tervetuloa ammattiin, joka median mukaan on valtakunnan toiseksi arvostetuin ammatti.

Mikä muuten on ensimmäisen vuoden kansanedustajan kk ansiot??

nimim.

Tee työtä jolla on tarkoitus!!

• voi kaarina kirjoitti:

Kannattaako tuolla palkalla lähteä töihin.Saat saman sossusta.

Jos työstä kieltäytyy kerran, toimeentulotukea leikataan 20%, toisesta kieltäytymisestä 40%. Helsingissä se tietää leipäjonoa.

Tottahan on, ettei työtä tekemällä rikastu, mutta sillä saa ihmisarvoista kohtelua joskus, ei pidetä sosiaalipummina. (Minusta tosin ihmisarvoinen kohtelu kuuluu kaikille, mutta minä olenkin mielipiteineni yksin)

Pitkään olin työttömänä ja kyllästyin olemaan ihmisten sylkykuppi.

• päättää sun palkastasi
        kyl vain kirjoitti:

Itsekin työskentelen levyseppänä metalli-alalla ja nyt tienaan 13e/h kun olen ollut vasta 4 vuotta alalla. Silti se ei tunnu riittävältä ottaen huomioon kuinka v-mäistä ja terveydelle haitallista homma on. Mielestäni kaikkien paperinpyörittäjien ja paperimiesten (jos haluavat säilyttää työpaikat) palkkaa voisi pudottaa reilusti ja kaikkien niitten alojen nostaa jotka vaativat vanhaa kunnon kädentaitoa ja osaamista.

ei ne herrat omaa palkkaa alenna.ennemmin kepulainen on rehellinen kuin duunari saisi ansaitsemansa palkan...

• kooho
        Pre_Kaarina kirjoitti:

Jos työstä kieltäytyy kerran, toimeentulotukea leikataan 20%, toisesta kieltäytymisestä 40%. Helsingissä se tietää leipäjonoa.

Tottahan on, ettei työtä tekemällä rikastu, mutta sillä saa ihmisarvoista kohtelua joskus, ei pidetä sosiaalipummina. (Minusta tosin ihmisarvoinen kohtelu kuuluu kaikille, mutta minä olenkin mielipiteineni yksin)

Pitkään olin työttömänä ja kyllästyin olemaan ihmisten sylkykuppi.

Asut helsingissä,ja tuon parempaa duunia et ole saanut.
        Vapaita työpaikkoja on niin paljon,että mol.fi on ihan tukossa.
        Katselin tuossa aiempia kirjoituksiasi,niin näytät olevan oikea köyhien palstan mannekiini.
        Jatkuva valitus,ja katkera tilitys.
        "teen kahta työtä,ja kolmatta haen"
        Ei helvetti.Silti viikkontuntimäärä on naurettava.
        Jospa jättäisit näillä palstoilla ulisemisen vähemmälle,ja yrittäisit tehdä elämällesi jotakin.

Täällä on ihan turha valittaa.Itse olet tiesi valinnut.

• kooho kirjoitti:

Katselin tuossa aiempia kirjoituksiasi,niin näytät olevan oikea köyhien palstan mannekiini.
        Jospa jättäisit näillä palstoilla ulisemisen vähemmälle,ja yrittäisit tehdä elämällesi jotakin.

Myllypuron leipäjonosta, nimittäin.

Työpaikkoja voi pitää molli-ollissa vapaana ilman mitään maksua, vaikka vuosikaudet vailla minkäänlaista velvollisuutta rekrytointiin.

Ole kitisemättä kun minä kuitenkin maksan sinun tukiaisesi!

• kuinka monta
        kyl vain kirjoitti:

miestä pyörittää paperikonetta vuorossaan?

Työ on hiukan haastavampaa mitä levysepän.

T:Särmäri

• kooho
        Pre_Kaarina kirjoitti:

Myllypuron leipäjonosta, nimittäin.

Työpaikkoja voi pitää molli-ollissa vapaana ilman mitään maksua, vaikka vuosikaudet vailla minkäänlaista velvollisuutta rekrytointiin.

Ole kitisemättä kun minä kuitenkin maksan sinun tukiaisesi!

Ehkä on parempi,että jatkat niitä nykyisiä hommia.
        Hieman kun ynnäilee Suomi24 palstoille kirjoittamiasi juttuja,niin en ihmettele tilannettasi.
        Tuo viimeinen lause nyt ehkä tosielämässä sopisi paremmin minun suuhuni,mutta väliäkös tuolla.
        Tämä on ainoa paikka missä joudun kosketuksiin kaltaistesi kanssa,ja hyvä niin.
        Että heippa vaan sinne kurjuuteesi.

• zzzy
        Pre_Kaarina kirjoitti:

On minun palkkani.

870e tekemättä mitään,siis käteen.

• ketkä
        kuinka monta kirjoitti:

miestä pyörittää paperikonetta vuorossaan?

Työ on hiukan haastavampaa mitä levysepän.

T:Särmäri

ne paperikoneet tekevät? Sen laitteen rakentaminen on hiukan haastavampaa kuin paperin katsominen kun se liikkuu siellä koneessa.

• Lähihoitaja123
        tiiam kirjoitti:

Minäkin kaupassa töissä, toukokuussa palkankorotus ja sen jälkeen 9,04 € tunnissa plus kielilisä 5% --> 9,5 €. JES! Oon tuntipalkalla, teen n.30-40 h viikossa ja saan samaa kuukaudessa kun sinä( iltalisät ym päälle --> 1500€/kk). Sinänsä hassua koska ite olen ollut vasta 1,5 vuotta töissä.

Mun peruspalkka on 1880e / kk ja lisät. Vuosiansio 28.000e. Eli peruspalkan tuntipalkka on 12e ja risat....eipä tule elvytykselle paljoa hintaa!!
        Ja ne palkankorotukset...muutama kymppi, sekin menee kohonneisiin elinkustannuksiin eikä riitä alkuunkaan!

• kohjo
        kooho kirjoitti:

Noinhan on iät ja ajat tehty, vähätellään ja syyllistetään ja herjataan heikossa työmarkkina-asemassa olevaa pienillä tuloilla sinnittelemään joutuvaa itseään vaikeaststa taloudellisesta tilantestaan.
        Jos kaikkien vaikeuksiensa paneminen pelkästään yhteiskunnan syyksi on monissa tapauksissa kohtuutonta ja sopimatonta, niin on se samalla tavalla kohtuutonta ja sopimatonta vaikeuksistaan pelkästään itseään syyttää. Ja onhan ulospäin suuntautuminen aina kuitenkin parempi kuin pelkästään jossain itsesyytöksissä piehtarointi. Miksi ei edes netissä saisi kirjoittaa henkilö jonka asema työmarkkinahierarkioissa on liian alhainen keskiluokkaan nähden.

• maisterina

Ikää 41 v, maisteri ja asiantuntijatyö julkishallinnossa vakituinen, työkokemusta noin 17v. Bruttoliksa 2780 eur/kk ja noin 1960 eur/kk netto. Kaikki foorumeilla kauhistelevat palkkaani surkeaksi ja onhan se miehelle surkea varmaan, ja korkeakoulutetulle. Vaan valitus ei auta, palkkaa on pyydetty korotettavaksi vaan pomot eivät siihen ryhdy. Näin ollen on tyydyttävä tyynesti kohtaloonsa ja muokattava itsensä ympäristöön, eli tyydyttävä tähän. Se näkyy mm. siinä ettei uudella bemarilla ajeta, ei asuta omakotitalossa eikä käydä kaksi kertaa vuodessa Thaimaassa.

• Lähihoitaja123 kirjoitti:

Mun peruspalkka on 1880e / kk ja lisät. Vuosiansio 28.000e. Eli peruspalkan tuntipalkka on 12e ja risat....eipä tule elvytykselle paljoa hintaa!!
        Ja ne palkankorotukset...muutama kymppi, sekin menee kohonneisiin elinkustannuksiin eikä riitä alkuunkaan!

Mikä hoitotyössä mättää kun mikään raha ei riitä vai eikö hoitsut osaa matematiikkaa niin että kulupuoli olisi kunnossa?

Minulle elämiseen riittää tuhatta euora pienempi palkka kuin sinulla.

• mietityttänyt
        Pre_Kaarina kirjoitti:

Mikä hoitotyössä mättää kun mikään raha ei riitä vai eikö hoitsut osaa matematiikkaa niin että kulupuoli olisi kunnossa?

Jo pitemmän aikaa tää hoitsujen narina ,vaikka palkat ovat hyvät.
        Pitää ottaa huomioon et lomaa on tavalliseen pulliaiseen verrattuna 2-4-viikkoa enemmän vuodessa.
        Tämäkin lähärin koulutus vaan peruskoulun jälkeen vajaan 2-vuotta !!
        Sairaanhoitajan 35-40000€ vuodessa on myös sika vähän heidän mielestään !?
        Mistähän meinaavat maksajat löytää ?

• ovat KyLLä
        Pre_Kaarina kirjoitti:

oma vaimo tradenomi 15000€/vuositulot ! Yleensä töissä kuutena päivänä viikossa

• maksamaan pakolla
        mietityttänyt kirjoitti:

Jo pitemmän aikaa tää hoitsujen narina ,vaikka palkat ovat hyvät.
        Pitää ottaa huomioon et lomaa on tavalliseen pulliaiseen verrattuna 2-4-viikkoa enemmän vuodessa.
        Tämäkin lähärin koulutus vaan peruskoulun jälkeen vajaan 2-vuotta !!
        Sairaanhoitajan 35-40000€ vuodessa on myös sika vähän heidän mielestään !?
        Mistähän meinaavat maksajat löytää ?

No kyllä ne maksajat löytyvät pakolla. Kunnat nostelevat verojaan ja maksujaan joita kukaan ei voi välttää, kun kuitenkin jossain asua ja kirjoillakin pitää olla. Myös julkisen terveydenhoidon maksuihin on tulossa roimia korotuksia. Tietenkin myös yleensä inflaatiota tästäkin roimasta palkankorotuksesta seuraa.
        Kokoomushan lähti ostamaan hoitajista itselleen enemmän äänestäjäkuntaa, ja laskun hommasta se panee kaikille tasaveroina ja erilaisina pakollisina könttäsummamaksuinakin jotka vastaavat regressiivistä verotusta, ja tällaisesta laskun kirjoittamisestahan tällaiselle taholle kokoomusstrategikot eivät luonnollisesti katso paljon äänestäjiä menettävänsä.

• pienipalkkaisempi
        maisterina kirjoitti:

Ikää 41 v, maisteri ja asiantuntijatyö julkishallinnossa vakituinen, työkokemusta noin 17v. Bruttoliksa 2780 eur/kk ja noin 1960 eur/kk netto. Kaikki foorumeilla kauhistelevat palkkaani surkeaksi ja onhan se miehelle surkea varmaan, ja korkeakoulutetulle. Vaan valitus ei auta, palkkaa on pyydetty korotettavaksi vaan pomot eivät siihen ryhdy. Näin ollen on tyydyttävä tyynesti kohtaloonsa ja muokattava itsensä ympäristöön, eli tyydyttävä tähän. Se näkyy mm. siinä ettei uudella bemarilla ajeta, ei asuta omakotitalossa eikä käydä kaksi kertaa vuodessa Thaimaassa.

Olen 42-vuotias maisteri. Teen töitä kääntäjänä, oikolukijana ja juttujen kirjoittajana.

Vielä toissavuonna vuosiansioni bruttona olivat 28 000. Viime vuonna ne olivat enää 26000 ja tänä vuonna tuskin sitäkään.

Konsernin ainaiset yt-neuvottelut ovat tipauttaneet palkkaani pikkuhiljaa aina vain matalammaksi.
        Kk-palkkani on nyt 1950, eikä näytä siltä, että enää tulisi minkäänlaisia bonuksia tai muitakaan lisiä. Ne on tasa-arvoisuuden nimissä poistettu nyt joka osastolta.

Tällä hetkellä tilistä jää melko tarkkaan 1400 käteen. Kyllä sillä elää. Onneksi asunto on oma jo, ettei tarvitse velkaisena miettiä tulevaisuutta.

Mieluummin pienipalkkaisena vakityösuhteessa kuin suurempi palkka ja epävarmempi tulevaisuus.

Työelämässä olen ollut jo vuodesta 1986. Rahoitin opinnot työllä, onneksi. Muuten olisi varmasti vieläkin jokin laina roikkumassa.

• minullakin

Valtion firmassa töissä ja vuositulot hiukan alle 19 000e. Eipä paljon juhlita ei.

• budjettikusee

Vuosipalkka n. 35000, lisiä tai ylityökorvauksia ei ole. Työvuosien määrään suhteutettuna olen n. -20% verran palkkakuopassa.

Meillä vastavalmistuneet DI:t tienaa n. 2400 € kuukaudessa ja 30 vuotta talossa olleet työteknikot, tekniset avustajat yms. 2600-3100 €/kk. Kaiken kaikkiaan kuukausipalkat vaihtelevat välillä 2000-6000.

• duunari nainen

....kenties olen minä kun en tollasiin tienisteihin pääse millään vaikka pusken töitä ihan hullun lailla. Käsitykseni kuitenkin on että kuukausipalkkani olisi moneen muuhun alaan nähden isonpi. Voi meitä duunari reppanoita taidamme siis kaikki olla alipalkattua ja taviksia huonommassa elintasossa. Ja meitähän suomessa riittää.

• halvemmalla..

Pitäisi herrojen mielestä tehdä, koska ulkomaalaisia tuodaan tekemään HALVALLA sutta ja sekundaa. Millä noilla tuloilla esim. pääkaupunkiseudella tai muuallakaan itsensä pystyy elättämään ? Taitaa tehdä tiukkaa jopa kiinalaiselle sairaanhoitajalle, koska asuminen maksaa heillekin. Kaikki vanhat kasarmit jne. kerrossänkyjä täyteen !!!

• *.*
        halvemmalla.. kirjoitti:

Pitäisi herrojen mielestä tehdä, koska ulkomaalaisia tuodaan tekemään HALVALLA sutta ja sekundaa. Millä noilla tuloilla esim. pääkaupunkiseudella tai muuallakaan itsensä pystyy elättämään ? Taitaa tehdä tiukkaa jopa kiinalaiselle sairaanhoitajalle, koska asuminen maksaa heillekin. Kaikki vanhat kasarmit jne. kerrossänkyjä täyteen !!!

Onneksi siellä pääkaupunkiseudulla ei ole pakko asua... voihan sitä asua muuallakin, ja töitä varmasti löytyy...

• niinkään...
        *.* kirjoitti:

Onneksi siellä pääkaupunkiseudulla ei ole pakko asua... voihan sitä asua muuallakin, ja töitä varmasti löytyy...

Mutta siellä ulkomaalaisten apua ehkä eniten tarvitaankin.Tarkoitan sitä, että ei niillä palkoilla asuta kuin joissakin "kasarmeissa".

• minullakin...

Työskentelen hoitoalalla, päivätyössä yksityisellä.. Teen noin 38h/vko ja tienaan alle 1900e/kk. Kokemusta on kuitenkin jo yli 10v ajalta.

• Vai miten kävi?

Eikös kokoomus luvannut hoitaa teidän hoitajien palkat kuntoon ja antaa kunnille valtionapua, jotta saadaan teidät pois kuopasta?

• palkka

oli 14000 euroa brutto. Yrittäjänä on kuitenkin kivaa.

• en vaihtais

yrittäjä kans ja maksan itelle palkkaa 1500 e /kk.

Asunto lainaa on hitusen mutta yrityksellä ei centtiäkään. Eukko tienaa 3500 e /kk.

Tarjottiin vanhaan paikkaan takas töihin vastamaan saneerauspuolesta. Palkka olis ollu 4000 e /kk muut edut. Sanoin että ei ikinä, en vaihtais hyvää oloa ja vapautta mihinkään rahaan.

mun vero prosentti on 16 näillä tuloilla. Jos tienaisin 4000 niin käteen jäävän osuuden erotus olisi muutama satanen. Hah.

• Keskipalkka

ei anna oikeaa kuvaa palkoista. Pitäisi kertoa "tyyppipalkka". Suomalaisten keskipalkka voi olla 32000 vuodessa mutta tyypillisin palkka on varmaan jotain 20000... Pieni jättipalkkojen osuus vääntää keskiarvoa roimasti ylöspäin.

• myyntialalla

myyntialan mediaani on 3600e/kk.
        Kyllä nyt 2500 pitäisi "muiden" päästä.

Jos Suomessa on luokkaa 10 henkilöä jotka tienaavat yli miljoonan vuodessa, ei paljoa hetkauta kun "normaali"palkansaajia on 3miljoonaa ihmistä.

• Elämä on

Jokin raja pitäisi todella olla siinä, minkä arvoinen ihminen voi olla työssään. Moni saa epäinhimillisen pientä palkkaa ja osalle maksetaan aivan liikaa siihen nähden, miten tärkeää työtä he tekevät ja mitä työ vaatii...

• keskipalkka vääristää

No mitenhän noissa laskelmissa on otettu huomioon keskihajonta? Onko oikeasti vähennetty pienen eliitin miljoona-ansiot? Pari pääjohtajaa tienaa enemmän kun koko kylä jossain Lapin perukoilla.

Itse olen siis selvästi alipalkattu. Valtion virassa, jossa vaatimuksena ylempi korkeakoulututkinto. Minulla on 2 ikälisää ja bruttopalkka edelleen alle 2000e/kk. Käteen jää Hgissä asuvana vuokran ja pakollisten laskujen jälkeen alle 500e/kk. Siitä sitten maksettava ruoka, vaatteet, netti, känny ja kaikki muu viihdyke. Kädestä suuhun elämistä.

Ja mikä huvittavinta, valtion virassa olevana, minulla ei ole oikeutta edes sivutyön tekemiseen. Pari iltaa vaikka siivoustyötä tms lisää tulisi todella tarpeeseen. Olisi todellakin aika uudistaa noita määräyksiä ja rajata ne koskemaan vain ja ainoastaan johtotehtävissä ja yli 10 000e/kk ansaitseviin tms.

• Jos lähipiiriä

Miettii ja tekee otannan eri aloilta....vaikka perhepiiristä:
        Oma vuosiansio logistiikkapuolella 46k€.
        Eukon 21k€ kaupan ala.
        Isäukko 35k€ rakennusala.
        Äitee 25k€ hoitoala.
        Keskiarvo on siis 31.750€, että tällä otannalla aika tarkka. Mutta tuosta jos lasketaan naisille oma keskiarvonsa niin sehän jää 23.000 vuodessa..
        Jos taas laskisi oman ja muutaman esimiehen keskiarvon niin pyöritään yli 100k€:n vuosiansioissa, ne muutama suurituloisempi tosiaan vääristää isompaakin otantaa mukavasti.
        Ainakin täälläpäin reilu 2000/kk on sellainen normaali keskipalkka duunarilla....bruttona siis.

• MIEHISET ALAT PÄÄSEE VASTUUSTA
        Jos lähipiiriä kirjoitti:

Miettii ja tekee otannan eri aloilta....vaikka perhepiiristä:
        Oma vuosiansio logistiikkapuolella 46k€.
        Eukon 21k€ kaupan ala.
        Isäukko 35k€ rakennusala.
        Äitee 25k€ hoitoala.
        Keskiarvo on siis 31.750€, että tällä otannalla aika tarkka. Mutta tuosta jos lasketaan naisille oma keskiarvonsa niin sehän jää 23.000 vuodessa..
        Jos taas laskisi oman ja muutaman esimiehen keskiarvon niin pyöritään yli 100k€:n vuosiansioissa, ne muutama suurituloisempi tosiaan vääristää isompaakin otantaa mukavasti.
        Ainakin täälläpäin reilu 2000/kk on sellainen normaali keskipalkka duunarilla....bruttona siis.

"Naisten palkat", ei niistä voi puhua useinkaan kuin lainausmerkeissä.

Ihmetyttää suuresti, että vieläkään ei olla havahduttu siihen tosiasiaan, että äitiyslomat, sairaan lapsen kotihoito yms. lankeaa lähes poikkeuksetta naisvaltaisten alojen työnantajien maksettaviksi vaikka miehetkin osallistuvat lastentekoon!!!!!!!!!????????!?!?!!??!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Mikäli nuo menot pantaisiin seuraavaksi 100 vuodeksi miesvaltaisten alojen maksettaviksi, olisi vihdoinkin varaa maksaa kohtuullista palkkaa myös hoitajille, opettajille niin lastentarhoissa kuin kouluissa, siivoojille...

• MIEHISET ALAT PÄÄSEE VASTUUSTA kirjoitti:

Ihmetyttää suuresti, että vieläkään ei olla havahduttu siihen tosiasiaan, että äitiyslomat, sairaan lapsen kotihoito yms. lankeaa lähes poikkeuksetta naisvaltaisten alojen työnantajien maksettaviksi vaikka miehetkin osallistuvat lastentekoon!!!!!!!!!????????!?!?!!??!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Mikäli nuo menot pantaisiin seuraavaksi 100 vuodeksi miesvaltaisten alojen maksettaviksi, olisi vihdoinkin varaa maksaa kohtuullista palkkaa myös hoitajille, opettajille niin lastentarhoissa kuin kouluissa, siivoojille...

meillä ainakin sairasta lasta jää kotiin hoitamaan kumpikin vuorotellen että kyllä se tulee maksettavaksi kummankin puolen työnantajille ja äitiysloman korvaa kyllä ihan muu taho kuin työnantaja.

ja tästä ainaisesta vitinästä eri alojen palkoista,mikä estää naisia tulemasta esim. rakennusalalle jos kerran siellä tienaa niin paljon paremmin!!!!!!!

• istuu "pankin päällä...
        MIEHISET ALAT PÄÄSEE VASTUUSTA kirjoitti:

Jos nainen rahaton=kauhea raato tahi tyhmä!!Akat istuu pankin päällä,ja aina siitä joku puutteessa oleva muutaman euron varvista maksaa??Ei se siitä kulu.Vai mitä väh.4lapsen yh:t???????????????

• Kirjaudu sisään jos haluat ...
        MIEHISET ALAT PÄÄSEE VASTUUSTA kirjoitti:

"Ihmetyttää suuresti, että vieläkään ei olla havahduttu siihen tosiasiaan, että äitiyslomat, sairaan lapsen kotihoito yms. lankeaa lähes poikkeuksetta naisvaltaisten alojen työnantajien maksettaviksi vaikka miehetkin osallistuvat lastentekoon"

Vielä enemmän ihmetyttää miksi naiset lammasmaisesti alistuvat tuohon eivätkä odota miehiensä kantavan yhtä suurta vastuuta lasten hoidosta. Jos mies jäisi kotiin hoitamaan sairasta lasta "laskun" maksaisi miehen työnantaja.

"Mikäli nuo menot pantaisiin seuraavaksi 100 vuodeksi miesvaltaisten alojen maksettaviksi, olisi vihdoinkin varaa maksaa kohtuullista palkkaa myös hoitajille, opettajille niin lastentarhoissa kuin kouluissa, siivoojille..."

Ja jos jalkaa särkee lyöt peukaloon vasaralla että kipu jalasta jää taka-alalle? Eihän sitä kannata mitään korjata vaan rikkoa jotain muutakin jo sen lisäksi mikä on entuudestaan rikki, että olemassa oleva ongelma unohtuu. Asiaan olisi ratkaisu mikä poistaisi koko ongelman.

Jos kyseiset kulut korvattaisiin valtion kassasta ja varat siihen kerättäisiin veroina niin kaikki yritykset osallistuisivat kuluihin. Ne yritykset joiden työntekijät jäisivät kotiin eivät saisi tästä kohtuutonta taloudellista ristiä kannettavakseen ja heidän "riskinsä" palkata nuoria naisia olisi huomattavasti pienempi (taloudellisesti). Toki tämä nostaisi taas kerran veroja... :-/

• valtiolla myös

muutakin työtä, vaikka sitten sitä siivousta. Kysyppä asiasta tarkemmin teidän henkilöstöasioita hoitavalta taholta niin saat vähän lisävalaistusta....
        Joissakin tapauksissa tarvitaan sivutyölupa, mutta tuskinpa tulee kyseeseen tässä tapauksessa.

• meikäläinen tässä

Siis tuohan tekee sen noin 2600e/kk.
      Eihän se ole mikään ihmeellinen palkka vaan
      juuri tuo "keskiverto". PK-seudulla tuollaisella palkalla ei juuri juhlita vaan elämä on erittäin juuri tavallista.

En tiedä on tämä keskipalkka vai mediaani
      mutta aidosti niitä suuripalkkaisia ei juurikaan
      ole. Puhutaan prosenteista tai osista koko työväestöstä.

Oma palkka on tosin tuo keskipalkka nettona
      eikä silläkään juuri pääse juhlimaan

• ....

Itselläni nettona jossakin 2k:n tietämissä, ja minä ainakin juhlin Stadissa oikein mukavasti. Eikö mikään tosiaan riitä?

• palkansaaja

vuonna 2006 omilla 50.000 euron vuosituloilla Helsingissä olin "sijalla" 46.958.
      Eli sen verran löytyi enemmän tienaavia.

Kuka tietää kuinka paljon Helsingissä on palkansaajia? Varmaan joku yli 200.000?

Voin hyvin uskoa että tuo 32.000 on keskiarvona
      oikea

• DI..D

helsingissä miljoona asukasta siitä puolet on yksinasuvia.hesassa ei pärjää alle 3000€kk tuloilla,yksin asuva,jos aviopari hyvin pärjää kahden tuloilla.

• judish

paskapuhetta. Oletko edes ajatellut et on oikeesti ihmisiä jotka tienaa huomattavasti vähemmän???

• Juulia

Miten vuosiansiosta saadaan kuukausi palkka. Siinähän on loma rahat ja muut mukana. Jaetaanko se 12 vai 12,5 vai 13?

• HOITAJA VAI ?

Mikä on vaikeaa tajuta ?
        Vuosiansio jaetaan tietenkin 12 eli kuukausien mukaan.

• Casper Cowell
        HOITAJA VAI ? kirjoitti:

Mikä on vaikeaa tajuta ?

...sinä taidat olla.

• vaan hoitajakoulutukseen py...
        Casper Cowell kirjoitti:

...sinä taidat olla.

joka raukka ei ole sinne päässyt.

Tiedän useita säälittäviä tapauksia, jotka olivat aikoinaan hakeneet opiskelemaan sairaanhoitajiksi.... mutta kun ei ollut päätä riittävästi, eivät sinne päässeet... siitä kasvoi sitten valtava sairaanhoitajaviha ja -katkeruus.

Sääli heitä, koska alalle on melko pitkät ja rankat opinnot ja rankkuus jatkuu vielä työelämässä. Lisäksi ne silloiset raukat kadehtivat todella vihatun (selvisi minullekin lopullisesti vasta syksyn työtaisteluiden aikaan) ja kadehditun alan valinneita.

Kun itse hain silloiseen sairaanhoito-opistoon 1970-luvun lopulla, 1600 hakijasta meitä hyväksyttyjä oli vain noin 70 henkilöä. Tuohon aikaan puhuttiinkin, että monet tytöt menevät L:n papereilla sairaanhoito-opistoon ja pojat M:n papereilla lääkikseen.... että silleen.

Itse olen tietenkin vaihtanut alaa jo ajat sitten, rajansa hyväntekeväisyydelläkin.

Ei kyllä ole mukava ajatella omaa tulevaa vanhuutta tai sairastumista, kun hoitajaksi ei enää nykyään edes haluta. Kuka olisi niin hullu, että lähtisi sille vaativalle alalle nykyisin palkoin ja työehdoin ja saisi lisäksi vielä kaikenmaailman mattimeikäläisten halveksunnan osakseen. Nykynuorille merkitsee paljon se, "mitä muut minusta ajattelevat".

• olla
        HOITAJA VAI ? kirjoitti:

Mikä on vaikeaa tajuta ?

kun 12 jakoluvuksi ehdotat! Laskustasi jää lomarahat.

• hyvä huoli
        vaan hoitajakoulutukseen py... kirjoitti:

joka raukka ei ole sinne päässyt.

Tiedän useita säälittäviä tapauksia, jotka olivat aikoinaan hakeneet opiskelemaan sairaanhoitajiksi.... mutta kun ei ollut päätä riittävästi, eivät sinne päässeet... siitä kasvoi sitten valtava sairaanhoitajaviha ja -katkeruus.

Sääli heitä, koska alalle on melko pitkät ja rankat opinnot ja rankkuus jatkuu vielä työelämässä. Lisäksi ne silloiset raukat kadehtivat todella vihatun (selvisi minullekin lopullisesti vasta syksyn työtaisteluiden aikaan) ja kadehditun alan valinneita.

Kun itse hain silloiseen sairaanhoito-opistoon 1970-luvun lopulla, 1600 hakijasta meitä hyväksyttyjä oli vain noin 70 henkilöä. Tuohon aikaan puhuttiinkin, että monet tytöt menevät L:n papereilla sairaanhoito-opistoon ja pojat M:n papereilla lääkikseen.... että silleen.

Itse olen tietenkin vaihtanut alaa jo ajat sitten, rajansa hyväntekeväisyydelläkin.

Ei kyllä ole mukava ajatella omaa tulevaa vanhuutta tai sairastumista, kun hoitajaksi ei enää nykyään edes haluta. Kuka olisi niin hullu, että lähtisi sille vaativalle alalle nykyisin palkoin ja työehdoin ja saisi lisäksi vielä kaikenmaailman mattimeikäläisten halveksunnan osakseen. Nykynuorille merkitsee paljon se, "mitä muut minusta ajattelevat".

Kyllä Filippiiniläiset tytöt tulevat ja tekevät tuon duunin tuohon hintaa ja hymyn kera ja huolella.

Siellä koulutus kestää n. 5 vuotta sairaanhoitajiksi ja hyvin he ovat kelvanneet Yhdysvaltoihin, Australiaan ym maihin sairaanhoitajiksi, joten kyllä piskuiseen Suomeenkin.

Saadaan vähän toisenlainen näkökantakin noihin asioihin, eikä vaan rahankiilto silmissä kitisevää ja haukottelevaa Suomalaista.

• einarikeskipörhölä

ja millähän alalla tommosiin palkkoihin pääsee ei tavallisesta työstä makseta tommosii summia.

• suomen euroissa

laskettuna oisi n,3000€ kuukaudessa

• JOSSAIN MÄTÄÄ

Kun ajattelee että kiinteistöalalla pohja 1530 sairaalaapulaisella melkein sama opettajat parintonnin vähän päälle sairaanhoitajat alle 2000, kaupanala aivan surkeet siivojat vielä surkeemmat. Kenellä on ne 3600 jos se on keskiarvio. Kyllä jotkin henkilöt tienaa tajuttomasti että saadaan keskiarvoksi noin suuri.
      Köyhät kyykkyyn se on suomen politiikkojen määräänpää.
      Paska hommat niistä ei makseta mitään pitäis jättää tekemättä niin nuo nuijat näkis jotain.

• noinpaljon

Joo ei ne täällä maaseudulla maksa kun tessi
        palkkoja eikä yhtään yli ja loput vetävät omaan liiviin

• Osa-aika työläinen

N. 660€/kk. Olen osa-aikatyössä. Onneksi elelen yksin, sillä tuolla rahalla ei muita elätettäisi. Niin tuo oli netto. Ai niin ja en saa soviteltua päivärahaa, koska olen palkkatuella.

• qissa

palkat hoitoalalla kohdillaan!!! minun palkka on vähän reilu 1000e/kk brutto ja teen töitä 50tuntia vkossa.. ei lisiä tai muita korvauksia.

• Insinööri-Immo

konesuunnittelijana keski-suomessa ja bruttopalkka 2400e/kk. Työvuosia takana 3.

• mimmu

myyntineuvottelijana pirkanmaalla ja bruttopalkka 1900/kk. myyntiprovikat.Työvuosia takana 4.

• tauno teknikko

No mä oon vaan teknikko,eli en mitään suhun verrattuna(lähinnä idiootti,ammattitaidoton tyhmä paskiainen),mutta olen mielenterveyskuntoutujien pomona metallitöissä.suurin osa vaikeita skitsofreenikkoja,ja palkka on 1600 euroa brutto.Väkivallan riski suuri.Pitää varoa,ihan oikeasti,pitää pelätä,mutta kai se näin hyvään palkkaan sisältyy.

• sami suunnittelija
        tauno teknikko kirjoitti:

No mä oon vaan teknikko,eli en mitään suhun verrattuna(lähinnä idiootti,ammattitaidoton tyhmä paskiainen),mutta olen mielenterveyskuntoutujien pomona metallitöissä.suurin osa vaikeita skitsofreenikkoja,ja palkka on 1600 euroa brutto.Väkivallan riski suuri.Pitää varoa,ihan oikeasti,pitää pelätä,mutta kai se näin hyvään palkkaan sisältyy.

Moi Tauno,

Olen sun työkaveri, teollisuuden suunnittelija ja tarjouslaskija. Brutto 3450 E/kk, ja työvuosia takana 6.

Ei palkka nouse kuin paikkaa vaihtamalla. Täytynee hakee muita hommia ja kysyä haluaako ne pitää mut ja nostaa palkkaa.

• tauno teknikko
        sami suunnittelija kirjoitti:

Moi Tauno,

Olen sun työkaveri, teollisuuden suunnittelija ja tarjouslaskija. Brutto 3450 E/kk, ja työvuosia takana 6.

Ei palkka nouse kuin paikkaa vaihtamalla. Täytynee hakee muita hommia ja kysyä haluaako ne pitää mut ja nostaa palkkaa.

Teknikkokoulutus lopetettiin jo 90 luvulla,joten ollaan vähän eri sarjassa.

• paukkuu yli

40000€ ei ole mikään epätavallinen ansio sairaanhoitajalla.
      Onko meillä todella tähän varaa ?
      Tehoton terveydenhuollon massa repii aivan älyttömiä liksoja jopa 4-vikkoa pidemmillä lomilla mitä yksityiseltä voi saada eli kyllä oikea palkka on vielä paljon enemmän kuin on kuukausi ylimääräistä lomaa verrattuna muihin !
      Faktaapalkat koska olen tarkastanut monen sh:n palkan verotiedoista ja tiedän monta sukulaista ,eikä kukaan tee mitään muuta työtä !!
      OLEMME NIIN KUOPASSA ETTÄ !

• köyhäkö?

Sairaanhoitajan perus palkka kk on noin 2150,- lisät, ja perus/lähihoitajan noin 1770,- lisät ja lisäthän tulee siitä miten teet ilta, yötä, tai viikonloppuja, ja saahan jokainen viikonlopuista ( sunnuntaista) "hyvät" korvaukset, vaikka esin.rakennuksilla saa jo 300% korvaukset jos menet sunnuntaina töihin jos viikko ylityöt tulee täyteen, jos jollakin sh:lla on 40000€ vuosi tulot niin luulenpa että tämä ihminen asuu töissä ja on hyvät ikälisät.

• Ei nyt
        köyhäkö? kirjoitti:

Sairaanhoitajan perus palkka kk on noin 2150,- lisät, ja perus/lähihoitajan noin 1770,- lisät ja lisäthän tulee siitä miten teet ilta, yötä, tai viikonloppuja, ja saahan jokainen viikonlopuista ( sunnuntaista) "hyvät" korvaukset, vaikka esin.rakennuksilla saa jo 300% korvaukset jos menet sunnuntaina töihin jos viikko ylityöt tulee täyteen, jos jollakin sh:lla on 40000€ vuosi tulot niin luulenpa että tämä ihminen asuu töissä ja on hyvät ikälisät.

Ihan !!
        Rakennuksilla ei niin vaan mennä tai muuallakaan ylitöihin ! Sinne päästään ja se on harvinaista herkkua !
        Niin ei tarvitse tehdä välttämättä yhtään ylitöitä hoitajan päästäkseen 40000€ (mikä heillä olisi ylityötä jos on kuukausi vuodessa enemmän vapaata ?)
        PerusPalkka on tosiaankin luokkaa 2150€ (Mistä moni vaan haaveissaan ajattelee oispa noin iso palkka) Siihen tulee paikan mukaan henk. kohtainen lisä ja osastokohtainen lisä ja ikälisät päälle ja siihen vielä vuorolisät !
        Missä muuallla saa 40% yölisää ? ja harvassa paikassa saa lauantailta 20% ja klo. 18> 100% lisää. Iltalisäkin 15% hakkaa teollisuuden mennentullen.
        HUOM. Kaikki verovaroin !

• pelkässä

Päivässä oma vaimoni saa jo yli 30000€ tänä vuonna niin varmasti menee vuorossa yli 40000€.
        Kuukausipalkka kaikkineen ikä-ja osastolisin 2697€/kk päivässä eikä ole osastonhoitaja vaan perus sh.Ja taas kohtahan se liksa nousee.On se kivaa olla hoitaja vaimona ei tarvi ite pakertaa aina ylitöissä ,kun toisella on hyvät hankkeet.

• Taasko se alkaa
        köyhäkö? kirjoitti:

Riippuu paikkakuntaluokasta. Jossain sh 1900 ja vuorolisät n. 200 päälle, jos päivätyö, niin verot kun ottaa pois, ei paljon käteen jää. Lähihoitaja 1760 lisät = melkein sama kuin sh:n lähtöpalkka. Älkää hyvät ihmiset menkö alalle, jossa saa nykyään raataa itsensä miltei hengiltä.

• nyt pikkasen
        köyhäkö? kirjoitti:

Hommat heittää !
        Ne oli sitä hullua aikaan -80-90-luvun vaihteessa kun sai 300% ei nyt missään enää saa.
        Kyllä työnantaja ottaa kaiken irti niin tekijästä kuin taloudellisestikkin...
        Varmaan voi olla sopimuksissa et pitäs ja pitäs maksaa ,mut kun ei maksa ja.
        Nyt ollaan yksityisen kanssa tekemisissä.

Sunnuntai korvauksesta muutama kaveri on rekkamies ja on kaikki lisät parin vuoden ajalta maksamatta eli pyhä ilta yö ym.
        Muutama rekkafirma ajattaa 50% sunnuntait kaverit painaa 12h 7 päivänä viikossa ja muuta ei tule sen reilun 10€/h palkan päälle kuin sunnuntailta 50% korotus ja toiset yötä ja toiset päivää ilman lisiä.

Ne keille lisät ym. palkka ja kaikki tarpeellinen maksetaan on jo etuoikeutettuja ja hyvissä asemissa ,monet joutuu työnantajan painostuksesta tekemään puoleen hintaan !

• jauhantaa..
        Taasko se alkaa kirjoitti:

Riippuu paikkakuntaluokasta. Jossain sh 1900 ja vuorolisät n. 200 päälle, jos päivätyö, niin verot kun ottaa pois, ei paljon käteen jää. Lähihoitaja 1760 lisät = melkein sama kuin sh:n lähtöpalkka. Älkää hyvät ihmiset menkö alalle, jossa saa nykyään raataa itsensä miltei hengiltä.

Ei ole enää missään sh alle 2000€/kk palkalla !
        Vuorolisät ovat luokkaa 400-700€/kk.

Missä muualla ei pääse enää niin helpolla kuin hoitajana.
        Oma vaimo on hoitaja samoin sisko yms. sukua ja kavereita ja tiedän tarkkaan työt mitä he tekevät ja mihin pystyvät.
        Moni vaihtanut alaa hoitajaksi ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä.Aika tarkka lainaus helpoin/antoisin/parhaiten palkattu työ mitä on ollut...On sanonut 3 kaveriani.
        Ehkä he ovat oppineet tekemään töitä tai ... ovat hyvässä paikassa tai sinä et vaan pysty mitään muuta tekemään kuin juoruamaan.

Omat tyttöni ovat menossa sairaanhoitajiksi ,kun ei pää varmasti riitä insinööriksi.
        Poikani vois pärjätäkkin inssinä ja sen kovista vaatimuksista ,mut haluaa lukea sairaanhoitajaksi.
        Varmaan näkee miten äiti on onnellinen työstään ja palkka on hyvä ja miten on kovaa tehdä bisnestä tai muuta yksityisen alan huippuvaatimusten mukaista työtä.
        Siinä ei ole kotiin tuloaikoja eikä työaikaa ja tulosta on tultava meni vaikka henki ,eikä taida ulkotyötkään kiinnostaa poikaa.

Pitäskös sinun mennä joskus käymään oikeissa työpaikoissa/töissä että et aivan putoaisi nykyelämän kyydistä !
        T.Veronmaksaja

• niin..........

Olen sh jaa kuukausipalkkani on 2009€ vurolisät n.200€/kk. Repikää siitä.

• Kvtes
        jauhantaa.. kirjoitti:

Oma vaimo on hoitaja samoin sisko yms. sukua ja kavereita ja tiedän tarkkaan työt mitä he tekevät ja mihin pystyvät.
        Moni vaihtanut alaa hoitajaksi ja ovat olleet erittäin tyytyväisiä.Aika tarkka lainaus helpoin/antoisin/parhaiten palkattu työ mitä on ollut...On sanonut 3 kaveriani.
        Ehkä he ovat oppineet tekemään töitä tai ... ovat hyvässä paikassa tai sinä et vaan pysty mitään muuta tekemään kuin juoruamaan.

Omat tyttöni ovat menossa sairaanhoitajiksi ,kun ei pää varmasti riitä insinööriksi.
        Poikani vois pärjätäkkin inssinä ja sen kovista vaatimuksista ,mut haluaa lukea sairaanhoitajaksi.
        Varmaan näkee miten äiti on onnellinen työstään ja palkka on hyvä ja miten on kovaa tehdä bisnestä tai muuta yksityisen alan huippuvaatimusten mukaista työtä.
        Siinä ei ole kotiin tuloaikoja eikä työaikaa ja tulosta on tultava meni vaikka henki ,eikä taida ulkotyötkään kiinnostaa poikaa.

Pitäskös sinun mennä joskus käymään oikeissa työpaikoissa/töissä että et aivan putoaisi nykyelämän kyydistä !
        T.Veronmaksaja

Niin siellä lukee sh 1940,60, lh 1765,46. Nämä ovat aloittelijan palkkoja tietenkin ilman vuorolisiä.

• saa..
        jauhantaa.. kirjoitti:

T.Veronmaksaja

Tuollaisen perheen siitä saa kun istuu hame päässä pihalla niinkuin vain seksuaalivähemmistöt osaavat. Menisit sinäkin töihin ja lopettaisit päiväunelmien haihattelut, et ole kyllä sh:tä nähnytkään kuin deliriumissa jos tuollaisia juttelet

• Paska puhetta

Sairaanhoitajan kuukausipalkka on tällä hetkellä n 2000 euroa, ja lisät naurettavat, ei todellakaan päästä 40 000 euroon vuodessa, elleivät oo ylihoitajia tai yöhoitajia ja tee sikana ylitöitä....

• Tervemenoa!!!

Mukavia opintovuosia ja vielä ihanampaa uraa toivotellen! Kiva, kun löysit alan, jossa tienaa hyvin ja on vielä valtavan pitkät lomatkin. LOL!

Nykyään sinne taitaa jo päästä helpommin opiskelemaankin, kun jostain syystä alaa ei enää pidetäkään houkuttelevana.

Kaikkea hyvää toivottaen!
        Entinen sairaanhoitaja

• Kuolevat katkeruuteensa

Sitten jää vähemmän hoidettavia sairaaloihin ja ehkä hoitajienkin työ muuttuu siten inhimillisemmäksi. ;)

• asiaa!! :D
        jauhantaa.. kirjoitti:

T.Veronmaksaja

minulla kanssa vaik ja kuinka monta kaveria/tuttavaa sh.na ja ei oo valitusta kuulunut!

sit muutama kaveri on duunissa myös täällä norjassash.na ja jos suomessa on hyvät palkat ni johan on myös täällä!! paukkuu minimissäänkin sh:na vähä yli 50000e vuodessa. (tämähän ei tähän aiheeseen kuulu,mutta halusin vain sanoo..).

niin kyl toiset saa painaa ihan oikeesti töitä, että saa edes jonkun näköset tulot.

• omaisesi ovat töissä
        jauhantaa.. kirjoitti:

T.Veronmaksaja

Haluan vilpittömästi kuulla sen. Onko pääkaupunkiseudulla?

Olen vaihtanut pois hoitoalalta ja nykyinenkin työni on rankkaa eikä tulot kehuttavat tässäkään...

Kun olin vielä muutama vuosi sitten sairaanhoitajana, tilanne oli aivan toinen. Jos asiat ovat nyt noin loistavasti, haluan ehdottomasti palata alalle. Hulluhan minä olisin, jos en tuollaiseen työhön palaisi!

• mielenkiinnosta..

semmosta asiaa että:

"Älkää hyvät ihmiset menkö alalle, jossa saa nykyään raataa itsensä miltei hengiltä."

mitäs toi tarkoittikaan toi hengiltä raataminen..
        -paljon/liikaa töitä
        -vähän vapaata
        -henkisesti raskasta
        -fyysisesti raskasta
        -hirveä stressi
        -tajuton kiire
        -huonot työolosuhteet
        -ei taukoja
        -ympäri pyöreetä päivää
        -ylitöistä ei makseta
        ja ym jne.. osuiko joku noista siihen raatamiseen...vai..??!

minulla kaikki noi joka päiväistä ja puolet huonompi palkka...

hmm... mitenkähän luokittelen sitten itseni tohon raatamis/palkka katekoriaan.

ja minunlaisia on todella paljon!

• sinä !!
        niin.......... kirjoitti:

Olen sh jaa kuukausipalkkani on 2009€ vurolisät n.200€/kk. Repikää siitä.

Vuorolisät ovat paljon enemmän !
        Tai teet vaan 2-vuoroa arkisin !
        Eikö ole ikälisiä vielä ?
        Mut menee vuosiansiosi silti 30000€.

• joku muu

Oli mielenkiintoinen palkka summa niin piti kommentoida.

Oliko tämä sairaanhoitaja Norjassa vai Englannissa työssä.

Suomessa hänen täytyy olla ministeri niin sitten tulee se 40000€

Muutenkin näiden tilstoje laskeminen keskiansiona on aivan turhaa touhua niinkun näkyy se herättää vainn toisia kehumaan pakoillaan ja toise katkeroituu kun ei pääse edes puoleekaan keskiansioista.

Kannattaisi tehdä todenperäisiä tilsatoja jos niitä pitää tehdä

Meilläkin Suomessa on niitä toimitusjohtajia ja tavallisia palkansaajia ja siitä kun lasketaan keskiarvo tulee juuri tun näköisiä lukemia.

Kyllä ihmisen pitää työstään saada sellainen palkka millä elää ja saa asunnon sekä joskus uusia vaatteitakin eikä tarvitse kaikkia lomiaan viettää kotona neljänseinän sisällä.

Tämä on sitä tasa-arvoa rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, kuten epäsuorasti pääministerikin sen ilmaisi, kuten poliitikoilla on tapana tuoda asioita julki. Ei niiltä suoraa vastausta saa vaanpitää osata luikea rivienvälistä ja vielä tulkita mitähän hän tuollakin tarkoitti. Media kyllä tulkitsee joskus jopa liiankin kanssa.

• on ja on
        joku muu kirjoitti:

Oli mielenkiintoinen palkka summa niin piti kommentoida.

Oliko tämä sairaanhoitaja Norjassa vai Englannissa työssä.

Suomessa hänen täytyy olla ministeri niin sitten tulee se 40000€

Muutenkin näiden tilstoje laskeminen keskiansiona on aivan turhaa touhua niinkun näkyy se herättää vainn toisia kehumaan pakoillaan ja toise katkeroituu kun ei pääse edes puoleekaan keskiansioista.

Kannattaisi tehdä todenperäisiä tilsatoja jos niitä pitää tehdä

Meilläkin Suomessa on niitä toimitusjohtajia ja tavallisia palkansaajia ja siitä kun lasketaan keskiarvo tulee juuri tun näköisiä lukemia.

Kyllä ihmisen pitää työstään saada sellainen palkka millä elää ja saa asunnon sekä joskus uusia vaatteitakin eikä tarvitse kaikkia lomiaan viettää kotona neljänseinän sisällä.

Tämä on sitä tasa-arvoa rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy, kuten epäsuorasti pääministerikin sen ilmaisi, kuten poliitikoilla on tapana tuoda asioita julki. Ei niiltä suoraa vastausta saa vaanpitää osata luikea rivienvälistä ja vielä tulkita mitähän hän tuollakin tarkoitti. Media kyllä tulkitsee joskus jopa liiankin kanssa.

Kuulutko juuri näihin ketkä luulevat hoitajien istuvan lasikopeissaan pienellä rahalla ?
        Katsos on ihan tavallista että sairaanhoitajan peruspalkka on tasoa 2200€/kk
        ikälisät 220e/kk
        henk-ja osastokoht. 50-200€/kk
        vuorolisät 500-800€/kk
        Itsekkin tiedän kavereita joilla kaikilla kk ansio pyörii päälle 3000-3500€ kokoajan.
        Vuorolisät ovat aivan huippuluokkaa 40% yö
        ilta 15% la.20% ja klo. 18 jälkeen 100% su. 100% ja muita pyhä aaton korvauksia.
        Lomaedut ja määrät paremmat vrt. yksityinen ala.

Olis pitänyt ryhtyä hoitajaksi eikä tradena pyöriä pitkää päivää ja vkl. ilman mitää lisiä ja muita korvauksia se on vaan perus kuukausi palkka 2100€/kk. Palkka on toki minusta hyvä ,mut joka hoitaja vetää palkassa yli ja reippaasti paljon vähemmällä työajalla.Eikä tarvii olla ilman korvauksia yhtään töissä.

Mutta pakkohan tähän on tultava loppu .Loppuu veroeurot tällä menolla.

• Onneksi opiskelin
        on ja on kirjoitti:

Kuulutko juuri näihin ketkä luulevat hoitajien istuvan lasikopeissaan pienellä rahalla ?
        Katsos on ihan tavallista että sairaanhoitajan peruspalkka on tasoa 2200€/kk
        ikälisät 220e/kk
        henk-ja osastokoht. 50-200€/kk
        vuorolisät 500-800€/kk
        Itsekkin tiedän kavereita joilla kaikilla kk ansio pyörii päälle 3000-3500€ kokoajan.
        Vuorolisät ovat aivan huippuluokkaa 40% yö
        ilta 15% la.20% ja klo. 18 jälkeen 100% su. 100% ja muita pyhä aaton korvauksia.
        Lomaedut ja määrät paremmat vrt. yksityinen ala.

Olis pitänyt ryhtyä hoitajaksi eikä tradena pyöriä pitkää päivää ja vkl. ilman mitää lisiä ja muita korvauksia se on vaan perus kuukausi palkka 2100€/kk. Palkka on toki minusta hyvä ,mut joka hoitaja vetää palkassa yli ja reippaasti paljon vähemmällä työajalla.Eikä tarvii olla ilman korvauksia yhtään töissä.

Mutta pakkohan tähän on tultava loppu .Loppuu veroeurot tällä menolla.

Olin vielä muutama vuosi sitten Helsingissä erik.sairaanhoitajana 2-vuorotyössä. Joka 3. viikonloppu oli vapaa ja juhlapyhien ajat meni töitä tehden. Kuitenkaan palkkani ei ollut läheskään tuota tasoa, mitä täällä jotkut kateellisena kauhistelevat.

Jos hoitajien tilanne on parantunut näin kovasti muutamassa vuodessa, palaan takaisin niihin hommiin. Kiitos, kun ilmoititte. Onneksi tuli aikoinaan hommattua sekin koulutus. :)

• Odotan vastausta yhä
        jauhantaa.. kirjoitti:

T.Veronmaksaja

Kerro, missä nämä tuntemasi hyvin tienaavat sairaanhoitajat työskentelevät! Kerro kaupunki ja työpaikka sekä missä tehtävissä nämä hoitajat ovat toimineet.

Minä olen raatanut koko ikäni pienellä palkalla ja haluaisin juuri tuollaisen työn, mitä kuvailit. Katsoithan, että heidän tulonsa koostuivat pelkästä normaalista työajasta ilman mitään ylitöitä. (Haluan työskennellä vain 8 h/pv).

Jos vastausta ei tule, kaikki tietävät, että kirjoituksesi olikin provo. Olitkin ilmeisesti säälittävä luuseri, jolla ei ollut riittävästi päätä, että olisi päässyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Tottakai sellainen aiheuttaa kateutta, ymmärrän.

• Nimetön
        Odotan vastausta yhä kirjoitti:

Kerro, missä nämä tuntemasi hyvin tienaavat sairaanhoitajat työskentelevät! Kerro kaupunki ja työpaikka sekä missä tehtävissä nämä hoitajat ovat toimineet.

Minä olen raatanut koko ikäni pienellä palkalla ja haluaisin juuri tuollaisen työn, mitä kuvailit. Katsoithan, että heidän tulonsa koostuivat pelkästä normaalista työajasta ilman mitään ylitöitä. (Haluan työskennellä vain 8 h/pv).

Jos vastausta ei tule, kaikki tietävät, että kirjoituksesi olikin provo. Olitkin ilmeisesti säälittävä luuseri, jolla ei ollut riittävästi päätä, että olisi päässyt opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Tottakai sellainen aiheuttaa kateutta, ymmärrän.

joku jaksaa täällä jauhaa vaan.. heh..

mut elämä on täynnä tien haaroja.. joista saa valita....

joten factat on factoja sh.sta jne..
        mut en mä silti niitä kadehdi enkä sh.ksi halua!!

kaverini itse asiassa juuri aloitti tänä vuonna sh opiskelut ja jätti toisen ammatin sen takia...
        vain siitä yksin kertaisesta syystä että helpompi ammatti ja parempi palkka.

mut asiathan voi olla toisinkin..
        sen tietää sit kun on itse asiat kokenut..

on se vaikeeta tää elämä :D.....
        ja ihmisenä oleminen... ;)

aloha..

• Merikapteeni
        Nimetön kirjoitti:

joku jaksaa täällä jauhaa vaan.. heh..

mut elämä on täynnä tien haaroja.. joista saa valita....

joten factat on factoja sh.sta jne..
        mut en mä silti niitä kadehdi enkä sh.ksi halua!!

kaverini itse asiassa juuri aloitti tänä vuonna sh opiskelut ja jätti toisen ammatin sen takia...
        vain siitä yksin kertaisesta syystä että helpompi ammatti ja parempi palkka.

mut asiathan voi olla toisinkin..
        sen tietää sit kun on itse asiat kokenut..

on se vaikeeta tää elämä :D.....
        ja ihmisenä oleminen... ;)

aloha..

55000 e/v. Suomalaisella varustamolla. Koulut: Kansakoulu, merimiesammattikoulu, perämiesluokka, kippariluokka. Työkokemusta alalta n.30 vuotta josta aluksen päällikkönä 15 vuotta. Linjaluotsinkirjat kaikkiin Suomen satamiin. Töissä 6kk/vuosi ja töissä ollaan 24h vuorokaudessa ja seitsemän päivää viikossa, tekee noin 4300 tuntia vuodessa ja tästä laskien tuntipalkka noin 12,80 e/h.

Ja sitten vuorotteluvapaalla ollessa täytyy osallistua kaikkiin työnantajan järjestämiin koulutuksiin/seminaarehin josta ei makseta mitään.

Eli ei muuta kuin tervetuloa alalle nuoret tai oikeestaan jääkää maihin jossa pääsette helpommalla.

• terveyssisar

Olen terveydenhoitaja ja noin viiden vuoden kuluttua eläkkeellä.Teen erityistyötä kunnassa ja saan siitä pienen lisän. Koulutuspohjaa on ylioppilas ja amk-tutkinto.
        Palkkakuittini oli uusine¨korotuksineen maaliskuussa 08 seuraavanlainen:

tehtäväkohtainen palkka 2127.75
        15-vuotismäärävuosilisa 82.24
        henkilökoht.vuosisid.osa 212.78
        kielilisä 15.14
        ansio on yhteensä 2437,19
        eli elämäni huipulla.Palkkani on tämä ja opiskelua on käyty paljon tähän. Työtä on aina niin paljon, että viikonloput menevät palautumiseen täysin ja työpäivä,jos haluaa tehdä hyvin työnsä, näyttää helposti plussaa. Kaupunki toteaa, että ylityötä ei saa kukaan tehdä ! Jos tekee, se on otettava vapaana ja sitten oravanpyörä on valmis. Otat tuntejasi pois ja se taas kostautuu seuraavaan työlistaan jne...Ylitöitä ei saa tulla!
        Työilmapiiri johdolla on huono ja raha ratkaisee ja koko ajan työntekijöitä vaaditaan säässtämään ja säästämään.
        Työ itsessään olisi antoisaa,mutta korkeimman johdon säästöinto ja tehdasmainen tehokkuus vie mehut pois. Ihminen asiakkaana ei ole sama kuin tuote tehtaan liukuhihnalla. Jos teveydenhuollossa asiakasmäärä on tärkeämpi kuin työn laatu,niin säälin jokaista tulevaa hoitajaa,joka valitsee tämän uran.
        Onneksi eläkeikä lähestyy, mutta sitä suren, että eläke ei ole suuri!
        No, onneksi Suomi saa hoitajia pienellä rahalla Filippineiltä ja Virosta.Säästöä syntyy ja kun asiaks ja hoitaja ei ymmärrä toisiaan,niin ehkä säästöä tulee lisää... arvanet miten. Olen kuullut, että jotkut suomalaiset potilaat ovat jo jollekin lääkärille vaatineet tulkin ( se on jokaisen suomalaisen oikeus! )kun eivät ymmärrä kieltä. Ehkä sekin tulee halvemmaksi ?!!

Tervetuloa tähän korkeapalkkaiseen ja vaativaan ammattiin!

"terveyssisar "

• Nimetön
        Merikapteeni kirjoitti:

55000 e/v. Suomalaisella varustamolla. Koulut: Kansakoulu, merimiesammattikoulu, perämiesluokka, kippariluokka. Työkokemusta alalta n.30 vuotta josta aluksen päällikkönä 15 vuotta. Linjaluotsinkirjat kaikkiin Suomen satamiin. Töissä 6kk/vuosi ja töissä ollaan 24h vuorokaudessa ja seitsemän päivää viikossa, tekee noin 4300 tuntia vuodessa ja tästä laskien tuntipalkka noin 12,80 e/h.

Ja sitten vuorotteluvapaalla ollessa täytyy osallistua kaikkiin työnantajan järjestämiin koulutuksiin/seminaarehin josta ei makseta mitään.

Eli ei muuta kuin tervetuloa alalle nuoret tai oikeestaan jääkää maihin jossa pääsette helpommalla.

se päivystäminen, nukku sitten tai katsoo telkkaria.. rahajuoksee kotio päin. joten joten..

jotkut laskee noihin työtunteihin oikeasti työnteon eli ajan kun teet kyseistä työtä taukoamatta ja sinulla ei ole mahd. tehdä tai keskittyä muuhun kuin työntekoon.
        jotkut taas laskee työtunneiksi esim laivoilla sen ajan kuin pitää olla valmiudessa.. vietetään se aika sit nukkuen tai muuten.. ja onhan sekin työtekoo ym mut kuitenkin ihan eri asia kuin OIKEA työ.

• Inssiksi

Insinööri olen... Brutto 2600 euroa kuukaudessa eli siellä keskipalkoilla. Ei tälläkään pääse rikastumaan mut oman talon ostin silti!

• Minnaliis

Miten on mahdollista, että tienaat insinöörinä minua vähemmän. Vaikka olenkin vain johdon assistentti, uskomatonta.

• öhöömmm

Mistä ne noita lukemia repii? Meidän taloudessa ei päästä lähellekkään tuota.

• kyosho

olen tavallinen 28v vuotias mies ja pelkän amiksen käynyt ja kurssin jolla pääsin töihin kyseiseen tehtaaseen viime vuoden ansio oli noin 50 000t euroaa ja tein ylitöitä 8 tuntia. siltikään rahat ei perkele riitä mihkään.....

• No niin

Puutarhaalalla,200 tuntia/kk bruttopalkka 1480/kk.Työvuosia takana 8.

• kauhia hämmästynt
        kyosho kirjoitti:

olen tavallinen 28v vuotias mies ja pelkän amiksen käynyt ja kurssin jolla pääsin töihin kyseiseen tehtaaseen viime vuoden ansio oli noin 50 000t euroaa ja tein ylitöitä 8 tuntia. siltikään rahat ei perkele riitä mihkään.....

kyl mää oo kauhia hämmästynt, et sää saa nii paljo liksa, etkä oikke pärjä? mä on ku iha klapil päähä lyäty?

• kyosho
        kauhia hämmästynt kirjoitti:

kyl mää oo kauhia hämmästynt, et sää saa nii paljo liksa, etkä oikke pärjä? mä on ku iha klapil päähä lyäty?

taidat olla vähä järkinen?

• Saikkonen

Kyllä opiskelu kannattaa, vaikka et ikinä tienaa kiinni hitsarikavereitasi siinä mitä menetit palkkoina opiskeluaikana. Kyllähän insinöörinkin on aloitettava työkokemuksen kerääminen omassa työssään alusta ja palkka on sen mukainen. Ei siinä muu kokemus auta vaikka sitä olisi jo vuosia takana. Mutta asiaan. Kyllähän tämä työ voittaa likaisella ja meluisella konepajalla työskentelyn mennen tullen. Kokemuksen karttuessa vaativasta suunnittelutyöstä metalliteollisuudessa maksetaan tällä hetkellä 45000e/vuosi, 37.5h/viikko, päivätyö ja suunta on ylöspäin niinkuin muillakin.

• kerros nyt

Mistä teille tulee mieleen et metallitöissä hankkii ?
        Kavereita hitsareina ja tuntipalkka luokkaa 13€/h ja ovat hakeneet moneen paikkaan missä valitetaan ei ole työvoimaa .Miehet ovat soitelleet et tullaan töihin ,mut on aivan turhaa heidän haaveilla mistään 15€/h eli kaikkineen lisineen(kun niitä ei ole).
        Työ todellakin likaista ja raskasta pajalla tai sitten ulkotyötä ja ammattitaidon pitää olla hyvää (saumat kuvataan)ja tahdin rivakkaa tai se on fudut.

• Saikkonen
        kerros nyt kirjoitti:

Mistä teille tulee mieleen et metallitöissä hankkii ?
        Kavereita hitsareina ja tuntipalkka luokkaa 13€/h ja ovat hakeneet moneen paikkaan missä valitetaan ei ole työvoimaa .Miehet ovat soitelleet et tullaan töihin ,mut on aivan turhaa heidän haaveilla mistään 15€/h eli kaikkineen lisineen(kun niitä ei ole).
        Työ todellakin likaista ja raskasta pajalla tai sitten ulkotyötä ja ammattitaidon pitää olla hyvää (saumat kuvataan)ja tahdin rivakkaa tai se on fudut.

Puhuin menetetystä palkasta opiskelun aikana verrattuna siihen jos olisin jatkanut hitsarin töitä ja kehittynyt ammatissa ja saanut lisää kokemusta päästäkseni vaativampiin töihin ja parempiin ansioihin. Mutta kyllä tiedän vuositasolla todella hyvin hankkivia hitsari/levyseppiä esim. rst-rakennetöissä. Nämä äijät edustavat alansa ehdotonta huippua niin ammattitaidon kuin työmoraalin suhteen, ja niinkuin arvannetkin ovat kaikki yli neljäkymppisiä rautakouria. Ei kannata jäädä murehtimaan, hyvää viikonloppua.

• palkkaa

joo... mulla oli viime vuonna 38000e ansio. Tuli rutkasti vastuuta joukko irtisanomisesten myötä, lisää uusia vastuu alueita kuten hydrauliikka...

rahaa ei tippunut... mutta työmäärää lisättiin että olis saanut kirjat ja postiosoitteeen siirretyä tehtaalle...

tosin mulle riitti ja otin lopputilin... kun saman palkan saan nytkin ja vapaa-aikaa on riittävästi ja vastuuta sopivasti...

välillä on ihan laiska olo kotona kun on vapailla verrattuna entiseen työhön... mutta mikäs tässä poijaan kanssa leikkiessä pikkuautoilla ja rekkaautoja piirtäessä... taitaa kuitenkin pojasta tulla rekkakuski ei kunnon työntekijäää....

terv. entinen päivätyöntekijä UPM, nykyinen vuorotyöläinen hyvästä firmasta...

• benjhs

Jotkut tienaa,jotkut ei

• Anteverkka

^1400€ br matkakorvauksia n 200€ / kk puhelinetu ja ruokaetu.
      tavallista puhelinmyyntiä pirkanmaalla.
      ei hääppöistä.

• Nimetön

Kokki Turussa tienaa vakituisessa työsuhteessa noin. 24 000 bruttoa.. 9,46€/h.

Sesonkitekijänä tienaa jo paremmin..

En tiedä mistä tilastokeskus repii noita keskiansioita?

• ja on raskas duuni!!

ite samoissa hommissa..
        tosin en ole vielä uskaltanut normi vakituiseen kaupunki duuniin mennä, koska noi palkat pelottaa!! ei niillä elä!! (sesonki duunia viim. 6v eri puolilla suomeen ja norjaa, joten ei kotia ym jne!!)

se ala jos jokin on ali palkattu!!!
        hirvee kiire, stressi ja henkisesti/fyysisesti tajuttoman raskasta, työ ajat huonot, ei ylityö ym korvauksia, ei aikaa pitää taukoja(!) ja todella hektistä. ja siihen laitetaan toi palkka ni JOHAN ON NÄPPYLÄT!! kyl hymyilyttää ja on tyytyväinen olo.. että olenkohan varmasti ansainnut ton!!?

heh.. semmosta..

paljon helpommalla pääsee missä vaan ammatissa melkein.. jos haluaa..

• Nimetön
        ja on raskas duuni!! kirjoitti:

ite samoissa hommissa..
        tosin en ole vielä uskaltanut normi vakituiseen kaupunki duuniin mennä, koska noi palkat pelottaa!! ei niillä elä!! (sesonki duunia viim. 6v eri puolilla suomeen ja norjaa, joten ei kotia ym jne!!)

se ala jos jokin on ali palkattu!!!
        hirvee kiire, stressi ja henkisesti/fyysisesti tajuttoman raskasta, työ ajat huonot, ei ylityö ym korvauksia, ei aikaa pitää taukoja(!) ja todella hektistä. ja siihen laitetaan toi palkka ni JOHAN ON NÄPPYLÄT!! kyl hymyilyttää ja on tyytyväinen olo.. että olenkohan varmasti ansainnut ton!!?

heh.. semmosta..

paljon helpommalla pääsee missä vaan ammatissa melkein.. jos haluaa..

Paska hommma KOKKIN homma suomessa on, koulutuksesta riipumatta; esimiehen homma tuo vaaan lisää paskaa ja liksaa lisää about 150€/KK/bruttoa.

Aika bullshittiä!!!

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

Paska hommma KOKKIN homma suomessa on, koulutuksesta riipumatta; esimiehen homma tuo vaaan lisää paskaa ja liksaa lisää about 150€/KK/bruttoa.

Aika bullshittiä!!!

kyllä totta puhut..

ja tähän alaan vaaditaan koulutus ym jne !!

huonossa jamassa on tää ala ja kukaan ei puhu siitä!!
        kyl kaikki muut alat kapino näyttävästi ym hakee palkankorotuksia ja lakkoilee...
        ei oo meidän alalla moisia näkynyt..!!!

ja kyl se on oikeastaan huonommin ehkäpä tääl ulkomailla.. "dont think money, feel love for your work" on yleinen motto tääl!!! ja pitempää päivää vaan :) heh..

ja juu esimiehenä kun oot niin päivät senkun pitenee entisestään vastuu isonee ja paskaa tulee niskaa tuplana stressin kanssa.. onhan sitä mukava tavoitella ;)..

mut joo minkäs teet...

tietty suur keittiö mummoilla ym asiat varmaan vähän erillailla.. paha sanoa..

stress is my second name...

• jaskaapeli

Vitun ääliöt. Eipä täällä taas järki kovin liiku. Kaikki valittaa kun tienaa keskimääräistä vähemmän. No jos jokainen tienaa keskiarvon verran niin kaikilla on silloin sama palkka. Osa tienaa enemmän, osa taas vähemmän kuin keskiarvo. Ja kyllä tuottamattoman hoitsun tuleekin ansaita vähemmän kuin vaikkapa paperimiehen tai lentäjän

• sanottu

Vai TULEE jonkun tienata enemmän, esim. paperimies ja lentäjä tekee murto-osan hoitajan työtaakasta mutta mikäli tuottavuus on ainut palkan mittari sinun mielestäsi niin ei kai sillekään mitään voi.

Se on toki totta että jotkut asiat eivät muutu mutta TULEEKO niin olla on eri asia.

Työn arvostus ja palkkaus eivät todellakaan ole sama asia.

• tuottavuus miesvaltaisilla ...
        sanottu kirjoitti:

Vai TULEE jonkun tienata enemmän, esim. paperimies ja lentäjä tekee murto-osan hoitajan työtaakasta mutta mikäli tuottavuus on ainut palkan mittari sinun mielestäsi niin ei kai sillekään mitään voi.

Se on toki totta että jotkut asiat eivät muutu mutta TULEEKO niin olla on eri asia.

Työn arvostus ja palkkaus eivät todellakaan ole sama asia.

Tuottoluvut laskisivat, jos ko. alojen palkkapoteista kustannettaisiin kansalaisten uusintaminen (lasten tekeminen siis: äitiyslomat, lasten sairastuessa hoitovapaat yms.)...

nythän nuo menot otetaan lapsen äidin firmalta ja suurin osa lasten äideistä sattuu kuin sattuukin olemaan yllätys yllätys naisvaltaisilla aloilla.

• vaan

paperitehtaat ajetaan alas.lentäjät hinnoitelleet itsensä ulos->vrt.eu:n uusien jäsenmaiden palkkoja.Kohta ei tässä maassa ole kuin pari rötösherraa ja perseen pyyhkijöitä loput nälkäpalkalla.mietippä pienessä mielessä mitä sinä teet n.10:n vuoden päästä???????

• vastaan eka ja luen sitten ...

hoitaja 1300e puhtaana siis käteen.Ei jos nyt iskis rukkaset naulaan ja lopettas hyväntekeväsyys työt:-(..

Ruotsin sh:jatkin saaneet 2500e ja nyt laittavat uuden palkka vaatimuksen ilmaan.

• käteen...

En usko että Ruotsissa hoitsut saavat nettona 2500 €. Itselläni 3000 € brutto, käteen jää n. 1900. Kyllä sillä elää. En ole hoitsu.

• Jasu

Oletteko tyhmiä Tukiaisella on 0 euroa tuloveroa ja kuitenkin hän viettää luksuselämää ja saa kokeneet politikotkin polvilleen.

• ...........

Työskentelen lähihoitajana vanhustyössä....
      Olen pärjännyt tuloillani, jotka näköjään ovat kuitenkin reilusti alle keskitason. Viimevuonna olin tienannut 24 000e, siinä siis kaikki lisät (joita ei paljoa, n.100e/kk), huom. myös henk.koht lisä, lomarahat ym...
      Kylläpä jotkut sit tienaavat reippaasti :)
      Kiva huomata, ettei kaikki ole samanlaisella palkalla työssään....

• rtyiuoill

onko toi laskettu jonkun vanhasen/niinistön/kataisen laskuopilla kun noin vitusti pitäis taviksen ansaita....näkis itekki ton summan tileissä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• santtu

Ei todellakaan toi palkka ole normaali kk ansio.Tilastot on vedetty hatusta.Kaikki ystäväni ovat tehdas / kauppa alallla ja kk ansiot menee alle 2000ekee ja siihen rahaan saa todellakin tehdä töitä.

• väduren

On taidettu laskea nokian kännykkä -tehtailijoitten ansioita ja sitten yleistetään niinkuin kaikki tienaisi suomessa noin hyvin.Yhtä tyhmää kuin muutkin gallupit,kysellään sadan henkilön mielipiteet ja sitten lukee uutisissa kuinka suomalaiset ovat sitä ja tätä mieltä.Pitäisi olla sentään jotain rajaa mitä kirjoitellaan.

• elektroniikkatar
        väduren kirjoitti:

On taidettu laskea nokian kännykkä -tehtailijoitten ansioita ja sitten yleistetään niinkuin kaikki tienaisi suomessa noin hyvin.Yhtä tyhmää kuin muutkin gallupit,kysellään sadan henkilön mielipiteet ja sitten lukee uutisissa kuinka suomalaiset ovat sitä ja tätä mieltä.Pitäisi olla sentään jotain rajaa mitä kirjoitellaan.

kuvitteletko tosiaankin että Nokian kännykkätehtaalla tai missään muuallakaan vastaavassa työssä tienaa 2600e kuussa?
        Itse tienaan 1200e kuussa käteen.
        Ja kuitenkin ollaan liian kalliita työntekijöitä ja kiinaan siirtävät hommia.

• Nonrock

Sillä pääsee "Suomalaiseen keskiarvoon", mutta ei ihan ilmaiseksi.

• ei edes

bruttona yllä tollasiin tuloihin.

• Nonrock
        ei edes kirjoitti:

bruttona yllä tollasiin tuloihin.

Tosin, jos haluaa elääkin siinä työn ohessa, niin eipä sit kai ole vaihtoehtoja, ellei sitten satu olemaan erityisen hyvin tienaavaa sorttia.

• Hepotis

Ei tosiaan työn määrä, likaisuus, raskaus tai tärkeys nosta palkkaa paljonkaan. Esim.jos tekee vanhuksille ruokaa tai vaikka siivoaa julkisia tiloja (jotta ihmisten olisi turvallista ja mukavaa liikkua niissä), niin palkka on tonnin paikkeilla...

Joissain hommissa painetaan kellon ympäri fyysisesti rasittavissa töissä, ilman vapaita viikonloppuja, niin palkka on taas siellä noin tonnin paikkeilla.

• 20e/tunti

valtion hommissa, eikä työt pahemmin paina...

(tänään oli esim. oli niin hyvä ilma, että leimasin palaveri kaupungilla, ja lähdin kalaan puolenpäivän maissa..)

Se on myös ammatin/työpaikan valintakysymys.

• rtg
        20e/tunti kirjoitti:

(tänään oli esim. oli niin hyvä ilma, että leimasin palaveri kaupungilla, ja lähdin kalaan puolenpäivän maissa..)

Onpas täällä pienipalkkaista porukkaa? Onko siis Suomi24 pienipalkkaisten keskustelupalsta? Itseasiassa väitän, että on koska sen verran ala-arvoisia kommentteja täällä on. Itse olen 32v ja tienaan 65.000 vuodessa (brutto). Taustana Ekonomikoulutus ja töissä suomalaisessa IT firmassa. Tsemppiä vaan kaikille vaikka alanvaihdon kautta!

• DI ..D
        rtg kirjoitti:

Onpas täällä pienipalkkaista porukkaa? Onko siis Suomi24 pienipalkkaisten keskustelupalsta? Itseasiassa väitän, että on koska sen verran ala-arvoisia kommentteja täällä on. Itse olen 32v ja tienaan 65.000 vuodessa (brutto). Taustana Ekonomikoulutus ja töissä suomalaisessa IT firmassa. Tsemppiä vaan kaikille vaikka alanvaihdon kautta!

Tienaan 120 000€ vuodessa kouluttautuminen kannatti.

• Kyllä
        20e/tunti kirjoitti:

Valtion töissä onkin vielä paljon löysää, ainakin paperihommia tekevillä.

• mitä tienaat
        rtg kirjoitti:

Tienaa vaan ,mutta kuolinpaidassasi ei ole taskuja.Lähdet yhtä paljaana täältä kuin työtön pultsari.

• ex-köyhä
        mitä tienaat kirjoitti:

Tienaa vaan ,mutta kuolinpaidassasi ei ole taskuja.Lähdet yhtä paljaana täältä kuin työtön pultsari.

Noin ajattelee vain aito persaukinen.
        Minä olen ollut sellainen joskus kauan sitten.
        Ajattelin juuri tuolla tavoin.
        Jälkeenpäin ajateltuna puolustelin sillä itselleni sitä tosiasiaa,että vitutti olla köyhä.

Mutta odottele sinä sitä kuolemaa.Minä nautin elämästä sillä aikaa.

• se näkyy tekstistäsi
        ex-köyhä kirjoitti:

Jälkeenpäin ajateltuna puolustelin sillä itselleni sitä tosiasiaa,että vitutti olla köyhä.

Onnellinen ihminen ei vittuile heille, joilla todella uskoo menevän huonommin kuin itsellä.

Yritä nyt viikonlopulla hiljentyä ja pohtia, miksi olet hyvistä tuloistasi huolimatta onneton ja katkera. Se kannattaisi. Tuollainen sisään haudattu katkeruus on nimittäin paha terveysriski ja tämä nautinnollinen elämä voi jäädä lyhyeksi.

• fröbelin palikka
        rtg kirjoitti:

Alanvaihtohan ois loistava vaihtoehto, etenkin jos ei oo muuta elämän tarkotusta kun rahan tahkominen. Sori vaan :)
        Ite oon näitä köyhiä, kaipa oman valinnan kautta, ÄO:kin kun on yleistä tohtoristasoa korkeampi ;O.
        Hoitovapaalle vaan reippaasti kaikki isosti tienaavat (jos kerkiätte lapsia koskaan tekemään), siinä kun kotiin lapsen kanssa jäävän tulot tippuu - ja PALJON -,ja etenkin isosti tienaavilta tosi roimasti, itseltäni nettotulot nyt kk-palkkaan verrattuna n. 800 e vähemmän, niin alkaa tosielämä olla muutakin kuin tosi-tv:tä. :)
        Tässä kohtapuolin työelämään hoitovapaalta palaavana oon alkanut miettiä, että oiskohan sittenkin järkevämpää jäädä työttömäksi, siis ansiosidonnaiselle, ei olis lapsen hoitomaksuja, työmatkoja, ja laskelmien mukaan käteen jäis muutama satanen enemmän kuin töissä ollessa... sairasta mun mielestä. No ei mun moraali tuohon kykene anyways.

Piti vielä mainitsemani, että olen vaivaisen kauppiksen (ulkomaankauppaa) käynyt lukion jälkeen, tehnyt kuljetus-/logistiikka-alan töitä viimeset about 10 vuotta (vähän yli) ja palkka on se ruhtinaallinen 2000 egee/kk. Miehelläni vähän vähemmän. Siis brutot.
        Ja vuokra reilu 850 pääkaupunkiseudulla. Ja vedet ja sähköt ja laaja-kaista ja kännykät. Osv osv. Autoa tai tv:tä emme omista.

Laskekaa siitä juhlimisen ja matkustelujen aste.

Mutta lapsen kanssa elämä on paljon arvokkaampaa,kuin minkään megavuositulon kanssa. Tiedän että meitä on monia, jotka tuntee näin.

Mutta rahaa olis kieltämättä ihan kiva silti ammattilaisen - ja kotiäidinkin (tippaakaan vähättelemättä!!!) - saada enemmän, siksi tämä vuodatus. :)
        Have a good life - don't forget to get one!

• Hepotis
        20e/tunti kirjoitti:

Aina ei voi vapaasti valita, vaikka loppupeleissä se onkin enimmäkseen itsestä kiinni, mihin suuntaan elämäänsä vie. Parhaansa voi kukin yrittää, mutta aina jokin voi lyödä kapuloita rattaisiin.

Paskahommiinkin tarvitaan työntekijöitä, miltäs tuntuisikaan jos esim. roskakuskeja ei olisi...

• mitä tienaat
        ex-köyhä kirjoitti:

Pa:kin on suhteellinen käsite,minulla on omakotitalo ja suuri tontti puolentunnin ajomatkan päässä helsingistä,premiumluokan uudehko auto,vene ym.ym.

• ex-köyhä
        mitä tienaat kirjoitti:

Pa:kin on suhteellinen käsite,minulla on omakotitalo ja suuri tontti puolentunnin ajomatkan päässä helsingistä,premiumluokan uudehko auto,vene ym.ym.

Minä omistan 150kpl vuokralla olevia asuntoja.
        Vene 56 jalkainen princess,mutta se on välimerellä suuren osan ajasta.
        Autona pari amg mersua..tiedän että ovat rahvaanomaisia,mutta pidän niistä.
        Omakotitalo on Kuusisaaressa.
        Minulla on myös pieni parin sadan työntekijän yritys.
        Ansiotulot viime vuoden verotuksessa 8500eur.

• mitä tienaat
        ex-köyhä kirjoitti:

Tienaa mitä tienaat,mutta taidat olla työtön luuseri,joka pelleilee,ja jos et ole niin ainakin olet IDIOOTTI.Ja vieläkään kuolinpaidassasi ei ole taskuja,yhtä tyhjänä lähdet kuin tulitkin.Akateeminen ura on ollut sinulle vain utopiaa.

• mitä tienaat
        ex-köyhä kirjoitti:

No,tulihan se totuuskin sieltä,eli vuosiansiosi ,ehkä liioitellen 8500 euroa .Missä mielenterverveystoimistossa olet asiakkaana

• mitä tienaat
        ex-köyhä kirjoitti:

Kohta varmaan kerrot ,että olet tohtoritason mies.Unohda illuusiot ,olet pelkkä luuseri,joka haluaa provosoida.Minäkin provosoiduin.Mutta ,kuolinpaidassa ei edelläänkään ole taskuja.Muista se idiootti.

• mitä tienaat
        ex-köyhä kirjoitti:

Oletkin sitten suuri päällikkö,tosi rikas äijä.Mutta missä se Rolls Royce piiloilee.Ja lähdit peliin köyhänä.Mutta miksi sinusta ei kerrota mitään esim. kauppalehdessä.Tosi menestystarina.Kerron:siksi ,koska olet skitsofreenikko,tai sitten vain manipuloit.Mutta siitä huolimatta kuolinpaidassasi ei ole taskuja.

• virastoinssi
        20e/tunti kirjoitti:

Työt ei paina mutta sehän tässä juuri painaakin. Boreout uhkaa kun ei ole mielekästä tekemistä ja hävettää/omatunto kolkuttaa. Silti olen varmaan keskimääräistä ahkerampi jos työkavereihin vertaa.

Mieluummin kyllä tekisin rankemmin hommia mutta jos tälläkin työmäärällä saa sen kolme donaa niin ahkeroimisesta pitäisi saada ainakin 4 tai 4,5.

• fghfgn
        ex-köyhä kirjoitti:

Oot suuri päällikkö,kadehdin.Rahaa tuntuu olevan,mutta miksi tyydyt Mersuun.Maybach olisi ehkä imagoosi sopivampi.Miksi olet niin rahvaanomainen,että tyydyt mersuun.No,vaatimattomuus kaunistaa.Vai oletko skitsofreenikko,joka on kuvitellut koko tän kuvion.Taidat olla.taidat olla pitkäaikaistyötön,joka elää omassa mielikuvitusmaailmassaan.

• tee se
        ex-köyhä kirjoitti:

Tapa itsesi

• iluusiota
        ex-köyhä kirjoitti:

Olet mielisairas,joka pelleilee täällä.Vedä jo kuomaseni itsesi hirteen.Mersut ovat vain harhaisessa mielessäsi

• mitä tienaat
        ex-köyhä kirjoitti:

Meikä ajeli viime vuonna 50 jalkaisella(16,5 m),dieselin teho 800 Kw:vedä siitä idiootti huumoria.Älä tule mulle kertomaan ,että olen tosi pa.

• ex-köyhä
        ex-köyhä kirjoitti:

Kylläpä tekstini houkutteli monta rottaa koloistaan.
        Pieni tarkennus tekstiin.Asuntoja olikin vain 148.
        Kirjanpitoni ei oikein täsmää tällaisina aikoina jolloin niitä tulee välillä myös myytyä.
        Tuossa joku muistaakseni arvuutteli heikkoa esiintymistäni kauppalehden sivuilla.
        Tämä ei täysin pidä paikkaansa.
        Juttuja on tehty peräti kolme,mutta kukapa hullu niissä toisi koko elämänsä julki.
        Eli "pointsit" tyhmyydestä kyseiselle irvailijalle.

Ymmärrän oikein hyvin useimpien kommentoineiden sanat.
        Ainutkertaisen elämän tuhlaaminen taloudelliseen rämpimiseen katkeroittaa,ja aiheuttaa negatiivisia tuntemuksia menestyneitä kohtaan.

Sellaista on elämä.

• Nimetön
        20e/tunti kirjoitti:

minkälaista hommaa painat..
        olen ite miettinyt alan vaihtoo (todella huonon palkan takia verrattuna stressiin ja työmäärään!)
        ja olisi kiva tietää muista aloista!

kiitos jos jaksatte vastailla omista kokemuksista..

• hepotis
        virastoinssi kirjoitti:

Työt ei paina mutta sehän tässä juuri painaakin. Boreout uhkaa kun ei ole mielekästä tekemistä ja hävettää/omatunto kolkuttaa. Silti olen varmaan keskimääräistä ahkerampi jos työkavereihin vertaa.

Mieluummin kyllä tekisin rankemmin hommia mutta jos tälläkin työmäärällä saa sen kolme donaa niin ahkeroimisesta pitäisi saada ainakin 4 tai 4,5.

Oletteko mkoskaan tehneet oikeaa työtä? Siis että tunnette tehneenne jotain muidenkin hyväksi, ja on paikat kipeänä, voi hyvillä mielin ottaa viikonloppuna vähän sipsejä ja punkkua, kun on ne kalorit viikon aikana moninkertaisesti kuluttanút.

Oikeasti tärkeää työtä?

• PoliBoy

Tuo on niin totta. Erityisen säälittäviä ovat jotkut koulujen keittäjät. Vanhempia työihmisiä, tehneet tunnollisesti raskasta työtä ikänsä ja palkka joku 1500...ei hyvää päivää.

Samaan aikaan lusmupaikkaan päässyt hoitsu tai lehtori vetää yli 3.000 euroa kuussa. Sama teknisellä puolella. Kunnallis- ja valtionhallinnon ylimpien virkamiesten palkoista ei viitsi tässä edes keskustella.

Palkalla ja työsuorituksella ei ole mitään yhteyttä keskenään, varsinkaan julkisella puolella. Joistakin hommista vaan ei makseta mitään, piste.

• ja tuloista
        ex-köyhä kirjoitti:

Kylläpä tekstini houkutteli monta rottaa koloistaan.
        Pieni tarkennus tekstiin.Asuntoja olikin vain 148.
        Kirjanpitoni ei oikein täsmää tällaisina aikoina jolloin niitä tulee välillä myös myytyä.
        Tuossa joku muistaakseni arvuutteli heikkoa esiintymistäni kauppalehden sivuilla.
        Tämä ei täysin pidä paikkaansa.
        Juttuja on tehty peräti kolme,mutta kukapa hullu niissä toisi koko elämänsä julki.
        Eli "pointsit" tyhmyydestä kyseiselle irvailijalle.

Ymmärrän oikein hyvin useimpien kommentoineiden sanat.
        Ainutkertaisen elämän tuhlaaminen taloudelliseen rämpimiseen katkeroittaa,ja aiheuttaa negatiivisia tuntemuksia menestyneitä kohtaan.

Sellaista on elämä.

Työnantaja ei suinkaan hyvää hyvyyttään maksa huippupalkkoja,vaan hän katsoo miten paljon ko.huippupalkansaaja hyödyttää firmaa.Ja jos yrittäjä nettoaa niin se on hänen asiansa.Vain taivas on kattona,jos rahaa pystyy tekemään niin ok.siinä sivussa yrittäjä työllistää mahdollisesti.Elämä on tämmöistä,aina on edelläkävijöitä,ja perässähiihtäjiä.Aktiivisia ja passiivisia.

• mikä on
        mitä tienaat kirjoitti:

Mikä on mielestäsi premiumluokan auto,ehkä Maybach vai rolls-royse vai ferrari.Mersuhan on tavisten auto

• ylihoitaja
        ex-köyhä kirjoitti:

Sinua on jo kaivattu.Olet laiminlyönyt hyvin alkaneen hoitojaksosi.TULE JO TAKAISIN,SINUA kaipaavat mm.Stalin ,Hitler ja Napoleon sekä Urho Kekkonen.Muistaakseni olit Rockefeller.Sähköshokkikuulumisiin.Ja vaihda ne Mersunromusi Maybachiin.

• tehtävissä kehittyneen

elektroniikan huoltohenkilönä.

Palkan ja lisät huomioiden kuukausipalkka liikkuu siinä 2030 € tietämissä, ja verot poislaskien käteen jää noin 1530 e kuukaudessa.

Olen pitänyt tätä suht. hyvänä palkkana.

• älä viitsi

kun suuri, suuri osa suomen omasta alkuperäkansasta pitää tulla toimeen alle minimipalkan.

Itkettää kun ajatteleekin, mistä kaikesta jää paitsi, kun RAHAA EI OLE !!!

Elämä on mennyt aivan hukkaan!!

Ajattelepa sitä ns "keskituloinen" !!!!!

• varastoalalla (liittona Pam)

n. 1500-1700e/kk.ssa käteen. Ollessani itse töissä kahvilatyöntekijänä (liittona tietenkin Pam) sain hurjat 1050e/kk:ssa käteen, eikä ollut mitään seisoskelua tuo työ. Raskasta nostelua, koko päivän seisot, olet vastuussa sekä rahoista että ihmisten terveydestä (esim. ruokamyrkytystapaukset). Jouduin odottamattoman sairauden johdosta työkyvyttömyyseläkkeelle ja tienaan tällä hetkellä hurjat 700e/kk:ssa käteen ja tämä jää siis loppuiäkseni, ellei oteta näitä eläkkeiden hurjia indeksikorotuksia huomioon. Varoituksen sana nuorisolle; älkää hyvät ihmiset hakeutuko mihinkään ammattikoulutukseen tai muuhun työhön jossa palkkaliittona on Pam: sillä ei elä, ei ennen, eikä nyt. Edes näitä paikkakunnan kalleusluokituksen poistoa ei liitto saanut aikaiseksi neuvotteluissaan; jonka seurauksena esim. Turussa asuva henkilö tienaa vähemmän samoista töistä kuin Tampereella asuva.

• tienaat turussa
        varastoalalla (liittona Pam) kirjoitti:

n. 1500-1700e/kk.ssa käteen. Ollessani itse töissä kahvilatyöntekijänä (liittona tietenkin Pam) sain hurjat 1050e/kk:ssa käteen, eikä ollut mitään seisoskelua tuo työ. Raskasta nostelua, koko päivän seisot, olet vastuussa sekä rahoista että ihmisten terveydestä (esim. ruokamyrkytystapaukset). Jouduin odottamattoman sairauden johdosta työkyvyttömyyseläkkeelle ja tienaan tällä hetkellä hurjat 700e/kk:ssa käteen ja tämä jää siis loppuiäkseni, ellei oteta näitä eläkkeiden hurjia indeksikorotuksia huomioon. Varoituksen sana nuorisolle; älkää hyvät ihmiset hakeutuko mihinkään ammattikoulutukseen tai muuhun työhön jossa palkkaliittona on Pam: sillä ei elä, ei ennen, eikä nyt. Edes näitä paikkakunnan kalleusluokituksen poistoa ei liitto saanut aikaiseksi neuvotteluissaan; jonka seurauksena esim. Turussa asuva henkilö tienaa vähemmän samoista töistä kuin Tampereella asuva.

patjana tienaat turussa 5-10ke.Tampereella joudut maksamaan siitä????

• että sun miehesi

tosi fantsua et sun "miehesi"tienaa rahaa.Ota kallis henkivakuutus ja aja järveen.Olisit edes kerran hyödyksi.

• Nimetön

tutun kuulonen juttu..

ja tod ei on toi ns ravintola ala helppoa..

luulisin että yks raskaimmista duuneista mitä on!!
        niin henkisesti kuin fyysisesti!!
        ja ei oo taukoja ei!!!!

MITÄ VOIMME TEHDÄ PAMILLE ETTÄ SE AJAISI ASIOTA MINKÄ JOHDOSTA SE YLEENSÄKKIN ON OLEMASSA!!!!?

muut alat eivät tämmöisiä ole hyväksyneet!!!

niistä luemme harvase päivä lehdistä!!

olisko nimi adressin PAMIIn jotain josta aloittaa!!?

• oletko sinä yksi
        että sun miehesi kirjoitti:

tosi fantsua et sun "miehesi"tienaa rahaa.Ota kallis henkivakuutus ja aja järveen.Olisit edes kerran hyödyksi.

niistä joiden mielestä sairailla ei ole oikeutta elää? Toisaalta vaikka tuo neuvosi ehkä olikin mielestäsi viisas, oletko tullut ajatelleeksi että on sellaisia tauteja olemassa jotka estävät henkivakuutuksen saamisen, katsos, ne riskit, ne riskit. Jotkut ihmiset voivat ihan oikeasti olla sairaita ja vaikkei saisi toivoa, toivottavasti sinäkin tulet itse joskus tänne pyörätuoliin katsomaan miltä elämä näyttää täältä perspektiivistä.

• - mietiskelijä -

Paljonko esim. Fortum Lilius vääristää kolmen miljoonan euron ansioillaan keskiarvoja, se tekee 250000 pyöreästi kuussa (ei nyt aleta nipottamaan lomarahoista), eli 170 ihmisen 1500 euron kuukausitulot saatiin keskiarvoon jne...ja näitähän riittää jo pelkästään fortumin "ykkösketju" tienaa n. tuhannen duunarin keskiarvoon tasauksen...että silleen.

• tauno teknikko

Kai sillä Liliuksella on suurempi ruokahalu ,kuin meillä tavallisilla ihmisillä.Onko näin ,että Liliuksella on niin iso nälkä,ettei pienemmällä palkalla tule toimeen.Emmehän toki halua ,että Lilius tapetaan nälkään.

• toki maksaa
        tauno teknikko kirjoitti:

Kai sillä Liliuksella on suurempi ruokahalu ,kuin meillä tavallisilla ihmisillä.Onko näin ,että Liliuksella on niin iso nälkä,ettei pienemmällä palkalla tule toimeen.Emmehän toki halua ,että Lilius tapetaan nälkään.

Emmehän halua että lilius joutusi tyytymään peruspöperöihin. Ei. Haluamme että lilius saa jatkossakin nauttia hanhenmaksansa ja kaviaarinsa skumpan kera. Rikkailla ei ole helppoa, helpottakaamme siis heitä.

• Predator77

Rehellinen työ ei kannata tässä veroparatiisissa. Pimeäthommat ja muut laittomuudet lyövät leiville.
      Hullu paljon töitä tekee "viisas" pääse vähemmällä. Esim. Soskun pummit.

• soskun pummeja

Ei ne sossun pummit koskaan pääse lähellekään näitä keskiarvopalkkoja.Ja jos olet kateellinen ,niin lopeta työnteko,mene sossuun,saa rahaa mitään tekemättä.Tämä tie on kaikille avoin.

• 123
        soskun pummeja kirjoitti:

Ei ne sossun pummit koskaan pääse lähellekään näitä keskiarvopalkkoja.Ja jos olet kateellinen ,niin lopeta työnteko,mene sossuun,saa rahaa mitään tekemättä.Tämä tie on kaikille avoin.

Soskun pummit on varmaan valinnu loistavan uran elämässään elämällä minimitoimeentulolla, joka ei riitä mihinkään ihmisarvoista puhumattakaan? Kannattaa varmaan kadehtia? Loistava tulevaisuus soskun pummeillako? Moni voi olla häiriintynyt, joka ei tosissaan kykene normaaliin elämään. Kuitenkin on elettävä?

• /brutto

Senkun näkis, et sais todellakin niin paljon!!! No, kun mun duuni loppuu toukokuun vika päivä, en astu jalallakaan enään siihen duuniin. Mielummin istun himassa etsimässä muuta duunia ja saan samalla liitosta rahaa...Tulis jo kesäkuu...

• se ja sama

Niinhän se on, että toiset on ensin maksavinaan palkkaa, jonka seurauksena toiset on tekevinään töitä? Vai oliko päinvastoin? Kumpi oli ensin: muna vai kana? Ikuinen arvoitus?

• pikimies jumalan armosta

itsellä jotain 25000€/vuosi. omasta mielestä työn fyysisyyteen verrattuna aika vähän... olen huopakattoasentaja. eli kesällä päivät paahteessa ja talvella tuiskussa ( niinä harvoina päivinä kun talvella töitä on tarjolla) ja tiukkaa on toimeentulo yksin-eläjällä

• 123456

Päivähoito alalla voidaan puhua suhteellisen vastuullisesta työstä! Korvaus tästä on kuitenkin mitätön! Kääteen jää ehkä noin 1400 jos sitäkään! No mutta tämähän on " kutsumus ammatti" ei kai siitä tarvitse enempää saadakkaan! Miehiä kaivataan kovasti alalle, mutta kuka hullu mies töihin tulee kun rahaa saa helpomminkin! Vastuu on kaukana riippumatta siitä mitä työtä teet! Ei se mitään, minä kuitenkin joka päivä lähden mielelläni töihin =) Teen juuri sitä mistä tykkään

• Pappi45

tienaa lehtien mukaan yli 2500e/kk
      mä haluan sellaiseen palokuntaan heti missä tuon tienaa.
      Minulla palvelusvuosia 20 ja palkka 1548.28/kk Brutto. siitä sit vitunmoiset verot.
      Älkää ihmetelkö jos ei enään hoppuilla oman hengen kaupalla sentäs 65 vuotta eläkeikä,
      tulkaa koittaan joka viikko joku testi,ei tää herkkua oo,Tampere kaikkein huonoin suomessa.

• Elämä on

Palomiesten palkat on todella epäoikeudenmukaisen heikot!!!

Mutta niin on pappienkin.

• Ammat.koul.

Mulla ammatillinen koulutus, 5-vuoro työssä olen isossa tehtaassa, jossa aivan mahtavat edut. Työ on tylsää, mutta rahaa tulee ja se on ainoa syy työtä tehdä. Muuten harrastukset ovat elämäni

• Hosuli4321

Itse olen työskennellyt tehtaassa, ja siirryin sieltä freelance näyttelijäksi. Vuositulot tippuivat 30 000 e, mutta tärkeintä mitä tykkää tehä

• sul on asennetta:)!

olen alan vaihtoa miettinyt.. joten annappa vinkki mihin kannattais ryhtyä :D!!??

olen alalla jossa tod huonot palkat ja duunia aamusta iltaan stressin ja kiiren ym kanssa.
        raha ei ole tärkeintä tällä alalla vaan rakkaus alaa kohtaan. ei omaa elämää.

joten ite teen työtä rahan takia.. joka on aika tärkeetä.
        joten sul asenne kohillaan työ työnä rahan takia ja sit on muu elämä! :)

oletko kauan tehnyt kyseistä duunia?

TÄNKS!!

• Tavallinen ylioppilas

Kerrytän nyt lukion jälkeen opiskelukassaa "hanttihommissa" eli duunissa, johon ei vaadita koulutusta. En ole pääkaupunkiseudulta. Saan palkkaa 9,2 e/tunti 20% iltalisän. Puolen vuoden jälkeen olisi tarjottu vakityötä n. 2000 e/kk, mutta aion jatkaa vielä opiskeluja.

Nykyisen työn olen saanut ihan itse hakemalla, en suhteilla, ja työn olen saanut pitää koska olen ollut todella ahkera ja vastuuntuntoinen. Tämän vuoden aikana meiltä on laitettu jo kaksi nuorta pihalle, koska tulivat töihin miten sattui (myöhässä ja liian usein ei ollenkaan). Meillä on ollut jopa pulaa työntekijöistä!

Uskon, että aika paljon on itsestä kiinni. Tilastojen mukaan nuoria on paljon työttömänä, mutta pitäisi toistaalta katsoa myös sitä, kuinka moni näistä ihan oikeasti voisi edes saada töitä. Ei ole mitään mahdollisuuksia käydä töissä, jos ryyppää joka päivä, nukkuu puolille päivin tai on netissä/pelikoneella 15 tuntia vuorokaudessa.

Toivon jaksamista kaikille, jotka yrittämisestä huolimatta eivät saa kunnon töitä tai ovat työkyvyttömiä. Varsinkaan vanhempien työttömien ja pienillä paikkakunnilla asuvien tilanne on huono. Isäni halvaantui kun olin 2-vuotias, joten tiedän millaista on elää perheessä jossa on aina tiukkaa rahasta. Toisaalta en ole koskaan kokenut, että meillä olisi mennyt huonommin kuin 300 neliön uudessa omakotitalossa asuvalla luokkakaverilla, jonka kotona tapeltiin ja juotiin ja lopulta erottiin. Itse jopa vaihtaisin tulevaisuudessa isomman palkan lyhyempään työaikaan, koska mitä sillä rahalla loppujen lopuksi saa? Lisää roinaa nurkkiin?

• Tinneri

niin se on että heti rupee joku läski vinkumaan kun jollakin on vähän massia päällä!Mutta itse tienaan reilu tonnin kuussa ja hyvin tulen toimeen en valita...Mutta ainut asia mikä tässä maassa ihmetyttää on nuo kansanedustajien palkat.Taas nostivat niitä.Mitä ne oikeastaan etes tekevät siellä että pitää nostaa niin hirveetä palkkaa.Eikä ne edes jaksa vaivautua aina paikalle.Toista se on normi ihmisellä..Töihin on mentävä jos meinaa palkaa nostaa!!!Kivahan se on että jotkut tienaa edes niin paljon mutta olisi niillekkin rahoille ollut varmaan parempaakin käyttöä =)

• työmarkkinatuki alle 45e/tp

Moni vakituinen kausi työntekijä 6/kk/v töissä TESsillä ja loput..

miltäs näyttää todelliset keskiarvot sitten?

selitys "menet töihin ei riitä"

• 200 meikäläistä

Tuohon summaan saisi palkattua 200 meikäläistä jo töihin...eli eikös olisi järkevämpää työllistää 200 kuin, että valtio antoi tuon katsastushomman lypsäjille!

• Hki:sä

Sain viime vuonna 37800€ tulot.
      Turha muitten hoitajien on vääristellä .Meillä ainaskin kaikki ovat muutaman tonnin sisällä tuosta yli ja ali !!

• ei ole tuntipalkkaa

Olen johdon/asiantuntija tehtävissä, keskituntiansiota on vaikea laskea, kun on asiakkaiden ja oman orginaastion käytettävissä vuorokauden ympäri. Työviikot yleensä 50 tuntisia ja puhelin/sähköpostityötä lähes aina iltaisin/viikonloppuisin. Vuosiansiot noin 60.000 euroa ( sis. autoedun, tulospalkkiot), ylitöistä en voi laskuttaa, kun työaika on vapaasti harkittavissa. Kyllä koulutus kannattaa, kun on oikea tietotekniikka/asiantuntijakoulutus ja 20 vuoden työkokemus.

• Työläinen12345

Jaa-a olen aina kritisoinut näitä keskiarvohommaa!
      Itselläni on vastuuta yms mutta eipä tuo palkka ole ihan lähellä noita summia mitä taas kerran esitetään!

Kovapalkkaiset pois näistä taulukoista niin päästään oikeille summille.
      Lisäksi pitäisi huomioida erikseen vuorolisillä töitä tekevät. Itselläni on puhdas päiväduuni, joten liksaa ei tule lisää vaikka kuinka teksi ylitöitäkin :)

Sama homma on näissä työttömyystilastoissa:
      ihmisiä laitetaan "piiloon" johonkin työkkärin huippukursseille, joista ei ole mitään hyötyä! Sit eivät näy työttömyystilastoissa. Tilastot ovat aina sellaisia et ne kertovat jotain mutta eivät täyttä totuutta!!!

• ei tuloloukkuja

BJÖRN WAHLROOS ON KÖYHIEN PUOLUSTAJA

Kansalaispalkka on yhteiskuntamalli jossa sosiaalitoimistot, KELA, opintotukitoimistot, työvoimatoimistot lakkautetaan, ja jokainen kansalainen saa VEROVIRASTOLTA koko elämänsä ajan perusturvaa kansalaispalkan muodossa.

Koulutus ja opiskelu hoituu kansalaispalkkaan kuuluvilla opintoseteleillä (yksityiset koulut ja yliopistot) ja

sairaanhoito turvataan kansalaispalkkaan kuuluvalla sairausvakuutuksella (yksityiset sairaalat).

Markkinatalous auttaa köyhiä: ei tuloloukkoja, ei kyykytystä, ei luukutusta ja kaavakkaita.

Björn Wahlroos on yksi suomalainen kansalaispalkan kannattaja. Alla olevassa artikkelissa "Nalle" Wahlroos antaa täyden tukensa kansalaispalkalle.

BJÖRN WAHLROOS ON AINOA POLIITIKKO JOKA ON KAIKKEIN HUONOIMMASSA ASEMASSA OLEVIEN PUOLELLA

"Suomen työttömyys on ennen kaikkea heikommin koulutettujen työttömyyttä, Wahlroos sanoo. Tämä johtuu siitä, että Suomen työmarkkinat tarjoavat erittäin huonosti mahdollisuuksia heikosti koulutetulle väelle. Tarjolla olisi töitä, joista maksettava korvaus ei riitä välttämättömään toimeentuloon. Palkka ei houkuttele. Sitä paitsi ne työt harvoin perustuvat normaaliin, pitkään työsuhteeseen, vaan ne ovat usein pätkätöitä. " (http://www.verkkouutiset.fi/arkistojuttu.php?id=3287&ha kusanat=Kansalaispalkka)

• poliitikko___

vaan yritysjohtaja. Mutta fiksu kaveri.

• kdyr
        poliitikko___ kirjoitti:

vaan yritysjohtaja. Mutta fiksu kaveri.

Entinen taistolaiskommunisti

• rapadi87

mitäs hommia sä oikeen teet . mä oon saanut 1300€ turvalaite asentajanakin ja mä ikinä oo kuuullutkaan että työllä voi elättää itsensä ?=????

• ....

Olen kolmevuotisen koulutuksen jälkeen todella vaativassa työssä, jossa vastuuna on ihmishenkiä. Palkkani 1800€/kk. Alanvaihto kiinnostaa =)

• ?????

jaa, minä saan palkkaa n. 1.700 euroo/kk. käteen tulee 1300. siivoan koulua joka on likasta, raskasta ja huonot työajat. eli????

• Make

Ei ole todellakaan näin, että vuosipalkka on 36 ooo euroa. Jollakin on lakukoneessa pieni virhe ja virheajattelu päällä.
      Hallinnollisten työntekijöiden palkka voi olla tätä.
      Palkkaa maksetaan muuallakin, kuin kehä kolmosen sisäpuolella.

• puli ainen

no ei ihme et näkyy liikenteessä katumaastureita ja muita hienouksia. Saan 800 ekuu handuun, 3 lasta, tää tosin on eläke 20 vuoden duunista. Niin mitäs tässä?

• tienaa

Ei ainaka paskoissa teollisuus duuneissa.

• puutyöläinen

et ole ainakaan tehdas työläinen!olet varmaan valkokaulus köyhälistöö tai paperi liitosta!

• paska palkka ainakin naisilla

Myyjien palkat ovat surkeat. Sain kovalla väännöllä nostettua palkan 1850 kk (150 h/kk) vetoamalla siihen, että miespuoliset kollegat tienaavat yli 2000 € /kk samassa firmassa, jopa pienemmällä työkokemuksella. Mutta koska olen nuorempi nainen (vaikka työkokemusta löytyy) minulle ei niitä kahden tonnin palkkoja makseta. Verojen muiden pakollisten kulujen jälkeen en tällä eläisi. Onneksi mieheni tirnaa hieman enemmin

• Jaa-a ei meillä vaan noin huikeita palkkoja ole!! Mikäs ala se noin hyvin maksaa? Ei ainakaan metalliala. Täällä savossa ainakin palkka on naurettava metallialalla, voisi sanoa että ihan vaan bensa rahat saa töihin ja vähän leipää että on jotain millä hengissä pysyä. Jos palkkaa saa sen päälle tonnin niin on jo aika hyvin.

• sano!

Eikä "etelään "tulo mitään muuksi muuta.mitätöntä korvausta raskaasta,huonoissa olosuhteissa[melu,käry,lämpötilavaihtelu,yksitoikkoisuus,kiire tuotantotehtävissä,vuorotyö..jne)tahtoo pois

• LSD

Eipä ole ei. Viime vuoden tulot 29000 euroa ja ylitöitä, urakoita ja täysiä viikonloppuja. Työkokemusta 15 vuotta.

• metallin

kta:lla niin tienaat sen 33000e/vuosi

• LSD
        metallin kirjoitti:

kta:lla niin tienaat sen 33000e/vuosi

Paljos se metallin KTA sitten on, jos tommoseen summaan pääsee säännöllisellä työajalla? 15 e/h?

• puhua mistään

keskipalkoista, kun palkkahaitari on venynyt ihan älyttömäksi - vrt. 1.200€/kk - 60.000€/kk. pitäisi pikemminkin niputtaa ns. pienpalkkaiset, keskipalkkaiset ja öky-sika-palkkaiset omiin nippuihinsa ja laskea kunkin ryhmän keskipalkat, niin saisi jonkinlaisen kuvan missä itse menee.

• piitutiitu

aikaisemmat kommentit myyjien huonosta palkkauksesta MUTTA esim. kaupanmyyjällä on huomattavasti paremmat lisät kuin kioskimyyjällä tai vaikka ravintolatyöntekijällä. Lisiin kannattaa olla tyytyväinen! Itse olen ollut onnekas ja päässyt kaupanalalla töitä tekemällä eteenpäin, eli muistaakseni aloittaessani v.1999 tuntipalkka oli n.7-8€/h, sitten pääsin kiinni kk-palkkaan joka oli n.1500 lisät. Muutaman vuoden päästä taas lisää vastuuta, palkka nousi n.300. Ja tällä hetkellä olen tehtävässä, jossa hankin 2500-2800/kk riippuen kuinka paljon iltaa/viikonloppua haluan tehdä. Eli tsemppiä kaikille myyjille; uskokaa itseenne, tehkää työnne kunnolla, älkää väistelkö vastuuta ja uraputki aukeaa!!!

• AkateeminenNuori

Keskustelua seuranneena esitän muutaman havainnon.
        Ensinnäkin ne ansiot on aivan itsestä kiinni. Jokainen tietää mitä hoitoalalla tienaa - kuka sinne pakottaa?
        Jos taas työskentelet kaupan kassalla niin paljonko oikein kuvittelet että kohtuullinen palkka olisi?
        Paikka tuntuu olevan täynnä tyhmiä duunareita jotka kokee olevansa oikeutettuja parempiin ansioihin vailla koulutusta tai aivoja.
        Jokaiselle kykyjen mukaan.
        Jos palkassa on valittamista niin lopettakaa ininä ja valitus ja hankkikaa itsellenne koulutus!
        Täällä sentään on olemassa alimmat taulukkopalkat ja joka duunissa saa kohtuullista palkkaa vähintäänkin.
        Toista se on jossain muualla jossa ihan oikeasti ollaan köyhiä.
        Ja te joilla ne aivot ei opiskeluun riitä (keskustelua seuranneena niitä tuntuu olevan suurin osa täällä) niin olkaa tyytyväisiä siihen mitä saatte. 1300 eurolla nettona käteen kuussa tulee vallan mainiosti toimeen kunhan vähän katsoo mihin rahansa laittaa.
        Itse tienaan saman verran rahaa opiskelemalla korkeakoulussa sekä käymällä töissä samaan aikaan. Kaikki on itsestään kiinni.
        Kun valmistun niin tienaan sen suomalaisten keskipalkan verran. Hajotkaa siihen jos siltä tuntuu.
        Ja niille muutamille ketjun sosiaalipummeille jotka mielummin makaa kotona ja nostaa verorahoin rahoitettavia sosiaalitukia kun tekee töitä, keiden te luulette työttömyysrahat yms. sosiaalietuudet rahoittavan?
        Nimenomaan niiden koulutettujen kravattimiesten joita te täällä haukutte. Kun bruttotulot nousee, nousee myös veroprosentti. Kun mennään vaikka 6000e/kk niin kokonaisveroprosentti jo lähemmäs 50, ei siinä rikkaaksi pääse pukuäijätkään mutta ne rahoittaa teidän leipäjononne.
        Nöyryyttä!

• AkateeminenNuori

Ensinnäkin ne ansiot on aivan itsestä kiinni. Jokainen tietää mitä hoitoalalla tienaa - kuka sinne pakottaa?
        Jos taas työskentelet kaupan kassalla niin paljonko oikein kuvittelet että kohtuullinen palkka olisi?
        Paikka tuntuu olevan täynnä tyhmiä duunareita jotka kokee olevansa oikeutettuja parempiin ansioihin vailla koulutusta tai aivoja.
        Jos palkassa on valittamista niin lopettakaa ininä ja valitus ja hankkikaa itsellenne koulutus!
        Täällä sentään on olemassa alimmat taulukkopalkat ja joka duunissa saa kohtuullista palkkaa vähintäänkin.
        Ja te joilla ne aivot ei opiskeluun riitä (keskustelua seuranneena niitä tuntuu olevan suurin osa täällä) niin olkaa tyytyväisiä siihen mitä saatte. 1300 eurolla nettona käteen kuussa tulee vallan mainiosti toimeen kunhan vähän katsoo mihin rahansa laittaa.
        Itse tienaan saman verran rahaa opiskelemalla korkeakoulussa sekä käymällä töissä samaan aikaan. Kaikki on itsestään kiinni.
        Kun valmistun niin tienaan sen suomalaisten keskipalkan verran. Hajotkaa siihen jos siltä tuntuu.
        Ja niille muutamille ketjun sosiaalipummeille jotka mielummin makaa kotona ja nostaa verorahoin rahoitettavia sosiaalitukia kun tekee töitä, keiden te luulette työttömyysrahat yms. sosiaalietuudet rahoittavan?
        Nimenomaan niiden koulutettujen kravattimiesten joita te täällä haukutte. Kun bruttotulot nousee, nousee myös veroprosentti. Kun mennään vaikka 6000e/kk niin kokonaisveroprosentti jo lähemmäs 50, ei siinä rikkaaksi pääse pukuäijätkään mutta ne rahoittaa teidän leipäjononne.
        Nöyryyttä!

• piitutiitu
        AkateeminenNuori kirjoitti:

Nöyryyttä!

sinulla,HUH,tarkoitus vastata kaikkiin kirjoituksiin vai juuri minun kommenttiin?

Itse en verrannut tehtäviä/tuloja muihin, puhuin vain ja ainoastaan kaupanalasta ja myyjänä toimimisesta. Ja siitä, että tekemällä työnsä hyvin pääsee tälläkin alalla ihan kohtuulliseen ansioon. Tietysti ikävänä puolena on alalla osa-aikatyön suuri osuus. Jos töitä ei anneta kuin 30h/vko niin ei siinä paljon tehtävissä ole, siis palkan suhteen.

Mitä koulutukseen tulee, niin edellisessä duunissani oli monta akateemisestikin kouluttautunutta ihmistä.Osa teki kaupassa lisätienestiä ja muutama outo olio oli sitä mieltä etteivät viihdy koulutusta vastaavassa työssä vaan tunsivat palveluammatin enemmän omakseen.
        Mikä ihme siinä on, että aina ollaan sitä mieltä ettei myyjät ole käyneet kouluja?! Varmasti on niitäkin, jotka eivät ole koulunpenkkejä kuluttaneet, mutta tod.näk. ovat käyneet monet työnantajan tarjoamat täsmäkoulutukset läpi.
        p.s noista sossupummeista olen samaa mieltä, töihin vain joka ikinen!

• kaipaamanne linkki
      • niin voidaan todeta

että kommentit siitä, että "suurin osa suomalaisista tienaa noin tonnin kuussa" on totta. Henkilöluvun perusteella jaoteltuna suurimmat ryhmät ovat nuo 500 e - 1500 e /kk tienaavat ja vasta sitten tuo noin 2500 e tienaavat. Kun taas tarkastellaan kaiken palkkarahan jakautumista suhteelisesti, niin nuo isommat palkat (joita tienaa vain pieni osa suomalaisista) tosiaan hilaavat keskiarvoa ylöspäin, tuonne 2500 e tietämille...

• miehet työttöminä

Naisia tulonsaajissa enemmän, miehiä on enemmän työttöminä.

Naiset ovat konttrorihommissa, miehet tekevät likaista työtä.

• meikäläinen tässä
        niin voidaan todeta kirjoitti:

että kommentit siitä, että "suurin osa suomalaisista tienaa noin tonnin kuussa" on totta. Henkilöluvun perusteella jaoteltuna suurimmat ryhmät ovat nuo 500 e - 1500 e /kk tienaavat ja vasta sitten tuo noin 2500 e tienaavat. Kun taas tarkastellaan kaiken palkkarahan jakautumista suhteelisesti, niin nuo isommat palkat (joita tienaa vain pieni osa suomalaisista) tosiaan hilaavat keskiarvoa ylöspäin, tuonne 2500 e tietämille...

"suurin osa...tienaa tonnin kuussa"

ei nyt kyllä ihan pidä paikkaansa.
        Eikä tuo loppuväitekään.

Palkansaajista n.50% tienaa alle 20.000 vuodessa.
        Yli 50.000 vuodessa tienaavia on 6%,
        Todella suurituloisia on alle 1%.

Ja huom; tässähän on mukana "tulonsaajat"
        eli myös mm. eläkeläiset joten työssäolijat
        vielä erikseen

• paperim

herätetään keskustelua:) paperimies tienaa n.52000e

• jusu22

Mun veli on paperialalla töissä eikä kyllä tienaa tollaisia lukuja ,puhut suoraan sanoen paskaa..

• homohomo
        jusu22 kirjoitti:

Mun veli on paperialalla töissä eikä kyllä tienaa tollaisia lukuja ,puhut suoraan sanoen paskaa..

homoilemalla paprutehtaan dippainssien kanssa tienaa 40000 viikossa.

• tora

• Nimetön

no juuri toi palkka on yksi syy minkä takia kaikki tehtaat lähtevät pois suomesta!!

eli saa se ollakkin kova palkka jos parin vuoden päästä on loppu elämänsö työttömänä!!!

nostakaa vähemmän palkkaa ni saatte pitää työpaikkanne vähän pitempään!!

jos vaan vähemmällä tulette toimeen...

;)

• tomra

• !!!!

sulle kohta ne kaikki papru tehtaat on ulkomailla

• ...

on paperimies? Tai mitä paperimiehen hommiin kuuluu?

• ....

on paperimies? Tai mitä paperimiehen hommiin kuuluu?

• Axma

Mun liksa on 3300. Kiva huomata että on arvojärjestyksessä keskivertopulliaisen yläpuolella.

• on suurempaa

joten hyöty on?! Paitsi, jos tienaat tulos pääomatuloina, jolloin se on sen 28%.

• kerro tarkemmin

arvojärjestyksessä keskivertopulliaisen yläpuolella.

niin missä arvojärjestyksessä? ei se palkka sitä arvojärjestystä tee. armeijassa eriarvot jne...
        et sä ole yhtään mua yläpuolella arvojärjestyksessä, saan palkkaa 2600e ja olen kuljetusalan hommissa, parempiosapuoli saa 100e enempi toisen alan hommissa... ja on omakotitalo 2x auto toinen 07 uudehko farkku ja toinen kauppa kassi 4v vanha, ja koiruus pihassa.. ja 2 1 lapsi ja tulossa jossain vaiheessa toinen,,,,
        ja 90 000ihmisen kaupunnissa asutaan,,, talo on 3v vanha yms.... ja elämässä menee meillä hyvin!
        yhteen laskettu ikä meillä on 58

• rikhaard
        on suurempaa kirjoitti:

joten hyöty on?! Paitsi, jos tienaat tulos pääomatuloina, jolloin se on sen 28%.

Hyöty on se,että jää käteen enemmän.
        Esim.itse tienaan 55 tonnia vuodessa.
        Verrattuna 35 tonnia tienaavaan saan melkein 1000eur/kk enemmän käteen.

Huomaa hyvin,että olet pienipalkkainen.

• keskivertolainen

Kunnan työntekijänä voin kertoa, että vaikka vastuu kasvaa, niin palkka ei nouse. Tai nousu on niin äärimmäisen pientä esim. 40 euroa/kk...Niinpä olenkin tässä vaihtamassa työpaikkaani vähemmän vastuulliseksi...ja palkka pysyy lähes samana. Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.(Onneksi on tulossa mukavat perinnöt sitten joskus)

• Muur

keskimäärin 17-20€/tunti.
      2000h työtä/vuosi pitäisi lomakorvauksineen tuoda kevyesti yli 40k€ vuositulot.
      Mutta kun juorukalenteria kattoo, niin siellä hädin tuskin 20k€.
      Stnanmoisesta tuntimäärästä jää käteen vain menetetty terveys.
      KELA on yksi myrkkytynnyrilaitos- ansiotulovähennykset pudottavat bruttotulot aika pieneen- eli jos sairaus iskee, ei kovalla työllä ole mitään merkitystä.Kaikki raataminen on valunut hukkaan.
      Kannattaa siis miettiä, mitä laittaa verovähennyksiin.
      Eli kummaa on minusta se tässä asiassa, ettei työansio olekaan se mitä olet työlläsi oikeasti tienannut, vaan se on manipuloitu verovähennysten toimesta alhaiseksi.
      Tämä järjestelmä sorsii rankasti työntekijöitä, jotka joutuvat olosuhteiden pakosta ostamaan pirusti työkaluja nettopalkalla,tai kulkemaan omaan piikkiin 50 tkm vuodessa.
      ELI kannattaa miettiä,kun veroehdotusta täydentelee, kuinka paljon laittaa verovähennyksiä!

Kait sitä pitäisi jokaisen kansalaisen olla tuossa(kin) asiassa samalla viivalla.
      Mitä mieltä muut ?

• sar71

missä tuolaiset palkat saa olis kiva tietää sä olet varmaan joku teknikko vai

• 167h/kk

bruttto 2598.80e/kk tunnit 167h
      aamu/iltavuoro viikot (palkka sisältää urakkapalkan/iltalisät/likaisentyönlisän)
      ylityölisän 2h vai mikä onkaan akt:llä se määrä

ikä: 28
      sukupuoli mies
      kokemusvuosi: 6v

ammatti :jäteautonkuljettaja
      työnantaja : se olkoon salaisuus. ei pie liikaa huudella hyvistä eduista,,,tyytyväinen palkkaan verrattuna oikeisiin työtunteihin :) on niinku takuupalkka

• homokaappi

et nii

• betonihomo

pimeesti tietysti.

• KAPITALISTI ÄPÄRÄ

PASKA.

• Pienipalkkainen

vapaana olevien palsta?

• hepoa
        betonihomo kirjoitti:

pimeesti tietysti.

Huumediilerinäkö homo toimit

• saiski edes

2000 ekeä joka kuukausi. Elintarvikepesijänä tienaa huikeat 1600-1800 ekeä bruttona kuukaudessa! Aseistakaa köyhät saatana!

• jakeluun

Olen kouluttanut itseni maisteriksi ja palkkani on 29200v. Helsingissä palkat on aivan muuta, kun muualla maassa. Turhaan olen käynyt melkein 20v. kouluja

• remec
        jakeluun kirjoitti:

Olen kouluttanut itseni maisteriksi ja palkkani on 29200v. Helsingissä palkat on aivan muuta, kun muualla maassa. Turhaan olen käynyt melkein 20v. kouluja

Tuo koulutus juttu on kyllä tosi suolesta. Ite suoritin peruskoulun jälkeen muutaman vuoden toisen asteen tutkinnon SLK-Atk-Instituutissa ja palkkani IT-alalla asiantuntija tehtävissä -3000€/kk

Vaimo käytti toista tietä ja lukion jälkeen hankki maisterin paperit, Nyt kuitenkin reilusti yli 1000 € huonommilla kk tuloilla

Jokin tässä systeemissä mättää... Oma koulutustaso vaan ei anna kapasiteettiä asian ymmärtämiseen =)

• k-a kuljettaja
        jakeluun kirjoitti:

viime vuoden ansio jäi 41000 euroon. kuorma-auton kuljettaja lukee työsopimuksessa.

• ei tavis

minäkään mikään tavallinen pulliainen. Kuukausi tulot brutto: 1630€/kk. Noin 12000 euroa jää puuttumaan keskimääräisestä ansiosta. Pitäisiköhän itkeä vai nauraa. Eipä ainakaan olla mitään taviksia.

• taskurahat
        ei tavis kirjoitti:

minäkään mikään tavallinen pulliainen. Kuukausi tulot brutto: 1630€/kk. Noin 12000 euroa jää puuttumaan keskimääräisestä ansiosta. Pitäisiköhän itkeä vai nauraa. Eipä ainakaan olla mitään taviksia.

Enpä ole minäkään tuonlaisia palkkoja saanut koskaan, vaikka täydet työpäivät teen.Ihmettelen kuka noita arvioita tekee. Kai vielä on paljon tavallisia työntekijöitä, hoitoalalla on vielä paljon pinpalkkaisia, kahvilat, siivous yms.Näiden palkat on ainakin aika naurettavia. Siis taskurahoja. kai se on tahallista harhautusta vetää tulot korkeammalle kun ne ovat.Minä ainakin eläisin kuin kuningas jos saisin edes 2000/kk.

• reeeeeee
        k-a kuljettaja kirjoitti:

viime vuoden ansio jäi 41000 euroon. kuorma-auton kuljettaja lukee työsopimuksessa.

taidat tehä tosi paljon ylitöitä ton 41 eteen

• vastaus:
        remec kirjoitti:

Tuo koulutus juttu on kyllä tosi suolesta. Ite suoritin peruskoulun jälkeen muutaman vuoden toisen asteen tutkinnon SLK-Atk-Instituutissa ja palkkani IT-alalla asiantuntija tehtävissä -3000€/kk

Vaimo käytti toista tietä ja lukion jälkeen hankki maisterin paperit, Nyt kuitenkin reilusti yli 1000 € huonommilla kk tuloilla

Jokin tässä systeemissä mättää... Oma koulutustaso vaan ei anna kapasiteettiä asian ymmärtämiseen =)

akateeminen koulutus tuottamattomalle alalle vs ammatillinen erikoistumiskoulutus tuottavalle alalle----kysyttävää???

• ..............................
        vastaus: kirjoitti:

akateeminen koulutus tuottamattomalle alalle vs ammatillinen erikoistumiskoulutus tuottavalle alalle----kysyttävää???

teoreettinen koulutus, vaikka kestääkin vuosia, on yliarvostettu tiettyjen ihmisten keskuudessa (akateemiset). Tietty vaatiihan se kuitenkin tiettyä luonteenlujuutta roikkua koulussa useita vuosia ja kuunnella puuduttavia luentoja ja vielä suorittaa koko paska jossakin ajassa kunnialla vaikka tentit rimaa hipoen ja useasti uusien ;) Tottakai tollaisen paskan jälkeen luulis tienaavan paremmin kuin joku amis sähkäri ;) ;)

• raskas työ

Minun tuttavat eri rakennustyömailla tienaa nippa nappa 2000e tai alle kuukaudessa, missähän sosiaali luokassa tuo haastattelu on tehty, missä ovat siivoojat, rakennusmiehet,sosiaali alan työntekijät, lähihoitajat myymälätyöntekijät, kuljettajat jne jne, he eivät tienaa 2600 euroa kuukaudessa ja niitä suomessa on suurin osa, mihinkä tarkoitukseen tuo haastattelu on tehty kun halutaan antaa noin vauras kuva suomesta!

• palkkasen

mahdotonta päästä edes 2000 kuukaudessa bruttona. Raskas työ.

• goldfisu

Onhan tuo aivan käsittämätön summa rahaa. Kun vielä olin määräaikaisessa kirjastoduunissani, tienasin alle puolitoista donaa kuulta. Ajattelin että se on ihan okei pätkätyöläiseltä, mutta sitten tajusin etteivät hiki hatussa vuodesta toiseen töitä paiskivat vakkaritkaan tienaa kirjastossa juuri sen enempää. Siis akateemisesti koulutetut tiedonhaun ammattilaiset, joiden duuni ei tosiaan ole pelkkää lainausta, palautusta ja hyllytystä niin kuin yleensä luullaan. Itse pärjään oikein hyvin noin viidelläsadalla erkalla kuussa näin tilapäisluontoisesti, vanhasta palkasta on jopa säästöjä.

• Jäin ömaa törkeyttäni ratsiaan viime vuonna ja mikkelin miehet kyselemään tienestejä totta kai.Kyse aamuyöllä tapahtuneesta ylinopeudesta.Sanoin,että teillähän ne tulotiedot on koneella joten tarkastakaa sieltä.Kaveri sanoi että 4000 ekee tekee sakkoa 500 ekee jota sit makselin pual vuotta kun tympäs niin...

• it-hemmo

Reipas 3900 e/kk ohjelmistopuolen suunnitteluhommista. Ikää 31-v, työkokemusta 7 vuotta ja amk-koulutus. Liksa on melko hyvä mutta ei silläkään hirveästi juhlita pk-seudun asumiskustannuksilla, jotka *ituttaakin suunnattomasti.

• -----------------

Takana kaksi vuotta työkokemusta alalta. Työ on siistiä sisätyötä liukuvalla työajalla ja palkka on 2500 € kuukaudessa. Ylitöitä ei ole oikeastaan koskaan. Toivottavasti 3000€/kk menee rikki seuraavan viiden vuoden aikana.

• -----------------

Takana kaksi vuotta työkokemusta alalta. Työ on siistiä sisätyötä liukuvalla työajalla ja palkka on 2500 € kuukaudessa. Ylitöitä ei ole oikeastaan koskaan. Toivottavasti 3000€/kk menee rikki seuraavan viiden vuoden aikana.

• Palkkakuopassa

Agrimarketissa ei ainakaan kukaan saa noin isoa palkkaa. Vaikka olisi ollut koko elämänsä töissä. Se on todella heikkopalkkaisten paikka!

• gv1

pelkkää vittuilua koko asia.

• paramax80

rupee nyppii tuo laskelma..mulla jääpi kauaksi tosta
        tulo jutusta..olen palvelualalla ollu kohta kolmisen vuotta ja palkka on 1500£ kuussa..pitäs silti jaksaa hymyillä vaikka joskus pääkopassa kolkuttaa ajatus että pitää jättää parilaskua maksamatta jotta selviää tilipäivää..

• rgj
        paramax80 kirjoitti:

rupee nyppii tuo laskelma..mulla jääpi kauaksi tosta
        tulo jutusta..olen palvelualalla ollu kohta kolmisen vuotta ja palkka on 1500£ kuussa..pitäs silti jaksaa hymyillä vaikka joskus pääkopassa kolkuttaa ajatus että pitää jättää parilaskua maksamatta jotta selviää tilipäivää..

No ainakin taistolaiskommunisti Wahlroos hankkii enemmän kuin sinä.Pyydä toveri Wahlroosilta apua.Wahlrooshan kommunistina haluaa jakaa kaiken tovereitten kesken.Toverillahan on kuulemma hyvä palkka.

• ollaan

Saan vuodessa 20 400. Olen kaupungilla vakkari työssä, ollut jo 20 vuotta. Minusta palkkaa pitäisi nostaa koska olen lastenhoitotyössä ja siis hoidan lapsia sillä aikaa, kun vanhemmat tekevät työtä. kolutuksen takia on vaikea päästä muualle.

• paskapuhetta

ei ainakaan kenenkään työmiehen palkka. Taitaa tutkimus olla tilattu politiikoille vaaleja varten. Työmies tienaa noermaalisti alle 2000 ekee jos ei tee lisähommia tai ylitöitä. Muistakaa ihmiset vaaleissa nää jutut.

• Nimetön

Taitaa tuo aika lähellä on "perus" duunarin palkkaa teollisuuden puolella kuitenkin.
        Itsellä menee vähän tuon päälle ilman öövereitä 07:00-15:30 työajalla ja 3-vuorohommissa vuositulot on noin 40 000€.

• Reisijarvi
        Nimetön kirjoitti:

Taitaa tuo aika lähellä on "perus" duunarin palkkaa teollisuuden puolella kuitenkin.
        Itsellä menee vähän tuon päälle ilman öövereitä 07:00-15:30 työajalla ja 3-vuorohommissa vuositulot on noin 40 000€.

Minun huhtikuun palkka tulee olemaan 200 000€.

Kun Kenossa on 10 oikein 1€ panoksella.

• jfk1967
        Nimetön kirjoitti:

opetus- ja tutkimustyö, n. 70-80000€/vuosi. Lisänä pitkät kesälomat.

• paljoo

jälessä siitä keskiverto tulosta, vaivaiset 1150e.
      Eli tienaan sellaiset 12000e vuodessa, ihan töitä tehden:)

• vielä töissä

nyt su/ma aamu 1.10 AM ja vielä tekemässä töitä kotona. Huomenna(kin) tärkeä päivä. Taitaa mulla olla huono tuntiansio? Kokoajan mietin voisiko palkkansa saada helpommalla.

Ajatukset harhailee eläkkeelle, vaikka on vasta 38v. lasissa. Jos saisi riittävästi rahaa säästöön (ei kylläkään näillä palkoilla), niin jäisin terveenä eläkkeelle jossakin E-Amerikassa...

• dgffgfg

no senkun näkis.

• tuleva työtön

herrat on nyt inoissaan tää on suomee perkele ja saatana ja vittu jumalauta

• Aikuinen nainen

Olipas viihdyttävää ja ehkä vähän puuduttavaakin (pitkä) luettavaa tämä viestiketju...

Itse olen 32v ekonomi - nainen. Toimistohommissa, ei alaisia. Palkka on hieman yli 100.000 euroa vuodessa. Tosin lomista on viimeisten vuosien aikana pystynyt lähinnä vain haaveilemaan. Aina tulee joku katastrofi, kun pitäisi jäädä lomalle!! Ja työpäivät venyy pitkiksi viikonloppuisin pitää ainakin pariin otteeseen lukea sähköpostit ja vastata niihin.

Sen olen huomannut, että nykyajan Suomessa pitää palkankorotusta pyytää. Jos vain jää odottamaan, että joku huomaisi hyvän työn mitä teen, ei korotusta tulisi koskaan!

• satuilijat tulee

Mikä satukerho tää on??? et tienaa yli 100000 € ellet ole Ay pamppu ja mitä hyödyt kirjoittamalla tällaisia valheita?

Jos tienaat niin olet oikeissa hommissa lukuunotttamatta ay pamppuja läskimahoineen etkä käy edes näin typerillä palstoilla.

• Aikuinen nainen
        satuilijat tulee kirjoitti:

Mikä satukerho tää on??? et tienaa yli 100000 € ellet ole Ay pamppu ja mitä hyödyt kirjoittamalla tällaisia valheita?

Jos tienaat niin olet oikeissa hommissa lukuunotttamatta ay pamppuja läskimahoineen etkä käy edes näin typerillä palstoilla.

Miksi satuilisin?

Kuukausipalkkani on 7.000 euroa, sen lisäksi 20% bonukset kaksi kertaa vuodessa. (7000*12 = 84.000 * 1.2 = 100.800 eur).

Tiedoksi vain, että AY väki tuskin tienaa mitään ihmeellisiä palkkoja... Yksityisellä sektorilla on parhaat palkat.

• päiväunia!
        Aikuinen nainen kirjoitti:

Miksi satuilisin?

Kuukausipalkkani on 7.000 euroa, sen lisäksi 20% bonukset kaksi kertaa vuodessa. (7000*12 = 84.000 * 1.2 = 100.800 eur).

Tiedoksi vain, että AY väki tuskin tienaa mitään ihmeellisiä palkkoja... Yksityisellä sektorilla on parhaat palkat.

'Aikuinen nainen' taitaa nyt nähdä oikein päiväunia. Voi hellanlettas - että toimistoihminen saisi 100 000 euroa palkkaa.

Menehän 'aikuinen nainen' nyt nukkumaan, niin on parempi olla sitten aamulla:)

• tyytyväinen 28 v.

On se veikeetä, kun moni täällä vaan tuppaa valittamaan omaa tilannettaan ja syyttää muita omasta ahdingostaan. Jos raha on ainoa motiivi, niin sitten pitää hankkia työ mistä rahaa saa riittävästi... Ei tässä maassa kukaan pakota töitä kehnolla palkalla tekemään, vaan jokaisella lienee vapaus tehdä sitä työtä mitä haluaa. Valintaksymyksiä... Lisäksi, jos on jotain työtä tehnyt esim. jo 10 vuotta, eikä tulokset tyydytä, niin ei täällä ruikuttaminen muuta niitä tuloksia seuraavankaan 10 v:n kuluttua???!! Itse pitäis olla aktiivinen ja ottaa vastuuta omasta onnesta ja elämästä, eikö? Valtio ei sitä kultaomenaa käteen tiputa, vaikka moni sen haluais ilman mitään vaivaa... Itse arvioin oman tilanteeni vähän aikaa sitten uusiks ja vaihdoin työn huonompi palkkaiseen, mutta sain vastineeksi muuten hyvät edut ja paljon enemmän vapaa-aikaa... Nyt oon hyvin tyytyväinen ja nautin elämästä! :) Ja tulotkin ihan ok, n. 7000-8000€ / kk AMK tutkinnolla... Vaikka verottaja haukkaakin aika osan tosta kakusta.

• Aikuinen nainen
        päiväunia! kirjoitti:

'Aikuinen nainen' taitaa nyt nähdä oikein päiväunia. Voi hellanlettas - että toimistoihminen saisi 100 000 euroa palkkaa.

Menehän 'aikuinen nainen' nyt nukkumaan, niin on parempi olla sitten aamulla:)

Enpä uskonut, että minulla on niin hyvä palkka, että totuuden kertominen luullaan vitsailuksi. Vuoden 2006 palkkatilastoissa olin muistaakseni jossakin sijalla 20.000.

Näköjään ei tarvitsekaan olla niin tyytymätön nykyiseen tilanteeseen kuin olen ollut. Olen nimittäin saanut muitakin työtarjouksia, joissa jopa parempi palkka kuin nykyinen. Mutta työ/ vapaa-aika suhde olisi muuttunut mahdollisesti jopa entistäkin huonompaan suuntaan.

Hajotkaa kateuteenne, epäilijät.

• apuhommiin
        Aikuinen nainen kirjoitti:

Enpä uskonut, että minulla on niin hyvä palkka, että totuuden kertominen luullaan vitsailuksi. Vuoden 2006 palkkatilastoissa olin muistaakseni jossakin sijalla 20.000.

Näköjään ei tarvitsekaan olla niin tyytymätön nykyiseen tilanteeseen kuin olen ollut. Olen nimittäin saanut muitakin työtarjouksia, joissa jopa parempi palkka kuin nykyinen. Mutta työ/ vapaa-aika suhde olisi muuttunut mahdollisesti jopa entistäkin huonompaan suuntaan.

Hajotkaa kateuteenne, epäilijät.

olen nopea oppimaan, hyvä matematiikassa ym, pääset lomalle :) (aluksi voisin tehdä hommia ihan ilmaiseksikin)
        Mihin otan yhteyttä?

• Hossu Hepo
        tyytyväinen 28 v. kirjoitti:

On se veikeetä, kun moni täällä vaan tuppaa valittamaan omaa tilannettaan ja syyttää muita omasta ahdingostaan. Jos raha on ainoa motiivi, niin sitten pitää hankkia työ mistä rahaa saa riittävästi... Ei tässä maassa kukaan pakota töitä kehnolla palkalla tekemään, vaan jokaisella lienee vapaus tehdä sitä työtä mitä haluaa. Valintaksymyksiä... Lisäksi, jos on jotain työtä tehnyt esim. jo 10 vuotta, eikä tulokset tyydytä, niin ei täällä ruikuttaminen muuta niitä tuloksia seuraavankaan 10 v:n kuluttua???!! Itse pitäis olla aktiivinen ja ottaa vastuuta omasta onnesta ja elämästä, eikö? Valtio ei sitä kultaomenaa käteen tiputa, vaikka moni sen haluais ilman mitään vaivaa... Itse arvioin oman tilanteeni vähän aikaa sitten uusiks ja vaihdoin työn huonompi palkkaiseen, mutta sain vastineeksi muuten hyvät edut ja paljon enemmän vapaa-aikaa... Nyt oon hyvin tyytyväinen ja nautin elämästä! :) Ja tulotkin ihan ok, n. 7000-8000€ / kk AMK tutkinnolla... Vaikka verottaja haukkaakin aika osan tosta kakusta.

No varmasti joo. Mun työnantaja on Merlin ja esimies Helinä Keiju. Kyl on mukavaa. Saan palkkaa uskomalla heihin uskoakseni liki miljoonan vuodessa. Helppoa ja ihkua.

• erkki99

Milloinkahan tilastokeskuksen virkajormat
      laskisivat tilastoihinsa myös puolipäiväiset paskaduunipalkat. hyvässä lykyssä jää ehkä 700-800 käteen

• Huoltomies...

Huoltomiehenä ei rikastumaan pääse. 1200e /kk miinus verot. 150h / vko.

• Toiveammatti

• Listalta löydetty
    • nimmerkkel

Suomen valtion- ja kuntien verotus pitää kyllä huolen siitä, että kukaan ei työllä rikastu.

nimimerkki 39 000 vuodessa, noin 27 000 käteen :/

• tulot romahtivat

Tienasin vielä vuonna 2007 28000, jolloin käteen jäi 22000.
        Nyt tulot romahtivat osaston ja omistajan vaihduttua. Bruttona 23500, käteen 19000. Eli aikka brutto tipahti paljon, netto ei onneksi ihan niin paljon.

• siitäs sait

Homo sää olet saatanan vähä palkkane paskiainen hanki töitä paskanaama.

• vanha replyyy

Aika vanha ketju mutta menköön, tuskin näitä monikaan edes lukee enään..

34 tonttua on just peruspalkka työelämän keski-ikäiselle ihmiselle. Jos olet nuori, se on keskivertoa parempia palkka, jos taasen eläkkeelle kohta siirtymässä, keskivertoa huonompi. Tämä siksi että ikävuodet kasvattavat tilastollista keskipalkkaa kussakin ikäryhmässä. Eli 34 tonttua vuodessa 20:lle nuorelle on hyvä palkka, mutta ei välttämättä saman alan 50:lle keski-ikäiselle.

Menothan ne ratkaisevat eivätkä tulot. 20:llä ei usein ole vielä asuntolainaa, ei ehkä vielä autoakaan aina. Joten rahaa voi surutta pistää vaatteisin ja dokaamiseen ja matkustamiseen tms. Joku 50:nen saattaapi olla vielä asuntolainaa maksava ihminen, on autoa ja kuluja usein lapsista...

• Perusteekkari

Tässä omat kesätyöpalkkani:

2005: 1300€ / kk ( lukiosta valmistunut samana keväänä)
        2006: 1000 € /kk (armeijan jälkeen)
        2007: 2500 € / kk sivutyö 400 € /kk (eka opiskeluvuosi)
        2008: 2800 € / kk (toka opiskeluvuosi)
        2009: 2300 € / kk (kolmas opiskeluvuosi)
        2010: 1900 € / kk (neljäs opiskeluvuosi)

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe