Loppukesästä istutin avojuurisia ruusuja mökille.
Väärä ajankohta ?
Niin tai näin, mutta kohta päästään käymään mökille, seuraavan kerran vasta juhannuksena on tilaisuus.
Sinne jäi kuhunkin ruusuun kolme "tynkää" maanpäälle sojottamaan.
Jos ne ovat hengissä, pitäisikö niille tehdä jotain, eli leikata ja miten?
Vai lähteekö niistä tyngistä ruusut kasvamaan, jos ne tyngät ovat elossa ?
Neuvokaa avojuurisista ruusuista !
3
497
Vastaukset
- vaan..
antaisin kasvurauhan, niitä kyllä ehtii leikellä myöhemminkin.
Toisaalta jos niissä tyngissä näkyy pakkasvaurioita, mustaa "kuoliota" niin se sairas osa olisi hyvä leikata pois.- ihan rauhallisesti
tällä käynnillä, ja leikkaan vain "selkeät sairaat kuoliot" pois.
Alkaakohan niihin kuolioihin tulla jotain kasvitauteja, niinkuin puissakin tapahtuu ? - vaan..
ihan rauhallisesti kirjoitti:
tällä käynnillä, ja leikkaan vain "selkeät sairaat kuoliot" pois.
Alkaakohan niihin kuolioihin tulla jotain kasvitauteja, niinkuin puissakin tapahtuu ?tiedä mikä on tieteellinen syy mutta kyllä minulla ainakin se musta etenee ellen sitä ole leikannut pois, niin paljon olen klipsaissut että terve leikkauspinta näkyy.
Ruusut ovat onneksi aika helppoja kasvatettavia, antavat meille aika paljon anteeksi.
Minulla on jäniksetkin välillä niitä nyrhineet mutta yhä ovat hengissä (siis ruusut, pupujen voinnista en tiedä mutta ei ruusujen syönti niitä tapa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 742972
- 682847
- 681832
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171689- 241657
- 261612
- 201610
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91269